- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (187 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (78 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (65 opinii)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (102 opinie)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (214 opinii)
Banki wsparły Remontowa Shipbuilding
Banki - PKO Bank Polski i mBank - podpisały ze stocznią Remontowa Shipbuilding umowę finansowania odnawialnych linii na gwarancje i akredytywy o łącznej wartości 150 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na budowę kolejnych trzech niszczycieli min Kormoran II dla Marynarki Wojennej RP.
- Dzięki uzyskanym gwarancjom bankowym jesteśmy w stanie realizować nowe zamówienia zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Finansowanie projektu jest niezbędnym warunkiem dla sprawnej realizacji kontraktów od momentu ich podpisania, aż do przekazania w pełni wyposażonych jednostek. Cieszymy się, iż możemy liczyć na wsparcie i zrozumienie ze strony polskich banków - powiedział Jacek Flasiński, członek zarządu ds. Finansowych w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Dwa już służą, jeden jeszcze jest w tzw. fazie prób zdawczo-odbiorczych, a już niedługo rusza budowa trzech kolejnych z serii. Niszczyciele min typu Kormoran II stały się specjalnością Remontowa Shipbuilding. Umowę na budowę kolejnych okrętów podpisano 26 czerwca tego roku. W skład konsorcjum, na którego czele stoi gdańska stocznia wchodzą: PGZ Stocznia Wojenna oraz Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej.
Konsorcjum banków tworzą mBank oraz PKO Bank Polski z udziałem po 50 proc. Banki zapewnią linie gwarancyjne potrzebne do obsługi kontraktów z dostawcami i podwykonawcami.
- Rozwiązanie, które konsorcjum zaproponowało stoczni Remontowa Shipbuilding, jest przykładem indywidualnego podejścia do potrzeb klienta w zakresie limitów na gwarancje i akredytywy. Przemysł stoczniowy jest ważnym elementem polskiej gospodarki. Dzięki doświadczeniu i realizacji zamówienia jednostek typu Kormoran II Remontowa Shipbuilding ugruntowuje swoje strategiczne znaczenie dostawcy na rzecz MON - mówi Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-24 13:59
Malo o tym pisza ekperci z portalu (1)
Ale brak finansowania to najwieksza bolączka naszych stoczni. Nawet jesli mamy gdzie i kim budowac duze budowy, to stocznie nie maja gwarancji w bankach zeby je sfinansowac. I dlatego miedzy innymi powstają holowniki, portowe katamarany albo lodołamacze rzeczne, albo same kadluby i nadbudowki
- 39 2
-
2022-10-26 16:06
Niech im kartofel ze "Srebrnej" da!
- 0 0
-
2022-10-24 21:53
Gratulacje
Zamiast biadolić gratulacje dla tej stoczni i powodzenia
- 41 1
-
2022-10-24 15:19
(3)
Dwa już służą, jeden jeszcze jest w tzw. fazie prób zdawczo-odbiorczych, a już niedługo rusza budowa trzech kolejnych z serii
Mi wyszło, że to czwarty będzie budowany, nie trzeci?- 17 8
-
2022-10-25 09:42
Polska jenzyk, trudna jenzyk.
- 1 0
-
2022-10-25 08:15
xx
Jeden jest tajny
- 0 0
-
2022-10-24 15:45
Czytaj ze zrozumieniem
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.