• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

85 tys. zł kary za zbyt ciężką ciężarówkę

Maciej Naskręt
19 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Zbyt długi czas jazdy i za krótki odpoczynek, tak dziś wygląda praca kierowców ciężarówek według kontrolerów Zbyt długi czas jazdy i za krótki odpoczynek, tak dziś wygląda praca kierowców ciężarówek według kontrolerów

Podczas 8 tys. kontroli pojazdów stwierdzono ponad 9 tys. nieprawidłowości. Najwyższy mandat wyniósł 85 tys. zł! Mimo to inspektorzy transportu drogowego mówią: - Nie jest tak źle.



Najwięcej nieprawidłowości pojawiło się podczas kontroli czasu pracy kierowców. Najwięcej nieprawidłowości pojawiło się podczas kontroli czasu pracy kierowców.
W ubiegłym roku pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) kontrolowali ciężarówki 8 tys. razy. Co się okazało? Znaleziono w nich aż 9 tys. różnego rodzaju nieprawidłowości. Inspektorzy ITD wręczyli 1172 kary administracyjne i zabrali aż 1135 dowodów rejestracyjnych. Sytuacja niewiele poprawiła się w stosunku do roku poprzedniego.

Jednak inspektorzy uspokajają. - Nie jest tak źle. Statystyki mogą wprowadzać w błąd, ponieważ często w jednym pojeździe stwierdzamy kilka nieprawidłowości. Większość samochodów ciężarowych, które poruszają się po drogach naszego województwa, jest sprawna - zapewnia Tomasz Redo, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Najczęstszą nieprawidłowością ujawnioną przez kontrolerów jest zbyt długi czas jazdy i zbyt krótki odpoczynek zawodowych kierowców. - Kierowcy spieszą się i wydłużają czas jazdy. Naciskają ich spedytorzy i właściciele firm przewozowych, w których pracują. Dlatego kierowcy często majstrują przy urządzeniach rejestrujących czas ich pracy - tłumaczy Tomasz Redo.

W ubiegłym roku inspektorzy zważyli 660 pojazdów. Niemal co piąty z nich (121 sztuk) przekroczył normy. - Przeciążone auta to zmora nie tylko trójmiejskich dróg. Koleiny i dziury, na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, czy na al. Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska to dzieło pojazdów wożących przeładowane towarami kontenery do portu. - mówi Tomasz Redo. - Walczymy z tym zjawiskiem i częściej niż zwykle kontrolujemy kierowców z kontenerami.

W ub. r. na terenie Trójmiasta rekordowo wysoką karę w wysokości 85 tys. zł zapłacił kierowca, który wiózł przeładowany kontener ul. Sucharskiego na gdańskiej Przeróbce. zobacz na mapie Gdańska Po zważeniu pojazdu okazało się, że jego ciężar wyniósł 64 tony, czyli o 22 tony przekroczył dopuszczalną wagę.

Z wysokich kar mogą cieszyć się drogowcy. Pieniądze uzyskane od kierowców trafiają na konta miejskich zarządów dróg i zieleni, a także do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Miejsca

Opinie (94) 6 zablokowanych

  • (9)

    konkretna kara

    • 92 3

    • A co z wagą zamontowaną na Al. Niepodległości w Sopocie? (4)

      Nigdy nie widziałem ani patrolu wąsatego ani żadnego ważonego TIR-a!!!!!
      Szkoda było kasy!!!!!

      • 10 0

      • mam nadzieje że rozliczą debili za ten wydatek

        • 3 1

      • BENDOM WARZYĆ ŚLIWKI I JAPKA Z HIN (2)

        • 3 4

        • ŚLIFKI (1)

          M A T O L E

          • 19 1

          • Apokalipsa

            !!

            • 1 0

    • Zapłacona czy wypisana?

      • 2 0

    • za małą (1)

      wiecie ile kosztuje kilometr drogi za 85 tysi to kilka dziurek można załatać - a to te ciężarówki niszczą nasze drogi

      • 2 1

      • a wiesz ile trzeba zapłacić żeby ciężarówką wyjechać wogóle na droge

        • 0 1

    • za mała

      powinni odbierać licencje

      • 2 0

  • wszystko oparte na bezprawiu (1)

    milego weekendu zycze.

    • 17 23

    • bardzo dobrze.. ogromne kary za nawet male wykroczenia !

      przynajmiej bedzie presja i ruch pracowniczy w strone pracodawcy.. o ludzkie traktowanie.
      sami sie godzimy na takie traktowanie - a to przeciez firma pracodawcy nie moze istniec bez nas - pamietajmy o tym.

      • 2 0

  • kasa idzie na konto zarządu dróg (5)

    a potem do kieszeni szefostwa, za wyrobienie norm i extra premie. a dziury jak są dziurawe tak są.

    p.s. kupiliby chociaż po nowej łopacie dla chłopaków co łatają dziury, ostatnio widziałem jak gości równał gorący asfalt grabiami !

    • 70 13

    • jak jestes glupi to sie nie odzywaj... (3)

      odnosnie grabi... jak nie wiesz do czego sluza to zamknij buzie. lopata nie zrobi tego co grabie.

      • 14 0

      • może troche grzeczniej (2)

        od oparów tego asfaltu agresja Tobie wzrasta. Chodzi o sprzęt, powinien byc jakis walec, specjalne maszyny, a nie grabki i łopatka. Widziałem też u WAs konefkę. taki sprzęt jest dobry na działce.

        • 5 8

        • Nie masz pojęcia o czym piszesz. (1)

          Zapraszam na PG. Do wyboru dwie drogi na wydziale inż. ląd.: Transport lub Budownictwo/Inż.Drogowa... wtedy się wypowiadaj. Puki co gadasz bzdury dziurawa dziuro

          • 3 0

          • to na PG

            uczą o grabiach i łopatach ? W sumie jak sie patrzy na Trakt św Wojciecha to moze faktycznie niczego na PG nie uczą.

            • 0 1

    • mandatów coraz więcej tak samo jak dziur na drogach... dokąd idzie kasa?? DO KIESZENI!!

      • 0 0

  • Najgorsze jest to, że te koszta zrzucą na kierowców. (7)

    Przewoźnicy traktują swoje przedsiębiorstwa jak kołchozy i często narzucają nieludzkie tempo pracy. A potem dochodzi do wypadków.
    Zamiast za kierowców zabrałbym się za kontrole firm przewozowych. W prawie każdej są przekręty i matactwa. Taka Polska rzeczywistość niestety...

    • 61 8

    • Firmy (2)

      Nie znam firmy transportowej w której wszystko jest OK może ktoś słyszał o takiej ?

      • 4 0

      • taaaa ja slyszalem - WAKOZ, hihihihihihi

        • 3 0

      • poczta POlska

        • 1 2

    • ITD (1)

      WAKOZ, OL-TRANS, METTRANS (od niedawna) wystarczyłoby skontrolowac każda cieżarówkę. Przekroczone czasy pracy kierowców, 30 ton na 4-ośce to standard (zgodnie z przepisami powinno by nie więcej niż około 16 ton). Jak patrzę na to wszystko (niestety biorę w tym udział pośrednio) to az mi się niedobrze robi od ignorancji ITD. Nawet gdyby było ich 3 razy więcej to i tak mieliby ręce pełne roboty. Inspektoro z ITD po prostu się nie chce nieraz zatrzymac samochodu któy z daleka widac że jest przeciążony. Oni dokładnie wiedzą gdzie uderzyc, żeby sytuacja się poprawiła, jednak mają to gdzieś.

      • 4 0

      • UKŁADZIKI panie kolego

        • 2 0

    • a gdzie jest napisane że na kierowców!!!!!

      • 0 1

    • Najpierw

      trzeba zrobić porządek z twoim rozumem choć to juz chyba za pózno . Klient w Chinach ładuje 24 palety po 1,5 tony jedna krawężników do Zarządu dróg w Warszawie w papierach jest 26 ton wpisane i przekręt gotowy . A na sam koniec celnik w Gdyni daje stępel i pozwala załadować kontener na samochód . Uogólniając , zarząd dróg remontuje koleiny które robią TIRY a nie klient i celnik który pozwala na wywóz tego towaru . Rozformowanie ? poco robić sobie koszty dodatkowe . I zaraz wyjedziesz z koleją ! znowu nie masz racji z terminali kontenerowych kontenery trzeba do klienta przewieśc na kołach .A na samym końcy paliwo idzie w góre a stawki stoją w miejscu , zachód jezdzi 5 letnimi cięzarówkami a polscy przewoznicy podniecają się samochodami z 2001 roku . Wniosek z tego taki że z twiom podejsciem dalej będziemy murzynami w Europie .

      • 1 1

  • Niech ITD skontroluje gdanskie tramwaje (2)

    Wowczas w wyniki kontroli beda rowniez zaskakujace.

    Wladze miasta zapowiadaly kontrole i co...sztuczne rzucone haslo

    • 57 4

    • nie rzucone hasło, tylko celowe działanie

      nie zapowiedziały kiedy, by tego dnia wszystko było ok. Zrobią ją z zaskoczenia, to chyba lepsze.

      • 1 1

    • Jeszcze spawają przerdzewiałe stopnie wejsciowe w starych tramwajach .

      • 0 1

  • raz na osiem kontroli zabierali dowody rejestracyjne!! i to znaczy że nie jest źle !!??

    • 16 1

  • "Podczas 8 tys. kontroli pojazdów stwierdzono ponad 9 tys. nieprawidłowości. Najwyższy mandat wyniósł 85 tys. zł! Mimo to inspektorzy transportu drogowego mówią: - Nie jest tak źle."

    pewnie, że nie jest źle. wszak 85 tys. zł zarabiam w ciągu godziny. wystarczyło, że stworzyłem maila na trojmiasto pl i poprosiłem o datki na nową hulajnogę napędzaną kłykciami złowrogich mleczy. i już ! :)
    jestem bogaty.
    no to czas się kochać ! :*

    • 23 6

  • No i dobrze mu tak!!!!! (1)

    • 18 5

    • pytanie kiedy karane będą firmy

      za puszczanie więcej niż jednej wanny czy tira na raz. Mam dość tirostrad w polsce! 70km/h na głównych drogach! WANNY DO ROWU!

      • 0 0

  • ej czy to ja jestem jakas tepa i nieumiem czytac czy jak?:D (7)

    Podczas 8 tys. kontroli pojazdów stwierdzono ponad 9 tys. nieprawidłowości :D
    niewiem jak to możliwe :D Ale luuz;D

    • 3 67

    • Nie jesteś tępa, może trochę tępawa.

      Podczas jednej kontroli może wyjść kilka nieprawidłowości, prawda?

      • 34 1

    • normalnie, w jednej ciężarówce może być kilka rzeczy źle a w drugiej wszystko dobrze

      średnio wyszło 90/80 nieprawidłowości na ciężarówkę.

      No i widać brak matematyki i logicznego myślenia
      wyłazi razem z trocinami
      przez ucho.

      • 15 1

    • racja, nie umiesz czytać

      po prostu w jednym pojeździe można znaleźć wiele nieprawidłowości.

      • 10 1

    • no to wychodzi... (1)

      jestes tępa..

      • 17 1

      • tępa i głupia w dodatku..

        i jeszcze sobie to zachwala. GRR

        • 4 3

    • :)

      Skoro na 8tyś kontroli było 9tyś nieprawidłowości to znaczy że nie wszystkie auta kontrolowane miały tylko jedną nieprawidłowość nie które miały np.2 lub 3 lub więcej i tak się uzbierało 9tyś na 8tyś kontroli

      • 2 1

    • jesteś bardzo tępa auto może mieć więcej niż jedną usterkę czyli nieprawidłowość

      • 1 0

  • to się na robili (1)

    2 ciężarówki dziennie ważyli nic dziwnego, że drogi są w takim stanie

    • 25 3

    • co zanczy 'na robili'?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane