• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ceny w sklepach coraz wyższe. Inflacja widoczna w sieciach handlowych

erka
13 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Inflacja w lipcu wzrosła do 4,2 proc.
Rosną ceny mediów, paliwa, ale też wielu podstawowych produktów.
Rosną ceny mediów, paliwa, ale też wielu podstawowych produktów.

Rekordowy poziom inflacji zaczyna być coraz bardziej widoczny w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wartość koszyka minimalnego, czyli zestawu produktów dostępnych w sieciach handlowych w najniższych cenach, wzrosła o 5,99 proc. Średnie ceny podstawowych produktów wzrosły o 2,25 proc. wobec czerwca 2021 r.



Czy odczuwasz znaczny wzrost cen usług i produktów?

Ze wstępnych danych GUS wynika, że w lipcu 2021 r. inflacja wyniosła w Polsce 5 proc. wobec 4,4 proc. w czerwcu i jest to najwyższy poziom od ponad 10 lat.

Tak wysoki poziom inflacji odbija się na cenach produktów spożywczych. W lipcu 2021 r. Badanie i Raport Koszyk Zakupowy wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 229,98 zł.

To wzrost o 5,05 zł (2,25 proc.) w porównaniu do czerwca br. i o 0,97 zł (0,42 proc.) w porównaniu do lipca 2020 r.

Z zebranych danych wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem, ceny w lipcu br. były wyższe niż w czerwcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (5,78 proc.).

Ceny w górę, wydatki w dół. Oszczędzamy głównie na przyjemnościach



Zakupy coraz droższe



Lipiec 2021 r. przyniósł nieznaczny wzrost cen w kanale sprzedaż internetowej w stosunku do czerwca br. Ponownie spośród 10 analizowanych grup produktów pięć było najdroższych w tym kanale sprzedaży. Najwięcej najtańszych grup produktowych (5) można było znaleźć w sieci Lidl (chemia domowa i kosmetyki, dodatki, mrożonki, słodycze i produkty sypkie). Dwie najtańsze grupy produktów stwierdzono w sieci Makro (nabiał i napoje). Ani jednej najtańszej grupy produktów nie było w lipcu w kanale e-grocery oraz w sieciach Biedronka, Intermarché, Kaufland, Tesco oraz w innej sieci Cash&Carry

  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.

Lipiec pokazał, że w przypadku minimalnych cen produktów, liderami są sieci: Auchan i Makro, które oferowały po 11 produktów w cenach minimalnych.

Gdzie najdrożej, a gdzie najtaniej?



Najwięcej najdroższych produktów (10) można było znaleźć w sieciach Tesco i E.Leclerc. Tuż za nim znalazł się kanał e-grocery (dziewięć produktów) oraz inna sieć Cash&Carry (sześć produktów). Najmniej najdroższych produktów odnotowano w lipcu 2021 r. w Biedronce, Auchan Carrefour i Makro (po jednym produkcie) oraz w Intermarché (dwa produkty). 

Ceny energii będą rosły. W 2022 r. będą kolejne podwyżki



Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych moglibyśmy zapłacić 187,07 zł (więcej o 9,97 zł niż w czerwcu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 295,09 zł (więcej o 4,95 zł niż w czerwcu). Różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem w lipcu 2021 r. wyniosła 108,02 zł i jest ona o 5,02 zł mniejsza niż w czerwcu. Jeśli spojrzymy na dane w ujęciu rocznym, to suma koszyka minimalnego w lipcu 2021 r. była wyższa o 5,99 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w lipcu br. tańszy o 7,73 proc. niż w 2020 r.

Tanie przewozy już nie takie tanie



Największy spadek, tj. na poziomie 9,83 proc. odnotowano w sklepach Makro, w których średnia cena spadła o 23,88 zł. Największy wzrost cen względem 2020 roku odnotowano w zeszłym miesiącu w sklepach Tesco (6,43 proc.). 
erka

Opinie (497) ponad 10 zablokowanych

  • Podrożało wszystko. (2)

    Lista 20 podstawowych produktów takich jak mleko, pieczywo czy cukier ceny wszystkich wyraźnie skoczyły w górę. Co więcej, nie są to drobne wahnięcia o kilka groszy. Skoki w cenach sięgają po kilkadziesiąt groszy, czasami nawet ponad złotówkę.
    Śledzie w oleju o niemal o 50 procent!
    Za chleb trzeba będzie w tym roku zapłacić o ponad 1,30 zł więcej niż rok temu; bułka kajzerka o niemal 20 gr; śmietana (18 proc.) prawie o 50 gr, paczka 10 jaj zdrożała o ponad 50 gr. Mleko (3,2 proc.) zdrożało o niemal 60 gr; makaron o ponad 1 zł. Cena śledzia w oleju (650 g) skoczyła w górę o 5 zł, kilogram schabu podrożał o ok. 3 zł, czekolada mleczna (100 gr) zdrożała prawie o złotówkę, a cytryny o niemal 2 zł i 50 gr.
    Za typowy "koszyk" trzeba było w sklepie zapłacić ok. 107 zł. Dla porównania w zeszłym roku, w tym samym czasie, było to jedynie ok. 82 zł. Dziękujemy, Dojna Zmiano!

    • 1 0

    • Nie rozumiem.... praca pokora umiar... tym sie kierujemy. Wszystko dla narodu! Wstajemy z kolan

      Beatka

      • 0 0

    • Notariusz prezesa...

      "Andrzej Duda odwiedza polskie miasta w czasie trwającej kampanii. Tym razem, w czasie wizyty w Turku prezydent postanowił uspokoić Polaków i odniósł się do problemu rosnących cen i panującej drożyzny. Słyszę i widzę, że rosną ceny mówił Duda, i przyznał z rozbrajającą szczerością: no proszę państwa rosną."

      " Rosną ceny. No proszę państwa rosną. Ale chcę państwa uspokoić wiele z nich rośnie tylko przejściowo. mówił prezydent."

      Patrzac na pelne ksiezyce i spasione brzuchy to partia nie odczuwa zadnych podwyzek

      • 0 0

  • Podatki

    Polacy to naród największych hipokrytów. Wszyscy chcą zjeść ciastko i mieć ciastko. Tak samo tzw. Europejskie Wartości. Europejskie wartości kończą się w Polsce tam gdzie trzeba zapłacić europejskie podatki.

    • 0 0

  • Niezle to pis rozegral

    Drukuja kase i rozdaja ludziom bez pojecia o ekonomii. Rozdawnictwo powoduje inflacje, wiec pieniądz coraz mniej warty, traca wszyscy.

    Potem biora sobie TVP oraz trole internetowe do komentarzy i wypisuja "ze to nic dziwnego ze jest inflacja... Bo ludziom sie zyje lepiej" eheheh rozegrali to 1klasa.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane