• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brazylijczycy zbudują statki zaprojektowane w Gdyni

erka
22 lipca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Gdyńska firma Baltic Design Centre zaprojektuje osiem specjalistycznych statków do przewozu gazu płynnego (LPG). Odbiorcą jest armator Transpetro, należący do jednego z największych koncernów naftowych - Petrobras.


Projekt zbiornikowca LPG ze zbiornikami ciśnieniowymi, o ładowności 4000 m.sześc. Projekt zbiornikowca LPG ze zbiornikami ciśnieniowymi, o ładowności 4000 m.sześc.

Baltic Design Centre jest częścią Grupy Hamworthy. Gdyńska spółka odpowiedzialna jest w grupie za projektowanie specjalistycznych jednostek pływających. Grupa Hamworthy nabyła pakiet większościowy Baltic Design Centre w listopadzie 2008 roku.

Dwa statki projektowane przez BDC będą miały pojemność 4 tys. m. sześc., cztery będą miały pojemność 7 tys. m. sześc. i kolejne dwa pojemność 12 tys. m.sześc. Projekty są tylko częścią kontraktu zawartego przez Hamworthy z brazylijską stocznią Estaleiro Promar SA. Wartość kontraktu to 50 mln funtów.

Zobacz aktualną mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.
erka

Miejsca

Opinie (5)

  • Oby nasze fantastyczne biura projektowe nie padły jak stocznie. (3)

    To duże w Stoczni Gdynia należy albo włączyć w PPN-T, albo jak chciała Teresa Kamińska wydzielić w ramach Wolnej Strefy i to jak najszybciej.

    • 0 0

    • stocznie nie padną (2)

      spoko spoko, stocznie nie padną tak szybko. Właśnie Crist podpisał kontrakt o który biły się wszystkie stocznie w Niemczech !

      • 0 1

      • odrobinkę więcej ?... (1)

        odrobinkę więcej info ?...

        skoro wiadomo, że wszystkie stocznie niemieckie się biły, to znaczy, że nie może być to aż takie tajne...

        • 0 0

        • stocznia Crist

          Beluga-Hochtief-Offshore ...... . Poszperaj w necie to znajdziesz !

          • 0 0

  • Fajnie, tylko co dalej?

    Generalnie (z punktu widzenia tysięcy zwolnionych stoczniowców), trudno mówić w Gdyni o przemyśle stoczniowym. W Gdańsku działa kilka stoczni i jakoś sobie radzą. To, że w stoczni gdynia można załapać czasem jakąś fuchę, to też tylko dlatego, że jedna z gdańskich stoczni chce tu trochę podłubać. Port gdyński w tym roku chyba pójdzie do przodu, ale przy dynamice i potencjale, jaki wykazuje port za miedzą, wyniki nie będą rewelacyjne. Wystarczy porównać historię przeładunków kontenerów. Gdynia przestaje być miastem z morza. Sytuację trochę ratują promy i wycieczkowce, ale w zasadzie w tym ostatnim przypadku to jesteśmy terminalem dla Gdańska.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane