- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Baltic Hub, gdański terminal kontenerowy, w którym udało się w 2023 r. przeładować ponad 2 mln TEU. Wynik satysfakcjonujący, choć niższy niż w ostatnich latach. Największa liczba przeładowanych kontenerów podczas jednego zawinięcia, czyli 13 195 TEU, została odnotowana we wrześniu ub. roku na statku Marit Maersk.
- Baltic Hub: przeładowano ponad 2 mln TEU w 2023 r.
- Baltic Hub: gdański terminal obsłużył ponad 600 statków w 2023 r.
- Baltic Hub: budowa terminala T3
- Rekordy operacyjne Baltic Hub
Wynik operacyjny terminalu w tym roku to 2 050 813 TEU (kontenerów 20-stopowych). Wynik satysfakcjonujący, choć niższy niż w ostatnich latach. W 2021 r. udało się przeładować 2 092 432 TEU, a w 2022 r. - 2 072 727 TEU.
Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów
Baltic Hub: przeładowano ponad 2 mln TEU w 2023 r.
Jednak w ogólnym rozrachunku ubiegły rok był bardzo udany, ponieważ we wrześniu 2023 r. przeładowano 20-milionowy kontener. Tyle przeładowano w gdańskim terminalu od początku jego powstania. Ogromny skok odnotowano jednak w ciągu dwóch ostatnich lat, bo zaledwie w kwietniu 2021 r. świętowano 15 mln TEU.
- W minionym roku odnotowaliśmy przeładunki na poziomie 2,05 mln TEU, potwierdzając dynamiczny rozwój i innowacyjność naszego terminala. Świętowaliśmy również przeładowanie 20-milionowego kontenera, co było dla nas kolejnym kamieniem milowym. Rozbudowa terminala T3, zakup nowych suwnic RTG i uruchomienie serwisu oceanicznego FAL1 we współpracy z grupą CMA CGM to kolejne ważne kroki, które umacniają naszą pozycję zarówno na rynku krajowym, jak i globalnym - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Baltic Hub. Jest porozumienie z przewoźnikami
Baltic Hub: gdański terminal obsłużył ponad 600 statków w 2023 r.
W obszarze transportu morskiego gdański terminal obsłużył ponad 600 statków, w tym 105 oceanicznych, jednych z największych na świecie. W 2022 r. statków było aż 662, ale za to tylko 97 oceanicznych. W minionym roku na bocznicy kolejowej w Baltic Hub obsłużono łącznie ponad 6,7 tys. pociągów (6860 w 2022 r). Znacząco zwiększył się ruch ciężarówek, osiągając liczbę ponad 580 tys. wobec 447 tys. rok wcześniej.
Baltic Hub rozszerzył w 2023 r. współpracę z grupą CMA CGM. Od maja cały polski wolumen przewozów CMA CGM został skonsolidowany w Gdańsku, obejmując zarówno trasy dalekomorskie, jak i krótkodystansowe. W październiku grupa CMA CGM podjęła decyzję o rozszerzeniu na Baltic Hub swojego flagowego serwisu oceanicznego - French Asia Line 1 - łączącego Koreę i Chiny z Europą. W ramach nowo uruchomionego serwisu do Gdańska zawinął największy na świecie statek kontenerowy zasilany LNG - CMA CGM Concorde - o imponujących wymiarach 400 m długości i 62 m szerokości oraz pojemności ok. 23 000 TEU.
Baltic Hub: budowa terminala T3
W Baltic Hub trwa budowa terminala trzeciego - projekt T3. W efekcie zeszłorocznych prac powstała sztuczna wyspa o powierzchni 36 ha, na której zlokalizowany będzie plac manewrowo-składowy. W minionym roku zakończono prace pogłębiarskie związane z powstaniem nowego, głębokowodnego nabrzeża T3.
Nocne hałasy na Stogach do końca maja
Terminal T3 wyposażony będzie w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy. Projekt T3 ma na celu zwiększenie zdolności przeładunkowych terminala do 4,5 mln TEU rocznie.
Baltic Hub będzie jeszcze większy. Teraz offshore wind
Rekordy operacyjne Baltic Hub
- W sierpniu w Baltic Hub obsłużono rekordową liczbę ciężarówek w ciągu jednego dnia - 2 811, przy średniej ok. 2 000.
- We wrześniu w terminalu odnotowano rekord przeładunków na pojedynczym zawinięciu. Na statku Marit Maersk wykonano aż 13 195 ruchów.
- Kolejny rekord padł w listopadzie - 6 592 ruchy na jednej zmianie.
- W jednym z ostatnich tygodni roku, dzięki koncentracji sił na kolei, w ciągu tygodnia w Baltic Hub przeładowano aż 8 201 kontenerów, przy średniej rocznej 6 500 kontenerów tygodniowo.
Dzień otwarty Baltic Hub Container Terminal
Miejsca
Opinie (80) ponad 10 zablokowanych
-
2024-02-06 09:00
a co z przetargiem na T5? (2)
Podobno rozbudowują terminal o kolejną część (T5) ale nikt o tym nic nie wie? Tajny przetarg, czy co?
- 3 0
-
2024-02-06 10:51
A co ty taki ciekawy jesteś (1)
T5 jest na papierze budowa za 5 lat a ty już się goraczkujesz
- 0 0
-
2024-02-06 12:28
Przetarg na T5 ogłosili...
... jako Istrana, więc realizacja już niebawem - przyszły rok? Istrana . pl sobie przejrzyj ..
- 0 1
-
2024-02-06 09:05
To bardzo dobry wynik. Gratulacje. (1)
- 7 4
-
2024-02-06 10:22
jak bardzo dobry wynik, skoro mniej niż w zeszłym roku?
- 2 2
-
2024-02-06 11:04
Taa pracownicy za grosze z Malborka, a ciezarowki rozwalaja wszystko dookola bo nawet parkingow nie ma
- 4 3
-
2024-02-06 11:10
Nigdy więcej pisu i dudy (4)
dla wiadomości pisowych wyznawców - niemieckie porty cieszą się że w Polsce porty się rozbudowują - np. Hamburg jest przeładowany i muszą robić ostre cięcia żeby sprawnie był prowadzony przeładunek . Wszyscy piszący że peło to niemcy itd nie wiedzą co czynią ! W naszej fabryce w Gdańsku zwieźli już wszystkie linie produkcyjne z 6 niemiecki fabryk auto-motiv !!
Jesteście chorzy z nienawiści do wszystkich . Niemcy sobie poradzą z naszymi stoczniami czy bez. Ważne że cały czas jesteśmy dla nich tanią siłą roboczą !! 60 % eksportu do Niemiec ! Bez nich połowa ludzi byłaby bez pracy .- 8 15
-
2024-02-06 11:26
Niemcy zbawcą Polski
geniuszu oderwany od pługa i tvn, Niemcy inwestują tam gdzie jest tania siła robocza. Teraz Polacy już nie pracują za 5 złotych i część fabryk przenosi się do Indii i Bangladeszu.
- 6 2
-
2024-02-06 11:32
Jak niemiec będzie mógł to ci nawet bezinteresownie wsadzi kija w szprychy
Po to wysłali lenina do rossji, jak i tuska do Polski aby szkodzili ile wlezie i rozwalali państwo od środka. Jakby car powiesił lenina na pierwszej latarni, to by żył, i jego rodzina też.
- 6 2
-
2024-02-06 14:10
Gdyby nie niemieckie produkty na naszym rynku to polskie firmy by zatrudniali Polaków także daruj sobie pe ów cu dobroć Niemiec (1)
- 2 2
-
2024-02-06 19:39
może jeszcze z tą samą jakością te produkty? xD
mocne to wasze poland strong copium
- 1 1
-
2024-02-06 11:22
(1)
Zamknąć to, ludzi zwolnić, przecież w Niemczech wszystko jest.
- 10 3
-
2024-02-06 19:30
na pewno z przestrzeganiem prawa pracy
związkami zawodowymi, bhp
ale Polacy będą u siebie na śmieciówkach walczyć o potęgę narodu xD- 1 0
-
2024-02-06 11:26
Haha nie nadługo - tusk
- 9 1
-
2024-02-06 11:27
Po co nam porty ?
- 7 1
-
2024-02-06 11:33
A Roboty nie MA (1)
A mój spedytor mi powtarza w kółko że...Nie ma roboty....
- 4 0
-
2024-02-06 21:24
Robota jest tylko nikt nie chce za nia placic
- 1 0
-
2024-02-06 12:22
A ciężarówki ciągle jadą przez Przeróbkę gdzie mają zakaz na zakazie.
- 1 0
-
2024-02-06 12:23
co wy macie (1)
z tym niemieckim sabotażem? xD czyta się was jak białoruską propagandę o Polsce (gdzie przebiegli, ale głupi Polacy cały czas spiskują przeciw Białorusi, która bez tego spiskowania byłaby europejską potęgą)
- 2 12
-
2024-02-06 16:25
Dlatego!
Kaczyńskiemu wydaje się, że jest u władzy a jego słowa mają jakieś znaczenie. Typowe dla ludzi z demencją pomieszaną z nienawiścią. PiS jest najbardziej prorosyjską partią w Polsce i te opowieści służą realizacji putinowskiej polityki rozbijania Polski oraz rozbijania Unii Europejskiej.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.