- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (226 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (102 opinie)
- 3 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (120 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (233 opinie)
- 5 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (73 opinie)
- 6 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (194 opinie)
Stena Estelle w sierpniu, a Stena Ebba jeszcze w tym roku. Dwa nowe promy prosto ze stoczni trafią na trasę Gdynia-Karlskrona. Mają one 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z obecnie kursującymi promami na tej trasie.
Stena Line przedstawiała drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją. Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line.
Nowy terminal i nowe promy
Wprowadzenie nowych, większych promów na tę trasę jest możliwe dzięki uruchomieniu nowego Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. W połowie czerwca przyjął on pierwsze promy Stena Line już z pasażerami na pokładzie.
Przypomnijmy, że terminal powstał przy nabrzeżu Polskim w sąsiedztwie Muzeum Emigracji. Pozwoli on na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 m. Do tej pory terminal znajdował się przy nabrzeżu Helskim i mógł przyjmować promy do ok. 175 m długości.
Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni
Nowa lokalizacja skróci pobyt w porcie
- Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Nowa lokalizacja terminalu, bliżej główek wejścia do portu wewnętrznego, znacznie ułatwi manewrowanie promów. Skróci się również czas związany z zawinięciem statku do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu. Łączny czas manewrów nie przekroczy 120 minut. A w transporcie czas to pieniądz. Nowe miejsce jest też udogodnieniem dla pasażerów. Nowy terminal jest bliżej centrum miasta, można tam dojść pieszo, co może zwiększyć zainteresowanie turystów.
Miejsca
Opinie (52) 3 zablokowane
-
2022-07-09 07:22
Brawo Stena. Chętnie popłynę
- 2 0
-
2022-07-09 21:00
Kabiny (2)
co z tego ze ma więcej kabin kierowców pakuje sie po 2 a nawet po 3,4 jak sie wyspać i po rejsie jechać dalej to wymyślili sobie zeby mieć pojedyncza kabinę to trzeba doplacic żart jakiś jedni płyną na wakacje i inni dalej do pracy za bilety kasuja a komfotu żadnego
- 8 3
-
2022-07-09 23:18
2 do 4 ech? (1)
Na kilkanaście rejsów raz tylko dostałem 1 współpasażera
- 2 1
-
2022-07-11 17:21
Zabity
plywam od 10 lat i od pół roku kabiny minimum 2 inaczej juz nie będzie to kolega bardzo dawno temu płynął a zeby mieć teraz pojedyncza to trzeba doplacic
- 0 0
-
2022-07-09 22:46
Dam namiary
Dam namiary na koleżanki dwie polki i 3 ukrainki 22-26 piszcie.Cała noc zabawa
- 0 0
-
2022-07-10 09:10
Obiecałem i są.
Premier.
- 0 0
-
2022-07-10 17:43
a nasze wadze dalej myślom
już minęło 6 lat od kiedy PIS zapowiedział budowę promów dla PŻB..
dalej zapowiada...Założenia..3 zmiany.. NED..parę lat dumał.... anakarmił sie..prochu nie jest w stanie wymysleć..
Teraz Remontowa.. założenia znowu rok..dokumentacja..Rok..kontraktacja urządzeń . ..wytworzenie ..rok budowa dwa lata..
kolene ponad 4 lata.. 4 lata ..w sumie ..może po 10 latach..i 3 razy drożej..- 0 0
-
2022-07-10 21:50
co za bzdura
" o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z obecnie kursującymi promami na tej trasie"
chyba wiecej kabin jezlei mowimy tylko o stena nordica bo napewno nie stena vision ani spirit ktore miesza po 1700 osob. Nowe e-flexery max 1200 osob.......- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.