• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Anglicy kupili jacht w kawałkach

Robert Kiewlicz
25 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Sekcje aluminiowego jachtu zbudowane zostały na zlecenie stoczni Palmer Johnson Yachts z Anglii. Sekcje aluminiowego jachtu zbudowane zostały na zlecenie stoczni Palmer Johnson Yachts z Anglii.

Sekcje kadłuba aluminiowego jachtu o łącznej długości ponad 60 metrów, wybudowane w stoczni Alu International Shipyard, zostaną w czwartek przetransportowane na Nabrzeże Wiślane. Potężne sekcje zbudowane zostały dla odbiorcy z Wielkiej Brytanii.



Elementy zostaną załadowane na specjalne pontony na terenie stoczni Alu International Shipyard zobacz na mapie Gdańska. Następnie zostaną dostarczone na Nabrzeże Wiślane zobacz na mapie Gdańska w Gdańskim Porcie.

Rozpoczęcie załadunku planowane jest na godzinę 7 rano. Wypłynięcie bloku rufowego oraz dziobowego nastąpi ok. godziny 10-11, a bloku środkowego około 15-16. Przy Nabrzeżu Wiślanym sekcje zostaną przeładowane bezpośrednio z pontonu na statek.

- Są to bloki kadłuba aluminiowego jachtu motorowego. Długość kadłuba jachtu to 62 metry - informuje Katarzyna Sztyber z Alu International Shipyard. - Zbudowane zostały na zlecenie stoczni Palmer Johnson Yachts z Anglii.

Budowa rozpoczęła się w listopadzie 2009 roku. - Równolegle w ramach tego samego kontraktu budowaliśmy również blok dziobowy oraz rufowy nieco mniejszego bo 52 metrowego kadłuba jachtu - twierdzi Sztyber. - Trwają rozmowy na temat dalszej współpracy i budowy kolejnych kadłubów oraz nadbudówek.

Pierwszy kontrakt firmy podpisany został w 1987 roku. Dotyczył konstrukcji sterówek aluminiowych na kutry rybackie zamówione przez Maaskant Shipyards, Holandia za pośrednictwem Stoczni Gdynia, Polska. W styczniu 1993 roku Alu International zwiększyła swój kapitał i stała się właścicielem terenu o łącznej powierzchni 11,5 tys. m.kw. z wielofunkcyjną halą produkcyjną, pomieszczeniami magazynowymi i budynkiem administracyjnym.

W 1999 r. Alu International zakupiło nowe tereny stoczniowe wraz z nabrzeżami wyposażonymi w dźwigi oraz halą prefabrykacyjną i montażową umożliwiającą budowę wielkogabarytowych konstrukcji aluminiowych o łącznej powierzchni 32,8 tys. m kw. Na nowo nabytym terenie powstała firma Alu International Shipyard.

Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (17)

  • Pięknie

    Coś się jeszcze jednak buduje...

    • 9 4

  • "Ponad 60 metrowe sekcje kadłuba" (6)

    "Długość kadłuba jachtu to 62 metry"

    Aha, czyli jedna z trzech sekcji kadłuba 62-metrowego ma "ponad 60 metrów". To po ile mają pozostałe dwie - po pół metra? :D

    Dobrze, że piszecie o branży morskiej. Nie każdy jest może zorientowany w temacie, wielu nie wie, że działa na naszym terenie wiele prężnych firm i warto o tym informować. Ale takie "informowanie"? Tu przecież nie chodzi o znajomość zagadnień budowy statków, ale o matematykę na poziomie klasy II SP!

    • 9 2

    • (4)

      a może to są sekcje, które składa się wszerz, a nie wzdłuż? czyli mają długość jachtu, ale jedną trzecią jego szerokości?

      • 2 0

      • ciekawie by to wyglądało: (3)

        "Wypłynięcie bloku rufowego oraz dziobowego nastąpi ok. godziny 10-11, a bloku środkowego około 15-16. Przy Nabrzeżu Wiślanym sekcje zostaną przeładowane bezpośrednio z pontonu na statek."

        No i złóż to teraz tak, jak piszesz :) na jednej burcie będzie rufa, na drugiej dziób - będzie jacht pływał bokiem :D

        • 5 0

        • no to prawda, tego nie doczytałem ;)

          • 2 0

        • (1)

          No to po skosie... da się zrobić, nie takie rzeczy ze szwagrem się robiło po pijaku.

          • 1 0

          • - A czemu ta Corsa ma silnik z tyłu?

            - Eeeee..., ..., no ale jaaaki!

            • 0 0

    • sprostowanie

      male niedoinformowanie bloki sa 30m/17m/15m - podzial standardowy jak zreszta widac na obrazkach - po co te dywagacje jak jest podzielony...

      • 2 0

  • nie tylko jachty (1)

    samochody u nas też składa sie z ćwiartek :D

    • 11 0

    • dokładnie

      my w budowie i montażu kawałków w polsce to mamy doświadczenie...
      z kostki złomu z wiszącym u dołu listkiem zapachowym potrafimy wyklepac pięknego mercedesa ;-)

      • 3 0

  • (1)

    Prosił bym o opinje o firmie jakichś pracowników jak się tam pracuje i czy płacą na czas .

    • 7 0

    • kilka informacji dla zainteresowanych

      Płacą na czas, jako jedna z niewielu firm w tej branży...spawacze aluminium MIG głównie, samodzielni monterzy, kowale...stawiki wysokie, ale wymagania wyższe; polecam

      • 3 1

  • Stocznia

    robia najlepiej alufelgi do samochodow , a placa jak wiekszosc na raty.

    • 0 7

  • Jestesmy krajem 3go swiata!

    Anglikom OPLACA sie zlecic budowe w polsce MIMO olbrzymich kosztow transportu i jeszcze pewnie niezle na tym zarabiaja... wlasnie zrozumialem na jakiej pozycji w rozwoju znajduje sie nasz kraj...

    • 2 1

  • nic nie zrozumiałes "yard"

    nic nie zrozumiałeś

    • 0 1

  • A czego nie zrozumiałem (1)

    marcinnn? Rozumiem ze w tej stoczni maja technologie na takim poziomie ze nie mozna jej znalesc nigdzie w Anglii a zaplata jest na takim samym lub wyzszym poziomie :):):)

    • 0 0

    • no faktycznie

      czy to że mamy niższe koszty pracy, dobrze wykwalifikowany personel a sama biurokracja nie jest tak rozbuchana jak na zachodzie to nasza wada? poczekajmy jeszcze kilka lat a w Rumunii nauczą się budować jachty aluminiowe, wtedy nie będziemy mieli o czym pisać..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane