- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (184 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (91 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Dostęp do wody pitnej ma być bezpłatny albo za symboliczną złotówkę
- Dostęp do wody, w szczególności pitnej, powinien być bezpłatny albo za przysłowiową złotówkę - powiedział w Sejmie wiceminister infrastruktury Przemysław Koperski. Takie rozwiązanie ma dotyczyć 1000 l wody miesięcznie, czyli 1 m sześc.
- Wody Polskie zatwierdzają taryfy, ale to się zmieni
- Podwyżki opłat za wodę w Trójmieście
- Rady gmin ustalą taryfy za wodę i ścieki
Wody Polskie zatwierdzają taryfy, ale to się zmieni
Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje nowelizację ustawy, z której wynika, że obowiązek zatwierdzania wysokości taryf za wodę i ścieki będzie znów spoczywał na radach gmin. Obecnie Wody Polskie zatwierdzają taryfy przedstawione przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne. Są regulatorem, który weryfikuje zasadność przedstawionych we wniosku kosztów pod względem celowości ich ponoszenia w celu zapewnienia ochrony odbiorców usług przed nieuzasadnionym wzrostem cen.
Podwyżki opłat za wodę w Trójmieście
W maju 2024 r. w życie weszła podwyżka opłat za wodę w Sopocie. Mieszkańcy zapłacą więcej o 1,27 zł za m sześc. wody i o 1,58 zł za m sześc. ścieków. W Gdyni podwyżki zatwierdzono w lipcu 2024 r. Od 19 lipca 2024 r. ceny wody i ścieków w Gdyni podskoczą odpowiednio o 5,9 i 5,1 proc. Oznacza to, że średni miesięczny rachunek w 4-osobowym gospodarstwie domowym wzrośnie o ok. 20 zł. Podwyżki opłat za wodę i ścieki na pewno będą też w Gdańsku. Jakie? Tego jeszcze nie wiadomo, bo taryfa nie została jeszcze zatwierdzona przez Wody Polskie.
Rady gmin ustalą taryfy za wodę i ścieki
Projekt nowelizacji ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę oraz zbiorowym odprowadzaniu ścieków zakłada przypisanie radzie gminy wyłączne kompetencje do zatwierdzania taryf za wodę i ścieki. Taryfy mają być zatwierdzane w drodze uchwały rady gminy. Wody Polskie będą miały natomiast kompetencje do ingerencji w proces zatwierdzania taryf, tylko jeżeli będą one ustalane na poziomie znacznie wyższym od średniego w danym regionie wodnym. Ma to zapewnić ustawową ochronę interesów odbiorców przed nieuzasadnionym wzrostem cen.
Jeżeli projekt taryfy będzie zakładać wzrost cen i stawek opłat nowej taryfy dotyczącej odprowadzania ścieków lub zaopatrzenia w wodę o co najmniej 15 proc. ponad średnią stawek taryfy w danym regionie wodnym obowiązującej w roku poprzednim, wtedy wymagane będzie uzyskanie stanowiska organu regulacyjnego.
Opinie (167) 6 zablokowanych
-
2024-07-26 10:08
Opinia wyróżniona
Bez sensu. Dodatkowa biurokracja. (7)
I tak za to zapłacimy a za dodatkowo dojdzie koszt druków, systemów, etatów...
Rachunek za wodę będzie mniejszy o 10zł a w podatkach zapłacimy więcej o 20zł.- 93 20
-
2024-07-30 08:49
to jest walka o 1m2 czyli 1,27zł
od tego podatki i zaplacimy realnie 10zł za 1m2 który ma być za "darmo" no fajnie
- 0 0
-
2024-07-28 23:54
Masz rację. 1000L (czyli 1m3) wody będzie za darmo lub symboliczną złotówkę ale ścieków już nie będzie to dotyczyć. Zaraz pewnie padnie też pytanie czy ten 1m3 będzie od osoby czy gospodarstwa domowego bo i tu pewnie jak zawsze pojawią się różne głosy
- 5 1
-
2024-07-28 12:04
Prostackie uproszczenie (2)
Sprany mózg politycznie nie pozwala tobie założyć scenariusza, że ci co zużywają najwięcej mogliby ponosić proporcjonalnie większe koszty?
Biurokracja to była w PRLu. Teraz parę osób coś jednorazowo kliknie, podpisze i tyle. Reszta jest zautomatyzowana. Żadna pani nic dodatkowo nie będzie liczyć na kalkulatorze każdemu Kowalskiemu.- 2 12
-
2024-07-29 07:04
Prostując prostactwo zapomniałeś przede wszystkim o sobie.
- 2 0
-
2024-07-28 23:52
Chyba nie znasz realiów polskich urzędów
Najpierw wydadzą miliony na przystosowanie systemów informatycznych.
Poza tym nie znam ani jednej osoby która zużywa mniej niż JEDEN metr sześcienny wody więc koszty poniosą wszyscy.- 4 0
-
2024-07-26 20:11
I o to chodzi
I o to chodzi.
- 2 0
-
2024-07-26 18:10
woda w nadmiarze prowadzi do zatrucia
- 3 2
-
2024-07-26 10:19
Opinia wyróżniona
nigdy nie ma nic za darmo (8)
kiedy się ludzie nauczą? i tak zapłacimy w podatkach, jeśli wprowadzą jakieś ulgi, bo będzie trzeba to i tak zrekopensować dopłatami do wód polskich
- 149 18
-
2024-07-28 12:10
kiedy się nauczysz (2)
że nikt nie zabiera tobie więcej żebyś miał mniej.
Dopuść w końcu myśl, że można zawsze naliczyć tych co nadużywają, żeby ci oszczędni zyskali. Przez co budujesz dobre nawyki i kulturę wsród ludzi ze swojego środowiska.- 0 11
-
2024-07-28 14:07
Oj czlowieku, chyba nie wiesz jak Panstwo dziala.
- 7 0
-
2024-07-28 12:22
nie? zabierają mi połowę pensji abym nie korzystał z lekarza bo nie musze, abym miał na emeryturę choć jej nie dożyje i abym finansował miasto w którym odprowadzam podatki choć z niego nie korzystam bo pracuje zdalnie.
- 6 0
-
2024-07-26 22:41
w szkocji do niedawna była jeszcze darmowa zimna woda (1)
ale mieli coś zmienić w tym temacie.
- 3 0
-
2024-07-28 08:12
Chodzi ci o Stare czy Nowe Szkoty?
- 0 0
-
2024-07-26 13:31
woda bedzie za 1 zł (2)
ale dolicza rozmaite opłaty, składowe, koszty stałe...nie bójcie się wyjdą na swoje.
Jeszcze się nie nauczyliście, że jak ludzie zredukowaliby np. pobór prądu o 50% to może i sama 1kWh by wiele nie wzrosła ale te kilkanaście dodatkowych opłat na fakturze za prąd posżłyby tak w górę że i tak byśmy zgrzytali zębami- 14 1
-
2024-07-28 22:28
Ludzie 1000l będzie za złotówkę a reszta w cenie co gmina ustali. Raczej oszukać się nie dadzą niech woda będzie po 15 i już zarobione
- 1 0
-
2024-07-28 09:50
Przecież woda jest za darmo.
Kosztuje właśnie jej dostarczanie....
- 3 0
-
2024-07-26 08:54
Opinia wyróżniona
Wody Polskie (11)
nie powinny pelnic funkcji regulatora.
To rady gmin powinny brac odpowiedzialnosc za ceny wody i sciekow.- 33 50
-
2024-07-28 22:15
A wlsnie że powinny. Bez regulatora za chwilę będziesz miał w Gdańsku wodę po 50 w tym 1000 l za friko.... I co będzie Oki? Gminy będą zarabiać na wodzie i latać nią wszelkie braki w budżecie.
- 6 3
-
2024-07-26 21:11
Bo nas nie będzie stać na wodę niedługo!?
- 8 3
-
2024-07-26 21:00
(1)
Płyń z tymi ściekami frajerze, i napij się ich.
- 4 2
-
2024-07-28 09:29
Inwestycje długoterminowe i w nowym budownictwie, powinny wprowadzić wodę pitną i wodę techniczna do WC z własnych zbiorników deszczówki i odzysku prysznicowych sciekow. Nowe budynki wielorodzinne tak powinny być budowane a niektóre stare przerabiane.
- 4 0
-
2024-07-26 11:34
(4)
gmina wyciagnie z ciebie ostatni grosz. centralizacja wysookosci oplaty na cala polske powoduje ze regulator musi wziac pod uwage przy wycenie ze musi byc na wode stac tez najbiedniejszych. jak zajma sie tym gminy to cena poszybuje do nieba (tak jak to jest w przypadku podatku od nieruchomosci)
- 21 9
-
2024-07-26 12:36
PISowiec czy Razemowiec? (1)
- 9 12
-
2024-07-26 13:01
Gmina zawsze oferuje mieszkańcom najwyższe stawki.
- 19 8
-
2024-07-26 11:56
To glosuj z glowa (1)
w wyborach lokalnych.
- 5 10
-
2024-07-26 17:57
Twój parkingowy ci wodę za darmo w wiadrze przyniesie..
..szkoda tylko, że to będzie woda po myciu kuwety na Żuliborzu.
- 9 7
-
2024-07-26 11:10
Wtedy dulkiewicz nas zajedzie
- 15 7
-
2024-07-26 09:39
Ja byłem przekonany, że tak właśnie jest
jestem zdziwiony
- 2 10
Wszystkie opinie
-
2024-07-26 08:47
bedzie drozej (7)
nie dajcie sie zwiesc. pierwszy 1m3 za darmo a kazdy kolejny wg widzimisie urzednikow. moze bedzie za 3zl a moze byc za 15zl. popatrzcie na ceny smieci. zawsze jest drozej. to sa zmiany przygotowywane w ramach Niebieskiego Ładu o ktorym mowila ostatnio von der Leyen. W skrocie chca polozyc lape na wodzie, chca z niej zrobic dobro luksusowe w imie walki z klimatem
- 39 8
-
2024-07-26 08:49
(1)
To wyglada jak model biznesowy dealerow narkotykow. Pierwsza dzialka gratis a potem juz dzialanie na wyciagniecie calej kasy.
W sumie to straszna wizja przyszlosci.- 14 6
-
2024-07-29 21:43
Komunizm!
Komunizm, rogaty komunizm.
- 1 0
-
2024-07-26 09:09
Co wam jeszcze Rachoń z Holecką w TV Rubleklika wmawiają? (2)
- 6 13
-
2024-07-26 11:35
(1)
czy ten rachon i holecka sa teraz z toba w pokoju? slyszysz ich glosy?
- 3 5
-
2024-07-26 17:50
Słyszę skowyt Rachonia o wpłaty od widzów, bo im kurek z milionami złotych za reklamy Spółek Skarbu Państwa zakręcili.
A że głównym udziałowcem TV Ruspublika jest spółka "Srebrna", to te miliony złotych polskiego podatnika trafiały na konta Kłamczyńskiego i ferajny.
- 6 4
-
2024-07-26 09:39
A czy Ursula i Heiko von der Leyen'owie wytłumaczyliby się ze spotkań z Panem Alfredem Bourla(C.E.O. Pfizer) ...
- 5 6
-
2024-07-29 21:42
Kradziez geszeft
Zapewne chodzi o kradziez pieniedzy z budzetu. Na 100%!!!
- 0 0
-
2024-07-26 08:54
Opinia wyróżniona
Wody Polskie (11)
nie powinny pelnic funkcji regulatora.
To rady gmin powinny brac odpowiedzialnosc za ceny wody i sciekow.- 33 50
-
2024-07-26 09:39
Ja byłem przekonany, że tak właśnie jest
jestem zdziwiony
- 2 10
-
2024-07-26 11:10
Wtedy dulkiewicz nas zajedzie
- 15 7
-
2024-07-26 11:34
(4)
gmina wyciagnie z ciebie ostatni grosz. centralizacja wysookosci oplaty na cala polske powoduje ze regulator musi wziac pod uwage przy wycenie ze musi byc na wode stac tez najbiedniejszych. jak zajma sie tym gminy to cena poszybuje do nieba (tak jak to jest w przypadku podatku od nieruchomosci)
- 21 9
-
2024-07-26 11:56
To glosuj z glowa (1)
w wyborach lokalnych.
- 5 10
-
2024-07-26 17:57
Twój parkingowy ci wodę za darmo w wiadrze przyniesie..
..szkoda tylko, że to będzie woda po myciu kuwety na Żuliborzu.
- 9 7
-
2024-07-26 12:36
PISowiec czy Razemowiec? (1)
- 9 12
-
2024-07-26 13:01
Gmina zawsze oferuje mieszkańcom najwyższe stawki.
- 19 8
-
2024-07-26 21:00
(1)
Płyń z tymi ściekami frajerze, i napij się ich.
- 4 2
-
2024-07-28 09:29
Inwestycje długoterminowe i w nowym budownictwie, powinny wprowadzić wodę pitną i wodę techniczna do WC z własnych zbiorników deszczówki i odzysku prysznicowych sciekow. Nowe budynki wielorodzinne tak powinny być budowane a niektóre stare przerabiane.
- 4 0
-
2024-07-26 21:11
Bo nas nie będzie stać na wodę niedługo!?
- 8 3
-
2024-07-28 22:15
A wlsnie że powinny. Bez regulatora za chwilę będziesz miał w Gdańsku wodę po 50 w tym 1000 l za friko.... I co będzie Oki? Gminy będą zarabiać na wodzie i latać nią wszelkie braki w budżecie.
- 6 3
-
2024-07-26 08:58
Nie ma nic za darmo. Ktoś za to zapłaci. Tzn. wszyscy i tak poniosą koszty (10)
- 43 4
-
2024-07-26 09:51
(8)
Tak, o to właśnie chodzi. Żeby koszty podstawowych usług, niezbędnych do życia, pokrywało solidarnie całe społeczeństwo.
- 2 13
-
2024-07-26 10:34
Możesz się napić wody z Motławy, dlaczego mam ci wodę sponsorować? (1)
- 9 3
-
2024-07-26 20:06
Ty mi, ja Tobie, jak to w rodzinie, żeby mieć pewność, ze nikomu nie zabraknie niczego potrzebnego do życia z przyczyn finansowych.
- 0 3
-
2024-07-26 13:53
(5)
"solidarnie", czyli ktoś ma płacić za Ciebie, nierobie?
- 8 2
-
2024-07-26 17:51
Zwykły fanatyk Prawa i ZPRawiedliwości któremu się ta woda po prostu należy! (3)
- 6 2
-
2024-07-26 19:09
Raczej fanatyk Koalicji 13.XII - woda prawem, nie towarem! (2)
- 2 4
-
2024-07-26 19:12
Koalicja się zawiązała po 15 października 2023 PiSowiecki kundlu.
13 grudnia to twój Guru z Żuliborza spał do południa.
- 3 3
-
2024-07-26 20:11
Liberał to zawsze się wygada, wystarczy pozwolić mu mówić. Woda towarem? Może jeszcze powietrze?
- 1 2
-
2024-07-26 20:09
No tak, jezeli społeczeństwo pozwala Ci osiągnąć większy dochód, to Ty masz obowiązek ponosić proporcjonalnie część funkcjonowania tego społeczeństwa. Kto ,niby ma pokrywać koszty starszych osób, dzieci, chorych, ubogich?
- 0 1
-
2024-07-29 21:43
Zlodziejski wal
Mysle, ze szykuja sobie zlodziejski wał.
- 0 0
-
2024-07-26 08:59
Proszę o bezpłatny dostęp w Gdańsku do czystego powietrza (10)
z powodu Szadółek ludzie dostają odruchu wymiotnego. Czy to też jakaś forma sabotażu, bo i takie słuchy już chodzą?
- 26 10
-
2024-07-26 09:08
Ale co? Tym tysiącem mniej za m² nos zapchałeś przy zakupie mieszkania?
- 10 8
-
2024-07-26 09:11
(5)
Szadółki śmierdzą, ale nie pochorujesz się od tego. Jak chcesz czystego powietrza to są inne, ważniejsze obszary działań:
- palenie węglem w mieście
- tysiące samochodów w tym stare szroty bez żadnych norm misji- 8 6
-
2024-07-26 10:18
Owszem, można się pochorować (4)
kiedy chce się od tego wymiotować, a okien, by przewietrzyć mieszkanie nie można i trzeba żyć bez tlenu. Już coraz więcej osób mówi, czy to nie jest jakaś forma sabotażu
- 4 6
-
2024-07-26 10:31
(2)
Od wymiotowania raka nie dostaniesz. Od sąsiada palącego węglem owszem.
- 7 2
-
2024-07-26 10:45
Jedno i drugie jest równie złe (1)
przy czym niespotykany w innych miastach smród z Szadółek przy okazji przykleja nam łatkę najbardziej śmierdzącego miasta w UE i już to zaczyna docierać do turystów.
- 5 6
-
2024-07-26 20:12
Super, może w końcu przestaną przyjeżdżać.
- 2 1
-
2024-07-29 00:47
bez tlenu nie przeżyłbyś 5 min
po co tam mieszkasz?
- 0 0
-
2024-07-26 09:56
dostaniesz 1m3 powietrza za darmo, za resztę musisz zapłacic
- 4 6
-
2024-07-29 00:43
A kto Ci kazał tam zamieszkać? Sam wybrałeś (1)
Nad morzem jest czyste powietrze
- 0 3
-
2024-07-29 07:28
zryty mózg od propagandy z UM
nad morzem nie ma czystego powietrza
- 2 0
-
2024-07-26 09:13
Jak brzmi niby to przysłowie?
O złotówce?
- 11 6
-
2024-07-26 09:37
Prawdę powiedziawszy po wywiadzie w radioZet jestem w małym szoku, bio byłem przekonany, ze ceny zależą od samorządu (6)
Tymczasem jak zwykle spadek po PIS to centralne sterowanie
- 6 28
-
2024-07-26 10:06
POkemon gdybys niebył głupi to bys wiedział ze kazde miasto samo ustala ceny na wode ale ty nawet nie rozumiesz co czytasz (2)
- 5 6
-
2024-07-26 10:37
Właśnie widać PiSowiecki pachołku kto tu czytać nie potrafi. (1)
W tekście masz wyraźnie napisane kto ustala ceny i że to nie Samorządy. Ale PiSowiecki móżdżek zawału dostaje, jak tylko ktoś o jego kochanym Prawie i ZPRawiedliwości wspomni.
- 6 6
-
2024-07-26 10:41
przecież PISowców przerasta zrozumienie jednego zdania
oni potrafią jedynie robić copy/paste w komentarzach
- 6 5
-
2024-07-26 16:10
Wiedza sie od pOkemonówe odbija jak odsciany nawet nie warto im odpisywac kazde miast rpowadza inna cene za wode
pisze jak byk ale przeciez POKolewaki to bezrozumne Ilemingi niemaszna oczekiwac ze c kolwiek rozumieja
- 1 6
-
2024-07-26 16:12
Bojowników PO - PiS pogodzę mówiąć, że PO i PiS zjednoczą się wtedy, kiedy ludzie zaczną logicznie myśleć (1)
i głosować za Konfederacją. Wtedy te dwa i**ot-obozy, bandytów i przekrętów połączą się bo poczują, że koryto im może uciec na dobre.
- 1 7
-
2024-07-26 18:04
Głosować na Konfederosję, to jak oddać głos na Putina.
- 3 2
-
2024-07-26 09:39
Drożyzna (5)
W ciągu kilku miesięcy podrożała żywność, woda, prąd, gaz, paliwo, śmieci, ścieki, gaz, zus, podatki lokalne. Upadło ponad 100000 małych firm, duże zwalniają masowo. Brawo wyborcy.
- 41 6
-
2024-07-26 10:40
Masz rację, ostatnio dostałem podwyżkę za energię elektryczną. Całe siedem złotych więcej do zapłacenia, nie wiem jak to (4)
No i oczywiście PiSowiecki kundel zapomniał wspomnieć, że osiem lat mieliśmy podwyżki kilka razy w roku, ze względu na szalejącą inflację. I że tylko w zeszłym roku #nowy PiSowiecki ład wykończył setki tysięcy małych, polskich, rodzinnych firm.
- 7 11
-
2024-07-26 10:52
przestań żyć wspomnieniami. To teraz po 100 dniach kazdy miał mieć więcej w kieszeni (3)
kiedy benzyna po 5,19???
- 6 5
-
2024-07-26 17:54
Benzyna będzie po 2.50zł/l jak Daniel z Pcimia zwróci brakujące 5mld zł za sprzedaż Lotosu ruskim słupom za drobne na waciki.. (1)
1.8 mld zł co dał na Hezbollah i 1.6mld zł za paliwo które nigdy nie dotarło do Polski.
Jeszcze jakieś pytania? Chętnie odpowiem.- 5 4
-
2024-07-27 11:45
Dlaczego bodnar go nie aresztuje?
- 2 0
-
2024-07-26 19:13
Mam więcej w kieszeni, inflacja 2.6% zamiast 20% jak za rządów twojego kochanego Prawa i ZPRawiedliwości..
..zostawia mi więcej oszczędności w portfelu.
- 2 2
-
2024-07-26 09:42
Przestańcie oszukiwać ludzi, każdy wie, że będzie drożej (1)
Te marzenia to nie są wielkie ideologie, wielkie pretensje. Ludzie w Polsce chcą po prostu żyć godnie, normalnie. Chcą zarabiać na życie, które nie przypomina dramatu, myślenia, czy starczy do pierwszego. Te 100 dni, 100 konkretów doprowadzą do tego, że ludzie w Polsce będą mieli więcej w kieszeni, będzie taniej w polskich sklepach i będzie lepiej w każdym polskim domu zapewniał Tusk.
- 35 5
-
2024-07-26 10:03
Tak samo gadał putin z ta róznica ze on powiedział ze sklepy maja obnizyc ceny i musieli to zrobic :) Tutaj tylko bajki i
- 7 7
-
2024-07-26 09:48
Super, ale ja zużywam 2m3 w miesiącu (3)
a nie 1m3
- 15 17
-
2024-07-26 10:06
i pochwal się jeszcze żółtymi papierami...
- 5 17
-
2024-07-26 10:10
Nie martw się, za drugi metr zapłacisz 2x więcej
- 40 6
-
2024-07-27 10:53
to za 1m3 zapłacisz jak za 100
- 2 0
-
2024-07-26 10:01
JUz ustalaja w Gdańsku jest nawyzsza cena wody w Polsce a juz zgłosili podwyzke o 30% Pisowce nie zgadzali sie jej zatwierdzić (6)
Ale obecna patologia POKolewaków napewno tak wiec bajki otym to moga opowiadac ale naiwniakom!
- 29 6
-
2024-07-26 10:41
Cenę wody ustalają Wody Polskie nie samorząd, więc wyj dalej PiSowiecki kundlu. (5)
- 5 9
-
2024-07-26 16:11
Sabaka w gdynie jest inne cana za wode w Sopocie inna w Gdańsku tez wyzywasz od tych kim sam jestec i jeszce to potwierdzasz (3)
z uporem maniaka trolu
- 4 5
-
2024-07-26 17:55
Sabaka? Tak cię matka na obiad wołała PiSowiecki kundlu? (2)
- 5 4
-
2024-07-26 18:51
Meduzo umysłowa nikt nie oczukuje od ciebie rozumu a ty musisz jednoczesnie sie tym chwalic typowy 8 gwioazdkowiec (1)
nic poza wyzwiskami nie potrafisz odziedziczyłes to po rodzicach ?
- 3 4
-
2024-07-26 19:15
Niech ci ciemnogrodzka kupi komplet znaków diakrytycznych kundlu, będziesz mógł wyć w języku polskim.
- 5 3
-
2024-07-28 22:19
A g... prawda. Cene ustala gmina. Uzgadnia z Wodami Polskimi czy mogą o tyle podnieść. Jeśli nie będzie regulatora to od razu poszybuje woda w Gdansku do góry nie pisowski kundlu jak mniemam
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.