• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Asfalt z gdańskiej spółki zmniejszy zanieczyszczenie powietrza

erka
22 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W gdańsku opracowywany jest asfalt, który pozwoli na redukcję zanieczyszczeń powietrza. Spółka Lotos Asfalt dostarczyła surowiec do wykonania drogi do Morskiego Oka. W gdańsku opracowywany jest asfalt, który pozwoli na redukcję zanieczyszczeń powietrza. Spółka Lotos Asfalt dostarczyła surowiec do wykonania drogi do Morskiego Oka.

Gdańska spółka Lotos Asfalt wspólnie z Politechniką Gdańską tworzy asfalt, który przyczyni się do ograniczenia smogu w miastach. Takie rozwiązanie to oszczędność energii, mniejszy hałas i ślad węglowy, neutralność dla środowiska wodnego i możliwość pełnego recyklingu.



Czy smog jest zagrożeniem dla mieszkańców Trójmiasta?

Obecnie w Lotos Asfalt trwają prace nad opracowaniem nowych materiałów pozwalających na poprawę jakości życia i zdrowia każdego z nas. Wspólnie z Politechniką Gdańską spółka tworzy nowy ekologiczny produkt asfaltowy oparty na technologii fotokalizatorów hybrydowych. Pozwoli on na redukcję zanieczyszczeń powietrza w rejonie pasa drogowego. Nowe lepiszcze w istotny sposób przyczyni się do ograniczenia smogu w miastach.

Asfalt z dodatkiem gumy z recyklingu opon



Już w 2013 roku Lotos Asfalt jako pierwszy producent w Polsce opracował oraz uruchomił produkcję i sprzedaż asfaltu modyfikowanego z dodatkiem gumy z recyklingu opon samochodowych. Dzięki temu powstał produkt o podwyższonych właściwościach użytkowych i zwiększonej odporności na starzenie, przeznaczony do budowy trwałych i cichych nawierzchni asfaltowych. 

Lotos Asfalt spłaci kredyt za program EFRA



Przyczynił się on nie tylko do ochrony środowiska przed nadmiernym hałasem, ale również do redukcji śladu węglowego. Ekologiczne zagospodarowanie starych opon jest globalnym problemem. W każdej autocysternie tego asfaltu udało się "utopić" 400 zużytych opon.

Ekologiczne nawierzchnie asfaltowe. Ekologiczne nawierzchnie asfaltowe.

Niższy ślad węglowy



Kolejnym produktem niezwykle przyjaznym dla środowiska jest wdrożony przez spółkę w 2014 roku asfalt do technologii "na ciepło" o nazwie WMA (Warm Mix Asfalt). Jedną z korzyści jest możliwość obniżenia temperatury produkcji i wbudowania nawierzchni nawet o 30 stopni Celsjusza. Efektem jest ograniczenie wpływu na środowisko, oszczędność energii i redukcja oparów przy budowaniu. Ślad węglowy jest niższy niż w przypadku tradycyjnych nawierzchni asfaltowych, a w porównaniu z drogami z cementu nawet kilkukrotnie niższy.

Zielony wodór w gdańskiej rafinerii



Redukcja zużycia energii i ograniczenie negatywnego oddziaływania produkcji na środowisko jest jednym z najbardziej aktualnych trendów technologicznych wpisujących się w politykę Europejskiego Zielonego Ładu. Wybór technologii asfaltowych oznacza wielowymiarowe korzyści - zarówno dla inwestora, jak i dla środowiska naturalnego. Oprócz oszczędności energii i redukcji śladu węglowego są nimi możliwość ponownego wykorzystania w 100 proc. materiału z recyklingu do budowy nawierzchni drogowych czy neutralność dla środowiska wodnego.

Jak to się robi: asfalt i nawierzchnie bitumiczne.

erka

Miejsca

Opinie (48) 2 zablokowane

  • (1)

    Po co lać asfalt do Morskiego Oka? Jak ktoś nie ma kondycji żeby iść w góry to niech tam się nie wybiera, a nie - niszczmy naturalny krajobraz pod drogę :|

    • 6 2

    • Niczego nie niszczą. To tylko remont.

      Ta droga już tam jest od kilkudziesięciu lat.
      W latach 70-tych do miejsca gdzie teraz z Palenicy jeżdżą wozy konne (czyli do Włosienicy) można było dojechać prywatnym autem, a PKS jeździł aż pod schronisko nad M. Okiem.

      Wozy konne pojawiły się jakoś na przełomie 80-90, gdy osuwiska zniszczyły w paru miejscach drogę i TPN zakazał ruchu aut i autobusów, poza "specjalnymi" przepustkami i służbami.
      Wtedy pojawił się nowy pomysł na parkowo-góralski biznes. I kwitnie do dziś.

      • 2 0

  • Poltechnika -moze tak ale nie przejety przez pisobolszewikow-Lotos. (2)

    Oni co najwyzej moga zaplacic za te badania z naszych pieniedzy.To jest jedyna rzecz ,ktora potrafi robic ta banda...Wydawac nasze pieniadze i robic Goebelsowska propagande.Nie wierze tym klamca .

    • 4 5

    • Najpierw naucz się języka polskiego (1)

      Nie tylko o interpunkcję mi chodzi. Jest nieźle jak na zagranicznego trolla, ale tragicznie jeśli masz udawać naszego rodaka.

      • 1 1

      • Nauczyciel sie znalazl-naucz sie pisac merytorycznie-pisowski burku.

        • 0 3

  • Może coś to da, bo strasznie ta droga pyli. (1)

    Widać to gdy już jest ciemno i idzie się z czołówką, a właśnie wtedy jeździ tam sporo samochodów.
    Sporo jak na tę drogę gdzie w zasadzie jest zakaz - czyli powiedzmy raz na kilka minut coś jedzie.
    I po każdym z nich unosi się chmura pyłu, doskonale widoczna w świetle czołówki.

    • 9 4

    • Nie wiem kto cie minusuje, skoro napisałeś/as prawdę...

      Sam też nieraz szedłem tamtędy po zachodzie słońca i potwierdzam, każde auto podnosi z asfaltu kłęby pyłu.
      A potrafi ich tam przejechać kilkanaście, choć jest zakaz .

      • 4 1

  • Na Osowej też był super asfalt z PG

    I jaki był efekt ? Cały ten odcinek po roku jest dziurawy jak ser szwajcarski .

    • 4 1

  • Bądźcie EKO bo jest fajnie. (3)

    Takie to wszystko eko że sami sobie wkładamy kij w szprychy. Najważniejsze że z tego są pieniądze bo o środowisko nikt już dawno nie dba.

    P.S ten bio-asfalt będzie tak wytrzymały że trzeba będzie co roku robić poprawki.

    • 17 14

    • Zobaczymy

      A skąd wiesz?

      • 3 1

    • Zamiast ograniczyć konsumpcję, jeszcze ją zwiększamy kupując eko-alibi

      Kupujesz hybrydę? Ależ z ciebie ekolog! Pomyśl tylko, stare nieekologiczne auto z wyciętym dpfem znikło! A te eko jogurciki w eko plastikowych kubeczkach? Super rzecz, przecież napisali, że jest recyciling. Jak nie spłoną na wysypisku w Zgierzu, to spłoną w indonezjii. I tak dalej.

      • 6 1

    • może tak, może nie

      grunt, że można go przetapiać a ludzie będą mieli robotę

      • 0 0

  • Ślad węglowy obecnie przerzuca się na konsumenta. (1)

    Wkoło wszyscy się śmieją z Europejczyków że są takimi i**otami. Dają sobie wmówić bajki o ekologii i za pieniądze z UE robią z siebie niewolników. Brawo ! Najważniejsze że bio jest w cenie i można na tym świetnie zarobić.

    W Rosji , Chinach czy USA nikt nie przywiązuje wagi do emisji CO2. Tylko Europa sobie zakłada na szyję pętlę z której coraz trudniej będzie się jej wydostać.

    Ekoterroryzm to nowy ład w Europie.

    • 10 1

    • Bzdura

      • 1 0

  • ekowojna

    bzdury nie eko; każdy tzw. wzrost gospodarczy czy pkb to niszczenie przyrody. Korzystasz z baterii? no to tu i teraz nie smrodzi, ale ... żeby ją wyprodukować, to trzeba surowców, trzeba je wydobyć, przetworzyć , sprzedać poużywać i ...wyrzucić , może niby utylizować, znowu potrzeba energii i błędne koło. Tak samo jak z tzw. zrównoważonym rozwojem itp. jest już 8mld ludzi, każdy chce jeść pić dobrze żyć - a się nie da, po prostu nie da. powoli opadają zasłony i widzimy, że pijąc herbatkę czy kawkę to "wspieramy" niewolniczą pracę dzieci w innym rejonie świata ... oto cały humanitaryzm i nasza etyka.

    • 3 0

  • ekologiczne nawierzchnie asfaltowe to brzmi tak głupio jak ekologiczne odpady radioaktywne
    mniejszy ślad węglowy- większy ślad cząstek gumy z tego asfaltu

    • 2 0

  • Wiecie co znakomicie zmniejsza emisję CO2 i innej chemii?

    Jej nie emitowanie. Kiedy możesz jedź rowerem. Kupuj świeże, lokalne produkty bez opakowań. Bierz jak najmniej plastikowych toreb. Kupuj i naprawiaj używane rzeczy. To naprawdę nie boli, a jeszcze przynosi oszczędności.

    • 2 0

  • Recycling to wymówka na nieograniczone konsumowanie (1)

    Przecież produkujemy co raz więcej śmieci, a myślimy że jesteśmy eko :D Ile z tego przetworzymy? Parę procent. I to RAZ. A potem do gleby i do wody

    • 15 0

    • a o parę procent to już nie warto dbać ?

      w dodatku jest napisane, że można tą nawierzchnię przetopić i wykorzystać w 100%.
      Jak ktoś nie pochyli się na tym przysłowiowym groszem, to nigdy nie będzie bogaty.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane