- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Hektary betonu. Co powstaje przy Estakadzie Kwiatkowskiego?
Nowe place przeznaczone są terminalom kontenerowym i inwestycjom związanym z budową farm wiatrowych na morzu.
Place "zalane betonem" w mieście ostatnio budzą niepokój, ale nie na terenach portowych. Tam takie przestrzenie magazynowo - składowe są bardzo ważnym elementem infrastruktury. Taka powstaje właśnie w Gdyni tuż przy Estakadzie Kwiatkowskiego w sąsiedztwie terminalu promowego i terminali kontenerowych.
To co powstaje tuż przy Estakadzie Kwiatkowskiego, to część większej inwestycji pod nazwą "Budowa placów manewrowo-składowych na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" przy ulicy Logistycznej. Celem projektu jest zagospodarowanie niewykorzystanych dotychczas efektywnie terenów Portu Zachodniego o powierzchni około 23,0 hektarów poprzez wybudowanie nowoczesnej infrastruktury portowej, w tym placów składowych o nośności 20T/m kw , infrastruktury elektroenergetycznej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej, telekomunikacyjnej, czy zbiornika retencyjnego wód deszczowych o powierzchni około 2300 m kw. Co ciekawe, w ramach zadania przewidziano też... wykonanie nasadzeń zieleni w postaci drzew i krzewów na powierzchni około 6700 m kw.
Na powstających właśnie placach składowane będą głównie kontenery. Jeden z placów przeznaczona będzie do składowania elementów morskich farm wiatrowych, jako wsparcie tymczasowego portu instalacyjnego. Zresztą na zapleczu Portu Gdynia składowane są już komponenty lądowych farm wiatrowych.
- Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Dzięki prowadzonym inwestycjom będziemy odpowiednim partnerem logistycznym dla kontrahentów zarówno z Polski jak i z zagranicy. Zwiększone możliwości przeładunkowe to szansa ale również wyzwanie, dlatego niezbędnym jest stworzenie dogodnych warunków do dalszego rozwoju. Cieszymy się dobrą współpracą z wykonawcą prac oraz dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych najemców - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Budowa placu górnego nr 1 o powierzchni około 9 hektarów umożliwi składowanie 8 tysięcy kontenerów 20 -stopowych i 432 sztuk kontenerów chłodniczych, a na placu dolnym nr 2 o powierzchni około 8,5 hektara będzie można składować 7 tysięcy kontenerów 20 -stopowych. Planowane jest również wybudowanie drogi dojazdowej w ramach tego zadania inwestycyjnego łączącej ulicę Logistyczną z Terminalem Intermodalnym, którego rozpoczęcie budowy ma nastąpić w przyszłym roku.
- Oba place mają być gotowe w lipcu przyszłego roku, ale jest szansa, że będą gotowe szybciej. Generalny wykonawca wyprzedza umowny harmonogram realizacji robót i już w lipcu tego roku uzyskał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie placu nr 1 o powierzchni około 3 hektarów, który planujemy oddać do eksploatacji w październiku tego roku. Ponadto wykonawca robót deklaruje gotowość oddania do użytkowania kolejnych 3 hektarów placu nr 1 w terminie do końca bieżącego roku - mówi Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-13 18:04
Jest mi z tego powodu zupełnie (4)
wszystko jedno. Już bez emocji podchodzę do tego miasta. Uśmiech i radość gdzieś odeszły. A kiedyś się podniecalem informacjami o nowych budowach.
- 223 32
-
2021-08-17 10:22
Z wiekiem wszystko coraz mniej cieszy,udowodnione naukowo.No chyba że wygralbyś w Lotto parę baniek to życie nie byłoby już takie nudne i znowu wiele rzeczy by cieszyło,a tak rutyna dnia codziennego i buda i nuda.
- 0 0
-
2021-08-14 09:49
Jakby ci było wszystko jedno, to byś nie zaśmiecał tego forum
daj sobie spokój
- 4 13
-
2021-08-13 20:19
Wydoroślałeś (1)
I tyle
- 13 10
-
2021-08-13 22:15
Zdziadział
I tyle
- 13 12
-
2021-08-14 04:30
Kwiatkowskiego w remoncie a po niej najcięższe samochody na budowę Pogórza. Daje tej ulicy rok i znowu będzie pofalowaną. Boczne ulice dziurawe jak ser szwajcarskimi to środek lata.
Wstyd za Gdynię.- 128 4
-
2021-08-13 19:20
Władysława IV, Armii Krajowej Gdynia (10)
Może pokażcie piękny "plac do składowania" przy inwestycji Hossy Plac Unii, beton beton i jeszcze raz beton, była ziemia i zielono, teraz to jest żenada w centrum miasta. Potem lament że duży deszcz i wszystko zalane, a latem upały że żyć się nie da :/
- 179 30
-
2021-08-15 11:27
Było zaniedbane (1)
klepisko, parkujące na dziko samochody, obsikane przez psy i ludzi trawniki. Latem, w okolicach przystanku unosił się subtelny zapach uryny, dolatujący z pobliskich krzaków.
- 11 4
-
2021-08-16 18:42
I komu to przeszkadzało
ja się pytam, no komu...
- 1 0
-
2021-08-14 06:41
(1)
dokładnie! to chyba najbrzydsza inwestycja w Gdyni. Budynki klocowate, toporne, dają wrażenie zagracenia przestrzeni a do tego to koszmarne pole betonu i tandetna elewacja
- 16 6
-
2021-08-15 11:23
Czytaj:
Chciałbym tam zamieszkać, ale mnie nie stać.
- 8 9
-
2021-08-13 22:09
A gdzie jest droga która obsłuży tą inwestycję? Wiadukt jest do 30 t. Może pojadą cargorowerami, hłe hłe.
- 25 4
-
2021-08-13 21:10
Dokładnie, mogli przecież nasadzić w srodku drzew a tam sam beton :/
- 17 3
-
2021-08-13 20:35
Tak wygladaja centra dzielinic w Berlinie Hamburgu Amsterdamie Brukseli ... (3)
- 8 27
-
2021-08-15 17:21
to chyba nie byles w centrum Berlina Hamburga Amsterdamu Brukseli
- 4 1
-
2021-08-14 21:20
i to jest jakis wzorzec?!
Musimy nasladowac?
Jakies kompleksy?!- 11 4
-
2021-08-14 09:48
Moni chodziło o to, że nie zaplanowali żadnej zieleni wokół tej inwestycji i jest szaro i pusto
i z tym się zgadzam. Zdecydowanie jestem za zabudową w centrach miast, lecz niezmiernie ważna jest jakość tej zabudowy, a przy placu unii jest po prostu marna
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.