• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Anwil wybuduje terminal do przeładunku nawozów w Gdańsku

erka
4 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (106)
Anwil, z Grupy Orlen, zamierza wybudować w Gdańsku terminal przeładunkowy nawozów. Anwil, z Grupy Orlen, zamierza wybudować w Gdańsku terminal przeładunkowy nawozów.

Budowę morskiego terminalu przeładunkowego na terenie gdańskiego portu planuje spółka Anwil. Zdolność przeładunkowa obiektu ma wynieść minimum 300 tys. ton rocznie. Zakończenie inwestycji planowane jest na trzeci kwartał 2026 r. Budowa terminalu przeładunkowego związana jest z rozbudową mocy produkcyjnych Anwilu obejmujących wytwarzanie nawozów.





Nowy terminal do przeładunku nawozów w Gdańsku



- Budowa realizowana będzie w oparciu o wypracowaną już wcześniej koncepcję. Całkowita zdolność technologiczna terminalu określona jest na minimum 300 tys. ton w skali roku - poinformowali przedstawiciele spółki Anwil w rozmowie z PAP. - Na obecnym etapie procesu zakupowego spółka oczekuje ofert w dwóch wariantach - w zakresie budowy terminalu realizującego zarówno funkcje importowe, jak i eksportowe, jak również w zakresie budowy terminalu, który w początkowym okresie realizowałby wyłącznie funkcje eksportowe, z możliwością jego rozbudowy.


Zakres realizacji inwestycji, w tym specyfikacja infrastruktury związanej z procesami przeładunku, magazynowania i spedycji, uzależniony będzie od finalnego wyboru wariantu wdrożenia projektu.

Inwestycja Anwilu za ok. 1,7 mld zł



Na terenie włocławskiej firmy powstają nowoczesne instalacje ciągu nawozowego. Inwestycja realizowana przez Anwil obejmuje instalację kwasu azotowego i neutralizacji, instalację granulacji oraz infrastrukturę pomocniczą.



Ich budowa zwiększy zdolności produkcyjne spółki z 966 tys. ton do 1 461 tys. ton rocznie, a portfolio produktowe firmy wzbogaci się o cztery rodzaje nawozów spełniających najwyższe standardy jakościowe - saletrę grubą, saletrosiarczan amonu, saletrzak z siarką i saletrzak z magnezem o ulepszonych własnościach granuli.

Wartość inwestycji szacowana jest na ok. 1,7 mld zł.
erka

Miejsca

Opinie (106) 4 zablokowane

  • (2)

    Po drugiej stronie kanału budują nowe apartamenty !

    • 3 1

    • Gratulacje dla tych którzy je tam kupili. (1)

      • 5 1

      • Esztabliszment z kujaw i mazur buahaaa

        • 0 0

  • Ci którzy mają problem z rozwojem portu (3)

    Niech się ogarną. Gdańsk zawsze był tak bogaty jak zapracowany był port !

    Słoiki kupują apartamenty w Letnicy i potem płaczą że port pracuje! Jak komuś przeszkadza bliskość portu można sie wynieść za obwodnicę

    • 62 20

    • Letnica nie płacze bo nie jest przy porcie - Nowy Port płacze czyli rodowici mieszkańcy ... (1)

      Niektórym niechęć do tych którzy mają coś więcej niż mieszkanie w falowcu rzuca się na mózg ( problemy z geografią miasta) :)

      • 1 11

      • W falowcu to chociąż mają piwnice i kuchnie osobne,a nie apartamenty z kuchnią w pokoju.

        • 3 0

    • Tak jest. W końcu miło przeczytać głoś rozsądku w raporcie.

      • 7 1

  • Dobrze ze już pana prezesa nie ma to nie będzie afery kolejnej (1)

    Wstyd dla portu ze z takim człowiekiem musiałem pracować

    • 14 5

    • A ty to wiceprezes ?

      • 2 5

  • No a drogi i szlaki komunikacyjne po staremu.Najlepiej to co jest to rozjeździć i zdemolować. W Sejmie czeka ustawa o powołaniu metropolii a rząd ma to gdzieś. Niedługo chyba trzeba będzie zebrać się i ciężarówki zablokować.

    • 6 6

  • Zobaczymy jak to będzie. (1)

    Obecnie przeładunek wszelkich pylących ładunków można przeprowadzać bez zanieczyszczenia powietrza. Potrzebne są odpowiednie urządzenia do przeładunku, place składowe i magazyny. To co obecnie dzieje się z weglem i zbożem w Gdańsku to jedna wielka prowizorka. Rozładunek/załadunek odbywa się czerpakami. Ładunki sypią się z wielu metrów niemiłosiernie pyląc. Węgiel leży na każdy wolnej działce, nie ma mowy o świadomym profesionalnym składowaniu.
    Aż dziw bierze, że przez rok od wybuchu wojny nie kupiono urządzeń do przeładunku. Pewnie myślą że to chilowa sprawa i nie opłaca się inwestować w taki sprzęt. Jak to możliwe, że większość węgla wyjeżdza samochodami, a nie koleją?
    Takie inwestycje w bocznice w obu portach, a efektu nie widać . Co, węglarek brakuje pewnie? Jednak portu i przeładunków blisko centrum miasta bym się nie bał. To naprawdę może być nieuciążliwe sąsiedztwo.

    • 6 3

    • Przeładunek zboża od kilkudziesięciu

      Lat tak samo tu wygląda. Co do węgla to nadal jest zbyt mała przepustowość. Ponoć mają budować następny most kolejowy i wiadukt. Ale to niestety musi trwać.

      • 2 0

  • O f##k, nie dość że syf ludzie mają to teraz jeszcze

    dojdzie smród.

    • 10 5

  • krośnie nam konkurecja dla szadułek

    a.v.e.

    • 9 5

  • Pytam się po co?

    To gigantomania, przecież mamy juz taki w Niemczech.

    • 12 5

  • Dobrze (1)

    ze port sie rozwija! Pozostaje kwestia gdzie zostanie umieszczony ten terminal i w jaki sposob przeladunek bedzie sie odbywal. Jest XXIw wiec miejmy nadzieje ze w sposob nowoczesny nie zatruwajac otoczenia i ludzi.

    • 10 4

    • Toć jest terminal do rozładunku fosforytów z Maroka i do eksportu siarki. Chcemy eksportować nawozy azotowe skoro dotychczas byliśmy ich importerem drogą kolejową z Rosji i Białorusi? A gaz do produkcji nawozów azotowych chyba będziemy mieli z wiejskich kibli.

      • 2 3

  • Lepiej w Gdyni budujcie, tu pyłu od węgla nie możecie ogarnąć

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane