- 1 Ekologiczny wycieczkowiec w Gdyni (27 opinii)
- 2 Szef Euro Stylu pokieruje spółką z WIG40 (57 opinii)
- 3 Dofinansowanie na rower elektryczny (107 opinii)
- 4 Stopy procentowe w dół. Już od 2025 r. (206 opinii)
- 5 Będzie trudniej o ulgę IP Box (95 opinii)
- 6 Inflacja w sierpniu lekko w górę (110 opinii)
Elektra walczy o tytuł "Statku Roku" 2018. Możesz głosować
P 310 "Elektra", czyli prom pasażersko-samochodowy o innowacyjnym napędzie hybrydowym, wybudowany w stoczni Crist, został nominowany w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym kto wygra, zdecydują internauci. Możemy głosować do 19 marca.
Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" musi walczyć z naprawdę ciekawymi jednostkami, więc każdy głos się liczy. Głosowanie zakończy się w poniedziałek 19 marca, a zwycięzca zostanie ogłoszony 17 kwietnia na konferencji Sulfur Cap 2020 Conference, poświęconej dalszym zmianom zachodzącym w transporcie morskim, które wiążą się z koniecznością stosowania technologii ograniczających szkodliwe emisje.
Głosowanie trwa na http://store.rivieramm.com/
Dlatego do tytułu nominowano jednostki innowacyjne w tym zakresie. P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.
P310 "Elektra" walczy o tytuł z "Cardissa" największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot.
Miejsca
Opinie (24)
-
2018-03-11 15:05
A mogę nie głosować??
- 3 6
-
2018-03-11 15:24
Ekologiczne silniki diesel-elektryczne? Wooow! albo diesel-parowe?
Ponad 20 lat temu podobny prom pływał po Motławie od Twierdzy Wisłoujście do Nowego Portu. Taki trochę mniejszy on był. Ten jest trochę większy i nic po za tym...
- 4 11
-
2018-03-11 15:34
Cris (1)
Jedyna stocznia gdzie coś się dzieje !!! W przeciwieństwie do rsb....
- 7 7
-
2018-03-11 16:25
W całym Gdansku jest obecna padaczka
Gdynia bije przemyslowo o dwie kategorie. Nie pierwszy i nie ostatni raz. Wbrew temu co tu jest wypisywane i osobiście przeze mnie wyśmiewane
- 3 5
-
2018-03-11 16:49
(4)
RSB nadal buduje i budować będzie.
- 4 4
-
2018-03-11 17:12
Niech budują wszystkie stocznie (1)
Ludzie ! Co to za targowica? Kto ma gorzej ? Cieszymy sie z tego ze któraś stocznia ma problemy? Co to za pokolenie wyrosło ?
- 10 0
-
2018-03-13 12:30
Samo wzięło i wyrosło :)
Bo przecież nie zostało tak wychowane przez starsze pokolenia, w żadnym wypadku :)
- 0 1
-
2018-03-12 12:21
Niech dadzą podwyżki bo wstyd
- 1 0
-
2018-03-12 15:04
Tak jak budowała to już nie będzie bo pozbyła sie najlepszych ludzi.
Reszta odejdzie w wyniku nic nie robienia Piotrusia Pana Prezesa i Bartka co osobiście sprząta stocznie popołudniami hehe- 3 1
-
2018-03-11 17:28
czy to Polski statek? (3)
Z polskiej stoczni budowany dla polskiego armatora?
- 1 5
-
2018-03-11 17:30
Polska domaga sie!
Repolonizacji Stoczni!
Największą chluba Polski- 0 1
-
2018-03-11 18:22
Stocznia w Radomiu domaga się dostępu do morza (1)
- 4 2
-
2018-03-12 17:24
Wyborcy domagają się obowiazkowego szczepienia IQ i EQ w końskich dawkach. Natomiast lekarze zalecają środki uspokajające oraz sport i hobby.
- 0 0
-
2018-03-11 17:37
Droga redakcjo (1)
A kto ten prom zaprojektował? Dla pełnej informacji brakuje choćby tego szczegółu wiedząc że Crist nie ma własnego biura projektowego.
- 9 4
-
2018-03-11 19:58
Projektant Elektry
Do stoczni Crist Armator przekazal projekt koncepcyjny. Dalsze projektowanie odbylo sie w biurze projektowym StoGda.
W uzupelnieniu dopowiem, ze dzieki wspolpracy Crist i StoGdy powstalo wiele ciekawych jednostek ... wiecej szczegolow jest dostepnych na stronach internetowych obu firm :-)- 3 1
-
2018-03-11 18:30
Crist? (1)
Jeśli Crist zatrudni ludzi, którzy pod ich marką robią całą robotę na umowy jak należy, tj o pracę to zagłosuję. Póki co wszyscy to podwykonawcy. Co z tego, że zarobią 5-6 czy nawet 7 tys pln? Wszyscy na własnej dzialalności. 12-14h dziennie. Ustawa o zakazie handlu ich nie obowiązuje. Chory? Zdrowy? A może dziecko się rozchorowało? A ch*j mnie to obchodzi. Rozumiem własny biznes, gdzie Ty, jako szef decyduzjesz kiedy robisz itd. Ale tu ni ch*ja nie jesteś żadnym szefem. Albo robisz, albo wyp**asz... Życie. Ale premier powie Ci, że jest super koniunktura.
Niech spie**zaj ą do Bangladeszu cwaniaki Cristowe.- 15 9
-
2018-03-12 13:11
do tematu
Teraz nawet Strażaków i Ratowników Medycznych zabezpieczających ten cały bałagan wciągają na działalność. A stawki godzinowe marniutkie.
- 0 0
-
2018-03-11 18:56
double-ended (1)
Czegoś nie rozumiem: double - ended to "diesel-elektryczny"?
- 3 0
-
2018-03-12 09:51
nie
Double ended to dwustronny - dwa dzioby lub dwie rufy. Statek przybija do brzegu raz jednym "końcem" a raz drugim.
- 0 0
-
2018-03-11 19:32
Spawacze z Ukrainy pospawali kadłub
malarze na działalności wymalowali, a całe wyposażenie, konstrukcja, dokumentacja zagraniczna - trochę słabo jal na polski sukces
- 6 2
-
2018-03-11 20:04
A ja stawiam na mój kajak..
jest ładniejszy niż ten 100tysięcznik.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.