• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest pod Baltic Hub zawieszony

Wioletta Kakowska-Mehring
3 listopada 2023, godz. 12:00 
Opinie (69)
aktualizacja: godz. 16:38 (6 listopada 2023)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Trwają rozmowy przedstawicieli Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z władzami Baltic Hub. Czy uda się powstrzymać akcję protestacyjną pod gdańskim terminalem kontenerowym zapowiadaną przez przewoźników na 8 listopada?




AKTUALIZACJA, 6 listopada: Okazuje się, że po spotkaniu jakie odbyło się w miniony piątek i po konsultacjach z członkami PSPD, zawieszono protest planowany na 8 listopada pod Baltic Hub.

- Zawieszamy protest przed Baltic Hub po rozmowach 3 listopada. Kolejna tura zaplanowana jest na 16 listopada i do tego czasu nic się nie wydarzy - informuje prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek.


Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkami w Baltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada.

Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest

- Cały czas w Baltic Hub pracujemy nad poprawą sytuacji, dlatego m.in. od 1 listopada bramy są otwarte 24/7 bez dotychczasowej przerwy sobotnio-niedzielnej (w godz. 18-6). Od początku maja zatrudniliśmy i przeszkoliliśmy 160 nowych pracowników, dzięki czemu już w najbliższych dniach będziemy w stanie regularnie rozmieszczać przez całą dobę na całym nabrzeżu 10 ganków statkowych (STS), wspieranych przez zasoby drogowe i kolejowe. W porozumieniu z armatorami i operatorami kolejowymi przygotowaliśmy plan redukcji zaległości, który wdrożymy w ciągu najbliższych tygodni. Już teraz widzimy poprawę w niektórych parametrach działania terminalu, natomiast dostępne dane, dotyczące przeładunków i efektów naszych działań, pozwalają nam szacować, że poprawa będzie widoczna na przełomie listopada i grudnia - poinformowała nas Magdalena Jagła, koordynator ds. marketingu i komunikacji, Baltic Hub.
Terminale kontenerowe utknęły w korkach Terminale kontenerowe utknęły w korkach

Jednocześnie władze Baltic Hub podkreślają, że stanowczo sprzeciwiają się zapowiadanej blokadzie portu, która w ich ocenie nie pomoże, a wręcz utrudni pracę podmiotom, w imieniu których wypowiada się PSPD.

Jak się dowiedzieliśmy, obie strony mają się spotkać w piątek, 3 listopada. Z władzami Baltic Hub spotka się kilkuosobowa reprezentacja przewoźników i spedytorów. Jak informuje PSPD, ci ostatni są również zainteresowani rozwiązaniem problemów zasygnalizowanych przez firmy transportu drogowego.



Przypomnijmy: Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych poinformował kierownictwo spółki Baltic Hub o przygotowaniach do akcji protestacyjnej w związku z fatalną obsługą firm transportowych, która jest wynikiem strajku włoskiego pracowników terminalu. Zażądał szybkiego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia strajku włoskiego, zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom, a przede wszystkim przeprowadzenia zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy.

W odpowiedzi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, zarzucił szefowi stowarzyszenia, że od czasu ostatniego spotkania w kwietniu 2023 r. nie skontaktowano się z nim w celu omówienia wątpliwości związanych z procesami realizowanymi na terenie terminalu. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".



W reakcji na to oświadczenie szef stowarzyszenia podkreślił, że ostrzegawcze akcje protestacyjne prowadzone przez PSPD zawsze są zgłaszane i organizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zgodę na ich przeprowadzenie podpisuje prezydent miasta. Protest odbywa się w obecności policjantów, a ciężarówki poruszają się po drogach publicznych, więc nie może być mowy o blokadach terminalu.

- W każdym demokratycznym kraju taka forma protestu jest akceptowana w sytuacji, gdy jedna ze stron sporu nie przyjmuje do wiadomości konieczności rozwiązania wielokrotnie sygnalizowanych problemów - napisał Tomasz Rejek, prezes PSPD.

Miejsca

Opinie (69) 2 zablokowane

  • Będziecie stali jeszcze dłużej

    Nie ma miejsc składowych .Nie ma sprzętu i ludzi .Więc sobie postoicie po 10 h

    • 8 1

  • Niech z tematem męczy się pis. Wszak to ich "robota".

    • 2 6

  • Panowie przewoźnicy pochwalcie się ile czekacie u klienta na wyładunek bądź załadunek.

    Z tego co pamiętam to mają czas 8h od otwarcia puszki, a ile realnie czekacie?

    • 9 0

  • Typowo polskie

    jak zaczyna coś dobrze śmigać, to trzeba strajkować i to zepsuć. Później się dziwią, że z zagranicy nikt nie jest zainteresowany współpracą

    • 4 5

  • jj

    zeby nie była to droga do upadlosci ,jak to za DOnalda Tuska bywało,,a sasiedzi zacierali raczki.

    • 4 6

  • protest pod Baltic Hub nie ale przy Baltic Hub owszem

    • 2 2

  • Pislamistom przypominam (1)

    Niemieckie porty nie protestują i są sprawniejsze

    • 4 8

    • jij

      Dywersja jakis obcych jednostek nam nieprzychylnych,,Polak jest osoba bardzo solidnie i ciezko pracujaca na obcych landach...czegos tu nie rozumiem.

      • 0 0

  • Zero szacunku do drugiego czlowieka (3)

    Mamy 3.11.2023r. godz 17:22 sektorze E15 stoję od godz a niby czas oczekiwania to 30-40 min. Operatorzy sownic sobie leżą z opartyni nogami zamiast pracować. Zapewne do 17:40 nie załadują mi kontenera więc dopiero po 18. Wysiąść z auta nie można żeby sprawdzić czy dobrze położył kontener. Jeśli się okaże że źle to pierw trzeba oczekac żeby załadowali kontener nie raz 2-3 godz a później trzeba czekać tyle samo nieraz na kalmara żeby poprawił kontener

    • 20 13

    • Ten czas jest podawany dla "portówek".

      • 1 4

    • Masz w takim razie poczytać słownik ortograficzny

      • 8 2

    • Wiesz jak jest obliczana średnia? Bo to tak materiał chyba na szkołę podstawową :)

      • 0 0

  • biała flądra z bhp

    Tam co roku zmienia się cały skład.
    Ryba psuje się od głowy szanowny zarządzie.

    • 5 0

  • Może (1)

    Nieco nakreślę sytuację, bo w terminalu przepracowałem 10 lat. Kiedyś firma z świetną atmosferą, gdzie wszyscy wspólnie czuliśmy, że przykładamy się do jej rozwoju. Przejść rekrutację było wyczynem, bo wybierali najlepszych ludzi z rynku (mówię o dziale technicznym), dostając się na prawdę trzeba było coś sobą reprezentować. Obserwowałem regres, zarówno w płacach, jak i w poziomie zatrudnianych ludzi. Kiedy zaczęli się zwalniać wartościowi ludzie, a firma w żaden sposób nie próbowała ich zatrzymać, wiedziałem, że to początek drogi ku dużym problemom. Napominanie o tym "menadżerom" spotykało się z ignorancją. Obecnie ludzie, którzy coś sobą reprezentują i mają duży sentyment do firmy są wypaleni. Prędzej czy później odejdą.

    • 23 0

    • a to tak jak w Maersku

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane