- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Dwie oferty na dzierżawę Deepwater w Porcie Gdańsk
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował na Twitterze, że w przetargu na dzierżawę tzw. Deepwater, czyli 27 hektarów w głębokowodnej części portu, oferty złożyły dwie firmy. Są to CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze i DCT Gdańsk. Teraz komisja weryfikuje dokumenty.
Przypomnijmy, że Port Gdańsk pod koniec października ub. roku ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 ha, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.
Teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.
CM Partners A/S jest spółką należącą do Copenhagen Merchants Holding A/S, który zajmuje się logistyką, transportem i jest także operatorem kilku terminali masowych, m.in. w Porcie Gdańsk (Gdański Terminal Masowy) oraz w Szczecinie. Drugi z oferentów to terminal kontenerowy DCT, który działa w sąsiedztwie terenu do wydzierżawienia.
Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.
Co ciekawe, jeszcze kilka dni temu wiceminister infrastruktury ogłosił, że w Gdańsku państwowa spółka o nazwie Agroport SA utworzy terminal przeznaczony produktom rolnym, a większość komentatorów uznała, że ma on powstać właśnie na działce przy Pirsie Rudowym.
- Zapadła decyzja, że w Gdańsku powstanie specjalistyczny port, tak zwany Agroport, który będzie służył rolnictwu do przeładunku towarów żywnościowych i nawozów. W przyszłym roku planujemy rozpocząć prace, tak aby docelowo mieć dwa agroporty dedykowane Ministerstwu Rolnictwa - powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski i dodał, że resort "chce tym przedsięwzięciem zainteresować też port w Świnoujściu".
Wiceminister wyjaśnił, że z tych portów eksportowane byłyby owoce, warzywa i mięso, a do Polski sprowadzane byłyby nawozy. Inwestorem ma być spółka powołana przez ministra rolnictwa o nazwie Agroport SA i zainwestuje w sumie po 500 mln zł w każdej z tych dwóch lokalizacji z budżetu państwa.
Władze Portu Gdańsk nie chciały komentować wypowiedzi ministra i odesłały nas do Ministerstwa Infrastruktury. Czekamy na odpowiedź, gdzie dokładnie i kiedy powstanie Agroport, o którym mówił Grzegorz Witkowski.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-07 11:29
Hmmm coś tu nie gra. Startuje DCT (30 % udziały państwa), ktory jest typowym terminalem kontenerowym, a jednocześnie Skarb Państwa zapowiada powstanie tam agroportu troche to nie do końca jasne
- 17 2
-
2022-01-08 13:00
nowy Agroport
Czy kontenery z produktami żywnościowymi i nawozami dla rolnictwa są inne, niż te, które są obecnie przeładowywane w DCT. Do szkoły nieudaczniki. Ale będzie kilka fuch dla swich. Podatnicy zapłacą.
- 6 0
-
2022-01-07 18:36
Pirs Rudowy? niech zgadnę! to ta sztandarowa budowa późnego PRLu? jeszcze nie zagospodarowali???
teraz pewnie wymyślili posadki dla kolejnych naszych towarzyszy
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.