- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (49 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (99 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (84 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (153 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (71 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Protest pod Baltic Hub zawieszony
Trwają rozmowy przedstawicieli Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z władzami Baltic Hub. Czy uda się powstrzymać akcję protestacyjną pod gdańskim terminalem kontenerowym zapowiadaną przez przewoźników na 8 listopada?
AKTUALIZACJA, 6 listopada: Okazuje się, że po spotkaniu jakie odbyło się w miniony piątek i po konsultacjach z członkami PSPD, zawieszono protest planowany na 8 listopada pod Baltic Hub.
- Zawieszamy protest przed Baltic Hub po rozmowach 3 listopada. Kolejna tura zaplanowana jest na 16 listopada i do tego czasu nic się nie wydarzy - informuje prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek.
Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkami w Baltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada.
![Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3569/150x100/3569065__c_204_0_2519_1763__kr.webp)
- Cały czas w Baltic Hub pracujemy nad poprawą sytuacji, dlatego m.in. od 1 listopada bramy są otwarte 24/7 bez dotychczasowej przerwy sobotnio-niedzielnej (w godz. 18-6). Od początku maja zatrudniliśmy i przeszkoliliśmy 160 nowych pracowników, dzięki czemu już w najbliższych dniach będziemy w stanie regularnie rozmieszczać przez całą dobę na całym nabrzeżu 10 ganków statkowych (STS), wspieranych przez zasoby drogowe i kolejowe. W porozumieniu z armatorami i operatorami kolejowymi przygotowaliśmy plan redukcji zaległości, który wdrożymy w ciągu najbliższych tygodni. Już teraz widzimy poprawę w niektórych parametrach działania terminalu, natomiast dostępne dane, dotyczące przeładunków i efektów naszych działań, pozwalają nam szacować, że poprawa będzie widoczna na przełomie listopada i grudnia - poinformowała nas Magdalena Jagła, koordynator ds. marketingu i komunikacji, Baltic Hub.
![Terminale kontenerowe utknęły w korkach](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3575/150x100/3575816__c_132_0_895_627__kr.webp)
Jednocześnie władze Baltic Hub podkreślają, że stanowczo sprzeciwiają się zapowiadanej blokadzie portu, która w ich ocenie nie pomoże, a wręcz utrudni pracę podmiotom, w imieniu których wypowiada się PSPD.
Jak się dowiedzieliśmy, obie strony mają się spotkać w piątek, 3 listopada. Z władzami Baltic Hub spotka się kilkuosobowa reprezentacja przewoźników i spedytorów. Jak informuje PSPD, ci ostatni są również zainteresowani rozwiązaniem problemów zasygnalizowanych przez firmy transportu drogowego.
Przypomnijmy: Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych poinformował kierownictwo spółki Baltic Hub o przygotowaniach do akcji protestacyjnej w związku z fatalną obsługą firm transportowych, która jest wynikiem strajku włoskiego pracowników terminalu. Zażądał szybkiego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia strajku włoskiego, zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom, a przede wszystkim przeprowadzenia zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy.
W odpowiedzi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, zarzucił szefowi stowarzyszenia, że od czasu ostatniego spotkania w kwietniu 2023 r. nie skontaktowano się z nim w celu omówienia wątpliwości związanych z procesami realizowanymi na terenie terminalu. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".
W reakcji na to oświadczenie szef stowarzyszenia podkreślił, że ostrzegawcze akcje protestacyjne prowadzone przez PSPD zawsze są zgłaszane i organizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zgodę na ich przeprowadzenie podpisuje prezydent miasta. Protest odbywa się w obecności policjantów, a ciężarówki poruszają się po drogach publicznych, więc nie może być mowy o blokadach terminalu.
- W każdym demokratycznym kraju taka forma protestu jest akceptowana w sytuacji, gdy jedna ze stron sporu nie przyjmuje do wiadomości konieczności rozwiązania wielokrotnie sygnalizowanych problemów - napisał Tomasz Rejek, prezes PSPD.
Miejsca
Opinie (69) 2 zablokowane
-
2023-11-03 15:41
Będziecie stali jeszcze dłużej
Nie ma miejsc składowych .Nie ma sprzętu i ludzi .Więc sobie postoicie po 10 h
- 8 1
-
2023-11-03 15:44
Niech z tematem męczy się pis. Wszak to ich "robota".
- 2 6
-
2023-11-03 15:48
Panowie przewoźnicy pochwalcie się ile czekacie u klienta na wyładunek bądź załadunek.
Z tego co pamiętam to mają czas 8h od otwarcia puszki, a ile realnie czekacie?
- 9 0
-
2023-11-03 15:55
Typowo polskie
jak zaczyna coś dobrze śmigać, to trzeba strajkować i to zepsuć. Później się dziwią, że z zagranicy nikt nie jest zainteresowany współpracą
- 4 5
-
2023-11-03 15:58
jj
zeby nie była to droga do upadlosci ,jak to za DOnalda Tuska bywało,,a sasiedzi zacierali raczki.
- 4 6
-
2023-11-03 17:05
protest pod Baltic Hub nie ale przy Baltic Hub owszem
- 2 2
-
2023-11-03 17:18
Pislamistom przypominam (1)
Niemieckie porty nie protestują i są sprawniejsze
- 4 8
-
2023-11-04 09:01
jij
Dywersja jakis obcych jednostek nam nieprzychylnych,,Polak jest osoba bardzo solidnie i ciezko pracujaca na obcych landach...czegos tu nie rozumiem.
- 0 0
-
2023-11-03 17:25
Zero szacunku do drugiego czlowieka (3)
Mamy 3.11.2023r. godz 17:22 sektorze E15 stoję od godz a niby czas oczekiwania to 30-40 min. Operatorzy sownic sobie leżą z opartyni nogami zamiast pracować. Zapewne do 17:40 nie załadują mi kontenera więc dopiero po 18. Wysiąść z auta nie można żeby sprawdzić czy dobrze położył kontener. Jeśli się okaże że źle to pierw trzeba oczekac żeby załadowali kontener nie raz 2-3 godz a później trzeba czekać tyle samo nieraz na kalmara żeby poprawił kontener
- 20 13
-
2023-11-03 18:01
Ten czas jest podawany dla "portówek".
- 1 4
-
2023-11-03 19:35
Masz w takim razie poczytać słownik ortograficzny
- 8 2
-
2023-11-07 09:28
Wiesz jak jest obliczana średnia? Bo to tak materiał chyba na szkołę podstawową :)
- 0 0
-
2023-11-03 22:59
biała flądra z bhp
Tam co roku zmienia się cały skład.
Ryba psuje się od głowy szanowny zarządzie.- 5 0
-
2023-11-03 23:53
Może (1)
Nieco nakreślę sytuację, bo w terminalu przepracowałem 10 lat. Kiedyś firma z świetną atmosferą, gdzie wszyscy wspólnie czuliśmy, że przykładamy się do jej rozwoju. Przejść rekrutację było wyczynem, bo wybierali najlepszych ludzi z rynku (mówię o dziale technicznym), dostając się na prawdę trzeba było coś sobą reprezentować. Obserwowałem regres, zarówno w płacach, jak i w poziomie zatrudnianych ludzi. Kiedy zaczęli się zwalniać wartościowi ludzie, a firma w żaden sposób nie próbowała ich zatrzymać, wiedziałem, że to początek drogi ku dużym problemom. Napominanie o tym "menadżerom" spotykało się z ignorancją. Obecnie ludzie, którzy coś sobą reprezentują i mają duży sentyment do firmy są wypaleni. Prędzej czy później odejdą.
- 23 0
-
2023-11-11 21:26
a to tak jak w Maersku
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.