• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni

Wioletta Kakowska-Mehring
21 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta.

W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia kolejnemu statkowi zamówionemu przez Chipolbrok. Jednostka, druga z serii czterech zamówionych, otrzymała imię Herbert.



Statek Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku.

Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek oddano przed czasem, bo według wstępnych założeń miał być gotowy dopiero w kwietniu 2022 r. Matką Chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna, a podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.

Trzeci z serii będzie się nazywał m/v Pilecki



Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.

W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju. W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Chipolbrok ma ponad 70 lat



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Miejsca

Opinie (161) 5 zablokowanych

  • Chipolbrok - spoko. Kiedyś pracowałem u nich na statku. Słyszałem jednak, że teraz ,

    przynajmniej w Gdyni to republika kolesi. Trudno zarządzać na statku mając szeregowych marynarzy pociotków urzędników z biura i czujących się przy tym na bardzo mocnej pozycji.

    • 12 3

  • w 2020 Pinokio mial odebrac prom... sa nagrania, i nie jakies tasmy tylko VIDEO! (4)

    • 4 3

    • Idź do Gepetto, może tam są...na video :) (3)

      Fajna ta opozycja, taka niezbyt mądra.

      • 0 4

      • Nie mądry to chyba elektorat partii.

        Pewnie myśli że ten prom dawno pływa.
        Łapami macha , ustawki robi, kłamie, a tacy jak ty i tobie podobni przyklaskują.

        • 5 0

      • Nikt wam tyle nie da, ile my obiecamy.

        I oklaski suwerena

        • 4 0

      • A fundusze z UE już są? He he he

        Ja sam negocjowałem przystąpienie do Unii Europejskiej 20 lat temu i doskonale wiem, jak w Unii Europejskiej negocjuje się najlepsze transakcje - stwierdził w czasie wiecu wyborczego PiS w Sandomierzu premier Mateusz Morawiecki.

        • 4 0

  • Adres stoczni (11)

    Czy autorka tekstu mogłaby podać, gdzie znajduje się stocznia? Nie można przecież zakładać, że wszyscy wiedzą, gdzie ten statek został zbudowany

    • 11 8

    • Adres stoczni (3)

      1 Hengshan Road
      Jiangyin City, Jiangsu 214433
      Życzę udanej podróży.

      • 12 0

      • taka ciekawostka - jest to stocznia rzeczna (2)

        Podobnie jak jeszcze znacznie dalej w głębi lądu położony Wuhan (znany skądinąd...).
        Oddalony o 500 km od brzegu oceanu port, do którego wchodzą "oceaniki".

        • 3 0

        • Na Yangtze jest pełno stoczni jak i portów (1)

          A rzeka jest potężna i ruch statków bardzo duży.
          Możliwe że w TVP podają że świat zazdrości Wisły

          • 3 2

          • to że jest ich dużo, to jedna sprawa

            Chciałem podkreślić, że oceaniczny port jest w odległości podobnej, jak w Polsce od Bałtyku, Kraków. Taka ilustracja skali i rozmiarów posiadanej "infrastruktury".

            Jeszcze ciekawszy jest wyższy bieg Yangtze, gdzie w Trzech Przełomach ta rzeka ma (miała) szerokość kilkuset metrów. Tama ją uspokoiła, ale kiedyś to był taki "spływ Dunajcem" na dwa dni podróży promem.

            • 1 0

    • W pierwszej linijce tekstu, tej wytłuszczonej, jest napisane!

      • 6 0

    • na samym początku artykułu jest podana pełna nazwa

      • 2 0

    • to i tak nic dla ciebie nie zmienia

      ktoś kto jest z branży będzie znał, a ktoś spoza i tak nie skorzysta

      • 2 0

    • Jak to gdzie?

      W Radomiu.

      • 3 0

    • (1)

      stocznia szczecinska upadla za rzadow akcji wyborczej solidarnosc!!

      • 1 0

      • Całe szczęście że upadła, bo miała za daleko do morza.

        • 0 1

    • A jakie to ma znaczenie ? Słaba jakość stali i tak swoje zrobi w krótkim czasie.

      • 0 0

  • (1)

    A dlaczego nie zbudowano tegoż wspaniałego statku w naszym kraju, z naszej polskiej stali?

    • 5 1

    • Bo nie ma czegoś takiego jak Polska stal

      • 3 0

  • załogi to biurowe garbusy nieroby i pijaki

    • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    50 lat temu zrobiłem dwa rejsy do Chin na ms "Paderewski" (9)

    Wiezliśmy wtedy do Szanghaju Polskie Fiaty 125 i 126 !!!!!!.
    Chińczycy organizowali nam wycieczki do z Szanghaju do Pekinu i Mur Chiński. Biednie tam było , wszyscy w szarych a wojskowi zielonych uniformach. Będąc 10 lat temu , to szok w postępie ekonomicznym , psychologiczny. Ps. Dobrze, że na morze wracają nazwy polskich muzyków i pisarzy.

    • 21 2

    • Jak poplynęłam z męzem też organizowali mnostwo wycieczek

      • 3 0

    • "do Szanghaju Polskie Fiaty 125 i 126"

      Widziałem je później, właśnie w Szanghaju, jako taksówki.
      126!

      • 5 0

    • 50 lat temu 126 p jeszcze nie było. (2)

      Ale ok, pamięć ludzka jest zawodna.

      • 2 3

      • Neokomunisci parti małego zbawiciela taką mają

        • 0 5

      • To "kapitan ZW" - sekretarka

        nie wymagaj zbyt wiele

        • 0 0

    • Teraz będą wozić elektryki pinokio

      • 2 2

    • fabryka świata

      Chiny są fabryką świata więc osiągnęli postęp ekonomiczny.Jak można było do tego dopuścić.Jeden kraj wzbogaca się a w innych nie ma przemysłu.

      • 2 0

    • Na ms Paderewski w tym czasie zrobiłem dwa rejsy.

      Wspaniała atmosfera dzięki wspaniałym kapitanom ( Cielewiczowi i Saszy Albrzykowskiemu ) i załodze. Rejsy jednak dookoła Afryki a potem 48 dni na redzie Sinkiangu były długie . W kolejnym rejsie plany zakupów w Singapore zniweczyły narkotyki przejęte z e statku Władysławowo , gdzie przemytnicy z Bangkoku umieścili w ładunku do Hong Kongu. Takie to czasy.

      • 0 0

    • Paderewski

      Paderewski został zatopiony 30 grudnia 1942 roku to jak możliwe, że mogłeś 50 lat temu płynąć ?

      • 0 0

  • meri

    tam wszedzie sa stocznie a na zoltej setki

    • 4 0

  • Wielu nie wie , dlaczego statków nie buduje się w Polsce ? (5)

    1. Elektryk ze stoczni , pajac Kiszczaka został ....... prezydentem .
    2. Polską ekonomią rządzili sprzedawczyki typu Lewandowski czy Balcerowicz
    3. Hasło i ich idea: Po co budować w Polsce jak można w "Berlinie" ?
    4. Naprawianie po takich dzbanach i zdrajcach wymaga wiele lat.
    5. Propaganda antypolska w niemieckich i żydowskich mediach robi spustoszenie w umysłach.

    • 7 13

    • Bo pinokio

      Kłamie?

      • 5 2

    • Od 7 lat rządzi komunistyczna partia PiS

      Wolą u bratniej nacji budować.
      Tylko ten prom bez projektu miał suwerena twojej inteligencji ucieszyć i uciszyć

      • 5 3

    • Naprawianie po takich dzbanach i zdrajcach wymaga wiele lat.

      To prawda, najpierw depislamizacja, potem odbudowa kraju, relacji, szacunku w swiecie

      • 5 3

    • pisz calosc tytulu kapitan ZW po wiekim oceanie zegrzynskim

      • 2 3

    • Powinieneś jeszcze dodać, że Lewandowski cudem dostał się do UE i tutaj rodzi się pytanie:

      Jak złodziej może reprezentować na forum międzynarodowym kogoś kogo okradł i nie wiadomo czy dalej nie okrada? A jednak może. To dzięki wyborcom. NIestety u nas jest duża część ludzie wychowanych w tzw. klimatach 'rópta co chceta' i zwisa im to wszystko.

      • 1 0

  • Polski Armator zdradza Polskie Stocznie (5)

    W dobie kryzysu w branży stoczniowej, z powodu ograniczonej liczby kontraktów dla Polskich Stoczni, dziwi, że armator polski wybiera słabe chińskie stocznie do budowania statków, a nie buduje w stoczniach polskich uznanych na całym świecie, zwłaszcza w Skandynawii. Polskie Stocznie produkują na wysokim, światowym poziomie. Jego strata, zobaczymy po jakim czasie statki z Chin pójdą na złom lub do remontu.

    • 4 20

    • (2)

      kreatury o niskim IQ twojego pokroju paplaja o rzekomej niskiej jakosci Chinskich produtkow od wiekow a jakos wszystko dziala bez problemu i sie rozwija.

      • 6 1

      • Dowodzi tego ostatni hit eksportowy ChRL, (1)

        który przyjął się na całym świecie

        • 1 1

        • Jest nawet kopiowany i modyfikowany

          Przez inne nacje

          • 1 1

    • Nie polski, a polsko-chiński

      • 2 1

    • Polsko Chiński

      Narody dzielące wspólne wartości.

      • 1 1

  • komunisci

    c-p
    Ciezka praca
    Cienka placa
    mozna sie tam jedynie nauczyc ostro pic po 2 kontraktach ucieklem ile ludzi tam sie zmarnowalo

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane