- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Ponad 300 mln zł zysku netto, wyższe przychody ze sprzedaży oraz wzrost wyników Segmentu Dystrybucji. To główne rezultaty działalności Grupy Energa w I kwartale 2017 roku.
Przychody Grupy Energa ze sprzedaży wyniosły w I kwartale tego roku 2 710 mln zł i były wyższe w stosunku do I kwartału 2016 roku o 3 proc., tj. o 89 mln zł. Grupa zawdzięcza to głównie większym o 65 mln zł (wzrost o 6 proc.) niż rok temu przychodom w segmencie dystrybucji. Wynik netto Grupy w I kwartale 2017 roku wyniósł 313 mln zł, co stanowi wzrost o 302 mln zł wobec analogicznego okresu roku ubiegłego.
- Na segment dystrybucji, który odpowiada za blisko 90 proc. naszej EBITDA pozytywnie wpłynął wzrost marży na sprzedaży usług, przy zbliżonej wielkości dystrybuowanej energii. W segmencie sprzedaży i wytwarzania odnotowaliśmy gorsze wyniki spowodowane wzrostem obciążeń regulacyjnych, spadającymi cenami zielonych certyfikatów i zmianami legislacyjnymi. Te ostatnie nie przeszkodziły nam jednak w wypracowaniu zarówno wyższych przychodów, jak i zysku netto na początku 2017 roku - tłumaczy Jacek Kościelniak, wiceprezes Energa SA ds. finansowych.
EBITDA Grupy w I kwartale tego roku wyniosła 601 mln zł. Była o 7 proc. niższa w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2016 r. ze względu na obniżenie poziomu EBITDA segmentów sprzedaży - o 38 mln zł oraz wytwarzania - o 29 mln zł. Wzrost EBITDA segmentu dystrybucji o 31 mln zł częściowo skompensował powyższe spadki.
W I kwartale 2017 roku na wynik brutto Grupy pozytywny wpływ miała wycena opcji na akcje spółki Polimex-Mostostal. Wycena uwzględniła kurs akcji spółki wg stanu na 31 marca 2017 roku. Podwyższyła ona przychody Grupy z działalności finansowej o 53 mln zł.
Czy kolejne kwartały będą równie udane?
- Co do zasady unikamy takich prognoz. Mogę jedynie zapewnić, że ciężko pracujemy, aby wyniki Grupy były jak najlepsze - mówi Kościelniak. - W bieżącym otoczeniu niesprzyjające mogą być dla nas niskie ceny zielonych certyfikatów, rosnące koszty węgla, duża konkurencja na rynku energii elektrycznej i gazu czy czynniki regulacyjne, jak efekt "Sprzedawcy Zobowiązanego". Z drugiej strony patrząc w dłuższej perspektywie otwierają się przed nami możliwości rozwoju w nowych obszarach. Jesteśmy w kraju niekwestionowanym liderem w zarządzaniu popytem na energię elektryczną, czyli usługach DSR. A widzimy, że w Polsce zaczyna się o nich mówić równie poważnie, co o nowych elektrowniach. Od kilku lat przygotowujemy się także na przyspieszenie rynku elektromobilności. Tu też mamy doświadczenie nieporównywalne z innymi grupami. Żeby lepiej wykorzystać te i inne szanse rysujące się na horyzoncie, chcemy bardzo uprościć strukturę Grupy. To pozwoli wygenerować duże oszczędności, ale także szybciej podejmować dobre decyzje. Zmiany wejdą w życie najprawdopodobniej jeszcze w tym roku.
Miejsca
Opinie (87) 2 zablokowane
-
2017-05-12 06:44
Pewnie, ze poprawia (1)
Poprawia bo przez rok nie wystawiali faktur niby poprawa systemu czy cos w tym stylu. Teraz ludzie na szybko muszą splacac to co naroslo przez ten rok.
- 2 0
-
2017-05-12 10:47
Kupili źle opracowany system i nikt nie beknąl za to
wydali miliony na coś co źle funkcjonuje
- 0 0
-
2017-05-12 10:53
Sprawdzajcie dane z liczników z danymi na f-rach, są pomyłki....zawsze na korzyść Energii
- 1 0
-
2017-05-12 12:25
cud nad Bałtykiem
A wszyscy się śmiali z zawierzenia Energi Matce Boskiej.
I co - już działa!
Trzeba wierzyć, nie myśleć, bo Pan Bóg jak dopuści to i z kija wypuści.- 1 0
-
2017-05-12 19:00
bałagan (1)
Czekam na fakturę od września 2016 r. Tłumaczą się wdrażaniem nowego systemu informatycznego. Tak samo było na początku 2016 r. Z tego wynika, że mają do du...y informatyków albo totalny bałagan
- 1 0
-
2017-05-12 20:03
Oba. Od znajomego, który tam pracował wiem, że zamiast jednego są 3 różne systemy, które zbierają odczyty
I o ile w większości wypadków jest ok, to z niektórymi odbiorcami pojawiają się problemy, głównie dlatego, że dane w systemach są różne, co przy synchronizacji baz w systemach powoduje błędy, które musi ręcznie zweryfikować i poprawić jeden z pracowników jednego z działów, a że takie przypadki idą w dziesiątki tysięcy... no to trochę trwa.
A informatycy sami ledwo sieć informatyczną w firmie ogarniają, bo tak jest rozbudowana i na tylu różnych programach się opiera, że szkoda gadać szczególnie, że obok programów komercyjnych, które mają wsparcie są programy komercyjne, do których wsparcia producenta już nie ma i programiki czy skrypty będące autorskim dziełem informatyków, z których część już dawno w Enerdze nie pracuje.- 1 0
-
2017-05-12 21:27
cud nie- gospodarności
- 0 0
-
2017-05-13 08:06
Brak rachunku
Od dwóch lat brak rachunków osiedle zieleńsza ul janki bryła mimo monitowania nadal brak efektów totalny burdel po zmianie systemu i końca nie widac
- 0 0
-
2017-05-13 08:10
Dno
Totalne dno a nie firma efekty widać na gildie obsługa zerowa ważne wskaźniki
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.