• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest pod Baltic Hub zawieszony

Wioletta Kakowska-Mehring
3 listopada 2023, godz. 12:00 
Opinie (69)
aktualizacja: godz. 16:38 (6 listopada 2023)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Trwają rozmowy przedstawicieli Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z władzami Baltic Hub. Czy uda się powstrzymać akcję protestacyjną pod gdańskim terminalem kontenerowym zapowiadaną przez przewoźników na 8 listopada?




AKTUALIZACJA, 6 listopada: Okazuje się, że po spotkaniu jakie odbyło się w miniony piątek i po konsultacjach z członkami PSPD, zawieszono protest planowany na 8 listopada pod Baltic Hub.

- Zawieszamy protest przed Baltic Hub po rozmowach 3 listopada. Kolejna tura zaplanowana jest na 16 listopada i do tego czasu nic się nie wydarzy - informuje prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek.


Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkami w Baltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada.

Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest

- Cały czas w Baltic Hub pracujemy nad poprawą sytuacji, dlatego m.in. od 1 listopada bramy są otwarte 24/7 bez dotychczasowej przerwy sobotnio-niedzielnej (w godz. 18-6). Od początku maja zatrudniliśmy i przeszkoliliśmy 160 nowych pracowników, dzięki czemu już w najbliższych dniach będziemy w stanie regularnie rozmieszczać przez całą dobę na całym nabrzeżu 10 ganków statkowych (STS), wspieranych przez zasoby drogowe i kolejowe. W porozumieniu z armatorami i operatorami kolejowymi przygotowaliśmy plan redukcji zaległości, który wdrożymy w ciągu najbliższych tygodni. Już teraz widzimy poprawę w niektórych parametrach działania terminalu, natomiast dostępne dane, dotyczące przeładunków i efektów naszych działań, pozwalają nam szacować, że poprawa będzie widoczna na przełomie listopada i grudnia - poinformowała nas Magdalena Jagła, koordynator ds. marketingu i komunikacji, Baltic Hub.
Terminale kontenerowe utknęły w korkach Terminale kontenerowe utknęły w korkach

Jednocześnie władze Baltic Hub podkreślają, że stanowczo sprzeciwiają się zapowiadanej blokadzie portu, która w ich ocenie nie pomoże, a wręcz utrudni pracę podmiotom, w imieniu których wypowiada się PSPD.

Jak się dowiedzieliśmy, obie strony mają się spotkać w piątek, 3 listopada. Z władzami Baltic Hub spotka się kilkuosobowa reprezentacja przewoźników i spedytorów. Jak informuje PSPD, ci ostatni są również zainteresowani rozwiązaniem problemów zasygnalizowanych przez firmy transportu drogowego.



Przypomnijmy: Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych poinformował kierownictwo spółki Baltic Hub o przygotowaniach do akcji protestacyjnej w związku z fatalną obsługą firm transportowych, która jest wynikiem strajku włoskiego pracowników terminalu. Zażądał szybkiego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia strajku włoskiego, zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom, a przede wszystkim przeprowadzenia zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy.

W odpowiedzi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, zarzucił szefowi stowarzyszenia, że od czasu ostatniego spotkania w kwietniu 2023 r. nie skontaktowano się z nim w celu omówienia wątpliwości związanych z procesami realizowanymi na terenie terminalu. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".



W reakcji na to oświadczenie szef stowarzyszenia podkreślił, że ostrzegawcze akcje protestacyjne prowadzone przez PSPD zawsze są zgłaszane i organizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zgodę na ich przeprowadzenie podpisuje prezydent miasta. Protest odbywa się w obecności policjantów, a ciężarówki poruszają się po drogach publicznych, więc nie może być mowy o blokadach terminalu.

- W każdym demokratycznym kraju taka forma protestu jest akceptowana w sytuacji, gdy jedna ze stron sporu nie przyjmuje do wiadomości konieczności rozwiązania wielokrotnie sygnalizowanych problemów - napisał Tomasz Rejek, prezes PSPD.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (69)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane