- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (49 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym
Warszawskiej firmie PORR powierzono modernizację nabrzeży Rudowego i Bytomskiego w Porcie Gdańsk. Zadanie zostanie wykonane dzięki środkom unijnym. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 2 lat.
Łączna wartość podpisanych umów na realizację robót budowlanych 450 m nabrzeży wynosi 142 mln zł brutto, z czego 51 mln zł przypada na Nabrzeże Bytomskie
![Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3686/150x100/3686646__c_51_0_1543_1080__kr.webp)
- Są to już wiekowe i wyeksploatowane konstrukcje. Nabrzeże Rudowe zbudowano ponad 80 lat temu na przełomie lat 30. i 40. XX wieku. Przechodziło jedynie doraźne remonty. Z uwagi na zły stan techniczny (m.in. ścianki szczelnej) w 2019 r. część nabrzeża została wyłączona z obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Nieco młodsze jest Nabrzeże Bytomskie. W części płytowej, która jest obecnie eksploatowana, zostało wybudowane prawie 60 lat temu. Wykonanie robót pogłębiarskich i zwiększenie głębokości przy nabrzeżach otwiera możliwości obsługi większych niż dotychczas jednostek przy tych obiektach - mówi Stefan Rudnik, dyrektor Pionu Inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pasie nadmorskim w Trójmieście
Rozbudowa Nabrzeża Rudowego III, która niebawem się rozpocznie, obejmie odcinek o długości 232,5 m i 18-metrowy odcinek Nabrzeża Administracyjnego. W ramach projektu zostanie wykonane nowe nabrzeże o konstrukcji płytowej wsparte na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu pojawi się też tor kolejowy o długości 265 m. W wyniku prac czerpalnych część Basenu Górniczego zostanie pogłębiona do 11,20 m (obecnie od 6,1 do 10,2 m).
![Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3683/150x100/3683685__c_47_0_763_534__kr.webp)
- Nabrzeże będzie miało większą nośność, ma być dostosowane do prowadzenia przeładunków największymi urządzeniami samojezdnymi typu LHM 550 i Mantsinen 300. Dzięki pogłębieniu części basenu będą mogły tu cumować statki o zanurzeniu maksymalnym do 10,60 m i nośności do 35.000 DWT) - mówi Artur Dziambor, rzecznik prasowy Portu Gdańsk.
W przeciwieństwie do Rudowego Nabrzeże Bytomskie jest obecnie wykorzystywane do obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Z uwagi na niezadowalający stan techniczny istniejącej części płytowej nabrzeża oraz by umożliwić cumowanie jednostek o większych parametrach, ZMPG podjął decyzję o jego przebudowie. Modernizacja obejmie dwa odcinki: część płytową o długości ok. 143 m i część skarpową o długości 60 m.
Dzięki temu zadaniu nabrzeże zostanie wydłużone do 203 m w wyniku zalądowienia 60 m nabrzeża skarpowego. Tak jak i Rudowe nowe Nabrzeże Bytomskie będzie miało konstrukcję płytową wspartą na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu zostanie wykonana nawierzchnia z betonu cementowego zbrojonego zbrojeniem rozproszonym. W wyniku prac czerpalnych mających na celu pogłębienie części przy nabrzeżu do 10,20 m (obecnie ok. 6 m) będą mogły tu cumować statki o nośności do 7.000 DWT i długości 120 m. Ale możliwe też będzie dostosowanie nabrzeża do obsługi statków o nośności do 15.000 DWT i długości 145 m po usunięciu dalby i pomostu komunikacyjnego istniejącego dalbowego stanowiska przeładunkowego.
Miejsca
Opinie (34) 1 zablokowana
-
2024-03-25 15:27
Były poseł - synekura
Myślałem że o takich niusach będzie donosił nasz ex. wolnościowiec co teraz po mariażu z kałyszem w porcie na synekurze siedzi. A on pewnie nowy post na instagrama pisze
- 7 4
-
2024-03-25 20:05
Przemysł w Polsce jest nie doinwestowany, i ma przestarzałe hale, w których jest syf, i nie ma do nich dojazdów. To się nie zmieni, bo nie ma prawdziwego polskiego rządu od 33 lat. Wszystkie rządy, prócz Jana Olszewskiego przede wszystkim dbają o międzynarodowe firmy. Polska nie jest suwerenna i niepodległa, i to widać na co dzień. Decyzje już zapadają poza terytorium Polski, a Parlament Polski, rząd, wojewodowie, prezydenci, burmistrzowie, wujtowie i radni miast to fikcja.
- 2 4
-
2024-03-26 06:14
Jestem tylko ciekaw czy przyszły prezes portu
Rozliczy poprzednika który doprowadził do likwidacji dużej firmy. A Ci dwaj panowie dyrektorzy wylecą z hukiem z ZMPG. Oczywiście mowa o firmie SOPG. Teraz mają "profesjonalizm".
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.