- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (125 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Energomontaż Północ Gdynia wyprodukował trzy konstrukcje fundamentów pod żagle statku Ville De Bordaux. To nie klasyczne żagle, a eSail - system oparty na technologii żagla ssącego stworzony przez firmę bound4blue.
Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Konstrukcje były w całości prefabrykowane przez Energomontaż Północ w Gdyni, a następnie przewiezione na Nabrzeże Dokowe do byłej Stoczni Gdynia i załadowane na prom Ostrów, który przetransportował je do Stoczni Remontowej w Gdańsku, gdzie zostaną zamontowane na statku Ville De Bordeaux.
Technologia eSail ograniczy zużycie paliwa
Żagle ssące zostały opracowane przez firmę bound4blue i opierają się na wiedzy aeronautycznej. Technologia eSail wykorzystuje wiatr jako odnawialne źródło energii do napędu jednostki pływającej, aby zmniejszyć zużycie paliwa w transporcie morskim.
Trzy żaglopłaty eSail są wysokie na 22 metry i mają wygląd cylindrycznej wieży, w której zamontowany jest wentylator zasysający powietrze do wnętrza konstrukcji. Według konstruktorów eSail generuje nawet siedmiokrotnie większą siłę nośną w porównaniu z konwencjonalnym żaglem. Przy odpowiedniej konstrukcji statku może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 30 proc.
Żagle ssące napędzą masowiec dla Airbusa
Statek Ville De Bordeaux jest obsługiwany przez armatora Louis Dreyfus Armateurs. Regularnie przewozi podzespoły samolotu A320 Family produkowanego przez koncern Airbus z Europy do Stanów Zjednoczonych w celu ostatecznego montażu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-04 10:51
(1)
To są turbiny wiatrowe!! Moja jednostka ma je od dwóch lat !! Nic nowego !!!
- 7 8
-
2023-12-04 14:51
Turbiny wiatrowe produkują energię a nie służą do napędu
To jest system WAPS (Wind Assisted Propulsion Systems) z układem RWS czyli Rigid Wing Sail. Układ o którym myślisz to RS czyli Rotor Sail, ale on też nie działa sam z siebie od wiatru, tylko musi być napędzany aby się obracać i wtedy dodatkowo wytwarza ciąg w kierunku prostopadłym do kierunku wiatru.
- 6 0
-
2023-12-05 11:16
EPG taki miała potencjał, a ledwie ciągnie. Szkoda
- 1 1
-
2023-12-05 01:07
Rotorowiec, to w sumie nic nowego
Pamiętam jak na terenie obecnie Baltic Operator-a budowano pierwszy polski rotorowiec "Gwarek". Tamtej budowy nie dokończono jako rotorowca i powstał jedynie kadłub pod szwedzkiego klippera. Tym niemniej graculacje dla EPG w restrukturyzacji.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.