- 1 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (99 opinii)
- 2 Wielkie inwestycje w sieci energetyczne (29 opinii)
- 3 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (245 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (244 opinie)
- 5 Ursa już pod polską banderą (103 opinie)
- 6 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (195 opinii)
Bank Gospodarstwa Krajowego pozyskał środki na finansowanie potrzeb pożyczkowych Krajowego Funduszu Drogowego z Nordyckiego Banku Inwestycyjnego. Umowa na kwotę 100 milionów euro zawarta została 3 grudnia 2012 roku.
Środki finansowe pozyskane w ramach umowy z NIB zostaną przeznaczone na współfinansowanie budowy ok. 37-kilometrowego odcinka dwupasmowej autostrady między Strykowem i Tuszynem. Autostrada A1 docelowo łączyć będzie porty morskie Trójmiasta z Górnym Śląskiem i granicą RP w Gorzyczkach, gdzie połączy się z czeską autostradą D1 prowadzącą do Ostrawy, Ołomuńca i Brna. Autostrada A1 leży w VI transeuropejskim korytarzu transportowym (TEN-T) i jest kontynuacją drogi międzynarodowej E75, zaczynającej się w północnej części Norwegii i prowadzącej m. in. przez Finlandię i Polskę aż do Grecji (Saloniki - Ateny).
NIB udzielił dwóch długoterminowych kredytów na łączną kwotę 290 milionów euro na budowę autostrady A1 z Gdańska do Torunia. - Nowoczesne połączenia transportowe w Polsce i Europie Środkowej zapewnią sprawną wymianę handlową między krajami regionu Morza Bałtyckiego i resztą Europy. Szybszy, bezpieczniejszy i tańszy transport przyczyni się do wzmocnienia konkurencyjności krajów członkowskich NIB - podkreślił Henrik Normann, prezes NIB.
Nordycki Bank Inwestycyjny jest międzynarodową instytucją finansową działającą w ośmiu krajach skandynawskich i bałtyckich. Bank ten zapewnia długoterminowe finansowanie projektów, które mają na celu wzmocnienie konkurencyjności i poprawę stanu środowiska naturalnego. Nordycki Bank Inwestycyjny ma najwyższą z możliwych ocenę zdolności kredytowej AAA/Aaa wystawioną przez agencje ratingowe Standard & Poor's i Moody's.
Opinie (4) 1 zablokowana
-
2012-12-05 12:41
Jeśli z Nordyckiego Banku Inwestycyjnego (2)
to zapewne powinno chodzić o przystosowanie VI transeuropejskiego korytarza transportowego (TEN-T) - tzw. poprzez tzw. Autostradę Morską na którą to urzędnicy gdańscy i gdyńscy już mają dawno gotowy projekt np.planu budowy Drogi Czerwonej, a przede wszystkim węzeł Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej na wysokości ul. Potasowej z (drogą znajdującą się w tunelu),możliwością poruszania się ciężkiego transportu i dobudowy jednego pasa Obwodnicy Trójmiasta.
A dalej jak w artykule.- 3 0
-
2012-12-05 20:26
Niestety, ale nie trafiłeś
Te pieniądze są na A1, ale chodzi o odcinki Stryków-Tuszyn i Tuszyn-Pyrzowice.
To o czym mówisz, to niestety bajka dla innych pokoleń.- 0 0
-
2012-12-06 15:58
Czerwona?
Witam,
czy Droga Czerwona jest fragmentem TEN-T?? Szczerze mówiąc zaskoczyła mnie ta informacja - droga średnicowa przez Gdańsk korytarzem międzynarodowym?
Będę wdzięczny za wszelki informacje...- 0 0
-
2012-12-05 20:13
Dobra wiadomość.
Komunikacja to jeden z filarów podstawy, na której możemy budować swoją teraźniejszą egzystencję w sposób bardziej racjonalny i mniej czaso i energo chłonny , co pozwoli nam na lepsze osiągnięcia w dziedzinie ekonomii, zarówno makro jak i mikro . Nie wolno zapominać o mniejszej liczbie ofiar na drogach, zwiększonej turystyce, ekologii , i co najważniejsze, o zaoszczędzonym czasie, który będziemy mogli owocnie skonsumować np. na czytanie Słowa Bożego...
Prawda ?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.