• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzecia sieć na polu bitwy, czyli "niskie ceny dla wszystkich"

Wioletta Kakowska-Mehring
10 kwietnia 2024, godz. 09:10 
Opinie (45)
Klientki Lidla i Biedronki na zakupach w... Delikatesach Centrum. Klientki Lidla i Biedronki na zakupach w... Delikatesach Centrum.

Wojna między Lidlem a Biedronką trwa, a do akcji wkraczają... Delikatesy Centrum. Ta sieć należąca do Eurocash rzuciła wyzwanie obu konkurentom i ogłosiła "niskie ceny dla wszystkich". O co chodzi? Otóż klienci mogą korzystać z kart lojalnościowych Lidla i Biedronki także w Delikatesach Centrum.



Czy robiąc zakupy, sprawdzasz, gdzie jest taniej?

Wzajemne uszczypliwości BiedronkiLidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. A potem już poszło. Wytykanie błędów w koszyku zakupowym, szkalujące spoty reklamowe, a nawet pozew do sądu.

Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał? Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?

Teraz do akcji wkraczają sklepy sieci Eurocash. W mediach pojawiła się reklama, w której w Delikatesach Centrum spotkały się klientki z torbami z logo Lidla i Biedronki. Wpadły na zakupy, bo... otrzymają rabat, korzystając z kart Moja Biedronka i Lidl Plus. A do tego hasło "niskie ceny nie mają właściciela".

Nowa strategia Delikatesów Centrum ma na celu przyciągnięcie klientów dyskontów, oferując im możliwość korzystania ze zniżek na aplikacje lojalnościowe tych sklepów. Zniżki wyliczono na podstawie porównania średnich cen w sklepach Biedronka i Lidl od 1 do 29 marca br. Akcja ruszyła w poniedziałek i potrwa do niedzieli lub do wyczerpania zapasów. Niestety każdy klient zakupy ze zniżkami może zrobić tylko raz.



Delikatesy Centrum to sieć ok. 1,5 tys. sklepów, z których część działa w modelu franczyzowym. W Trójmieście jest tylko jeden sklep tej sieci, działa w Gdyni przy ul. Gniewskiej 21, ale są też sklepy "po sąsiedzku". Jeden jest na Rotmance, kolejny w Pruszczu Gdańskim i jeszcze jeden w Rumi.

Wcześniej na wojnę sieci zareagowała Ikea. W mediach społecznościowych pojawił się zabawny wpis.

- Chcieliśmy wziąć udział w takim zabawnym łańcuszku o promocjach, co krąży ostatnio po sieci, może słyszeliście, ale niestety nie możemy, bo my nie mamy promocji, tylko po prostu obniżyliśmy ceny tysięcy produktów na stałe. I klopsik - ogłosiła Ikea.
Gdzie dwóch się bije, tam trzeci skorzysta? Zobaczymy. Najważniejsze, że klienci nie mogą narzekać.

Miejsca

Opinie (45) 6 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Delikatesy Centrum mają mega wysokie podstawowe ceny, w dodatku często te na półkach są niższe niż finalnie na paragonie. Produkty w promocji, owszem można upolować, niestety ceny regularne są wyśrubowane. Ale generalnie Fajnie gdyby duopol Lidl - Biedronka został rozbity, ale jakoś tego nie widzę w wykonaniu DC.

    • 15 3

    • (2)

      Ostatnio kupowałem kakao cena na sklepie 8.90 zł przy kasie 18 zł, oshee na półce 2,90 zł promocja przy kasie 5,20 zł

      • 3 0

      • Trzeba napuścić na nich kontrolę...

        • 2 0

      • Fakt.
        Ja też tam byłem.
        Stałem z kakaem...

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Pic na wodę (1)

    Kolejny punkt w wojnie marketingowej dla Biedronki . Przecież Delikatesy Centrum przez to, że należą do Eurocashu mają de facto tego samego właściciela co Biedronka bo należą do koncernu Jeronimo Martins

    • 16 5

    • Właścicielem Eurocash nie jest Jeronimo Martins...

      Większościowy pakiet akcji ma Luis Amaral, który dla Jeronimo Martins tworzył sieć Biedronka, a później wykupił od nich Eurocash.

      • 0 0

  • Nie używam kart lojalnościowych. Nie sprzedaję za grosze swoich danych osobowych. (1)

    Ciekawe po co im one? Wystarczy, że obniżą ceny dla wszystkich i będą mieli klientelę. Potem zdziwienie, że ktoś na ciebie wziął kredyt, albo przekręcił na koncie. Taka baza danych krąży sobie pomiędzy firmami odsprzedawana za duże pieniądze. Ochrona danych osobowych to fikcja. Trzeba być mało inteligentnym, aby zostawiać swoje dane byle komu i byle gdzie. Niedługo w toalecie publicznej będą żądali PESELu. Poszli won!!!!

    • 3 0

    • Nie ufam ludziom używającym rusycyzmów. Od dziecka

      • 1 0

  • Z dniem 1 kwietnia został wprowadzony Vat na produkty żywnościowe pierwszej potrzeby (1)

    tak, że zobaczycie obniżki, jak świnia niebo. To nie był Prima Aprilis.

    • 2 0

    • Został przywrócony, a nie wprowadzony. No i pisowski narodowy socjalizm się skończył.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    "niskie ceny", a zakupy coraz droższe. (1)

    To są kampanie wciskające kit. Od lat robię zakupy te same zakupy spożywczo przemysłowe dla dwóch rodzin. I jakoś tych niskich cen nie widzę, bo przy kasie rachunki coraz wyższe.

    • 26 2

    • bo ceny urosły w skali makro przez inflację

      gdyby sieci między sobą nie rywalizowały to byśmy mieli jeszcze drożej

      • 1 4

  • Ja najbardziej lubię ALDI

    A Biedronki nie lubię. Wg mnie jest fatalna

    • 0 3

  • Lidl jest OK, w USA też tam robię zakupy.

    • 0 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane