• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Baltic Hub przeładowano 2,05 mln TEU

VIK
6 lutego 2024, godz. 08:05 
Opinie (80)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Baltic Hub, gdański terminal kontenerowy, w którym udało się w 2023 r. przeładować ponad 2 mln TEU. Wynik satysfakcjonujący, choć niższy niż w ostatnich latach. Największa liczba przeładowanych kontenerów podczas jednego zawinięcia, czyli 13 195 TEU, została odnotowana we wrześniu ub. roku na statku Marit Maersk.




Wynik operacyjny terminalu w tym roku to 2 050 813 TEU (kontenerów 20-stopowych). Wynik satysfakcjonujący, choć niższy niż w ostatnich latach. W 2021 r. udało się przeładować 2 092 432 TEU, a w 2022 r. - 2 072 727 TEU.

Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów

Baltic Hub: przeładowano ponad 2 mln TEU w 2023 r.



Jednak w ogólnym rozrachunku ubiegły rok był bardzo udany, ponieważ we wrześniu 2023 r. przeładowano 20-milionowy kontener. Tyle przeładowano w gdańskim terminalu od początku jego powstania. Ogromny skok odnotowano jednak w ciągu dwóch ostatnich lat, bo zaledwie w kwietniu 2021 r. świętowano 15 mln TEU.


- W minionym roku odnotowaliśmy przeładunki na poziomie 2,05 mln TEU, potwierdzając dynamiczny rozwój i innowacyjność naszego terminala. Świętowaliśmy również przeładowanie 20-milionowego kontenera, co było dla nas kolejnym kamieniem milowym. Rozbudowa terminala T3, zakup nowych suwnic RTG i uruchomienie serwisu oceanicznego FAL1 we współpracy z grupą CMA CGM to kolejne ważne kroki, które umacniają naszą pozycję zarówno na rynku krajowym, jak i globalnym - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Baltic Hub. Jest porozumienie z przewoźnikami Baltic Hub. Jest porozumienie z przewoźnikami

Baltic Hub: gdański terminal obsłużył ponad 600 statków w 2023 r.



W obszarze transportu morskiego gdański terminal obsłużył ponad 600 statków, w tym 105 oceanicznych, jednych z największych na świecie. W 2022 r. statków było aż 662, ale za to tylko 97 oceanicznych. W minionym roku na bocznicy kolejowej w Baltic Hub obsłużono łącznie ponad 6,7 tys. pociągów (6860 w 2022 r). Znacząco zwiększył się ruch ciężarówek, osiągając liczbę ponad 580 tys. wobec 447 tys. rok wcześniej.


Baltic Hub rozszerzył w 2023 r. współpracę z grupą CMA CGM. Od maja cały polski wolumen przewozów CMA CGM został skonsolidowany w Gdańsku, obejmując zarówno trasy dalekomorskie, jak i krótkodystansowe. W październiku grupa CMA CGM podjęła decyzję o rozszerzeniu na Baltic Hub swojego flagowego serwisu oceanicznego - French Asia Line 1 - łączącego Koreę i Chiny z Europą. W ramach nowo uruchomionego serwisu do Gdańska zawinął największy na świecie statek kontenerowy zasilany LNG - CMA CGM Concorde - o imponujących wymiarach 400 m długości i 62 m szerokości oraz pojemności ok. 23 000 TEU.



Baltic Hub: budowa terminala T3



W Baltic Hub trwa budowa terminala trzeciego - projekt T3. W efekcie zeszłorocznych prac powstała sztuczna wyspa o powierzchni 36 ha, na której zlokalizowany będzie plac manewrowo-składowy. W minionym roku zakończono prace pogłębiarskie związane z powstaniem nowego, głębokowodnego nabrzeża T3.

Nocne hałasy na Stogach do końca maja Nocne hałasy na Stogach do końca maja

Terminal T3 wyposażony będzie w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy. Projekt T3 ma na celu zwiększenie zdolności przeładunkowych terminala do 4,5 mln TEU rocznie.

Baltic Hub będzie jeszcze większy. Teraz offshore wind Baltic Hub będzie jeszcze większy. Teraz offshore wind

Rekordy operacyjne Baltic Hub



  • W sierpniu w Baltic Hub obsłużono rekordową liczbę ciężarówek w ciągu jednego dnia - 2 811, przy średniej ok. 2 000.
  • We wrześniu w terminalu odnotowano rekord przeładunków na pojedynczym zawinięciu. Na statku Marit Maersk wykonano aż 13 195 ruchów.
  • Kolejny rekord padł w listopadzie - 6 592 ruchy na jednej zmianie.
  • W jednym z ostatnich tygodni roku, dzięki koncentracji sił na kolei, w ciągu tygodnia w Baltic Hub przeładowano aż 8 201 kontenerów, przy średniej rocznej 6 500 kontenerów tygodniowo.

Dzień otwarty Baltic Hub Container Terminal Dzień otwarty Baltic Hub Container Terminal
VIK

Miejsca

Opinie (80) ponad 10 zablokowanych

  • a co z przetargiem na T5? (2)

    Podobno rozbudowują terminal o kolejną część (T5) ale nikt o tym nic nie wie? Tajny przetarg, czy co?

    • 3 0

    • A co ty taki ciekawy jesteś (1)

      T5 jest na papierze budowa za 5 lat a ty już się goraczkujesz

      • 0 0

      • Przetarg na T5 ogłosili...

        ... jako Istrana, więc realizacja już niebawem - przyszły rok? Istrana . pl sobie przejrzyj ..

        • 0 1

  • To bardzo dobry wynik. Gratulacje. (1)

    • 7 4

    • jak bardzo dobry wynik, skoro mniej niż w zeszłym roku?

      • 2 2

  • Taa pracownicy za grosze z Malborka, a ciezarowki rozwalaja wszystko dookola bo nawet parkingow nie ma

    • 4 3

  • Nigdy więcej pisu i dudy (4)

    dla wiadomości pisowych wyznawców - niemieckie porty cieszą się że w Polsce porty się rozbudowują - np. Hamburg jest przeładowany i muszą robić ostre cięcia żeby sprawnie był prowadzony przeładunek . Wszyscy piszący że peło to niemcy itd nie wiedzą co czynią ! W naszej fabryce w Gdańsku zwieźli już wszystkie linie produkcyjne z 6 niemiecki fabryk auto-motiv !!
    Jesteście chorzy z nienawiści do wszystkich . Niemcy sobie poradzą z naszymi stoczniami czy bez. Ważne że cały czas jesteśmy dla nich tanią siłą roboczą !! 60 % eksportu do Niemiec ! Bez nich połowa ludzi byłaby bez pracy .

    • 8 15

    • Niemcy zbawcą Polski

      geniuszu oderwany od pługa i tvn, Niemcy inwestują tam gdzie jest tania siła robocza. Teraz Polacy już nie pracują za 5 złotych i część fabryk przenosi się do Indii i Bangladeszu.

      • 6 2

    • Jak niemiec będzie mógł to ci nawet bezinteresownie wsadzi kija w szprychy

      Po to wysłali lenina do rossji, jak i tuska do Polski aby szkodzili ile wlezie i rozwalali państwo od środka. Jakby car powiesił lenina na pierwszej latarni, to by żył, i jego rodzina też.

      • 6 2

    • Gdyby nie niemieckie produkty na naszym rynku to polskie firmy by zatrudniali Polaków także daruj sobie pe ów cu dobroć Niemiec (1)

      • 2 2

      • może jeszcze z tą samą jakością te produkty? xD

        mocne to wasze poland strong copium

        • 1 1

  • (1)

    Zamknąć to, ludzi zwolnić, przecież w Niemczech wszystko jest.

    • 10 3

    • na pewno z przestrzeganiem prawa pracy

      związkami zawodowymi, bhp

      ale Polacy będą u siebie na śmieciówkach walczyć o potęgę narodu xD

      • 1 0

  • Haha nie nadługo - tusk

    • 9 1

  • Po co nam porty ?

    • 7 1

  • A Roboty nie MA (1)

    A mój spedytor mi powtarza w kółko że...Nie ma roboty....

    • 4 0

    • Robota jest tylko nikt nie chce za nia placic

      • 1 0

  • A ciężarówki ciągle jadą przez Przeróbkę gdzie mają zakaz na zakazie.

    • 1 0

  • co wy macie (1)

    z tym niemieckim sabotażem? xD czyta się was jak białoruską propagandę o Polsce (gdzie przebiegli, ale głupi Polacy cały czas spiskują przeciw Białorusi, która bez tego spiskowania byłaby europejską potęgą)

    • 2 12

    • Dlatego!

      Kaczyńskiemu wydaje się, że jest u władzy a jego słowa mają jakieś znaczenie. Typowe dla ludzi z demencją pomieszaną z nienawiścią. PiS jest najbardziej prorosyjską partią w Polsce i te opowieści służą realizacji putinowskiej polityki rozbijania Polski oraz rozbijania Unii Europejskiej.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane