- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Rekordowy Atlantic Star w Remontowej
Jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej. Atlantic Star, bo o nim mowa, jest jednym z największych statków typu con-ro na świecie. W Gdańsku przechodzi właśnie remont dokowo-konserwacyjny.
Do Gdańskiej Stoczni Remontowa zawinął Atlantic Star - jeden z największych statków typu con-ro na świecie. To "skrzyżowanie" kontenerowca ze statkiem ro-ro. Może on przewozić w osobnych przestrzeniach ładunkowych kontenery oraz ładunki toczne (samochody osobowe, ciężarówki, naczepy). Po kilku dniach od wpłynięcia morski olbrzym trafił do doku nr 6 - największego w stoczni.
- Atlantic Star jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Remontowej - nr 6. Długość całkowita statku to 296 m, a szerokość - 37,60 m. Jego wysokość boczna, wynosząca 22,95 m, jest zaledwie o 9 m mniejsza niż wysokość falowca na Przymorzu. Dla porównania poprzedni "rekordzista" dokowany w tej stoczni w 2017 roku - ogromny kontenerowiec Seago Bremerhaven należący do Maerska - miał 293,18 m długości i 32,18 m szerokości - mówi Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji grupy Remontowa Holding.
W stoczni tej remontowano już wcześniej nawet 300-metrowe jednostki, tyle że przy nabrzeżu, czyli bez dokowania.
Atlantic Star wpłynął na standardowy remont dokowo-konserwacyjny, obejmujący m.in. prace na układzie sterowym, wymianę odcinków rurociągów zaburtowych, prace konserwacyjno-malarskie, przeglądy armatury denno-burtowej, a także zakres prac stalowych.
Statek jest jednym z pięciu przedstawicieli serii G4, zbudowanej w Chinach w latach 2015-2017, reprezentującej największe jednostki con-ro operujące w żegludze oceanicznej. Armatorem (właścicielem) jest włoska Grupa Grimaldi z Neapolu, a operatorem ACL. Statki klasy G4, podobnie jak ich poprzednicy z serii G3, zatrudnione są na linii północno-atlantyckiej, łączącej północną Europę z Ameryką Północną.
- To nie pierwsza wizyta statku tego armatora w "Remontowej". Na przestrzeni dwóch ostatnich lat wyremontowała ona i wyposażyła w systemy odsiarczania spalin (tzw. scrubbery) aż 11 należących do niego tzw. kontenerowców kombinowanych (container/ro-ro carrier) Grande Lagos i Grande Marocco. Ostatni z nich, Grande Guinea, wypłynął z Gdańska pod koniec ubiegłego tygodnia - dodaje Grzegorz Landowski.
Miejsca
Opinie (70) 1 zablokowana
-
2020-08-27 13:17
I Polacy za grosze zrobią remont , a za zaoszczędzone miliony Włosi kupią sobie coś ładnego
- 12 9
-
2020-08-27 18:38
A cóż tak żółto na wodzie obok niego? (1)
Jak zawsze ekologia w GSR.Nawet nie ma co badać,cała tablica Mendelejewa.Takie morskie Szadólki.
- 10 17
-
2020-08-27 19:29
To jest rzęsa wodna ekologu jeden
- 13 2
-
2020-08-28 07:32
Potwór
Wielka łajba niektóre blachy na burtach mają 6 cm grubości, malowalem go na fleki z trapu
- 2 0
-
2020-08-28 08:43
Statek wybudowany w Chinach (1)
Żółte cwaniaki zabrali nam cały biznes budowybststkow bo mało kto wie że Polska przed układem służby Wałęsa była jednym z największych producentów statków na świecie...I tak Chiny kradną każdemu biznes A Wy dalej kupujecie na Aliexpress czy Alibaba
- 7 4
-
2020-08-29 20:48
Nie ukradli, tylko im oddano
Oddano tam zlecenia bo bylo taniej i na czas.
U nas tez bylo tanio ale nigdy na czas a i ze specyfikacja na bakier.
Poza tym, jak przekonasz klienta aby przyszedl do Ciebie kupowac, jak nikt tych statkow tu nie chcial robic...
Klient mial prosic?!
Konkurowac trzeba umiec, to jest walka a tu nikt nie mial i nie ma na to ochoty. Skoro mozna wyszarpac kase z "czystszych", szybszych i latwiejszych dzialan?- 2 0
-
2020-08-29 15:35
Klinkier na placu przy ul.Wielopole (1)
W górnej części pierwszego zdjęcia widać składowisko klinkieru, które strasznie pyli, szczególnie w suche dni i podczas załadunku na samochody. Kto pozwolił na takie niszczenie płuc mieszkańców Gdańska?
- 3 3
-
2020-08-29 20:43
Nastepny...
A kto zmusza do mieszkania w strefie przemyslowej?!
Nie wiesz, ze Trojmiasto od lat jest w czolowce zachorowan na nowotwory?- 1 0
-
2020-08-29 19:07
(2)
Remont złomu. Chinczyki idą na złom 10 lat wcześniej niż statki wybudowane w Europie. Przykład statek jaki remontowałem w Swinoujsciu w kwietniu miał 24 lata i miał pływać kolejne 5. Potem byłem na masowcu z Chin który miał 23 lata i za rok miał iść na żyletki.
- 1 0
-
2020-08-29 20:37
Musi sie krecic
Interes...
Zrobic raz a dobrze?
Kto by z tego wyzyl?- 0 0
-
2020-08-30 11:29
Jak samochody. Trzeba kupowac nowe aby producenci zarabiali
- 0 0
-
2020-08-29 23:13
Żeby tylko wraz z dokiem nie zatonął...
Troche duży statek jak na ten dok. Jak pamietacie, nasi stoczniowcy sa dobrzy w topieniu statkiw wraz z dokiem. Tylko sami nie potrafia potem postawić do pionu...
- 0 5
-
2020-08-30 11:24
A panstwowe stocznie nic nie potrafia
- 2 0
-
2020-08-30 17:55
Kiedyś pracowalem przy projektach w stoczni....
Ciekawe kto go robi z kierowników. Czy ktoś ze starej gwardii?
- 1 0
-
2020-08-30 18:15
Jak to dobrze, że Remontowa nie wstawała z kolan!...Piaskowali by teraz wiatraki...
Te, co to Stocznia Gdańska zbuduje!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.