- 1 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (175 opinii)
- 2 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (232 opinie)
- 3 Regulowane ceny energii będą utrzymane (135 opinii)
- 4 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (122 opinie)
- 5 Wielkie inwestycje w sieci energetyczne (33 opinie)
- 6 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (245 opinii)
Balticon inwestuje w gdańskim porcie
Kolejna inwestycja w gdańskim porcie. Na placu o powierzchni 5 ha spółka Balticon zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce warsztat remontowy kontenerów chłodniczych.
Kontrakt został zawarty w wyniku przetargu ogłoszonego przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i zatwierdzony przez Ministra Skarbu Państwa. Całkowity koszt dzierżawy placu przez okres 30 lat wyniesie około 53 mln zł netto.
Nieruchomość , której dotyczy umowa dzierżawy, znajduje się w odległości ok. 3,6 km od terminalu DCT w Gdańsku - najnowocześniejszego terminalu na Bałtyku, pełniącego rolę bałtyckiego hubu, do którego zawijają największe kontenerowce na świecie. Balticon jest aktualnie jedynym operatorem depot na zapleczu terminalu. Szacowany udział Balticonu w rynku transportu kontenerów chłodniczych wynosi 65 proc., a w rynku depot 42 proc.
- Systematycznie inwestujemy w powiększanie powierzchni depotowej oraz poszerzanie portfela usług. Dzięki umowie z Portem w Gdańsku, mamy zapewnioną przestrzeń niezbędną do rozbudowy zaplecza usługowego i bezpieczne warunki inwestycyjne na najbliższe 30 lat - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA. - W przypadku pojawienia się w Gdańsku nowych armatorów inwestycja pozwoli na elastyczny wzrost i dostarczenie im niezbędnych usług. Spowoduje przyciągnięcie do Polski większej ilości zleceń wykonywanych dotychczas w zachodniej Europie a tym samym poprawi pozycję konkurencyjną Portu Gdańsk w stosunku do innych portów regionu Bałtyku i Europy.
Spółka twierdzi, że inwestycja w stworzenie pierwszego w Polsce pełnego serwisu kontenerów chłodniczych zwiększy atrakcyjność Portu Gdańskiego dla armatorów operujących w basenie Morza Bałtyckiego. Punkt serwisowy, który powstanie na terenie wydzierżawionym od portu w Gdańsku, świadczyć będzie usługi nie tylko dla klientów w kraju, ale także dla operatorów z regionu Morza Bałtyckiego.
Dotychczas kontenery niskotermalne z obszaru Bałtyku trafiały do serwisu w ośrodkach Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Rozwój depot umożliwi ponadto stworzenie punktu węzłowego dla obsługi kontenerów w regionie Polski, Czech i Słowacji, a w przyszłości również Białorusi i Ukrainy.
Miejsca
Opinie (15) 3 zablokowane
-
2012-05-10 12:12
srututu a oswietlenie na swoim depocie zrobicie?, bo jedna latarnia to chyba za mało (3)
ciemno jak w d.... do tego podziurawiony plac. Ciekawe czy pan prezes Szmid był wieczorkiem na Balticonie w Gdańsku?
- 12 5
-
2012-05-10 13:27
a którym? (1)
- 0 0
-
2012-05-11 07:26
tym o którym mowa w artykule
a ile macie depotów wokół DCT?
- 1 0
-
2012-05-12 17:34
Dziura na dziurze !!!
Ja bym ten podziurawiony plac mega syfem nazwał, nie ma się czym chwalić. Plac działa z 3 lata, a wygląda jak by tam nikt przez 20 lat nic nie zrobił.
- 4 1
-
2012-05-10 13:29
(1)
Eee, nieco marna lokalizacja, tam gdzie są dziś jest więcej miejsca i bez problemu bocznica kolejowa. No, może się mylę ale ja bym się tam nie pchał, port wcisnął im dzórrrę :)
- 1 1
-
2012-05-11 07:28
przecież oni poszerzają swój istniejący już depot wiec co tu gadać o lokalizacji jak to juz istnieje
- 0 1
-
2012-05-10 14:52
ART SPONSOROWANY. Jaki PIERWSZY???
A inne depoty?
- RefCon
- Radunia
???- 11 2
-
2012-05-10 14:57
panie szmid
zamiast inwestowac kierowcow lepiej zacznijcie traktowac bo andrzej z marcinem bedzie musial usiasc na jeden ze skladow
- 10 2
-
2012-05-10 16:37
Świetny artykuł, cieszę się że Trójmiasto przekrojowo traktuje o gospodarce morskiej (1)
W końcu jesteśmy regionem wybitnie pod tym względem dostosowanym i ważne aby wiedzieć w jakim kierunku się rozwija.
- 4 2
-
2012-05-11 08:52
i okazuje się ze cenzura pozytywnych opinii nie usuwa! portalu www.trojmiasto.pl apeluję:
NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ!!!
Na co wam smarowanie wybranym firmom? Dla "prestige" to robicie? Bo chyba nie dla dobra wolnego rynku (zawrócę Waszą uwagę, że przez swoje działania wzmacniacie wizerunek i pozycję tylko wybranych podmiotów gospodarczych - i to z konsekwencją w kółko tych samych!!!)
Zastanówcie się czy to nie jest naginanie zasad rzetelności dziennikarskiej.
I niech autor się ujawni.- 2 0
-
2012-05-10 20:42
propaganda w stylu GCT i Maerska (1)
proba budowy monopolu w Gdansku.
- 6 4
-
2012-05-11 07:27
GCT jest w Gdyni
- 0 0
-
2012-05-11 07:54
znowu jakiś przekręt
balticon remontuje kontenery chłodnicze od 15 lat na tych ich dziurawych placach i zapleczu z 19 wieku a może tak inspekcja transportu drogowego by sie blizej przyjzała ich samochodom gdzie kierowcy po kraju robią po 20 tyś kilometrów i przeładowanym chłodnią co przewożą a nie głowe w drugą strone odwracają jak jadą ale jak sie ma wszedzie układy i pociotki to dalej będą sie slizgac pozdrawiam panie tomku s.
- 9 0
-
2012-05-11 08:51
Sory, ale nie widze przyszłości przed DCT i inwestycje "powiazane" z DCT
traktuje jako nietrafione.
- 3 1
-
2012-05-25 09:01
gustlik
teraz pan Tomasz S. może inwestowac potym jak zabrał kierowcom 1% z wypłaty ma z czego.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.