• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Bardzo dobra wiadomość (4)

    • 67 31

    • Chwalą się że najwieksze statki świata przypływają (3)

      ale jakiegoś punktu widokowego żeby popatrzeć to nie zrobili. Nawet lotnisko zrobiło górkę spoterską, a DCT ma to w nosie, niestety.

      • 8 17

      • Bo tam się pracuje, a nie zajmuje pierdołami. (2)

        • 25 5

        • A o budowaniu wizerunku to nie słyszałeś Januszu marketingu? (1)

          Można z tego zrobić sporą atrakcję turystyczną która będzie przyciągała ludzi na Stogi także poza sezonem letnim.

          • 6 2

          • Coś w tym jest, 400-metrowe olbrzymy robią wrażenie

            • 4 0

  • (9)

    Był dym w temacie zabierania plaży to zbudują I etap niby na wodzie, nikt nie będzie chodzić na plażę z widokiem na kontenery, więc będzie można zabudować plażę.

    • 100 23

    • (7)

      Teren był już zarezerwowany w 2005 roku .A nie że teraz zabierają plaże pozatym w stronę Wisły plaży jest od groma tak że nie narzekajcie.

      • 26 34

      • nie wiesz co mówisz (4)

        i nie będzie to wybaczone.

        • 15 13

        • ADAM (2)

          Paweł Adam Owicz ogłaszał swój sukces, wskazując mieszkańcom Stogów, że plaża Stogi nie będzie przeznaczona pod rozwój portu.
          Potem wygrał wybory w II turze.

          Tak pisało trójmiasto.peel

          • 16 6

          • kacperek sprzątnij kuwetę

            • 3 4

          • łgał

            • 0 0

        • Wie doskonale jak widać

          ci co siedzą w temacie wiedzą co mam na mysli

          • 0 0

      • (1)

        Przecież tam są przeniesione kaczki.

        • 7 3

        • Nie tam już żadnych ptaków, zostały przeniesione na wyspę Sobieszewskæ

          • 8 1

    • NIe będzie tam plaży

      docelowo płot DCT ma być na wysokości linii tramwajowej plaża. Cały las idzie do wycinki i będzie nowy plac składowania + kolejna rozbudowa bocznic kolejowych. Budyń o tym doskonale wiedział od 2010 roku, bo to było już wtedy zaklepane w kolejnych etapach rozwoju.....

      • 2 1

  • Musza tam niezle zarabiac (14)

    Prosta, malo odpowiedzialna praca, umowa pewnie odrazu na stale...musi sie rozbudowac wiecej szybcie wydajniej...oby ludzie sie znalezli chetni by pracowac...

    • 12 70

    • (2)

      Port będzie zautomatyzowany więc ludzi dużo nie będzie potrzebnych

      • 13 6

      • a ile tam bedzie miejsc na menadzera? (1)

        • 0 0

        • Kilkadziesiąt

          • 0 0

    • Mylisz się.. (1)

      Bardzo się mylisz kolego, praca jest bardzo odpowiedzialna i to na każdym stanowisku, a umowy firma przedłuża z maksymalna możliwością czy do 33 miesięcy, zazwyczaj są 3 umowy i ostatnia jest na stałe.

      • 25 3

      • Z tymi umowami dlugo...troche dziwne podejscie

        Niezle zaufanie maja do pracownika jesli to tak wyglada...to pewnie na tym okresie ""probnym"" 33 miesiecznym tylko na rano po 8h i weekendy wolne...wypadałoby

        • 13 1

    • (5)

      Prosty i mało odpowiedzialny to być może ty jesteś? Tam roboty znajdą pracę. A utraca Ci co pracują bo automatyzacja t1 zlikwiduje stanowiska pracy. Przebudowa t2 to tylko formalność.

      • 15 6

      • (4)

        Nie wierzę że im się to uda tak szybko jak oni nie potrafili bramek wjazdowych zautomatyzować bo ciągle coś się wieszało

        • 15 6

        • (3)

          Inżynier Maliniak? Co ci nie działało na bramkach?

          • 5 3

          • Xyz (2)

            To się działo że kierowcą nie działały karty, a korki robiły się aż do mostu wantowego, długi czas nie potrafili tego zorganizować

            • 7 4

            • To są błędy wieku niemowlęcego. Dużo projekt, a kierowcy nie zawsze czytają komunikaty. To też nie ułatwiało sprawy.

              • 7 2

            • * kierowcom

              • 2 1

    • Mylisz się..

      .

      • 3 3

    • Nie karmić trolla

      • 3 3

    • Mało odpowiedzialna? Pewnie nie stałeś na kontenrowcu, bądź na nabrzeżu podczas załadunku.

      • 3 1

  • (3)

    Wszystko pójdzie sprawnie bo to prywatny kapitał większościowy. Gdyby to była polska budżetówka czy nawet ssp to 5 lat trwałyby przetargi i kombinacje jak przy okazji budowy terminala wybudować sobie dom.

    • 68 13

    • w "Dune City" był wyłącznie kapitał prywatny

      a "budżetówka" dała mu radę.
      DCT został sprzedany i kapitał państwowy jest również obecny w tym przedsięwzięciu.

      Przypadek DCT wyraźnie pokazuje siłę strategii i ewolucyjnego rozwoju, niezbędną dla takich przedsięwzięć. Subiektywność, kadencyjność i brak odpowiedzialności związana z koteriami politycznymi jest dla nich zabójcza.
      Nie ma to związku z formą własności.

      • 6 3

    • Nie tylko w państwowych takie numery ;)

      • 5 0

    • "prywatny kapitał większościowy"?

      To sprawdź, kto jest właścicielem terenu, wtym istniejącego terminala...

      • 2 1

  • Czyli rozbudowa zabierze jednak plaże (12)

    mieszkancy jak zwykle zrobieni w bambuko:)

    • 72 48

    • i nawet nie ma od kogo...

      ...obietnic i zapewnień egzekwować...

      • 13 5

    • (2)

      Nie policzyłeś ile razy Morawiecki ciebie okłamał?

      • 19 13

      • Co ma piernik do wiatraka?

        Tu akurat rozmawiamy o DCT.

        • 5 0

      • Prawie tyle samo razy co Rudy. Ma jeszcze czas więc pewnie rudego przegoni w niespełnionych obietnicach. Pamiętasz 3x15?

        • 3 4

    • Wy jesteście ślepi czy głupi? (3)

      Przecież ta działka była DCT od dawna. A płacz był o całą plażę na Stogach, która oczywiście pozostanie tak jak jest.

      • 15 13

      • kto ja oddal za symboliczna zlotowke? (1)

        • 2 0

        • Za złotówkę plus walizka od dziadków oraz mieszkanie za atrakcyjną cene

          • 3 0

      • Nie pozostanie tak jak jest - bo to wizualizacja końca etapu 3 inwestycji

        Cała rozbudowa DCT podzielna jest na 6 etapów - wiem to od 2005 roku bo widziałem plany rozbudowy portu do 2050 roku....tak, że tak jak ktoś pisał - plac kontenerowy (składowania i strefa celna) docelowo ma kończyć się przy linii tramwajowej Stogi Plaża.

        • 1 1

    • Masakra chłopie. (2)

      W krajach zachodnich w dzielnicach przyportowych takich jak np w Gdańsku Stogi mieszkania są tanie jak barszczyk bo nikt tam niechce mieszkać. Ludzie są świadomi jak bardzo truje port. U nas jest lament że kocyka sobie nie rozłoży jeden z drugim między rafinerią a trującym kontenerowcem . Żal.

      • 6 5

      • Czym truje nowoczesny port kontenerowy?

        • 0 2

      • W Hamburgu trochę inaczej to wygląda w dzielnicy portowej.

        • 3 2

    • Chyba nie przypatrzyłeś się wizualizacji. Jakie zabranie plaży?

      • 2 3

  • Plaza (2)

    Plazy jest dużo, fakt ze zabiorą ale jest gdzie się przesunąć w prawo, dużo fajniejszy odcinek napewno niż pływanie obok Ogromnych statków. Jestem ze Stogow ale chyba od tego rozdawnictwa rządowego ludzie zapomnieli ze jest takie cos jak pracza ten terminal da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy

    • 58 42

    • "da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy"

      Pracownikom zza wschodniej granicy i to wcale nie zza tej najbliższej.
      Co widać już na Przeróbce, bo "garnitur" rezydentów się wymienił.

      • 14 6

    • plaży nie jest dużo

      bo to jedyna taka plaża w Gdańsku a i nad Zatoką trudno podobną znaleźć..

      • 13 8

  • Hahaha (4)

    Przecież ten menadżer to pewnie już wybrany....

    • 16 5

    • to nie państwowa spółka :) (2)

      • 2 4

      • a to myslisz, ze to roznica i nie ma tam nepotyzmu?

        • 5 0

      • w orlenie państwo ma dwadzieścia kilka procent i efekty widać.
        W DCT mają 30%, tu będzie się działo.

        • 0 0

    • menadzer

      przecież jest wymieniona z imienia i nazwiska...

      • 3 0

  • Brawo Gdańsk

    w 2025 roku 5 mln TEU w Porcie Gdańsk

    • 42 10

  • 20k+ ? to może się skuszę

    • 9 7

  • Mieli nie zabierac plazy na Stogach niech buduja w glab morza !

    Pani prezydent Dulkiwicz i prof Cwiklinski oszukali Gdańszczan i Gdańszczanki. Nie dajmy się oszukać apel do mieszkańców Gdańska!!!!!

    • 59 76

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane