• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku

Maciej Naskręt
3 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku. Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.



Zdarzyło ci się jechać autem przeciążonym lub ze zbyt dużą liczbą pasażerów?

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na wyposażenie posterunków wartowniczych znajdujących się na terenie Portu Gdańsk w samochodowe osiowe wagi najazdowe. W sumie planowane jest wykonanie 18 wag dla pojazdów ciężarowych na wyjazdach z portu. Komu mają one mają posłużyć?

- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?

- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.

Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony. Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony.

ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa



Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.

- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.

Miejsca

Opinie (108) 4 zablokowane

  • Buuuuahahaha. (1)

    Kit. Przeładowani jeżdżą po 15stej, kiedy ITD zjeżdża na fajrant. I tyle w temacie.

    • 13 1

    • Po 14 wchodzi II zmiana. Nie wiesz, nie wychylaj się.

      • 2 1

  • Z-ca

    Janusz Staniszewski jest zastępcą!

    • 0 0

  • Jestem zawodowym kierowca TIR-a.

    To wazenie juz mnie denerwuje, ciagle nagonki na nasz biznes. Mam 2 tiry i zatrudniam kierowcow w Ukrainy, dziarskie chlopaki, jezdza jak trzeba. Najgorski sa kierowcy co jezdza malymi samochodami jak rajdowcy

    • 3 9

  • Dlaczego dopiero teraz ????

    Gdzie są wagi przy wjezdzie na A1, na 7, na obwodowa ??? Co do TEJ pory robili tfu urzędnicy ??? Kto mial w tym interes albo był tak głupi i niekompetentny, ze przeladowane tiry jezdza do tej pory ??? Niewazne czy chodzi tu o kartofle z pisu czy cwaniaczki z po, zadna wladza nie ma interesu w poprawie bezpieczenstwa na drogach.

    • 9 1

  • Itd dobrze zna firmy które woza po 2 pudła ciężkie i nic nie robia

    Wystarczy zabrać licencję i walić kary po kilkadziesiąt tyś a nie max15

    • 5 0

  • Doładowują się na ul. Kontenerowej

    • 3 0

  • mniej?

    wcale a nie mniej ! co to ma znaczyć , że niektóre będą przeciążone? równi i równiejsi? że będą takie co będą przeciążone? zaostrzyć prawo i sprawdzać stan techniczny tych złomów,o prędkości nie wspomnę. 60% tirów nie powinno wyjechac na drogę. Gdzie jest Policja.

    • 1 1

  • zlikwidujemy też cbś

    jedno z mott PO.
    banda lewackich idiotów.

    • 5 1

  • estakada w Gdyni

    połowa kierowców ciężarówek do więzienia .

    • 5 2

  • pelno specjalistow supply chain

    do rzadu doradzac ministrowi, a nie sie madrza nt. czegos o czym pojecia niestety nie maja.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane