- 1 Stopy procentowe w dół. Już od 2025 r. (190 opinii)
- 2 Jednolite opakowania papierosów (213 opinii)
- 3 Dofinansowanie na rower elektryczny (103 opinie)
- 4 Umowa na projekt atomowego pirsu (101 opinii)
- 5 Prezes ARP szefem Energa Oświetlenie (81 opinii)
- 6 Śmieci z Grudziądza przyjadą do Gdańska (239 opinii)
Crist i Nauta zbudują statek badawczy dla Uniwersytetu Gdańskiego
Rozpoczyna się budowa statku naukowo-badawczego "Oceanograf" dla Uniwersytetu Gdańskiego. Wartą 37 mln zł jednostkę zbuduje konsorcjum dwóch trójmiejskich stoczni.
O planie wybudowania statku UG informował już w lipcu 2011 roku, ale przetarg na projekt techniczno-klasyfikacyjny i budowę jednostki ogłoszono dopiero w październiku 2012 roku. O zlecenie walczyły wyłącznie trójmiejskie stocznie: konsorcjum zawiązane przez stocznię Crist i Stocznię Remontową Nauta oraz stocznia Remontowa Shipbuilding. Wygrała oferta konsorcjum. Podpisanie umowy nastąpi w najbliższy piątek. Statek ma powstać w ciągu półtora roku i być gotowy do końca kwietnia 2014 roku.
Jednostka została zaprojektowana wspólnie z naukowcami z Instytutu Oceanografii i zastąpi wyeksploatowany już statek "Oceanograf-2", zwodowany w ZSRR w 1977 r., z którego rocznie korzysta blisko tysiąc osób.
Co ciekawe, na pokładzie "Oceanografa" będą odbywać się zajęcia dydaktyczne dla studentów - nomen omen - oceanografii, ale także innych kierunków. Dlatego oprócz kilku laboratoriów na pokładzie będą też obserwatoria oraz sala seminaryjna.
Portem macierzystym statku będzie Gdynia.
Pieniądze - 36 mln zł - na budowę katamaranu uczelnia otrzyma w ramach programu wspierania infrastruktury badawczej od Funduszu Nauki i Technologii Polskiej. Uniwersytet będzie musiał dołożyć do budowy zaledwie 1 mln zł.
"Śmieszka" - wiosłowo-motorowa łódź wędkarsko-turystyczna, zakupiona w Chojnicach w 1972 roku. Zmagazynowana obecnie w Stacji Morskiej IOUG w Helu. Wykorzystywana w celach ekspozycyjnych - pierwsza jednostka pływająca Instytutu Oceanografii UG.
"Kurka Wodna" - dwumasztowy jacht z silnikiem, zbudowany w roku 1974 przez Piotra Legeżyńskiego i studentów oceanografii na bazie wycofanej z eksploatacji szalupy ratunkowej z m/s Puławski, którą od Polskich Linii Oceanicznych otrzymał Instytut Oceanografii. Obecnie zmagazynowany na terenie Stacji Morskiej IO UG w Helu.
"Oceanograf-1" - zbudowany w Szwecji w 1950 roku, eksploatowany w latach 1974-1990. Odbył 1600 rejsów, w których uczestniczyło około 7 500 osób.
"Oceanograf-2" - zbudowany w Leningradzie w 1977 roku. Statek od 30 lat do chwili obecnej jest eksploatowany przez Instytut Oceanografii. Wychodzi w morze przeciętnie 110 razy rocznie, czyli praktycznie w każdy pogodny dzień. Przez 30 lat statek odbył około 3 300 rejsów, w których wzięło udział około 20 tys. osób. W pierwszej połowie 2011 roku został wykonany duży remont klasowy, obejmujący m.in. całkowitą wymianę instalacji elektrycznej, grzewczej i wodnej oraz generalną przebudowę wnętrza statku.
"Zelint", "Pomuchel" - łodzie turystyczne.
"Morsun" - motorówka kabinowa z silnikiem stacjonarnym. IO jest jej armatorem od 2008 roku.
Miejsca
Opinie (98) 3 zablokowane
-
2013-01-09 16:38
No to sobie... (1)
Ekipa buduje luksusowy jacht:D
Pierwszy rejs: badanie fauny okolic wysp kanaryjskich dla władz Uczelni:)- 7 6
-
2013-01-09 17:01
A drugi rejs...
to badanie okolic Trójkąta Bermudzkiego w poszukiwaniu twojego mózgu.
- 6 6
-
2013-01-09 16:40
statek uniwersytecki
szkoda ,że budowa nie będzie wykonywana w GSR.
Dziś ani Nauta ani tym bardziej Crist nie są w stanie zbudować jakiegokolwiek statku samodzielnie.Brakuje kadry technicznej- projektantów, konstruktorów i technologów.
Pobożne życzenia i mrzonki po wypitych flaszkach
i wypalonych ziołach nie mogą i nie gwarantują wykonawstwa tego z pewnością potrzebnego statku.
Przecież kumpel pijaka nie mający pojęcia o statku nie zorganizuje i nie przeprowadzi budowy statku.- 5 1
-
2013-01-09 16:50
następny gawron.
- 1 1
-
2013-01-09 17:50
A gdzie jest OPAT?
- 1 2
-
2013-01-09 19:05
(1)
A w GDAŃSKIEJ WYPŁATA na Raty.....
- 2 1
-
2013-01-10 09:45
?
Poważnie cz trolujesz?
- 0 0
-
2013-01-09 19:08
Stateczek
Remontowa to klasa ma i zaplecze techniczne i kadrę na poziomie a crist to tylko potrafi zatrudnić firmy jedno osobowe i je później oszukać ciekawe jak długo pociągną.
- 4 2
-
2013-01-09 19:16
sadzilem ze juz wybudowany i lad chwila wodowanie
a tu w stylu T.pl - będą podpisywać umowę na budowę za parę dni - a na portalu wiadomość dnia
- 0 2
-
2013-01-09 19:47
yeyeye
nowy oceanograf!!!
- 0 0
-
2013-01-09 20:28
DP
statek ma miec DP ciekawe tylko gdzie UG znajdzie DPO za mniej niż 500$ dniowki
- 0 0
-
2013-01-09 20:38
studentki
może się zatrudnie, rejsy ze studentkami UG;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.