• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektromobilność w Gdańsku - wypowiedz się

26 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdańsk stawia na ekologiczne pojazdy. W zeszłym roku miasto testowało elektrycznego busa bez kierowcy, który woził pasażerów do zoo.  Gdańsk stawia na ekologiczne pojazdy. W zeszłym roku miasto testowało elektrycznego busa bez kierowcy, który woził pasażerów do zoo.

Ruszają konsultacje społeczne na temat projektu strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035. Gdańszczanki i gdańszczanie mogą przekazywać uwagi podczas dwóch spotkań online, za pomocą ankiety oraz e-mailowo i listownie od 27 maja do 16 czerwca.



Celem konsultacji społecznych jest sprawdzenie, jakie potrzeby związane z elekromobilnością mają mieszkanki i mieszańcy Gdańska, oraz zebranie opinii na temat projektu "Strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035". 

- Zapraszamy mieszkanki i mieszkańców Gdańska do wyrażenia swojego zdania na temat elektromobilności - zachęca do czynnego udziału w konsultacjach społecznych Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju. - Gdańsk jest miastem wzorcowym, jeżeli chodzi o transport rowerowy. Teraz naszym priorytetem jest zwiększenie potencjału elektromobilności oraz zachęcenie mieszkańców do korzystania z jej rozwiązań.
Temat elektromobilności coraz częściej pojawia się w mediach i w codziennych rozmowach. Samorządy inwestują nie tylko w zeroemisyjną flotę pojazdów komunikacji miejskiej, ale również w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe obowiązki w zakresie wspierania rozwoju elektromobilności nakłada na nie Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 11 stycznia 2018 r.

Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód. Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód.
Celem rozwoju elektromobilności w Gdańsku jest poprawa czystości powietrza oraz zmiana przyzwyczajeń transportowych mieszkańców. Ma to długofalowo wpłynąć na zdrowie mieszkańców, jakość ich życia i atrakcyjność turystyczną miasta.

Konsultacje społeczne zaplanowane są na przełom maja i czerwca. W ramach dialogu mieszkańcy mogą wziąć udział w dwóch spotkaniach online, które odbędą się 27 maja oraz 3 czerwca. Inną opcją przekazania uwag jest ankieta online oraz formularz uwag, który udostępniony zostanie na stronie gdansk.pl.

Główne założenia "Strategii rozwoju elektromobilności w Gdańsku do roku 2035" udostępnione są w Biuletynie Informacji Publicznej UM Gdańsk.

Dodatkowe informacje na temat projektu oraz konsultacji można uzyskać pod nr tel. 58 526 80 86 oraz pod adresem elektromobilnosc@gdansk.gda.pl.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (68) 1 zablokowana

  • Pozoranctwo (2)

    Czyli auto na prad. Prad z akumulatorow. Zyyotnosc aku max 7 lat. Skad jest ten prad? Z elektrowni weglowych! Moi mili w polsce i w niemczech i innych krajach buduje sie weglowe, wiec to zadne elektryczne auto tylko zwykly syficiel! Po kilku latach zostaja elementy nieprzetwazalne. Francja wygasa atomowe, nie piszcie o eko bo juz nie ma gdzie wysylac odpadow do afryki!
    Eko to bedzie jak przejdziemy na elektrownie wodne. Przydomowe wiatraki. Jak wprowadzimy auto wodorowe. Elektryki to sciema bez wartosci.

    • 5 3

    • Wiec amebo umysłowa łatwo sie przekonasz jakie bzdury wypisuyjesz.Weż w usta rure wydechową swojego szrota (1)

      którym po miescie trujesz spalinami i odpal na kilka sekund szybko się nauczysz jaka jest róznica. Wszystko co nie truje spalinami wmieście jest amebo ekologiczne.

      • 0 4

      • Pisz kulturalnie i po polsku

        • 3 1

  • (1)

    Slepa uliczka. Prad z wegla, firmy juz nie maja z czego robic baterii, dlugi czas ladowania, za maly zasieg.

    • 6 2

    • Zawsze mie zastanawia co powoduje by kazdy głupek jak ty musiał sie chwalic nia publicznie!

      Czy wiesz dzbanie ,ze na całym świecie rusza produkcja aut elektrycznych i wszystko co z nim jest związane ,Czy myślisz dzbanie ze prywatne firmy które inwestują setki miliardów prywatnej kasy nie wiedzą co robią? To może napisz do nich i ich ostrzegaj na pewno ci podziękują :)

      • 0 4

  • takich farmazonów dawno nie słyszałem.... (1)

    hihihihihi prąd w 100% z węgla jaka ekologia?????? bo nie rozumiem albo głupi jestem. można mówić o ekologii jak ładujemy auto ze źródeł odnawialnych a nie z węgla. Czy nasi Włodarze myślą ze mieszkańcy naszego kochanego miasta są aż tak mało inteligentni.... jestem obrażony. Już Jeremy Clarkson obliczył że naładowanie auta elektrycznego prądem z węgla produkuje tyle zanieczyszczeń co normalna eksploatacja auta 1,8 benzynowego 120Koni....

    • 6 2

    • Gimbus widzisz tylko czubek własnego nosa nic wiecej tak pojazdy na prad sa ekologiczne bo nie truja spalinami

      i to gimbusie wystarczy.

      • 0 0

  • Tylko hajs i lobby

    Bardzo fajnie , ale nich nikt nie posze że to eco. Bo to wielka ściema-tylko ludzie głupi

    • 4 2

  • W strasznych mieszkaniach mieszkają straszni mieszczanie

    i wszystko widzą oddzielnie. Bardziej przyjazny dla środowiska społecznego i naturalnego miasta jest system stawiający na prawdziwie i niewątpliwie ekologiczne sposoby poruszania się czyli: komfort pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych. Samochody z napędem elektrycznym są tak samo terenochłonne jak zwykłe samochody. Niekontrolowany rozwój motoryzacji indywidualnej, brak zdecydowanego postawienia na rozwój transportu szynowego (wymiana taboru SKM i rozbudowa linii kolei aglomeracyjnej do dzielnic Gdańska Południe, Gdyni Zachód i Gdyni Północ, wzrost częstotliwości połączeń do taktu nie rzadszego niż 5 minut w godzinach szczytu) spowoduje dalsze rozlewanie się miasta i wydłużenie codziennych dojazdów do pracy i szkoły w czasie i w przestrzeni. Słaby rozwój infrastruktury rowerowej na górnym tarasie miasta i brak wzmianki o tym, że rowery wspomagane elektrycznie (nie takie jak osławione MEVO) to też element elektromobilności mocno podważa wiarygodność tego programu. Jest szansa na zmianę, warto ją wykorzystać biorąc udział w konsultacjach. Jak na razie to nie wróży najlepiej. Czy ankieta jest już dostępna na stronie internetowej miasta?

    • 1 3

  • Taaa... poczekajcie, poczekajcie, jak zła Ramułta te silniki wam wzrokiem zmrozi

    • 1 1

  • Elektromobilność to rak (1)

    Jest kolejnym gwoździem do trumny dla środowiska naturalnego. Energia która trafia do silnika musi zostać przetworzona przez kilkadziesiąt urządzeń po drodze (od sprawności turbiny w elektrowni, stacje trafo, przewody, znowu stacja trafo, ładowarka, przetworniki napięcia, akumulatory) i w ogólnym rozrachunku energia z tony węgla, tylko w ok 10% napędza koła waszej elektrycznej, "ekologicznej" mydelniczki. Myślenie chłopka ze wsi: "skoro dymek z rury nie leci to znaczy że jest eko", a chmura smogu kilkadziesiąt razy większa wylatuje z komina na drugim końcu kraju. Do tego elektryczno-plastikowy złom zacznie ukladać się na hałdach, a zużyte ogniwa litowo-jonowe pozakopywane w losowych miejscach i zostawiane w lasach będą plagą. Powodzonka.

    • 3 2

    • Jesteś ze wsi i własnie to potwierdziłeś.To marna prowokacji ciemniaku ty trujesz spalinami co dziennie.

      • 0 4

  • Jedyną zaletą elektryków jest wygoda (5)

    Ale błagam, nie nazywajcie ich "transportem ekologicznym". Zresztą powietrze w miastach jest zatrute w 90% tylko i wyłacznie przez kominy. Na prawdę nikomu nie dało do myślenia gdy w ostatnich miesiacach ruch samochodowy był zmniejszony o 70%, a w wielu miastach chmury smogu nie były mniejsze?

    • 3 3

    • w centrach miast w lecie procent zanieczyszczeń odmotoryzacyjnych jest bardzo wysoki

      hałas wynikający z lekceważenia limitów prędkości to też forma uciążliwości wywołanej ruchem samochodów z silnikami spalinowymi. Samochodozę się leczy.

      • 1 1

    • Inteligencie :) Kasa na twoje wykształcenie została zmarnowana .Skoro nic poza chwalenie sie głupotą nie potrafisz (3)

      Elektryki maja wiele zalet przede wszystkim nie trują spalinami ,nie hałasują i na dodatek korzystają z taniej energii
      Leming ty powinieneś błagać ale oto by choc troche rozumu ci przybyło byc miał przynajmniej iloraz inteligencji meduzy :)
      I w ostatnich miesiacach ruch blachoszrtów zmniejszył sie jedynie o 30 % w przeciwienstwie do innych krajów europejskich w Gdańsku nadal czekałem na swiatłach i ruch był praktycznie taki sam.

      • 0 3

      • Nie trują spalinami? (2)

        Powiedz to dyrektorowi elektrowni węglowej, albo kopalni litu do akumulatorków. Kał im poleci w majtki ze śmiechu.

        • 1 1

        • Ty elektrowni na oczy nie widziałes nawet niewiesz gdzie jest w twoim miescie. (1)

          Podobnie jak kopalni o których nie masz bladego pojęcia.

          • 0 1

          • Ej ziomeczku, ale nie myl kopalni węgla

            Z kopalniami metali ciężkich bo to dwie rózne bajki. Nawet nie masz pojęcia ile tysięcy ton chemikaliów i wody trzeba zużyć w celu pozyskania 1kg litu. Już popmijajac że są to kopalnie odkrywkowe zajmujące często tereny wielkosci województw jak np. w Afryce i Australi.

            • 0 0

  • Pod Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz w innych punktach miasta można naładować elektryczny samochód. .. (1)

    Serio - szkoda, że to miejsce jest zajęte wiecznie przez urzędasa, jak w prywatnym folwarku.....

    • 0 2

    • zajęte, bo tam ciurka kilka kW.

      Ale słupek z prądem jeeeeeest!!!!!111jeden jeden

      • 0 0

  • Elektromobilnosc to autobusy elektryczne tak potrzebujemy ich i bus pasów jak najwięcej.!!

    Całe trójmiasto powinno wymienić te trujące spalinami diesle na takie bez emisji spalin i to jak najszybciej!! A potem jak w innych miastach krajów zachodnich czy skandynawskich wprowadzić opłaty za wjazd do miasta trujących spalinami szrotów prywatnych . I je eliminować z miasta.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane