- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (145 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku. Coraz mniej Lotosu w Lotos Kolej
W ramach fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos w Gdańsku powstać miało centrum kompetencji związane z logistyką kolejową. Centrum zbudowane miało być wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności, czyli Lotos Kolej. Jak na razie nie widać postępów w budowaniu hubu logistycznego w Trójmieście. Być może powstanie on w Czechach. Natomiast Lotos Kolej wzbogacił się o sześcioosobowy zarząd i pozbył się przewozów dla klientów zewnętrznych, a pracownicy LK obsługują kursy Orlen KolTransu.
- Zarówno Lotos Kolej, jak i Orlen KolTrans stale monitorują efektywność realizowanych kontraktów i pod tym względem dokonują ich okresowej weryfikacji. Wynikiem tego procesu może być decyzja o przedłużeniu lub zakończeniu współpracy z danym kontrahentem. Nie ujawniamy szczegółów na temat współpracy kontrahentami - kwituje biuro prasowe Orlen.
Unimot tworzy własną spółkę kolejową
Dodatkowo Lotos Kolej nie obsługuje też już baz paliwowych, które zostały przejęte przez Unimot - niezależnego importera paliw w Polsce. Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale, w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku.
Usługi Lotos Kolej stały się zbędne, ponieważ w styczniu 2023 r. Grupa Unimot podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. To firma byłego prezesa Lotos Kolej - Henryka Grucy.
Maszyniści Lotos Kolej obsługują trasy Orlen KolTrans
W chwili połączenia także pociągi, które obsługują maszyniści Lotos Kolej na lokomotywach LK, są firmowane jako pociągi Orlen KolTrans. Według przedstawicieli Orlenu to właśnie wynik współdziałania obydwu spółek.
- Orlen KolTrans i Lotos Kolej już teraz ściśle ze sobą współdziałają, świadcząc sobie wzajemnie usługi zarówno w zakresie optymalizacji zasobów ludzkich, jak i taborowych. Podstawą do tego jest porozumienie, podpisane już w dniu połączenia PKN Orlen z Grupą Lotos. Wynikiem prowadzonej współpracy jest sytuacja, kiedy drużyna trakcyjna i lokomotywa jednej ze spółek realizuje usługę przewozową na rozkładach jazdy zlecającego drugiego przewoźnika - tłumaczy biuro prasowe Orlen.
Większy zarząd zwiększy efektywność?
Przypomnijmy, że w sierpniu 2020 r. skład zarządu Lotos Kolej powiększono do sześciu osób. Rada Nadzorcza Lotos Kolej odwołała Anatola Kupryciuka, który od 2017 r. kierował spółką. Jego miejsce zajął Krzysztof Duszczyk - prezes Orlen KolTrans.
Dodatkowo do zarządu Lotos Kolej powołani zostali też wszyscy obecni członkowie zarządu kolejowej spółki Orlenu - Hanna Mazur, Leszek Jakubów i Dariusz Bodziony. W zarządzie pozostali: Dariusz Puchała i Jaromir Falandysz. Od tego czasu prezes Orlen Koltransu wraz z członkami zarządu piastują stanowiska jednocześnie w Lotos Kolej i Orlen Koltrans.
Wszystko to, jak twierdzi biuro prasowe Orlenu, w celu zwiększenia efektywności już prowadzonej współpracy, a także realizowanych procesów integracyjnych.
- To naturalny krok na drodze do optymalizacji procesów zarządzania w celu osiągnięcia doskonałości operacyjnej, m.in. w obszarach: logistyki kolejowej w przewozach paliw do terminali, działań operacyjno-logistycznych dotyczących wielkości składów pociągowych czy maksymalnego wykorzystania taboru kolejowego - czytamy w przesłanym do portalu Trojmiasto.pl stanowisku PKN Orlen. - W efekcie połączenia PKN Orlen z Grupą Lotos nowy koncern multienergetyczny stał się właścicielem dwóch spółek kolejowych zajmujących się logistyką - Orlen KolTrans i Lotos Kolej. Firmy te mają tożsamy przedmiot działalności, dlatego konieczna jest ich integracja w celu uzyskania synergii, wzmocnienia i stworzenia warunków do dynamicznego rozwoju segmentu przewozów kolejowych w ramach Grupy Orlen.
Centrum kompetencji kolejowej może w Gdańsku, a może w Czechach
Co dalej z tworzeniem w Gdańsku, na bazie Lotos Kolej, zapowiedzianego przez prezesa Orlenu Daniela Obajtka, centrum transportu kolejowego?
`
- Obecnie trwają działania mające na celu pełną identyfikację synergii oraz opracowanie szczegółowego scenariusza integracji obu firm. W toku tych prac spółki utworzyły kierunkowy model strategiczny dla tzw. centrum kompetencji kolejowych. Zgodnie z wcześniejszymi komunikatami centrum zostanie utworzone poprzez konsolidację obszaru logistyki kolejowej wokół podmiotu posiadającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności - tłumaczy biuro prasowe Orlenu.- Docelowy kształt centrum kompetencji kolejowych zostanie określony po przeprowadzeniu obecnie trwających analiz zmian prawno-organizacyjnych, zarządczych oraz systemowych. Zważywszy na potrzeby rynkowe oraz dynamiczny rozwój Grupy Orlen (w tym przewozy na terenie Europy) w trwających analizach bierzemy również pod uwagę spółkę Orlen Unipetrol Doprava.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-27 10:17
Trójmiasto.pl pilnujcie tego tematu (17)
Już widać, że orlen ucieka od obietnic. Gdańsk to bastion opozycji, patriotyczny pis woli na złość Gdańskowi przerzucić inwestycję w centrum logistyczne z Gdańska do Czech. Pilnujcie tego, tylko Wy to mozecie zrobić rzeczowo. Trzeba rozliczyć ze wszystkich obietnic skladanych nam (mieszkańcom trójmiasta) przed fuzją
- 109 19
-
2023-02-27 19:46
domino chaosu PO ruszyło.
- 3 2
-
2023-02-27 12:33
patriotyczny pis .... (4)
Dobry kawał! PiS ma tyle wspólnego z patriotyzmem ile Pinokio z prawdą
- 22 7
-
2023-02-27 12:44
O,Tusk to patriota na peeewno... (3)
tylko jakiego kraju?
- 6 16
-
2023-02-27 13:51
więce tvpis (2)
a niedługo goebels tvp is znajdzie Ci nowego wroga - zachowujesz się jak ruscy wpatrzeni w putina. Mogę robić dla Niemca bo wiem za ile i co najważniejsze nie oszuka mnie. Tyle co nakradł pis to nawet budżet Państwa polskiego tyle nie ma
- 16 6
-
2023-02-27 16:30
Niemiec to nasz człowiek w Warszawie (1)
- 4 1
-
2023-02-27 23:10
Waszym człowiekiem w Warszawie jest karaluch czerwony
Słup Moskwy w willi od PRLu
- 0 2
-
2023-02-27 12:32
bastion opozycji który wybiera Niemca i prtię która wielkortonie uderzała w Polaków (5)
- 7 20
-
2023-02-27 23:06
Müller i Wasserman zdezorientowani
- 2 2
-
2023-02-27 16:28
Tusk to Polak! (3)
- 8 4
-
2023-02-28 11:45
Polak? Tylko w dokumentach.
- 0 1
-
2023-02-27 19:46
niemiecki (1)
- 3 4
-
2023-02-27 23:07
Cholera, w 2023 wybieram jednak Niemcy przed Rosją
I Bolszewikiem krótkim z łupieżem
- 2 1
-
2023-02-27 11:10
Racja to bastion złodziejstwa republika deweloperów i przekretów a zyski lotos ich finansował teraz sie to skonczyło (4)
i dlatego ciagle opowiadanie bredni na ten temat.I to na szkode lotosów POKOzycja zarzadała czesci jego sprzedania bo liczyli ze to zablokuje umocnienina Orlenu.
- 13 37
-
2023-02-27 20:08
Radek za wpisy pod Putina dostał 800 tys euro Powskoruskie trole tutaj dostaja kopiejki za wpis
- 3 4
-
2023-02-27 12:20
(1)
Cena ropy Brent$/b82,8
Modelowa marża rafineryjna (1)$/b21,9
Dyferencjał (2)$/b6,2
Modelowa marża petrochemiczna (3)EUR/t1 018
USD / PLN (4)PLN4,36
EUR / PLN (4)PLN4,70
Cena gazu ziemnego TTF month-aheadPLN/MWh296
Cena gazuCena ropy Brent$/b82,8
Modelowa marża rafineryjna (1)$/b21,9
Dyferencjał (2)$/b6,2
Modelowa marża petrochemiczna (3)EUR/t1 018
USD / PLN (4)PLN4,36
EUR / PLN (4)PLN4,70
Cena gazu ziemnego TTF month-aheadPLN/MWh296
Cena gazu ziemnego TGEgasDAPLN/MWh314
Cena energii elektrycznej TGeBasePLN/MWh637
Dziękuję Orlenowi za ceny paliw na dystrybutorach.
Dla przypomnienia 1 baryłka ropy to 159 l . Za przerobienie tej surowej ropy na benzynę , diesla, olej opałowy i gaz bierze ~ 22$ czyli 95,92 Złote.- 9 5
-
2023-02-27 23:05
Tyle że pismajtek zasysał ruską ropę!
Teraz ponoć zakręcili, a pis przedstawił to że to niby oni zaprzestali.
Pinikio łapomachacz do bijkotu wzywał a pismajtek importował- 4 2
-
2023-02-27 11:29
Pisowski troll
Ile Ci płaca za takie wpisy żałosny propagandysto ?
- 27 11
-
2023-02-27 12:05
Fajny artykuł o niczym plus gdybanie, idealny do wylewania rtęci przez totalnych trolli. (8)
Tymczasem spółka ma się dobrze i Polska idzie do przodu. Wy tu sobie dostajecie furii jak wasz fulher. :)
- 9 24
-
2023-02-27 18:05
w spólce coraz gorzej , Krzysztof mówi kazdemu kto sie zwalnia ze pracowników ma dośc
i nikogo nie bedzie trzymał.
- 4 2
-
2023-02-27 17:15
"Tymczasem spółka ma się dobrze i Polska idzie do przodu"... tyle ze ty i ja płacimy po 7,5 zł /l a i drożyzna przez to ale spółka ma się dobrze
- 6 3
-
2023-02-27 12:22
Oczywiście, że Polska idzie do przodu. (2)
Tylko szkoda, że z przodu jest przepaść.
- 11 5
-
2023-02-27 12:47
Przy was wróżbita Maciej to amator. :) (1)
W jednym tylko jesteście tacy sami, nic się nigdy nie sprawdziło.
- 5 4
-
2023-02-27 12:59
Wszystko się sprawdziło.
Przecież już kilka lat temu pracownicy Lotosu mówili, że Pisowcy za wszelką cenę będą starali się pozbyć nowoczesnego Lotosu, byle tylko ratować archaiczny Orlen.
- 13 6
-
2023-02-27 12:09
Polska idzie do przodu za Bangladeszem.
- 7 5
-
2023-02-27 12:40
(1)
Ty chyba nie wiesz co się dzieje w Lotos Kolej. Jak ma się dobrze to czemu zwalniają się maszyniści , ustawiacze i rewidenci Taboru ? Dlaczego nastąpił spadek w Udział przewoźników wg pracy przewozowej przewiezionych towarów za okres styczeń-grudzień 2022 Lotos kolej z 10,52 na 9,08 %. Dla ciebie jest strona go work.pl i tam poczytaj opinie o Lotos kolej.
- 29 8
-
2023-02-28 04:12
Polak
Gwork jest dla ciebie opiniotwórczy
- 0 1
-
2023-02-27 11:36
Kto jest na dzień dzisiejszy włascicielem Lotos Kolej? (2)
Wszystko wskazuje że nikt i firma mogłaby się uniezależnić od wszystkich i iść na własny ,,garnuszek" .
Do niedawna pracownicy dostawali wypłatę od grupy Orlen a obecnie wypłaca Lotos Kolej bo Orlen stwierdził że to nie jego spółka.
Ciekawi mnie stan prawny.- 13 5
-
2023-02-27 12:06
Tam jest obecnie niezły misz masz.
Pracownicy się martwią, bo przyszłość nie jest pewna.
- 5 3
-
2023-02-27 14:16
Przelew
Dokładnie, kiedyś tzn od 2013 roku ( zacząłem pracę w LK ) do czerwca 2022 roku wynagrodzenie przelewała mi Grupa Lotos, od miesiąca lipca 2022 roku Polski Koncern Naftowy Orlen czytaj Obajtek, a wypłatę za styczeń 2023 rok pierwszy raz wypłacił mi Lotos Kolej.
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.