- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (184 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (91 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
"Bezrobotne" statki cumują w Gdyni
Były trzy, w ubiegłym tygodniu dołączył czwarty. Jednostki norweskiego armatora w oczekiwaniu na pracę zacumowały w gdyńskim porcie. Spowolnienie na rynku off-shore, czyli wydobycia spod dna morskiego gazu ziemnego czy ropy naftowej widać coraz bardziej.
W gdyńskim porcie od kilku miesięcy stoją trzy statki, które czekają na poprawę koniunktury na rynku wydobywczym. Cumują przy nabrzeżu Angielskim
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Statki BOA Offshore przebywające w Gdyni objęte są opieką agencyjną ze strony Baltic Shipping Agency i Morskiej Agencji Gdynia.
Jak podał portalmorski.pl dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up, tzn. z wyłączonymi na nich właściwie wszystkimi urządzeniami siłownianymi, z zespołami prądotwórczymi na czele. Energia elektryczna miała być na nie doprowadzona prawdopodobnie z trzeciej jednostki, która będzie pozostawała w "gorącym" laid-up'ie lub z lądu.
Czytaj też: Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie
Spowolnienie na rynku off-shore odczuwają też już polskie firmy z sektora stoczniowego. Ostatnio informowaliśmy, że firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa. Według zapowiedzi armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem pozostałych dwóch statków, ale najwcześniej w 2018 roku. Dwie wcześniej odebrane przez tego armatora jednostki, czyli "Siem Pride" i "Siem Thiima" pracują. Jednak tylko jedna jest eksploatowana na Morzu Północnym. Drugą - z powodu braku pracy - wynajęto i pracuje ona obecnie na wodach wokół Australii.
Miejsca
Opinie (71) 2 zablokowane
-
2017-03-06 17:38
ha,ha,ha!
A durnie chcą budować stocznie, tylko kto będzie kupował ten złom.Chiny spowolniły produkcję i tym samym eksport, już dużo kontenerowców stoi na kotwicy.
- 10 1
-
2017-03-06 17:46
W Bourbonie (2)
ponad 80 statków offhired,
pisze się cold stack, warm stack- 6 3
-
2017-03-06 19:27
Bourbon ledwo zipie bo rysio i jego syn chochlik mala raczka cyckaja ich co mc na lipne badania wibracyjne. Do tego ktos im wcisnal silniki strumieniowe na prad staly i szczotki sa wymieniane co chwila. A rysio raczki zaciera :)
- 0 1
-
2017-03-08 12:46
kilka statków tak ale nie 80 :)
- 0 0
-
2017-03-06 17:54
PRO (1)
moze PRO ich kupi? :-)
- 5 1
-
2017-03-06 18:56
PRO ?
tylko kto kupi PRO hehe
- 4 0
-
2017-03-06 18:25
Pani Violetko...
proszę natychmiast odrobić lekcje.
Korespondencyjny kurs "byznesu i akademji paznąkcia", to za mało.- 8 1
-
2017-03-06 18:55
Wszedzie stoja
odstawione statki wszedzie stoja, ale rynek powoli sie dzwiga. Gdynia jest poprsotu jednym w wielu portow gdzie stoja statki czekajace na prace. Nic nadzwyczajnego.
- 11 1
-
2017-03-06 19:36
a gdzie mają stać jak nie w prawdziwym porcie morskim
a do tego pozostawiają stosowne opłaty.
- 9 2
-
2017-03-06 19:45
Co oznacza
Co oznacza pojęcie z artykułu "urządzeniami siłownianymi" ???
Jaki rodzaj studiów kończył autor powyższego gniota ? Chyba, że filologie polską korespondencyjnie :)- 5 3
-
2017-03-07 09:09
Brak zamowien w sektorze stoczniowym
Remontowa też narzeka na brak pracy , firmy podwykonawcze zwalniają nie stać ich na utrzymanie ludzi na stanowiskach , a co za tym idzie jakość i terminowosc.
- 1 1
-
2017-03-09 10:12
Porazka
Po co ten placz jak te statki i tak sie juz dawno zwrocily
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.