- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Blisko 700 mln zł na inwestycje PERN. Rozbudowa baz w Gdańsku i Gdyni
Na inwestycje i remonty w 2023 r. PERN przeznaczy blisko 0,7 mld zł. Chodzi m.in o inwestycje w Trójmieście - infrastrukturę kolejową w Dębogórzu oraz inwestycje w portach w Gdyni i Gdańsku.
Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.
To także jeden z największych przeładunkowych terminali na Bałtyku. W związku z dywersyfikacją dostaw ropy naftowej poprzez tankowce, w tym różnych gatunków tego surowca, pojawiła się konieczność rozbudowania jego przepustowości. Dlatego PERN będzie dążył, aby w Naftoporcie powstało kolejne stanowisko do przyjmowania tankowców z ropą naftową.
Ropa dla rafinerii Schwedt płynie przez gdański Naftoport
Nowe stanowisko przyjmowania tankowców w Naftoporcie
- PERN jest dziś jednym z filarów bezpieczeństwa energetycznego Polski w zakresie ropy naftowej i paliw. Naszym podstawowym zadaniem jest zapewnienie płynnego funkcjonowania naszej gospodarce. Stąd inwestycje w infrastrukturę niezbędną do zapewnienia stabilności dostaw ropy naftowej - podkreślił Paweł Stańczyk, prezes PERN. - Jesteśmy w historycznym momencie, bo rynek energetyczny wygląda dziś zupełnie inaczej niż jeszcze w ubiegłym roku.
Gazowce PGNiG w Gdańsku. Transport LNG do pływającego terminala FSRU
Inwestycje w infrastrukturę w w Gdańsku i Gdyni
PERN w dalszym ciągu będzie inwestował w infrastrukturę kolejową w Dębogórzu m.in. poprzez modernizację torów i stanowisk załadunkowych nalewni kolejowej, co umożliwi przemieszczanie cystern o większej ładowności i usprawni procesy logistyczne. PERN rozważa także rozbudowę nalewni kolejowej o czwartą kabinę załadunkową, jeśli takie będzie zapotrzebowanie rynku. Działania te połączone z inwestycjami Portu w Gdyni, polegającymi na modernizacji Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych i pogłębieniu toru wodnego (obsługa większych tankowców) oraz z inwestycjami PKP związanymi z poprawą dostępu kolejowego do Portu w Gdyni oraz bazy paliw w Dębogórzu - pozwolą na zwiększenie wolumenów produktów naftowych, które są przyjmowane w Dębogórzu i ekspediowane w głąb kraju.
Więcej paliwa i ropy naftowej płynie przez Naftoport
Coraz więcej ropy naftowej w portach
Coraz więcej ropy naftowej trafia do Polski właśnie drogą morską, PERN analizuje kolejne projekty inwestycyjne, które ułatwią zarządzanie dostawami surowca. Spółka rozważa m.in. dalszą rozbudowę bazy surowcowej w Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem oraz bazy magazynowej w Gdańsku. Firma jest także przygotowana do budowy drugiej nitki rurociągu pomorskiego, który dostarcza surowiec z morza do Polski i Niemiec. Ostateczna decyzja w tej sprawie zależeć będzie od klientów, z którymi toczą się rozmowy na temat przyszłości tej inwestycji.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-10 08:48
(1)
Swietny pomysl z ta rozbudowa bazy magazynowej w gdansku, przeciez wiadomo ze najlepiej jak wszystko jest w jednym miejscu.
No chyba ze nie, co pokazal pozar w 2003 roku, gdzie tylko dzieki kierunkowi wiatru nie spalila sie cala baza.- 15 9
-
2023-01-10 11:10
Dobrze że jest blisko
Wystarczy wtedy jeden Iskander
- 4 5
-
2023-01-12 18:12
Jak to możliwe (1)
mamy dwie wielkie rafinerie..przerabiamy dużą ilość ropy...
co takiego jest że nie produkujemy w osdpowiedmich ilościac poszzcególnych asortymentów..
nie wiemy ile ropy sprowadzic..nie wiemy ile z tej ilośco udoimy..?? nikt nie wie..
skąd nagle od niemców dizel sprowazdamy.?? to niemce mają nadwyżki..a polactwu brakuje ???
cxy żyję w państwie .. i**otów..- 0 0
-
2023-01-26 09:42
Przeczytaj co napisałeś i sobie odpowiedz
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.