- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Bałtycki Terminal Kontenerowy podsumowuje półrocze
10 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
BCT w Gdyni w pierwszej połowie tego roku przeładował 204 660 TEU, czyli o 17,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Na wysokim poziomie utrzymuje się również udział przeładunków intermodalnych.
- Cieszymy się, że nasz terminal osiąga coraz lepsze wyniki, ale zdajemy sobie sprawę, że wciąż musimy inwestować, zwiększać zdolności przeładunkowe i szybko zacząć obsługiwać połączenia bezpośrednie z Azji - mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Trwały wzrost utrzyma się, jeżeli Gdynia sprawnie przeprowadzi kolejne pogłębienie kanałów portowych, zbuduje większą obrotnicę w porcie wewnętrznym i towarzyszące temu pozostałe inwestycje infrastrukturalne. Zarząd Morskiego Portu Gdynia jest tego świadom i rozpoczął odpowiednie prace, co pozwala nam wierzyć, że nasze inwestycje w bardzo duże suwnice i inne urządzenia terminalowe będą dobrze wykorzystane.
Przyszłością jest transport intermodalny. Rekord w BCT odnotowano w styczniu, kiedy aż 43,7 proc. kontenerów w relacji lądowej zostało przewiezionych na torach. W kolejnych miesiącach udział przeładunków kolejowych oscylował wokół 40 proc. Na jeszcze lepsze wyniki w tym zakresie w kolejnym półroczu będzie mieć wpływ podpisany w maju kontrakt z firmą Baltic Rail. Umowa dotycząca obsługi kontenerów transportowanych przez tego operatora, oznacza milowy krok w kierunku realizacji koncepcji intermodalnego korytarza europejskiego Bałtyk - Adriatyk. Z BCT Gdynia dwa razy w tygodniu wyjeżdżają pociągi, którymi można wysłać towar do słoweńskiego Kopru nad Adriatykiem.
VIK