- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Co robić, gdy brakuje pieniędzy? Polacy zaczęli dorabiać
Jak wynika z raportu SeniorApp, liczba osób zainteresowanych dodatkową pracą od stycznia do czerwca br. zwiększyła się o 165 proc. Wzrosło też zainteresowanie pracą tymczasową i sezonową. Według danych Grupy Progres o 20 proc. więcej kandydatów niż rok temu stara się o taką formę zatrudnienia.
Ratunkiem praca dodatkowa lub nadgodziny
Drugi sposób to poszukiwanie dodatkowych źródeł dochodu - 32 proc. ankietowanych decyduje się szukać dorywczych zajęć lub brać nadgodziny, co w sumie w czasach, gdy bezrobocie tylko nieznacznie przekracza 5 proc., jest dużo prostsze do zrealizowania niż jeszcze kilka lat temu. Jak się okazuje, wyniki sondażu nie są pustymi deklaracjami, ludzie szukają dodatkowej pracy i ten ruch na rynku pracy widać.
- Niestety wiele osób - bez względu na to, czy ich zarobki zmniejszyły się, czy zwiększyły - ma ten sam problem, są nim szalejące ceny i rosnące koszty życia, których nie można pokryć z otrzymywanego wynagrodzenia. Nawet jeśli wynagrodzenia szły w górę, to ich wzrost nie nadążył za inflacją. Sporo firm chciałoby płacić pracownikom więcej, jednak koszty prowadzenia biznesu i zatrudniania również są wyższe niż jeszcze rok temu i wielu przedsiębiorców po prostu nie stać na podwyżki wynagrodzeń adekwatne do inflacji. Dlatego coraz więcej osób zaczyna szukać dodatkowych możliwości na dorobienie do wypłaty np. chętniej niż przed skokiem inflacji biorą nadgodziny, pracują wieczorami lub w weekendy czy dni świąteczne. Odnotowujemy również rosnące zainteresowanie pracą tymczasową, w sezonie letnim - ponad 20 proc. więcej kandydatów niż rok temu chciało podjąć tę formę zatrudnienia. Rośnie też zainteresowanie ofertami zagranicznymi. Słaby złoty sprawił, że coraz więcej osób chce wyjechać i zarabiać w innej walucie - mówi Cezary Maciołek, prezes Grupy Progres.
Młodzi i emeryci nie boją się wyzwań
O to, co robimy w pierwszej kolejności, gdy brakuje nam pieniędzy, zapytaliśmy też naszych czytelników. Większość odpowiedziała, że tnie wydatki lub sięga po oszczędności. Jednak 8 proc. wybrało odpowiedź "szukam dodatkowej pracy". To bardzo obiecujące, że dla tylu osób pierwszą myślą na tak zadane pytanie jest chęć dorobienia.
Młodzi ludzie jeszcze nie osiągnęli pozycji zawodowej, więc nie boją się podejmować prostych prac. Osoby starsze czynne zawodowo wolą nadgodziny lub dodatkową pracę, ale w swoim zawodzie i zgodnie z kwalifikacjami. Emeryci - o ile pozwala im na to stan zdrowia - decydują się nawet na sprzątanie czy "pracę na kasie".
Wielu Polaków coraz częściej zaczyna też świadczyć drobne usługi. Wśród nich znajdują się m.in. sprzątanie mieszkania, robienie zakupów, opieka nad osobą potrzebującą pomocy, wyprowadzanie psa na spacer, drobne naprawy domowe czy prace ogrodowe.
- Analizując sytuację Gig Workerów - czyli osób oferujących w sieci różnego rodzaju pomoc i gotowych do podjęcia dodatkowej pracy od zaraz - zwróciliśmy uwagę na to, że od marca 2022 r. do końca czerwca liczba Polaków oferujących swoje usługi na naszej platformie znacznie wzrosła, nawet o kilkadziesiąt procent. Co więcej, nowi usługodawcy swoją decyzję o dołączeniu do użytkowników motywują chęcią podreperowania domowego budżetu, który ucierpiał w wyniku inflacji. Wielu z nich, mimo że pracuje, szuka dodatkowych źródeł dochodu. Miesięcznie realizują średnio ok. 7 zleceń, a rekordziści dorabiający w SeniorApp podejmują się ponad 20 zleceń w miesiącu. Co ciekawe, stawki za oferowane usługi nie idą w górę. W zależności od rodzaju zleconego zadania i miasta użytkownicy za godzinę pracy oczekują zapłaty w wysokości takiej jak w 2021 r., tzn. od 15 do 55 zł - mówi Igor Marczak, SeniorApp.
Jak wynika z raportu SeniorApp, na pracę dodatkową decydują się ludzie w każdym wieku. Niemal 40 proc. dorabiających to Polacy między 30 a 49 r.ż. Najmniejszą grupę osób (2,4 proc.) szukających dodatkowego zajęcia stanowią mieszkańcy Polski w wieku 60+. Jednak najliczniejszą grupą dorabiających stanowią ludzie młodzi, co potwierdzają dane Grupy Progres, z których wynika, że w czerwcu br. aż 49 proc. pracowników tymczasowych miało nie więcej niż 26 lat. Podobne zainteresowanie młodych zarabianiem odnotowało SeniorApp - aż 54 proc. użytkowników oferujących swoje usługi stanowią obecnie ludzie między 18 a 29 r. ż.
Praca sezonowa staje się zajęciem na dłużej
- Coraz więcej młodych ludzi podejmuje nie tylko pracę sezonową, wykorzystując wakacyjną przerwę w nauce na zarobienie środków pozwalających im utrzymać się przez część roku akademickiego. Często zgłaszają się do pracy tymczasowej i chcą zostać w niej na dłużej, również gdy zacznie się październik. Wiedzą, że ta forma zatrudnienia pozwoli im na odciążenie rodziców i utrzymanie na studiach. Co więcej, nie będą musieli z powodów materialnych przerywać nauki. Obserwujemy też, że pracę tymczasową poodejmuje wielu młodych Ukraińców. Część z nich uczy się lub studiuje w Polsce, a zdobycie wymarzonego tytułu magistra wymaga nakładów finansowych. Ich pokrycie utrudnia zarówno trudna sytuacja wojenna w Ukrainie, która pozbawiła wiele rodzin środków do życia, jak i rosnące koszty utrzymania w Polsce. Dlatego młodzi obcokrajowcy pracę tymczasową coraz częściej godzą z edukacją - podkreśla Cezary Maciołek.
Miejsca
Opinie (229) ponad 10 zablokowanych
-
2022-08-11 11:01
Opinia wyróżniona
zapraszamy do nas na Kaszuby (26)
pracy jest dużo, zwłaszcza w rolnictwie, zarobki przyzwoite. Trzeba się napracować, ale nie ma nic za darmo. Rolnicy w większości przypadków uczciwi i życzliwi i jeżeli ktoś dobrze pracuje to nie oszukają.
- 58 61
-
2022-08-15 11:36
tak jak u was traktuje się psy... dramat i wstyd.
- 1 0
-
2022-08-12 15:21
Dadzą beret i kotlet schabowy z brukwi
- 1 1
-
2022-08-12 10:15
Życzliwy i Kaszub - to się wyklucza.
- 6 1
-
2022-08-11 20:59
Już mnie zrobili w .....
Nie dziękuję. Umowy na gębę z kaszubski to jak rozejm z Putinem.
- 9 1
-
2022-08-11 15:07
(3)
Jakie to są przyzwoite zarobki? Nic to mi nie mówi tak jak atrakcyjne zarobki. Ile, konkretnie płacą? A Krystyna z Kartuz ok nie było tematu bo i tak ten troll nie odp.
- 8 1
-
2022-08-12 13:30
w zależności od nakładu pracy i odpowiedzialności (1)
ja np. mam 28 zł na rękę i nie jestem wyjątkiem. Jak ktoś chce pracować to zarobi
- 1 2
-
2022-08-12 15:24
Gdzie daj tel lub adres
- 1 1
-
2022-08-11 16:46
Miska ryżu dziennie.
- 9 2
-
2022-08-11 13:05
Przyzwoite zarobki u kaszuba= super dowcip
Przyzwoite zarobki u kaszuba= super dowcip
- 44 3
-
2022-08-11 12:23
(1)
- kaszub
- uczciwy i życzliwy + dobrze płaci
Wybierz jedno.- 59 5
-
2022-08-12 15:23
Przy zbiże tróskaf
- 3 3
-
2022-08-11 12:09
Gardzę kaszubami.. (2)
..lepiej założyć kanał na tik toku czy YT i zbierać donejty od baranów..
- 23 25
-
2022-08-11 14:25
to jest mowa nienawiści wobec grupy etnicznej (1)
spowodowana przedsiębiorczością Kaszubów. Podobne sytuacje były przez II WŚ z Żydami i niestety nie skończyło się to dobrze
- 14 23
-
2022-08-12 06:15
Oj, Krystyna, słabo się podszywasz.
- 5 2
-
2022-08-11 12:03
(8)
Na Kaszubach przyzwoite zarobki? Dostałem ofertę od pewnej firmy z Kaszub, na stanowisko, gdzie wymagane było 10lat doświadczenia w mojej branży. Na rozmowie okazało się, że oferowane zarobki to 4500brutto (1/3 średniego wynagrodzenia na tym stanowisku w Trójmieście). Na podstawie swojej historii i opowieści znajomych uważam, że na Kaszubach większość firm to zwykle januszeksy.
- 71 2
-
2022-08-11 15:17
(3)
Dobra bajka. Kto idzie na rozmowę bez wcześniejszego dowiedzenia się o stawkę. Przecież to jest jedno z pierwszych pytań które się zadaje podczas pierwszego kontaktu z firmą gdyż wtedy wiadome jest na początku czy warto jest się starać o dana pracę
- 10 15
-
2022-08-11 16:45
Nie do końca zawsze jest podana,stawka. (2)
Rekrutuje ludzi z różnym doświadczeniem. Raz młodego do przeszkolenia, raz doświadczonego. W zależności kto jest dostępny. Dlatego zawsze pytam o oczekiwania finansowe przy CV. Jak są za wysokie to nie zapraszam na rozmowę.
- 6 4
-
2022-08-11 21:14
Ja nie aplikuje na stanowisko jezeli nie ma chociaz widelek (1)
Czas to pieniądz, a ja nie lubię tracic własnych pieniędzy
- 17 2
-
2022-08-12 15:22
Bo nie masz
- 1 2
-
2022-08-11 14:24
(1)
1/3 :) taa jasne w Gdańsku Ci dali 13500 brutto :) nie ma takich rozbieżności w /polsce, chyba, że w IT ale wiadomo, IT na Kaszubach nie ma. Na Kaszubach są tylko potrzeba inż mechów a tyle inż mech nie zarobi w Trójmieście
- 7 27
-
2022-08-12 18:41
a to coś dziwnego? Wystarczy ze byłby inż elektronikiem (projektant PCB chociażby). Żadne to IT, po prostu fucha gdzie trzeba myśleć.
- 7 0
-
2022-08-11 14:24
niestety tak bywa (1)
ale później w 99% przypadków okazuje się, że takie oferty dają przyjezdni a nie prawdziwi Kaszubi
- 11 19
-
2022-08-12 07:25
prawdziwy Kaszeba chciałby za darmo
- 14 4
-
2022-08-11 11:03
(2)
U Bauera zarobki większe, tylko trzeba się na Donalda powolać.
- 21 49
-
2022-08-11 11:25
Już to zrobiłeś? (1)
- 20 10
-
2022-08-14 08:54
jo
mam fuszke w PE
- 3 1
-
2022-08-11 10:57
Opinia wyróżniona
(6)
Kilka lat osobiście często dorabiałem po pracy biurowej w różnych pracach fizycznych, około 12 godzin tygodniowo. Obecnie życzę powodzenia przy szukaniu pracy dodatkowej bez statusu studenta/ja nie panimaju/ inwalidy.
- 138 8
-
2022-08-11 11:17
dokładnie (5)
ja juz pracuje na 1,5 etatu i wydałam wszystkie oszczednosci :(
- 21 3
-
2022-08-11 15:18
To znaczy że nie potrafisz zarządzać pieniędzmi
- 1 17
-
2022-08-11 13:42
Zaciśnij pas, zbieraj chrust , haruj za miskę ryżu - taki przekaz płynie od Rządu PiS :) (3)
Będziemy pamiętać przy wyborach - Suweren czyli `zdradzieckie mordy` którym i tak nikt nie wmówi że białe jest białe a czarne jest czarne - cytując klasyka :)
- 36 7
-
2022-08-11 15:21
(2)
Ty i tak na rudego będziesz głosował tak samo jak fanatycy PiSu na Jarka. Was nic nie różni jedni i drudzy dajecie się pukać władzy tylko aby to byli ci na których głosujecie. Dla was nie jest ważne że PiS i PO kradnie dla was się liczy tylko to by to wasi was okradali. Typowa mentalność pożytecznych i**otów
- 13 9
-
2022-08-11 16:20
Dokładnie (1)
Pis po psl sld hołownia.... to wszystko socjaliści licytujący się kto rozda więcej:
My damy 500+ my damy 700+ my 1000+, my damy 4dniowy tydzień pracy, my damy 3,5dniowy, a my damy dochód gwarantowany...!!!
Tylko komu na to wszystko ukraść???- 23 3
-
2022-08-11 20:41
Znowu wojna plemienna.
Ludzie darujcie sobie. Temat pracy dodatkowej ciekawy a ci nawalają się ze soba i główny temat wypada. Tak to jest że jak ktos nic nie wie to skręca na lanie wody.
- 10 1
-
2022-08-11 13:21
Opinia wyróżniona
Bierzcie sprawy w swoje ręce! (46)
Żona, dwójka dzieci, a ja pracuję jak szalony. W tygodniu etat, w weekendy dorabiam. Wielu z otoczenia mi mówi, że bez sensu tyle pracować, szkoda życia. To prawda, że życia mało, jednak kiedy moi znajomi spędzają czas z rodzinami i odpoczywają to mają kredyty do emerytury. Ja będę miał spłacony za 2 lata w wieku 34 lat. Ciekaw jestem co wtedy będą gadać i kto będzie miał spokojne życie.
Pozdro- 64 86
-
2022-08-14 18:12
Tiaaaaa..... Będziesz miał spłacony jak nie wyniosą cię nogami do przodu.
- 1 1
-
2022-08-13 23:16
bo jestes głupi, pracować trzeba jak najmniej i jak najwięcej czasu spędzać na przyjemnościach
życie jest za krótkie żeby je przesiedzieć w pracy. Tak nam wmawiają w naszej kulturze że trzeba ciężko pracować, a to zwykłe kłamstwo
- 3 1
-
2022-08-13 09:22
I obudzisz się rogaczem.
Ani sie obejrzysz zostaniesz rozwodnikiem.
Znam to z autopsji. Zycie ma sie jedno i jeden raz ma sie 30 czy 40 lat.- 3 2
-
2022-08-12 11:38
raczej oni :/ Bo, mam nadzioje ze nie, ale praca do upadłego potrafi nieźle napsuć psychikę :/ Zdrowia
- 3 0
-
2022-08-12 10:21
A jak tylko spłacisz to żona się z Tobą rozwiedzie, bo ją zaniedbujesz.
Dla dobra dzieci dostanie wysokie alimenty (wyliczone na podstawie twoich obecnych zarobków i braku rat fo spłacenia), może nawet dostanie mieszkanie....
....to które spłaciłeś.
Twojej połowy nie spłaci, a eksmitować kobiety z dziećmi się nie da.
M.* zrobił swoje, M. może odejść.
*Mąż- 18 2
-
2022-08-12 09:32
Proszę uważać, by kredyt nie był tak szybko spłacony kosztem więzi z rodziną, tego nie da się odbudować
Niestety, praca to pułapka, lepiej łyżeczką choćby do emerytury ale codziennie wartościowo spędzać czas z rodziną. Kontakt z dziećmi jest bezcenny.
- 6 1
-
2022-08-11 19:24
Zawsze możesz zawału dostac
czego absolutnie nie życzę i wtedy spytasz kto ma spokojne życie a wiem to z autopsji niestety.
- 8 2
-
2022-08-11 18:02
Pracuj Pracuj i tak do mnie po emeryture przyjdziesz
j.w
- 6 6
-
2022-08-11 17:35
nie bój się. znam takich jak ty. splacisz kredyt, to znajdziesz kolejny cen konsumpcyjny i znowu bedziesz tyral
miej tylko nadzieje, ze np. za dziesiec lat nie zapuka do ciebie nowotwór
- 15 5
-
2022-08-11 16:06
Wystarczy mieć dobry zawód i tez kredyt spłacony w pare lat.
- 15 7
-
2022-08-11 15:42
Super będziesz miał spłacony kredyt (1)
A dzieci nie będą cię znały
- 22 7
-
2022-08-11 17:22
I tak nie jego
- 13 8
-
2022-08-11 14:49
(6)
A w wieku 34 lat wyciągniesz kopyta i już nikt nie będzie ci zazdrościć !!! Pogoń babę do roboty , dzieci do żłobka lub przedszkola a nie tyrka 24 / h
- 37 8
-
2022-08-11 15:15
(5)
Nikt nie musi mi zazdrościć, bo nie obchodzi mnie zdanie innych. Nie jestem zmęczony i przepracowany. Ogarniam work-life balans i dałem tylko przykład, że można żyć bez kredytu jak się chce. Wcale nie trzeba robić złotych biznesów, wystarczy chcieć. Doradców mojego życia nie potrzebuje, bo takich mam na codzień.
- 10 27
-
2022-08-12 13:01
ale potrzebuje Pan wyrzucić to z siebie, a zdanie innych Pana interesuje skoro ciągle Pan się udziela.
- 6 1
-
2022-08-12 09:34
work- life balans to nie tata dla rodziny w niedzielę
- 13 3
-
2022-08-11 15:24
Juz kilka razy pisales ze nic cie nie obchodzi. To po co w ogole tu piszesz? Aaaha, jestes wlasnie w "pracy biurowej" (2)
Kto płaci takiemu nierobowi, ciekawe?
- 30 7
-
2022-08-12 15:28
Ojciec rydzyk
- 4 4
-
2022-08-12 15:28
To jego syn
- 3 0
-
2022-08-11 13:53
Pracuj aż na zawał padniesz (8)
Na nagrobku Ci napiszą. "tyrał na odsetki dla banku, az padł"
- 72 8
-
2022-08-11 15:14
(3)
Dokładnie, już takich tyrających w życiu widziałem np jeden, piątek kończy pracę wsiada na rower jedzie do domu i pada nieżywy po prostu się przewraca i umiera na zawał, pracując w stoczni tez koleś tyral po 12 godzin 7 dni w tyg i padł na zawał w wieku uwaga 26 lat. Trzeba być chorym na umyśle by myśleć, że mój organizm to wytrzyma, już wielu tak myślało i gryzą ziemię, ale wolna wola.
- 42 7
-
2022-08-11 15:21
(2)
Dzięki za rady. Nie pracuje w Stoczni po 12h, więc komentarz nic nie wnosi.
- 11 23
-
2022-08-12 15:28
Tylko zamiatam ulicę
- 5 2
-
2022-08-11 17:04
A rób co chcesz typie, Twoje życie :D
- 21 3
-
2022-08-11 15:06
(3)
Być może zbyt drastycznie opisałem. Nie pracuję cała dobę. Etat to 8h dziennie, praca biurowa. Sobota 12h, jednak nie uważam, że wpływa na organizm gorzej niż chociażby impreza i zachlanie pały. Niedziela zawsze dla rodziny.
- 18 20
-
2022-08-12 12:58
A może warto poszukać lepiej płatnej pracy.... (1)
a sobotę/niedzielę przeznaczać dla rodziny.
- 9 8
-
2022-08-12 15:27
Robię za ministranta
- 4 4
-
2022-08-11 17:41
Niedzielny tatuś?
- 25 12
-
2022-08-11 13:57
Dbaj o zdrowie, co do reszty masz racje
- 23 3
-
2022-08-11 13:50
tak trzymaj
postawa godna wzoru
- 15 14
-
2022-08-11 13:36
(11)
Przegapisz dzieciństwo swoich pociech, ale kogo to obchodzi.
- 61 15
-
2022-08-11 15:18
Dzięki za radę, ale co mnie obchodzi Twoje zdanie.
- 10 8
-
2022-08-11 14:01
i wizyty listonoszy i hydraulików u żonki
- 39 7
-
2022-08-11 13:51
jakie dzieciństwo, przecież dziecińswto dzieci trwa dłużej niż 8lat. bez przesady (8)
- 13 40
-
2022-08-12 15:26
Tak 35 lat
- 2 0
-
2022-08-11 14:10
(6)
Właśnie, u facetów to do trzydziestki.
- 45 13
-
2022-08-14 20:56
dodać jeszcze z hakiem.
- 0 0
-
2022-08-14 08:58
chyba do 45
- 1 1
-
2022-08-11 15:25
(3)
Tak kobiety wychowują właśnie. Więc z pretensjami do mamusi
- 17 10
-
2022-08-12 09:33
Gdy mąż ciągle nieobecny , wychowuje żona- jak umie. Brak wzorca ojca. (2)
- 6 4
-
2022-08-12 15:26
Ojciec robi następne sąsiadką (1)
- 2 5
-
2022-08-14 10:37
Sąsiadkom chyba albo z sąsiadką
- 2 0
-
2022-08-11 13:23
Tak tak (3)
W 4 lata spłacasz 25 letni kredyt.
Takie bajki tylko u Brzechwy- 76 18
-
2022-08-12 15:25
I rogido ciechocinka
- 2 1
-
2022-08-11 13:30
(1)
Jakie 4 lata? W 8 lat i nie 25 letni, tylko 20. Co w tym dziwnego?
- 25 25
-
2022-08-11 17:20
Dalej zbieraj te puszki
- 13 12
Wszystkie opinie
-
2022-08-11 10:57
Opinia wyróżniona
(6)
Kilka lat osobiście często dorabiałem po pracy biurowej w różnych pracach fizycznych, około 12 godzin tygodniowo. Obecnie życzę powodzenia przy szukaniu pracy dodatkowej bez statusu studenta/ja nie panimaju/ inwalidy.
- 138 8
-
2022-08-11 11:17
dokładnie (5)
ja juz pracuje na 1,5 etatu i wydałam wszystkie oszczednosci :(
- 21 3
-
2022-08-11 13:42
Zaciśnij pas, zbieraj chrust , haruj za miskę ryżu - taki przekaz płynie od Rządu PiS :) (3)
Będziemy pamiętać przy wyborach - Suweren czyli `zdradzieckie mordy` którym i tak nikt nie wmówi że białe jest białe a czarne jest czarne - cytując klasyka :)
- 36 7
-
2022-08-11 15:21
(2)
Ty i tak na rudego będziesz głosował tak samo jak fanatycy PiSu na Jarka. Was nic nie różni jedni i drudzy dajecie się pukać władzy tylko aby to byli ci na których głosujecie. Dla was nie jest ważne że PiS i PO kradnie dla was się liczy tylko to by to wasi was okradali. Typowa mentalność pożytecznych i**otów
- 13 9
-
2022-08-11 16:20
Dokładnie (1)
Pis po psl sld hołownia.... to wszystko socjaliści licytujący się kto rozda więcej:
My damy 500+ my damy 700+ my 1000+, my damy 4dniowy tydzień pracy, my damy 3,5dniowy, a my damy dochód gwarantowany...!!!
Tylko komu na to wszystko ukraść???- 23 3
-
2022-08-11 20:41
Znowu wojna plemienna.
Ludzie darujcie sobie. Temat pracy dodatkowej ciekawy a ci nawalają się ze soba i główny temat wypada. Tak to jest że jak ktos nic nie wie to skręca na lanie wody.
- 10 1
-
2022-08-11 15:18
To znaczy że nie potrafisz zarządzać pieniędzmi
- 1 17
-
2022-08-11 11:01
Opinia wyróżniona
zapraszamy do nas na Kaszuby (26)
pracy jest dużo, zwłaszcza w rolnictwie, zarobki przyzwoite. Trzeba się napracować, ale nie ma nic za darmo. Rolnicy w większości przypadków uczciwi i życzliwi i jeżeli ktoś dobrze pracuje to nie oszukają.
- 58 61
-
2022-08-11 11:03
(2)
U Bauera zarobki większe, tylko trzeba się na Donalda powolać.
- 21 49
-
2022-08-11 11:25
Już to zrobiłeś? (1)
- 20 10
-
2022-08-14 08:54
jo
mam fuszke w PE
- 3 1
-
2022-08-11 12:03
(8)
Na Kaszubach przyzwoite zarobki? Dostałem ofertę od pewnej firmy z Kaszub, na stanowisko, gdzie wymagane było 10lat doświadczenia w mojej branży. Na rozmowie okazało się, że oferowane zarobki to 4500brutto (1/3 średniego wynagrodzenia na tym stanowisku w Trójmieście). Na podstawie swojej historii i opowieści znajomych uważam, że na Kaszubach większość firm to zwykle januszeksy.
- 71 2
-
2022-08-11 14:24
(1)
1/3 :) taa jasne w Gdańsku Ci dali 13500 brutto :) nie ma takich rozbieżności w /polsce, chyba, że w IT ale wiadomo, IT na Kaszubach nie ma. Na Kaszubach są tylko potrzeba inż mechów a tyle inż mech nie zarobi w Trójmieście
- 7 27
-
2022-08-12 18:41
a to coś dziwnego? Wystarczy ze byłby inż elektronikiem (projektant PCB chociażby). Żadne to IT, po prostu fucha gdzie trzeba myśleć.
- 7 0
-
2022-08-11 14:24
niestety tak bywa (1)
ale później w 99% przypadków okazuje się, że takie oferty dają przyjezdni a nie prawdziwi Kaszubi
- 11 19
-
2022-08-12 07:25
prawdziwy Kaszeba chciałby za darmo
- 14 4
-
2022-08-11 15:17
(3)
Dobra bajka. Kto idzie na rozmowę bez wcześniejszego dowiedzenia się o stawkę. Przecież to jest jedno z pierwszych pytań które się zadaje podczas pierwszego kontaktu z firmą gdyż wtedy wiadome jest na początku czy warto jest się starać o dana pracę
- 10 15
-
2022-08-11 16:45
Nie do końca zawsze jest podana,stawka. (2)
Rekrutuje ludzi z różnym doświadczeniem. Raz młodego do przeszkolenia, raz doświadczonego. W zależności kto jest dostępny. Dlatego zawsze pytam o oczekiwania finansowe przy CV. Jak są za wysokie to nie zapraszam na rozmowę.
- 6 4
-
2022-08-11 21:14
Ja nie aplikuje na stanowisko jezeli nie ma chociaz widelek (1)
Czas to pieniądz, a ja nie lubię tracic własnych pieniędzy
- 17 2
-
2022-08-12 15:22
Bo nie masz
- 1 2
-
2022-08-11 12:09
Gardzę kaszubami.. (2)
..lepiej założyć kanał na tik toku czy YT i zbierać donejty od baranów..
- 23 25
-
2022-08-11 14:25
to jest mowa nienawiści wobec grupy etnicznej (1)
spowodowana przedsiębiorczością Kaszubów. Podobne sytuacje były przez II WŚ z Żydami i niestety nie skończyło się to dobrze
- 14 23
-
2022-08-12 06:15
Oj, Krystyna, słabo się podszywasz.
- 5 2
-
2022-08-11 12:23
(1)
- kaszub
- uczciwy i życzliwy + dobrze płaci
Wybierz jedno.- 59 5
-
2022-08-12 15:23
Przy zbiże tróskaf
- 3 3
-
2022-08-11 13:05
Przyzwoite zarobki u kaszuba= super dowcip
Przyzwoite zarobki u kaszuba= super dowcip
- 44 3
-
2022-08-11 15:07
(3)
Jakie to są przyzwoite zarobki? Nic to mi nie mówi tak jak atrakcyjne zarobki. Ile, konkretnie płacą? A Krystyna z Kartuz ok nie było tematu bo i tak ten troll nie odp.
- 8 1
-
2022-08-11 16:46
Miska ryżu dziennie.
- 9 2
-
2022-08-12 13:30
w zależności od nakładu pracy i odpowiedzialności (1)
ja np. mam 28 zł na rękę i nie jestem wyjątkiem. Jak ktoś chce pracować to zarobi
- 1 2
-
2022-08-12 15:24
Gdzie daj tel lub adres
- 1 1
-
2022-08-11 20:59
Już mnie zrobili w .....
Nie dziękuję. Umowy na gębę z kaszubski to jak rozejm z Putinem.
- 9 1
-
2022-08-12 10:15
Życzliwy i Kaszub - to się wyklucza.
- 6 1
-
2022-08-12 15:21
Dadzą beret i kotlet schabowy z brukwi
- 1 1
-
2022-08-15 11:36
tak jak u was traktuje się psy... dramat i wstyd.
- 1 0
-
2022-08-11 11:05
A wystarczyłyby pieniądze z KPO (7)
Inflacja by spadła, złoty by się umocnił a ceny i kredyty zmalały.
Wszystko wróciło by po staremu mimo wojny i pseudo putinfalcji.
PiS leży i robi pod siebie- 65 20
-
2022-08-11 14:03
Pisuar to najgorsze zło.
- 9 9
-
2022-08-11 14:08
Jasne Towarzyszu... (1)
I za srebrniki sprzedałbyś swoją Ojczyznę, PiS ma jaja w przeciwieństwie do ciebie.
- 10 16
-
2022-08-11 15:33
PiS też sprzedaje a zaczął od podpisania traktatu lizbońskiego. Więc pisowcu możesz stanąć pod rękę z platformersami bo takie same z was pelikany tylko różni was skąd łykacie propagandę TVN/TVP
- 13 4
-
2022-08-11 15:32
(1)
Jakoś nie widzę spadku inflacji w krajach które korzystają z KPO. W dodatku kpo to kasa wzięta z kredytu który trzeba spłacić z odsetkami a ten kredyt jest na 30lat. Wiec rzeczywiście biznes życia na kpo xD już nie wspomnę że z KPO w parze idą kolejne podatki (tutaj z chęcią słyszę wycie tych co marudzą że PiS nowe podatki wprowadza) jakoś nie widzę aby niemcy czy Holandia mimo kasy z KPO wrócili do sytuacji sprzed wojny ale tak polska z kilkoma milionami ukr by wróciła xD widzę że bardziej tępy niż wyborca PiSu jesteś
- 7 4
-
2022-08-12 06:20
Uff, czyli PiS robi nam dobrze. A ja myślałem, że to populistyczna partia drukująca i rozdająca kasę, pełna fachowcow. Jak dobrze, że mnie wyprowadziłeś z błędu.
- 1 2
-
2022-08-11 20:43
czekaj? dorzucasz na rynek jeszcze wiecej kasy i tym chcesz zlikwidowac inflacje?
boze i ci ludzie maja prawa wyborcze ,zamiast religi powinni uczyc ekonomi.
- 7 3
-
2022-08-15 10:58
To prawda. Na szczęście Suweren pamięta kto głosował za odebraniem Polsce KPO
- 0 0
-
2022-08-11 11:26
"nie ma darmowej miski zupy"
elektorat wybrał drogę grecką ,więc mamy teraz tego skutki, przed wojną już było 9.5% inflacji. Tymczasem.
- 41 13
-
2022-08-11 11:40
(1)
Niektórzy ludzie z niedoborem gotówki, idą zbierać puszki - "pracują w korporacji recyklingowej"
Inni robią skok na skarbonkę własnych dzieci - w końcu dzieci zawsze mają coś od dziadków....- 15 3
-
2022-08-11 15:23
a dziadki mają zawsze walizki z niemiec pelne kasy
tak, jak u adamowiczów
- 12 1
-
2022-08-11 11:57
Mam tyle zlecen że się nie wyrabiam (2)
- 13 7
-
2022-08-11 15:36
(1)
Chciałem zamówić ogród zimowy koszt 60tys czas realizacji 7miesiecy gdyż firma ma tyle zamówień ale bida w kraju aż piszczy. A kolejki do biur podróży takie że nawet najgorsze dziadostwo się wyprzedaje
- 6 5
-
2022-08-12 13:03
To prawda, myślę, że ,,przeciętna" sytuacja u Polaka jest lepsza niż czytamy, ale jest polski styl na wieczne narzekanie
Gdy parkuję na lotnisku (przywożę i odwożę dzieci), moje auto- Toyota z 2005 roku jest w 5 % ,,gorszych" aut. Zdecydowana większość to SUV-y i młode pojazdy z półki średniej wyższej (rejestracje polskie). To samo u mnie pod blokiem na parkingu, jest może kilka ( maks.5) takich ,,zabytków" jak mój, a kilkadziesiąt to młodsze, drogie.
- 2 0
-
2022-08-11 11:57
(2)
Od kiedy pamiętam w Polsce się dorabiało, jeżdziło za granicę itd.
- 29 1
-
2022-08-11 14:40
(1)
Bo Polak zawsze był niewolnikiem.
- 14 0
-
2022-08-11 14:47
Jak to ??? Przecież wyszli na ulice w obronie tvn
- 6 2
-
2022-08-11 12:18
Nie jestem studentem ani inwalidą. Jakim cudem znajdę dodatkową pracę ? (7)
- 28 6
-
2022-08-11 13:11
Proponuję zacząć od napisania CV (1)
- 3 16
-
2022-08-12 06:21
Napisałem. Co teraz?
- 3 0
-
2022-08-11 13:37
Nie masz sznas, przydałyby się jakieś umiejętności, ale tych również nie masz.
- 3 6
-
2022-08-11 16:49
Inwalida? Branża ochrony stoi przed Tobą otworem.
- 2 3
-
2022-08-12 06:48
A co potrafisz? (1)
- 0 0
-
2022-08-12 13:31
Dzisiaj często wystarczy chęć do (ciężkiej) pracy i uczciwość, a pracodawca pocąłuje w rękę
- 0 1
-
2022-08-12 09:36
Żadnym cudem, ja mam pracę biurową, dorabiam w warzywniaku- 20 zł na godzinę,
pracę znalazłam po 2 dniach szukania. Mam 56 lat.
- 3 0
-
2022-08-11 12:19
Nie mam zamiaru niczego dorabiać (1)
Zycie jest tylko jedno. Nie zamierzam żyć by pracować.
- 54 5
-
2022-08-11 15:39
Dokładnie. Trzeba było za młodego się uczyć albo fach w ręce wyrobic. Wtedy nie trzeba dorabiać
- 5 8
-
2022-08-11 12:30
Prawidłowa odpowiedź. (10)
Zebrać się w grupę, wziać widły i zrobić Majdan by pogonić tych niekompetentnych włodarzy.
Bo większość inflacji to ich zasługa.
No ale nasz naród to niewolnicy, beda potulnie dawac sie wykorzystywac.- 56 15
-
2022-08-11 13:11
taaak, wojna, covid, to wszystko wina rządu (2)
xD
- 8 26
-
2022-08-11 15:00
tuska pewnie
!!!!
- 7 5
-
2022-08-11 15:45
Wojna nie ale brak inwestycji w elektrownie atomowe które by nas zabezpieczyły to tak (razem z po pis buduje elektrownie od 2010roku a jeszcze miejsca nie wybrali a jedynym efektem są miliony wydane na zarząd spółki) covid? Kto zamykał gospodarkę? No tak pis z po,sld, psl i tvn2050 pod pachę razem zamknęli.
- 13 1
-
2022-08-11 14:12
No co Ty...
Na Dulkiewicz z widłami???
- 9 1
-
2022-08-11 14:48
(1)
Nie uczysz się z historii??? Jeżeli liczysz ze w tym kraju się coś zmieni to muszę cie rozczarować.....
W 89 mieliśmy majdan i co ??? Przyszli nowi niby miało być lepiej a było tylko gorzej bo pieniędzy nie ma I nie będzie.....
Potem.przyszli następni pieniądze się znalazły i to nadmiar i też źle....- 4 3
-
2022-08-11 15:47
Jaki Majdan był w 89? Taki że ludzie z legitymacjami PZPR dalej są w sejmie, senacie, spółkach państwowych, samorządowych? Przecież sam Czarzasty do frasyniuka powiedział że nie było żadnego obalenia komunu tylko dogadanie się z komuna.
- 8 0
-
2022-08-11 15:19
(1)
Tak tak, zawsze "trzeba zrobić" "musimy wyjść na ulicę" i tak od 15 lat lecą takie brednie w necie. Ja już raz napisałem, ludzie się dopiero zbiorą jak odłączą internet, a na to się nie zanosi.
- 9 0
-
2022-08-11 16:27
Jak się zbiorą jeśli nie będzie internetu?
Ludzie młodsi niż 45 lat bez internetu zgłupieja i nic nie zrobią.
- 9 2
-
2022-08-11 15:41
(1)
I kogo na ich miejsce? Po które głosowało ręką w rękę za rozdawnictwem, lockdownem czy podnoszeniem podatków?
- 5 2
-
2022-08-12 13:06
I emerytura dla kobiety w wieku 67 l.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.