- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (72 opinie)
- 2 Ursa już pod polską banderą (14 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (56 opinii)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (75 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (181 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (199 opinii)
Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują
Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni dowiedzieli się, że tracą pracę, bo ich spółka będzie zlikwidowana. Właśnie trwają rozmowy z zarządem. BTZ od 2005 roku należy do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej.
AKTUALIZACJA godz. 14:05:
Otrzymaliśmy stanowisko Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
- Intencją Zarządu Morskiego Portu Gdynia jest utrzymanie w obecnym miejscu funkcjonującego terminalu zbożowego. Nie mamy natomiast możliwości ingerowania w politykę zatrudnienia w poszczególnych spółkach operujących na terenie Portu. Pragnę podkreślić, że ZMPG prowadzi negocjacje z podmiotami zainteresowanymi wydzierżawieniem nieruchomości zajmowanych obecnie przez spółkę BTZ w okresie przejściowym, a jednym z istotnych czynników przy rozpatrywaniu ofert będzie deklaracja wykorzystania wiedzy i doświadczenia pracowników BTZ - poinformował Aleksander Wicka, kierownik marketingu ZMPG.
W ubiegłym roku w Porcie Gdynia przeładowano 4765,1 tys. ton zbóż, zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w tej kategorii na Morzu Bałtyckim. Jak poinformowano, w tym celu Port Gdynia rozpoczyna inwestycję związaną z przebudową nabrzeża Indyjskiego co umożliwi obsługę największych statków jakie mogą zawijać do bałtyckich portów a tym samym w znaczącym stopniu poprawi konkurencyjność terminalu w kolejnych latach.
- Decyzja o likwidacji była dla nas wszystkich zaskoczeniem. Pracownicy dostali informację o likwidacji spółki z dniem 1 czerwca 2022 r. Cała załoga straci zatrudnienie. W czwartek rozpoczęły się rozmowy z zarządem spółki. Nie wiemy jak długo potrwają i jaki będzie ich wynik. Podkreślam jednak, że likwiduje się spółkę, która przynosi zyski. Niestety, Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie udzielił nam żadnej pomocy w tej trudnej sytuacji - mówi Justyna Konkol, przewodnicząca Solidarności w BTZ.
O przebiegu protestu informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Bałtycki Terminal Zbożowy (79 opinii)
Terminal zbożowy w Gdyni zostanie zamknięty?
Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM z amerykańskim właścicielem i Cefetra B.V. z Rotterdamu. Firma zatrudnia w Gdyni 70 osób. Operuje na Nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności 71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe). Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki.
O komentarz poprosiliśmy władze BTZ. Czekamy na odpowiedź, jak również Zarząd Morskiego Portu Gdynia, na którego terenie operuje spółka.
Pracownicy zaskoczeni decyzją właściciela
Pracownicy BTZ są zdziwieni takim obrotem sprawy, bo jak twierdzą firma jest w dobrej kondycji. Faktycznie zboża to jedna z grup towarowych, których przeładunki stale rosną. W 2021 roku przeładowano w Porcie Gdynia 4765,1 tys. ton zbóż. Niestety, nie wiadomo jaki był udział BTZ, bo w Gdyni przeładunkiem produktów rolnych zajmują się też inni operatorzy - firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal oraz polska spółka Speed.
Pod koniec 2020 roku poinformowano, że zakupem jednego z terminali zbożowych w Gdyni zainteresowany jest Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mówiło się, że chodzi właśnie o BTZ.
Miejsca
Opinie (199) 4 zablokowane
-
2022-04-08 05:22
Komuna zła ----zachciało się kapitalizmu to macie
- 3 0
-
2022-04-08 07:40
Norma (1)
Jak się sprzedało za grosze kompletny terminal to teraz po latach trzeba go remontować. Te zachodnie pseudo spółki nie wydadzą milionów dolarów na remont więc upadek. Trzeba poczekać i przejąć za pół darmo .
- 5 1
-
2022-04-10 16:12
Dzierżawca nie właściciel!
Terminal należy do Portu!
BTZ (pośrednio zagraniczni właściciele) jedynie dzierżawili nieruchomości.
Znajdzie się kolejny dzierżawca.- 0 1
-
2022-04-08 07:41
Super
Przyjaciele z USA można na nich liczyć
- 3 0
-
2022-04-08 09:09
Za chwilę Ukraina może być odcięta od morza. Już mówi się o eksporcie przez Polskę. Nie ma tej świadomości u decydentów?
- 3 0
-
2022-04-08 09:23
Czego ci pracownicy płaczą ???
Ja w swoim życiu zmieniłem 16 zakładów pracy teraz jestem już na emeryturze i du*py mi nie urwało.Co oni by chcieli czasów PRL gdzie pracowało się całe życie w jednym zakładzie.Płaczki...
- 2 5
-
2022-04-08 10:54
Blokada portów na Ukrainie, nie ma jak zboża wywozić, a tu likwidacja terminala zbożowego? (1)
- 4 0
-
2022-04-08 12:41
koleją pociągnął
- 0 1
-
2022-04-08 11:23
(3)
Pracowałem tam , związki zawodowe w BTZ to wielka rodzinna klika i dbają tylko o swoje interesy. Nie dziwię się , że chcą się ich pozbyć.
- 4 4
-
2022-04-08 11:35
Kłam
Co za kłam...akurat w tym przypadku skutecznie działająca strona związkowa z ogromnym wysiłkiem i poświęceniem broniąca interesów pracowniczych ! Dowodem na to jest prawie 100 % frekwencja pracowników na wczorajszym zebraniu stron.
- 1 0
-
2022-04-08 11:45
Kłam
Prężnie i skutecznie działająca strona związkowa walczącą o prawa pracowników !!! Dowodem na to jest 100 % frekwencja na wczorajszym zebraniu stron.
- 2 1
-
2023-04-08 11:37
To
Zapytaj teraz kolegów jak mają fajnie bez tych związków zawodowych które takie źle były xD
- 0 0
-
2022-04-08 22:09
Pracowalem w ADM.
Od początku zastanawiali się jak pozbyć się związków zawodowych w tych firmach bo robić się nie chce a oczekiwania pałacowe ogromne. No i mają. Amerykanie nie płacą nic za darmo.
- 0 1
-
2022-04-09 11:54
powiesić za jaja tego co to sprzedał za grosze okupantom z za oceanu
- 1 1
-
2022-04-09 14:04
Tak, tak
Zydki przejely wszystko za pomoca polskojezycznych sprzedawczykow, jedyna nadzieja w Putinie, ze to pozamiata
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.