- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (179 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (59 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (86 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Cztery oferty na terminal zbożowy w Gdyni. Kto i ile zaoferował?
20 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku)
Do Portu Gdynia wpłynęły cztery ostateczne oferty na dzierżawę Terminalu Zbożowego. Kąsek jest łakomy, bo w skład majątku wchodzi świeżo remontowane nabrzeże, a i przeładunki zboża w najbliższych latach zapowiadają się obiecująco. Kto i ile zaoferował?
W październiku ub. roku ogłoszono przetarg na dzierżawę do 2053 r. Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim
Ostateczne ofertę złożyły:
OT Port Gdynia
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 104 121,43 zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,49 zł
Konsorcjum gdyńskich firm Speed, Astar i NTA oraz Tridente z Warszawy
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 125 000,00zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,00 zł
Mondry razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych.
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 030 538,72 zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,51 zł
Szczecin Bulk Terminal złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera.
- oferowana miesięczna suma przychodu z czynszu stałego netto - 1 236 646,44 zł
- oferowana stawka netto za przeładunek 1 tony ładunków - 2,25 zł
- Należy przy tym zaznaczyć, że opublikowane informacje, tj. czynsz stały i stawka czynszu zmiennego, stanowią jedynie część branych pod uwagę kryteriów. Pozostałe kryteria zawarte są w opisie planowanej działalności i będą one podlegały ocenie komisji na zasadzie porównania ofert parami. Na ostateczny werdykt przyjdzie więc jeszcze poczekać, ponieważ opisy są dość rozbudowane i muszą zostać ocenione niezależnie przez członków komisji przetargowej - poinformował Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Część infrastruktury Terminalu Zbożowego właśnie przechodzi gruntowną przebudowę. Nabrzeża Indyjskie na długości ok. 540 m jest poszerzane o 6 m. Obszar objęty inwestycją zostanie pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża większym masowcom. Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz tzw. kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostaną wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki zostaną przeniesione.
Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Od 1 lipca ub. roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża, realizuje je podczas przebudowy nabrzeża. Ona także wraz z partnerami złożyła ofertę w toczącym się przetargu.
Miejsca
Opinie (25) 3 zablokowane
-
2023-09-21 19:01
Polak
PO to ruska i niemiecka agentura
- 3 1
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.