• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aluminiowe statki z Gdańska do prac na farmach wiatrowych

erka
13 czerwca 2024, godz. 12:15 
Opinie (37)
  • FRS Windcat zamówił dwa statki przeznaczone na polski rynek offshore wind w gdańskiej stoczni ALU International.
  • FRS Windcat zamówił dwa statki przeznaczone na polski rynek offshore wind w gdańskiej stoczni ALU International.
  • FRS Windcat zamówił dwa statki przeznaczone na polski rynek offshore wind w gdańskiej stoczni ALU International.

Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska, zamówił dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Statki będą przeznaczone na polski rynek offshore wind. Budowa aluminiowych kadłubów już się rozpoczęła, a pierwsze dwa statki zostaną dostarczone w 2025 r.



Inwestycje w energetykę wiatrową zmienią Pomorze Inwestycje w energetykę wiatrową zmienią Pomorze

Zamówione statki będą najnowszego projektu, stworzonego przez Windcat o nazwie MK5. Projekt powstał na zdobytym doświadczeniu z wcześniejszych serii MK3.5H2 oraz MK4. Będzie to nowy, większy statek ze zoptymalizowanymi zdolnościami morskimi i większą przestrzenią ładunkową wraz z większymi zbiornikami do magazynowania wodoru na pokładzie. Statek będzie posiadał długość całkowitą 27 metrów i płaski pokład dziobowy o powierzchni 80 m kw.



Nowy projekt statku do obsługi farm wiatrowych



Poprzez zoptymalizowanie kształtu kadłuba, większą szerokość oraz wolną burtę statek zapewni
większy komfort, dostęp oraz zwiększy zdolność morską potrzebną do pracy nawet na większych i bardziej oddalonych morskich farmach wiatrowych.

Niskie zużycie paliwa osiągnięto poprzez nacisk na wydajną konfigurację układu napędowego statku oraz kształt kadłuba o niskim oporze. Statek może być dostarczony z w pełni zainstalowanym systemem wodorowym, zdolnym do przenoszenia do 458 kg wodoru na burcie bądź jako "hydrogen ready", umożliwiającym doposażenie statku w system wodorowy w późniejszym czasie.



Nowy kontrakt na dostawę specjalistycznych jednostek



Budowa dwóch aluminiowych kadłubów rozpoczęła się w kwietniu na stoczni ALU International w Gdańsku. Firma ta posiada ponad 30 lat doświadczenia w budowie statków aluminiowych i jest dobrze znanym specjalistą w produkcji różnych morskich konstrukcji aluminiowych. W swoim gdańskim zakładzie produkcyjnym, który zajmuje powierzchnię 11 tys. m kw., firma zatrudnia ok. 150 pracowników.

FRS Windcat Polska i ALU International podpisały kontrakt na budowę dwóch jednostek CTV z możliwością zamówienia kolejnych jednostek na późniejszym etapie. Pierwsze dwa statki zostaną dostarczone w 2025 r.

- Zamówienie statków CTV, budowanych przez polską stocznię, pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczeniu statków wysokiej jakości, które są "Made in Poland" do obsługi rosnącej branży offshore wind w Polsce. Cieszymy się, że znaleźliśmy tak doświadczonego partnera, jakim jest ALU International, który poświęca wyjątkową uwagę w zapewnieniu wysokich standardów na wszystkich płaszczyznach - powiedział Tim Kunstmann, managing director w FRS Windcat Polska.
erka

Miejsca

Opinie (37) 10 zablokowanych

  • (6)

    FRS to firma angielsko/niemiecka,szkoda że żadna czysto polska.nie będzie serwisować polskich wiatraków.

    • 8 7

    • Za to Polacy serwisują Niemieckie auta pisowskich polityków (1)

      • 5 2

      • Fakt,a PoKemony auta ruskie i się wyrownuje)

        • 2 5

    • Eh

      I niby czyja to wina? Oczywiscie ze pl, droga energia, zacofanie itp

      • 1 0

    • (1)

      Gdzie jest napisane, ze Windcat bedzie "serwisowal" wiatraki? :)
      Windcat dostarcza, notabene swietne jednostki, do transportu technikow i materialow, a nie jest wykonawca serwisu.
      Wiekszosc technikow w tym biznesie pracuje na B2B, takze podatki z ich pracy beda placone w PL. Nie spinaj sie Svencjusz.

      • 1 1

      • Nie spinam się,ale był post o pracownikach frs, notabene skasowany.

        • 1 0

    • Polska nie ma takich doświadczonych firm

      Farmy wiatrowe to dla Polski nowe obszary działania, niestety brak nam doświadczenia/kompetencji w w tych obszarach

      • 0 0

  • Armator norweski (6)

    Każdy armator w Norwegii posiada na burcie CTV własną na burcie.
    Iws Skywalker
    A biedny polski Windfarm zamawia.

    • 7 4

    • (1)

      Jak tam klimaty na burcie w IWS?
      Rozważam zmianę pracy, bo u Duna na Jack-upie płacą mniej, a roboty więcej.

      • 0 1

      • U duna na jackupie

        W Cadelerze tak słabo płacą? Zapraszamy do Freda. Tu miód cud malina

        • 0 0

    • Inżynier DP2 hehe (1)

      Jak tam stawki w IWS bo rozważam zmianę pracy. Umiem gotować jednocześnie w dwóch niezależnych garnkach.

      • 0 1

      • Zadzwoń do pani Beaty.

        • 1 0

    • ehe

      gdyby nie zasoby to by kozy jedli a Ty sie spusczasz jako fan skandynawi
      bo ci placa wiecej niz u nas

      • 1 1

    • O co Ci chodzi?

      Co właściwie chciałeś powiedzieć? Treść wypowiedzi nie do zrozumienia.

      • 2 2

  • Poco nam elektrownia atomowa beda niemieckie wiatraczki :) naturalnie z doplataki od podatnika bo inaczej by sie nieoplacało (4)

    • 6 10

    • Łykaj szklankę rycyny z oaroma kroplami cytryny.

      Co dwie godziny. Lek w sam raz na twoją dolegliwość.

      • 3 3

    • No i super po co nam radioaktywne odpady (1)

      Farmy wiatrowe powstają w przeciągu roku i jedyne co to odstraszają ptaki i drobne zwierzęta w ziemi

      • 1 3

      • W normalnych warunkach pełnej mocy, z energii wiatrowej wytworzonej w ciągu jednego dnia przez jedną turbinę może korzystać 15 gospodarstw domowych przez rok.

        • 0 0

    • to juz trolowanie dla trolowania, tak?
      Kazdy rozgarniety wie, ze wiatraki do dodatek a nie lekarstwo. Ruszyc dwie szare komorki i wyjdzie, ze atom + wiatraki to dobre rozwiazanie - mniej trollingu, wiecej myslenia.
      BTW.
      Vestas jest Dunski. Powstanie w PL fabryka gondoli i skrzydel + inne komponenty. Ogrom pracy dla ludzi no ale... zawsze trzeba wtracic pare glupich propagandowych slow.

      • 2 0

  • Jakie znowu "LTD" - nazwa spółki to: Alu International shipyard spółka z o.o. (2)

    • 2 2

    • Henio

      I nie zatrudnia 150 osób

      • 0 0

    • Spółka Z.O.O. - PL
      =
      LTD (Limited) - EN

      • 0 0

  • Dlaczego są w barwach ukrainy, a nie biało-czerwone? (3)

    • 5 2

    • R

      Bo ukraincy będą to budować

      • 5 0

    • Tak jest! Powinny

      pływać wyłącznie na bacznosc i w rytmie zapętlonego hymnu Polski.

      • 1 3

    • bo Windcaty zawsze byly zolte :D a wraz z wejsciem napedu wodorowego zmienili barwy na niebiesko-zolte. tyle.

      • 0 0

  • A to przypadkiem Petrobaltic nie miał budować takich statków?

    • 3 0

  • (4)

    Kartofel to zbuduje

    • 3 1

    • Gruby dasz rade

      • 0 0

    • Gruby to ty

      • 0 0

    • Gruby

      Czy to ty

      • 1 0

    • Rudy mu pomoże będzie narzekał
      ,ale ale

      • 1 0

  • Po co typowy CTV do obsługi farm wiatrowych? (4)

    Serio pytam, bo wydaje mi się, że taki jednostki nie mają żadnego specjalistycznego wyposażenia (dźwigi, czy choćby żurawiki, generatory, zbiorniki, jakaś przestrzeń ladunkowa) I służą stricte do wożenia ludzi. Natomiast czym i jak ci ludzie mają pracować na wiatrakach?

    • 2 5

    • Transfery

      Podmiany załog w trakcie budowy farmy odbywaja sie albo w porcie, albo helikopterem albo ctv. Nastepnie crv jest uzywany do transferu techników na kazdy wiatrak ze statku matki albo w pozniejszym czasie po zakonczeniu budowy z bazy w porcie. Wszystkie narzedzia itd sa w torbach i sa podnoszon na wiatrak za pomoca malego dzwigu(kazdy wiatrak takowy posiada)

      • 1 0

    • Ctv

      Żurawiki są na każdym wiatraku, ctv mają przestrzeń ładunkową, jest wystarczająca, jedne ctv są większe, drugie mniejsze. Na wielu farmach pracują windcaty i jest wszystko ok.

      • 0 0

    • CTV

      Pracują OSV,W2W,może czasem DSV,te motorówki tylko dowożą ludzi na większe statki,i tyle

      • 0 0

    • Dźwigi są na wieżach od turbin montowane.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane