- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (179 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (58 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (86 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Ares i Mars prosto z Wietnamu. WUŻ ma nowe holowniki
Ares i Mars to dwa nowe holowniki kupione przez WUŻ Port and Maritime Services.
Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o dwa nowe holowniki. Jednostki zbudowano w Wietnamie.
Holownik Ares o długości całkowitej ok. 28 m, szerokości 13 m i uciągu 82 ton został zbudowany według projektu Damen ASD 2813. Z kolei Mars to holownik projektu ASD 2811 o podobnej długości, przy szerokości 11 m i uciągu 60 t siły. Obie jednostki wyposażone są w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1 i dziobowe wciągarki holownicze. Holowniki zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.
Gdański armator czeka jeszcze na jeden holownik. Ten powstaje w Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jednostka projektu ASD 2811 ma być w Gdańsku najpóźniej w październiku.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków i lodołamanie.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W lipcu 2020 r. flotę zasilił holownik Ajax, który również zbudowano w Wietnamie. Jednostka typu ASD 2312 stworzona przez Grupę Damen ma 22,81 m długości, 11,40 m szerokości konstrukcyjnej oraz ponad 70 t uciągu na palu. We wrześniu 2018 r. podniesiono banderę na holowniku Atlas, a w listopadzie 2016 r. na Herkulesie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Tu znajdziesz lokal dla twojej firmy
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 t). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus) Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 r. do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 t).
W sumie w najbliższym czasie gdańska spółka będzie miała 16 holowników oraz 1 kuter pilotowy.
Miejsca
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
2023-08-01 15:24
(1)
Dlaczego nie są ekektryczne i zero emisyjne?
- 2 16
-
2023-08-01 17:41
Bo w morzu nie ma gniazdek elektrycznych.
Jest prąd ale wodny.
- 8 0
-
2023-08-01 15:36
Państwowy port nie zamawia statków w polskich stoczniach?! (1)
Ye jest ten ich patriotyzm na pokaz.
- 5 17
-
2023-08-01 16:39
Ale wuż to prywatna firma...
- 9 0
-
2023-08-01 15:55
A jak zostały przetransportowane? (8)
Szkoda że autorka tego nie podała.
- 1 4
-
2023-08-01 16:00
C (4)
Statkiem ciężarowym
- 2 0
-
2023-08-01 16:02
no oczywiście, ale można by coś na ten temat napisać (3)
może wrzucić zdjęcie
Myślę ze to ciekawsze nawet od stwierdzenia, że mamy 2 czerwone holowniki z Wietnamu- 5 0
-
2023-08-01 17:31
2 czerwone holowniki (1)
Jaki rząd takie kolory
- 3 3
-
2023-08-03 09:46
Podejżewasz że ten rząd lubi kolor pomarańczowy.
- 0 0
-
2023-08-02 10:23
One są pomarańczowe daltonie
- 2 0
-
2023-08-01 16:00
Statkiem do Niemiec
- 1 1
-
2023-08-03 09:44
przypłyneły na pokładzie statku
- 0 0
-
2023-10-07 18:27
,,wodo panie,wodo".
- 0 0
-
2023-08-01 17:30
Szkoda że nie Polskiej produkcji
No ale jak pis stocznie polikwidował
- 6 9
-
2023-08-01 17:38
Tam gdzie to robiły jest zakaz falowania
kto przyjmuje mandat ? ;)
- 5 6
-
2023-08-01 17:49
Vega
została zbudowana w Polsce przez Gdańską stocznię Marine Projects Ltd dla estońskiego klienta, z tamtąd wróciła znowu do Polski, do WUŻu.
Szkoda, że to nie polskie stocznie otrzymały kontrakty na budowę kolejnych holowników, tylko wspiera się komunistyczny reżim w Wietnamie przy pomocy filii wielkich zachodnich firm jak Damen.
Wspiera się dotując państwowe molochy a prywatny biznes stoczniowy jest na krawędzi bankructwa.- 12 21
-
2023-08-01 18:57
Akul
Akul pierwotnie nosił nazwę Kakulo i był zbudowany przez Damen Gdynia S.A. Pierwsze 10 lat pływał dla Andory i astępnie został kupiony przez WUŻ, gdzie zmieniono mu barwy i nazwę.
- 6 1
-
2023-08-01 19:13
Remontowa shipbuilding
Budowali dla wuz łzy lecą że z Wietnamu a i tak nasze nosorożce lepiej tancza
- 7 10
-
2023-08-01 19:16
a czyje to zakupy byłego paana prezesa zmpg ? znowu przekręt ? (1)
- 3 8
-
2023-08-02 01:28
A co ma do tego prezes ZMPG ????
WUZ to prywatna firma
- 2 0
-
2023-08-01 19:23
niewazne gdzie kupujesz,aby byly warte wydanych pieniedzy - laiku
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.