• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Acta Centaurus ze stoczni Crist

VIK
5 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Acta Centaurus będzie pracował przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych.

Gdyńska Stocznia Crist zakończyła budowę nowoczesnej, częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka o nazwie Acta Centaurus powstaje na zamówienie holenderskiego armatora Acta Marine.



Statek ma 93 m długości, 18 m szerokości, 3 200 t nośności i 6 metrów zanurzenia. Powierzchnia jego pokładu to 500 m kw. Jednostka typu SOV (service operation vessel) będzie pracowała przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych. Statek zostanie wyposażony w hybrydowy pakiet akumulatorów, lądowisko dla śmigłowców oraz w teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży z regulacją wysokości i podnośnikiem ładunku lub załogi.

Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN oraz specjalny dźwig 3D (6 t udźwigu), trap SMST i windy zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii. Acta Centaurus będzie wydajny i bezpieczny nawet przy 3-metrowych falach. Statek rozwinie prędkość 13 w., a na jego pokładzie będzie mogło pracować 120 osób.

Jednostkę zamówił holenderski armator Acta Marine. Powstaje ona według projektu SX195, opracowanego przez biuro projektowe Ulstein Design & Solutions AS. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
VIK

Miejsca

Opinie (47) 1 zablokowana

  • Platforma lotos też musiała wyruszyć (3)

    do innej stoczni na dokończenie prac xD

    • 9 14

    • (1)

      No i?

      • 4 0

      • No i gro kasiorki zgarną norki :) Dosyć popularny proceder (patrz Ceona Amazon).

        • 0 2

    • Wytnij

      "Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN [[]] zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii."

      • 0 0

  • Brzydki ten kolor

    • 4 19

  • Wygląda jak krążownik ... (2)

    sprzed I Wojny Światowej

    • 21 6

    • Nie wiem skąd te minusy ...

      chyba z braku wiedzy marynistycznej. Taki kształ dzioba miał np. ORP Bałtyk, albo ma do dziś choć mniej wydatny Aurora

      • 2 2

    • Taka jest natura postępu

      To co jest nowoczesne to tak naprawdę jest stare i dawno zapomniane, tylko teraz odgrzebane.

      • 2 0

  • o lala

    zaraz się hejterzy odezwą ;)

    • 11 2

  • dźwig 6 ton ?? (1)

    to nie za wielki :)

    • 7 1

    • zdjeli ze stara?

      • 2 1

  • ampelmann w skrocie do opisu (1)

    teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży

    • 7 0

    • I tak nie będą wiedzieć o co chodzi.

      • 3 0

  • Wygląda na niezłą maszyne

    Teraz będzie szła seria dla polskiego wojska hihi

    • 5 2

  • Kolos? (6)

    Kolosy to budowała Stocznia Gdynia ,a to jest jakiś wypierdek....

    • 30 12

    • To jak była taka zarąbista (5)

      To czemu jej nie ma? Haha

      • 3 6

      • (4)

        nie ma bo na jej majątku pasła się cała masa politycznych cwaniaczków a jak koryto stało się niemiłe UE to stocznię zlikwidowano a fachowców rozpędzono na cztery wiatry
        a śmiać się z tego może jedynie głupek lub osoba nienawidząca Polaków

        • 12 5

        • Hahaha to trzeba było nie głosować na Tuska

          • 2 7

        • Fachowcow to w tej stoczni byla co najwyzej garstka, za to "fachowcow" (2)

          co sie na wszystkim znali i mieli wstret do roboty tysiace

          • 6 2

          • (1)

            takie bzdety to może prawić jedynie partyjny propagandzista co to pracy na oczy nie widział bo mu załatwiono stołek...

            • 1 2

            • Taka prawda, 90% fachowców na stoczni w tamtych czasach pracowało po pijaku

              Teraz wszyscy albo w piachu albo telepią się nad grobem z marskością wątroby

              • 2 2

  • nazwać kolosem jednostkę o długości 90 metrów...

    • 20 4

  • to jakiś synek kolosa (4)

    Kolosy to stocznia budowała jak była nasza teraz jest prywatna i budują stateczki i to nie do końca. tylko brudne prace robią w Polsce a na kosmetykę do siebie.
    Stocznia budowała statki po 300m .
    U innych się da tylko u nas nie .... :(

    • 25 4

    • A ile lat im schodzilo na zbudowanie tego kolosa 300m, dwa z poprawkami czy wiecej? (2)

      • 2 2

      • kolosy

        tu nie chodzi o to aby budować kolosy, tylko aby ludzie godnie zarobili nawet na kajakach.

        • 8 0

      • W ostatnich latach jak była budowana seria samochodowców to dochodziło do tego że trzy ,cztery samochodowce i dwa kontenerowce w jednym roku budowano .Stocznia padła przede wszystkim z tego powodu że stosunek nieprodukcyjnych stanowisk do produkcyjnych był zły :(

        • 1 0

    • To, że statki były duże to nie znaczy, że marża była duża. Były nieskomplikowane i całą produkcje przejęła Azja. W Europie buduje się teraz specjalistyczne jednostki. Trzeba było zmienić profil, albo zamknąć interes.
      Po 300 m mają wycieczkowce, ale jeszcze bardzo daleka droga zanim jakaś polska stocznia udźwignie taką budowę.
      W Gdyni obecnie są budowane statki częściowo wyposażone i na gotowo.
      Dążę do tego, że jesteś malkontentem.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane