• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ares i Mars prosto z Wietnamu. WUŻ ma nowe holowniki

Wioletta Kakowska-Mehring
1 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (167)

Ares i Mars to dwa nowe holowniki kupione przez WUŻ Port and Maritime Services.

Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o dwa nowe holowniki. Jednostki zbudowano w Wietnamie.



Holownik Ares o długości całkowitej ok. 28 m, szerokości 13 m i uciągu 82 ton został zbudowany według projektu Damen ASD 2813. Z kolei Mars to holownik projektu ASD 2811 o podobnej długości, przy szerokości 11 m i uciągu 60 t siły. Obie jednostki wyposażone są w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1 i dziobowe wciągarki holownicze. Holowniki zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.

Gdański armator czeka jeszcze na jeden holownik. Ten powstaje w Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jednostka projektu ASD 2811 ma być w Gdańsku najpóźniej w październiku.


WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków i lodołamanie.

Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W lipcu 2020 r. flotę zasilił holownik Ajax, który również zbudowano w Wietnamie. Jednostka typu ASD 2312 stworzona przez Grupę Damen ma 22,81 m długości, 11,40 m szerokości konstrukcyjnej oraz ponad 70 t uciągu na palu. We wrześniu 2018 r. podniesiono banderę na holowniku Atlas, a w listopadzie 2016 r. na Herkulesie.


Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 t). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (TaurusVirtus) Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 r. do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 t).

W sumie w najbliższym czasie gdańska spółka będzie miała 16 holowników oraz 1 kuter pilotowy.

Miejsca

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowoczesne i mocne. Nowe holowniki w Porcie Gdańsk

    (1)

    Dlaczego nie są ekektryczne i zero emisyjne?

    • 2 16

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowoczesne i mocne. Nowe holowniki w Porcie Gdańsk

      Bo w morzu nie ma gniazdek elektrycznych.

      Jest prąd ale wodny.

      • 8 0

  • Państwowy port nie zamawia statków w polskich stoczniach?! (1)

    Ye jest ten ich patriotyzm na pokaz.

    • 5 17

    • Ale wuż to prywatna firma...

      • 9 0

  • A jak zostały przetransportowane? (8)

    Szkoda że autorka tego nie podała.

    • 1 4

    • C (4)

      Statkiem ciężarowym

      • 2 0

      • no oczywiście, ale można by coś na ten temat napisać (3)

        może wrzucić zdjęcie

        Myślę ze to ciekawsze nawet od stwierdzenia, że mamy 2 czerwone holowniki z Wietnamu

        • 5 0

        • 2 czerwone holowniki (1)

          Jaki rząd takie kolory

          • 3 3

          • Podejżewasz że ten rząd lubi kolor pomarańczowy.

            • 0 0

        • One są pomarańczowe daltonie

          • 2 0

    • Statkiem do Niemiec

      • 1 1

    • przypłyneły na pokładzie statku

      • 0 0

    • ,,wodo panie,wodo".

      • 0 0

  • Szkoda że nie Polskiej produkcji

    No ale jak pis stocznie polikwidował

    • 6 9

  • Tam gdzie to robiły jest zakaz falowania

    kto przyjmuje mandat ? ;)

    • 5 6

  • Vega

    została zbudowana w Polsce przez Gdańską stocznię Marine Projects Ltd dla estońskiego klienta, z tamtąd wróciła znowu do Polski, do WUŻu.
    Szkoda, że to nie polskie stocznie otrzymały kontrakty na budowę kolejnych holowników, tylko wspiera się komunistyczny reżim w Wietnamie przy pomocy filii wielkich zachodnich firm jak Damen.
    Wspiera się dotując państwowe molochy a prywatny biznes stoczniowy jest na krawędzi bankructwa.

    • 12 21

  • Akul

    Akul pierwotnie nosił nazwę Kakulo i był zbudowany przez Damen Gdynia S.A. Pierwsze 10 lat pływał dla Andory i astępnie został kupiony przez WUŻ, gdzie zmieniono mu barwy i nazwę.

    • 6 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowoczesne i mocne. Nowe holowniki w Porcie Gdańsk

    Remontowa shipbuilding

    Budowali dla wuz łzy lecą że z Wietnamu a i tak nasze nosorożce lepiej tancza

    • 7 10

  • a czyje to zakupy byłego paana prezesa zmpg ? znowu przekręt ? (1)

    • 3 8

    • A co ma do tego prezes ZMPG ????

      WUZ to prywatna firma

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowoczesne i mocne. Nowe holowniki w Porcie Gdańsk

    niewazne gdzie kupujesz,aby byly warte wydanych pieniedzy - laiku

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane