- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Baltic Hub. Jest porozumienie z przewoźnikami
Rozmowy między władzami Baltic Hub, a przedstawicielami firm transportowych i spedytorów doprowadziły do porozumienia. Na razie nie dojdzie do protestu pod gdańskim terminalem kontenerowym, bo przewoźnicy dali czas na wprowadzenie przedstawionych zmian.
Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkami w Baltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zagroziło protestem. Zażądano m.in. zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom, a przede wszystkim przeprowadzenia zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy.
Statki czekają w kolejce do Baltic Hub
Sytuacja była napięta. Władze terminalu zapowiedź protestu nazwały "zastraszaniem" i zaapelowały o "wycofanie grożącej retoryki". Z kolei szef stowarzyszenia podkreślił, że "w każdym demokratycznym kraju taka forma protestu jest akceptowana w sytuacji, gdy jedna ze stron sporu nie przyjmuje do wiadomości konieczności rozwiązania wielokrotnie sygnalizowanych problemów".
Ostatecznie obie strony usiadły do rozmów. Odbyły się dwie tury i na ten moment udało się dojść do porozumienia. Większość z przesłanych wcześniej postulatów została zaakceptowana przez Baltic Hub lub skierowana do dopracowania przez mającą powstać grupę roboczą. Najtrudniejszą sprawą była kwestia tzw. slotów, czyli okienek na wjazd do portu po odbiór kontenerów.
Protest pod Baltic Hub zawieszony
- Jesteśmy po kolejnych negocjacjach i to, co nam zaproponowano, jest do zaakceptowania. Przede wszystkim porozumieliśmy się w sprawie najważniejszej, czyli ilości slotów. Od poniedziałku zwiększono ilość tych okienek. Jednak to nie kończy sprawy, teraz zobaczymy, jak to będzie wyglądało w praktyce, czy faktycznie przełoży się to na czas oczekiwania. Przed rozmowami z władzami Baltic Hub czas oczekiwania na kontener wynosił nawet 30 godzin. Dlatego kontynuujemy rozmowy i obserwujemy sytuację - poinformował nas Tomasz Rejek, prezes PSPD.
Jak mówi Tomasz Rejek, za kilka tygodni okaże się, czy system funkcjonuje lepiej i czy czas oczekiwania na odbiór kontenera jest do przyjęcia przez przewoźników. Na tę chwilę większość przedstawicieli firm, będących na negocjacjach, wypowiedziało się za kontynuowaniem rozmów i daniem czasu na wprowadzenie przedstawionych zmian.
Miejsca
Opinie (34) 4 zablokowane
-
2023-11-23 19:49
Co z kolejkami pod GCT
Niech prezes związku przewoźników przejdzie się do GCT, na "chińczyku" stanie po kilka godzin na wjazd a później jeszcze 8 godzin na załadowanie pudła, tam to jest dopiero pierd01#ik! Teraz ciągle zmienianie miejsca złożenia pustych kontenerów Maersk'a! W ciągu jednej godziny 2 zmiany placu! Kierowca nie dojedzie do drugiego placu i znów zmiana i kolejna kolejka!
- 21 1
-
2023-11-23 21:32
Za kilka tygodni... (1)
Nie wiem, czy Pan prezes PSPD jest niekonpetentny, czy z jakiegoś powodu świadomie powtarza tą bzdurę, że za kilka tygodni zobaczymy, czy coś się poprawiło. Otóż mam wiadomość dla Pana prezesa: nawet jeśli na BH się nic nie poprawi, to sytuacja ogólnie się poprawi. A wie Pan czemu? Powinien Pan wiedzieć, skoro działa Pan w tej branży, że właśnie teraz kończy się przedswiateczny szczyt dostaw i za kilka tygodni popyt na transport znacznie spadnie. I się okaże, że pomimo działań że strony BH korki będą mniejsze. Magia...
- 19 3
-
2023-11-25 08:14
co za bzdura
Dostawy ze świątecznymi produktami i (niezależnie od branży) towary jesień -zima są dawno w sklepach i magazynach. Teraz idzie wiosna -lato. W kontenerach nie ma sezonowości. Handel idzie 24/7/365
- 1 0
-
2023-11-24 05:30
Baltic Hub
Ale tam nie będzie dobrze jak będą takie cyrki. Co z tego że zatrudnili więcej ludzi jak teraz operatorzy mają po dwie przerwy,po 30min na 12 godzA kierownictwo nie da więcej zmienikow, bo dali podwyżkę i mówią dostali to niech robią. Ale tam pracują ludzie a nie maszyny, operatorzy są wiciskani jak cytryny, a czym więcej i szybciej zrobisz to dadzą Ci więcej pracy. Naprawdę to nie jest łatwa praca po 5 godz zgięty w pół. I nie ma co się dziwić że wyciągają nogi jak mają tak mało przew . A na przewie muszą zdecydować jeść czy sr*c za przeproszeniem. Tu jest największy problem bo ludzie chcą pracować ale ale muszą być traktowani jak ludzie
- 5 0
-
2023-11-24 06:21
Stary
Przeciez to tylko polska ,wszyscy wszystkim robia £aske,a ile pozniej krokodyle sie nachapia,bo przestepca w kabinie przekroczyl jakis tam czas.
- 1 1
-
2023-11-24 13:19
Stawki za transport
A czy ktoś może zainteresuje się przewoźnikiem za jakie stawki jeździ czy dalej temat tabu od lat ?
Aby zarobić naginać, przeginac i wszystkich w około opłacić pasożytów. Przewoźnik firmy jednoosobowej i nie tylko zastanawia się co komu zapłacić w danym miesiącu, a każdy chce towar na czas. Oczywiście zaraz ktoś powie to po co zabierasz za taką kasę, Jest potrzebna regulacja w trybie pilnym!!! Wszyscy doją z przewoźnika, towar na czas, spedycje też chcą żyć, a przewoźnik firm jednoosobowej to pleps- 0 0
-
2023-11-24 18:30
Tylko w bct operatory to gamonie nic nie robią a brygadzisci z piwnicy poszli sobie podwyszke załatwić brawo panie prezesie
Rodzina z bct
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.