- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (125 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (64 opinie)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Baltic Hub, gdański terminal kontenerowy, w którym udało się w 2023 r. przeładować ponad 2 mln TEU. Wynik satysfakcjonujący, choć niższy niż w ostatnich latach. Największa liczba przeładowanych kontenerów podczas jednego zawinięcia, czyli 13 195 TEU, została odnotowana we wrześniu ub. roku na statku Marit Maersk.
- Baltic Hub: przeładowano ponad 2 mln TEU w 2023 r.
- Baltic Hub: gdański terminal obsłużył ponad 600 statków w 2023 r.
- Baltic Hub: budowa terminala T3
- Rekordy operacyjne Baltic Hub
Wynik operacyjny terminalu w tym roku to 2 050 813 TEU (kontenerów 20-stopowych). Wynik satysfakcjonujący, choć niższy niż w ostatnich latach. W 2021 r. udało się przeładować 2 092 432 TEU, a w 2022 r. - 2 072 727 TEU.
Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów
Baltic Hub: przeładowano ponad 2 mln TEU w 2023 r.
Jednak w ogólnym rozrachunku ubiegły rok był bardzo udany, ponieważ we wrześniu 2023 r. przeładowano 20-milionowy kontener. Tyle przeładowano w gdańskim terminalu od początku jego powstania. Ogromny skok odnotowano jednak w ciągu dwóch ostatnich lat, bo zaledwie w kwietniu 2021 r. świętowano 15 mln TEU.
- W minionym roku odnotowaliśmy przeładunki na poziomie 2,05 mln TEU, potwierdzając dynamiczny rozwój i innowacyjność naszego terminala. Świętowaliśmy również przeładowanie 20-milionowego kontenera, co było dla nas kolejnym kamieniem milowym. Rozbudowa terminala T3, zakup nowych suwnic RTG i uruchomienie serwisu oceanicznego FAL1 we współpracy z grupą CMA CGM to kolejne ważne kroki, które umacniają naszą pozycję zarówno na rynku krajowym, jak i globalnym - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Baltic Hub. Jest porozumienie z przewoźnikami
Baltic Hub: gdański terminal obsłużył ponad 600 statków w 2023 r.
W obszarze transportu morskiego gdański terminal obsłużył ponad 600 statków, w tym 105 oceanicznych, jednych z największych na świecie. W 2022 r. statków było aż 662, ale za to tylko 97 oceanicznych. W minionym roku na bocznicy kolejowej w Baltic Hub obsłużono łącznie ponad 6,7 tys. pociągów (6860 w 2022 r). Znacząco zwiększył się ruch ciężarówek, osiągając liczbę ponad 580 tys. wobec 447 tys. rok wcześniej.
Baltic Hub rozszerzył w 2023 r. współpracę z grupą CMA CGM. Od maja cały polski wolumen przewozów CMA CGM został skonsolidowany w Gdańsku, obejmując zarówno trasy dalekomorskie, jak i krótkodystansowe. W październiku grupa CMA CGM podjęła decyzję o rozszerzeniu na Baltic Hub swojego flagowego serwisu oceanicznego - French Asia Line 1 - łączącego Koreę i Chiny z Europą. W ramach nowo uruchomionego serwisu do Gdańska zawinął największy na świecie statek kontenerowy zasilany LNG - CMA CGM Concorde - o imponujących wymiarach 400 m długości i 62 m szerokości oraz pojemności ok. 23 000 TEU.
Baltic Hub: budowa terminala T3
W Baltic Hub trwa budowa terminala trzeciego - projekt T3. W efekcie zeszłorocznych prac powstała sztuczna wyspa o powierzchni 36 ha, na której zlokalizowany będzie plac manewrowo-składowy. W minionym roku zakończono prace pogłębiarskie związane z powstaniem nowego, głębokowodnego nabrzeża T3.
Nocne hałasy na Stogach do końca maja
Terminal T3 wyposażony będzie w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy. Projekt T3 ma na celu zwiększenie zdolności przeładunkowych terminala do 4,5 mln TEU rocznie.
Baltic Hub będzie jeszcze większy. Teraz offshore wind
Rekordy operacyjne Baltic Hub
- W sierpniu w Baltic Hub obsłużono rekordową liczbę ciężarówek w ciągu jednego dnia - 2 811, przy średniej ok. 2 000.
- We wrześniu w terminalu odnotowano rekord przeładunków na pojedynczym zawinięciu. Na statku Marit Maersk wykonano aż 13 195 ruchów.
- Kolejny rekord padł w listopadzie - 6 592 ruchy na jednej zmianie.
- W jednym z ostatnich tygodni roku, dzięki koncentracji sił na kolei, w ciągu tygodnia w Baltic Hub przeładowano aż 8 201 kontenerów, przy średniej rocznej 6 500 kontenerów tygodniowo.
Dzień otwarty Baltic Hub Container Terminal
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-06 08:20
rząd pis rozbudował port i zniszczył kawałek plaży przez to nie mam gdzie rozłożyć się z parawanem (21)
potrzebne nam to? Przecież wszystkie operacje portowe możemy wykonywać w świetnie rozwiniętych portach w Niemczech
- 43 55
-
2024-02-07 14:51
bez
Port kontenerowy BaltiC HUB jest w prywatnych rekach, tu politycy wstępu nie mają.
- 2 0
-
2024-02-06 14:09
***** *** (1)
Kaczyński weź przestań
- 2 5
-
2024-02-07 22:31
osiem gwiazdek może być a pięć nie??!
taka to jest tolerancja?
- 1 0
-
2024-02-06 11:17
Anty pis
Stać cię żeby żeby płacić kilkukrotnie i dłużej za to samo co tu? Najpiękniej wydane pieniądze właśnie przez PiS a nie na jakiej wybory czy Pegasusa
- 2 4
-
2024-02-06 10:43
Masz na myśli prywatny inwestor za własne pieniądze i kredyty (7)
PiS przy tym nic nie robił, może dlatego sukcesy odnoszą.
Zarząd portu owszem rozbudował infrastrukturę drogową i kolejową za własne, państwowe i kredyty.
Brak precyzji wypowiedzi to też manipulacja.- 7 10
-
2024-02-07 21:09
zapoznaj sie z faktami...
30% udzialow od Australijczykow odkupil Skarb Panstwa, reprezentowany przez rzad PiS. W ten sposob zapewniono udzial w faktycznych zyskach terminala, a nie tylko cla i podatki, ktore i tak nam wrzucaja w cene.
Udzialy to nie tylko prawa ale i obowiazki, w tym rowniez ciagly rozwoj infrastuktury. Nie jest tak, ze nic nie zrobiono, bo do30% udzialow od Australijczykow odkupil Skarb Panstwa, reprezentowany przez rzad PiS. W ten sposob zapewniono udzial w faktycznych zyskach terminala, a nie tylko cla i podatki, ktore i tak nam wrzucaja w cene.
Udzialy to nie tylko prawa ale i obowiazki, w tym rowniez ciagly rozwoj infrastuktury. Nie jest tak, ze nic nie zrobiono, bo do Sucharskiego dolozono remont istniejacych polaczen kolejowych oraz budowe nowych. Rozbudowano tez infrastukture drogowa.
"Dziwnym" trafem okazalo sie, ze okoliczne tereny staly sie wlasnoscia miasta, ktore zamiast na parkingi i place przeznaczylo (sprzedalo) je pod centra logistyczne. To sie pudla walaja po krzakach na calej Przerobce...- 1 0
-
2024-02-06 11:11
Dct należało do funduszu emerytalnego z Australii (5)
Polski rząd pis odkupił te udziały. Nie mówili w tvn??
- 12 6
-
2024-02-06 14:38
Tak odkupił, że większość poszła do Singapuru i Australii. (1)
A można było mieć port w całości polski za cenę głupiego przekopu pod Wisłą.
- 0 5
-
2024-02-06 15:01
Tusk to oddał
Dct wybudowano w 2008 roku premierem był Tusk
- 0 4
-
2024-02-06 13:57
Własność własnością
szczegóły inwestycji i finansowanie
Oczekuje się, że inwestycja wyniesie około 2 mld PLN (około 470 mln EUR) i będzie finansowana wyłącznie ze środków własnych Baltic Hub oraz środków pozyskanych od zewnętrznych kredytodawców.- 2 0
-
2024-02-06 13:46
Nie, nie oglądam telewizji (1)
rzeczywiście odkupił, jak 70% należy wciąż do zagranicznych funduszy. Pełna kontrola.
Identyczna jak po oddaniu LOTOS, bo sprzedażą nie można tego nazwać.- 6 6
-
2024-02-07 21:12
a to o kontrole chodzi czy udzial w zyskach?
Pieniadz plynie.
Australijczycy swoj cel osiagneli w polowie zalozonego czasu. I to w tej gorszej polowie, gdy pierwszy terminal byl budowany i byl tylko kosztem.- 2 0
-
2024-02-06 10:25
Nowy rząd naprawi te błędy. Szybko okaże się, że polskie porty są trwale nierentowne i najlepszym rozwiązaniem jest ich sprzedaż (8)
- 17 8
-
2024-02-06 10:49
Jaka sprzedaż, jak PiS już zdążył sprzedać 70% portu zagranicznym udziałowcom? (7)
- 8 16
-
2024-02-06 11:06
Polski rząd odkupił cześć tego co poprzednio sprzedał tusk (6)
Dct, pko, pzu, część Orlenu czy kolejkę na Kasprowy
- 13 10
-
2024-02-06 14:19
Nie polski rząd, a Orlen. (1)
Który w międzyczasie stał się własnością niemieckich funduszy emerytalnych, a Skarb Państwa ma marne 49%
- 1 4
-
2024-02-06 14:59
Tusk sprzedał Niemcom
Skarb państwa miał za niego udziały 29 procent
- 0 4
-
2024-02-06 12:14
(3)
DCT akurat było od początku własnością australijskiego funduszu inwestycyjnego. Nie była to polska inwestycja.
- 17 1
-
2024-02-06 14:58
Fundusze emerytalne nic nie budują (2)
Wchodzą na gotowe w dobry biznes
- 1 6
-
2024-02-07 20:58
na tyle jest to dobry i stabilny interes
Ze oczekiwane zyski zrealizowano w polowie czasu dzierzawy. Czyli po 15 latach, wliczajac w to czas budowy. Wiec je skapitalizowano i poszly zarabiac gdzie indziej.
Tylko trzeba sie na tym znac a nie klapac paszczeka jako "pies ogrodnika".
A nam sie nie oplaca!!!- 2 0
-
2024-02-07 20:48
i weszli w dobry interes
A to gwarantowala brytyjska ekipa, ktora to organizowala.
Calosc sie udala, bo polskich politykow, szczegolnie miejskich, trzymano na odleglosc kija. A apetyty byly duze.- 3 0
-
2024-02-06 08:22
Super (1)
Trzeba tylko pomyśleć o rozbudowie dróg i parkingów cargo,bo obecne są kompletnie zapchane
- 44 0
-
2024-02-06 09:03
Jakoś to będzie
- 1 2
-
2024-02-06 08:20
No właśnie przy obecnej władzy port w Świnoujściu na pewno nie powstanie (5)
- 46 18
-
2024-02-06 09:49
A co nas interesuje port w Świnoujściu (4)
Nas interesować powinno tylko port zewnętrzny w Gdyni i dalsza rozbudowa Portu zewnętrzny w Gdańsku
- 13 16
-
2024-02-06 11:23
(1)
Bo to Polska, więc powinno nas to bardzo interesować.
- 5 2
-
2024-02-06 12:41
Zacznij płacić wyższe podatki.
- 1 2
-
2024-02-06 10:51
Kto o zdrowych zmysłach wyśle towar do Świnoujścia, jak tuż obok jest Hamburg i otwarte morze? (1)
Czy może planujemy drugi przekop dla kajaków tym razem przez Danię?
- 5 14
-
2024-02-06 11:24
Gdańsk jest jeszcze dalej od Hamburga
kto o zdrowych zmysłach wysyła tam towary???
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.