- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Esotiq & Henderson wyrusza do Rosji i Kazachstanu
Gdańska firma odzieżowa Esotiq & Henderson otworzyła sklepy na Ukrainie, Białorusi i w Mołdawii, a teraz zapowiada ekspansję na rynek Rosji i Kazachstanu. Spółka podsumowała wyniki i podała, że w drugim kwartale wypracował 3,7 mln zł zysku i planuje wypłatę dywidendy.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. Spółka powstała w 2010 roku, po przejęciu od spółki LPP SA działalności w segmencie rynku bieliźniarskiego i z tej działalności jest najbardziej znana. Obecnie jest spółką giełdową. Dziś tworzy sieć 262 salonów własnych i franczyzowych i ma plany dalszej ekspansji. W Polsce w najbliższym czasie ma powstać 20 salonów, w Niemczech 5, a na Wschodnim rynku aż 13. Marka wybiera się też na podbój nowych rynków. W połowie listopada otworzy się pierwszy sklep franczyzowy w Rosji w Nowosybirsku, a w pierwszej połowie roku w Kazachstanie.
Wzrost w sieci
Przyszłością Grupy jest także rynek e-commerce, czyli sprzedaż za pośrednictwem internetu.
- Zależy nam także, by Internet miał coraz większy udział w przychodach. Dlatego stale inwestujemy w ten kanał sprzedaży oraz omnichannel [wiele kanałów sprzedaży - od red.] - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Przychody ze sklepów internetowych w II kwartale 2018 wzrosły do 2 mln zł z 1,1 mln zł rok wcześniej (ok. 80 proc. rok do roku). Spółka dostarcza towary do całej Unii Europejskiej, a jej platforma Esotiq.com dostępna jest w 12 wersjach językowych. Oprócz własnych e-sklepów, produkty spółki są dostępne także na multibrandowych platformach internetowych. W Polsce sprzedaż internetową bardzo mocno wspiera udane wdrożenie omnichannel, który zakłada przenikanie kanałów sprzedaży od internetu po mobile, przez kluby klienta i karty lojalnościowe.
Będzie dywidenda
Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson w II kwartale 2018 wyniosły 38,5 mln zł, rosnąc o 2 proc. rok do roku. Zysk netto wyniósł 3,7 mln zł, rosnąc o ok. 26 proc. rok do roku.
- Kondycja finansowa Grupy jest mocna. Z tego względu zdecydowaliśmy się pierwszy raz wypłacić dywidendę w kwocie 1 zł na akcję. Dodatkowo, planujemy kontynuować skup akcji oraz inwestycje w rozwój Grupy. Ze względu na nacisk na rozwój w oparciu o model franczyzowy, możemy pozwolić sobie zarówno na wzrost, jak i na podzielenie się zyskiem z naszymi akcjonariuszami - dodaje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes zarządu.
Obecnie spółka tworzy grupę modową w oparciu o marki własne. Ofertę salonów Esotiq uzupełniają: bielizna damska marki Sexy You o charakterze erotycznym oraz linie kosmetyków Esotiq Formula i Esotiq Natural. W 2014 roku Esotiq & Henderson zakupił 100 proc. udziałów niemieckiej spółki, która działa obecnie pod nazwą Esotiq Germany GMBH. Od 2012 roku gdańska firma jest też większościowym udziałowcem spółki Eva Minge Design. Twarzą marki Esotiq jest topmodelka Joanna Krupa.
Trójmiejska branża odzieżowa
Największą w Trójmieście tzw. sieciówką z branży odzieżowej jest gdańska firma LPP, która ma w portfolio kilka marek - Reserved, Cropp, Sinsay, House i Mohito. Na rynku dobrze sobie radzi też firma odzieżowa Etos, która tworzy markę Diverse. Prężnie rozwija się też firma Taranko z odzieżą dla eleganckich kobiet. Dla pań szyje też MOODO. Marka ta zadebiutowała na polskim rynku dziesięć lat temu, obecnie posiada 130 salonów w całym kraju.
Miejsca
Opinie (39) 2 zablokowane
-
2018-09-14 10:20
Wynagrodzenia
A regionalni ciagle mówią że nie ma szans na podwyżki dla pracowników....A tu proszę takie zyski firma ma! Ludzie po kilka lat pracują za psie grosze a szefostwo nie docenia oddania się firmie. Taka super firma!!!!
- 6 1
-
2018-09-14 11:03
Sandra Kubicka
ładna pani na instagramie, polecam popatrzeć ;)
- 0 4
-
2018-09-14 11:20
Brawo Gdynia!
- 3 2
-
2018-09-14 11:32
Made in Bangladesz
Biedne dzieci pracują na ich sukces.
- 7 3
-
2018-09-14 11:46
Jedna z niewielu Marek która ma w ofercie moj rozmiar, uwielbiam.
- 5 2
-
2018-09-14 12:58
Jak sprzedać badziewie warte 9 zł za 169zł ? (3)
Zamawiasz 10.000 sztuk kurteczki letniej w Chinach i sprzedajesz w wypasionym salonie reserved
za 169zł - nie szkodzi że jakość jest taka że kurteczka jest na 1 sezon nie ważne że pracownicy zarabiają 1600zł na rękę nie ważne że w chinach ledwo starcza im na jedzenie i czesto dzieci pracują w fabryckach ważne żeby gówbno sprzedawać 16 razy drożej w imię luxusu i dizajnu w luxusowo zrobionym sklepie sprzedać coś nic wartego za 2 stówy ptrawie. - sukces resever na tym właśnie polega
A teraz biznes plan niech dziennie sprzedadzą 110 takich kurtek w salonie
17.600zł utargu na kasie dziennie - salon miesięcznie czynsz30 tys zł - pensje i inne 15 tys zł miesięcznie - zostaje 450 tys zł miesiecznie na czysto po opłatach !!!- 8 3
-
2018-09-14 15:28
zrób tak.
- 1 0
-
2018-09-14 15:29
..
Zrób tak.
- 1 0
-
2018-09-14 16:10
Teraz pytanie ile jest wart wasz super sweterek w Reserved który kosztuje 129zł ?
50zl - nie
30 zł - nie
10 zł - nie
Taki sweterek w chinach koszty produkcji to 6-9zł od sztuki ... kupujecie nic nie wartą ładną rzecz za 100zł- 1 2
-
2018-09-14 14:43
Cóż... (1)
Za LPP tam bylo lepiej...potem się rozłączyli..obcieli premie..dodatki i koniec..pensje od lat stoją w miejscu..polska rzeczywistość..zaeabiają tylko panowoe i panie na stolkach
- 3 1
-
2018-09-14 23:39
Prawda za LPP było o niebo lepszy okres na tej marki. Od LPP wykupił te marki importer grzałki z Ameryki południowej.
- 2 0
-
2018-09-14 15:42
Gila mnie taka kryptoreklama. Dla mnie może tej firmy nie być.
- 3 2
-
2018-09-14 16:11
W Reseved ciuchy sa nic nie warte
Kupując ciuchy za 2tys zł w reseved kupujesz coś nie jest warte nawet w produkcji 60zł ...
Dlatego takie zyski mają- 8 1
-
2018-09-15 00:22
Wolę
Wydac w Trumphie albo Intimissimi...lepsza jakość i ceny zbliżone...
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.