- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Fabryka Northvolt. Gdańsk hubem logistycznym branży ogniw elektrycznych
Budowa fabryki Northvolt w Gdańsku
Rozpoczęła się budowa fabryki baterii Northvolt Systems Dwa. Inwestycja ulokowana jest w Gdańsku, na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego, na zapleczu gdańskiego portu. Nowa fabryka to nie tylko wysoko wyspecjalizowane miejsca pracy. Ma ona być hubem, z którego systemy bateryjne wysyłane będą do Stanów Zjednoczonych i Azji. Rozpoczęcie produkcji jest przewidywane na 2022 r.
Największa fabryka systemów magazynowania energii w Europie
- Budowa Northvolt Systems Dwa jest ważną inwestycją w rejonie, co prowadzi do znaczącej liczby nowych bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy. Fabryka, razem z centrum badawczo-rozwojowym, sprawi, że region ten stanie się kluczowym ośrodkiem produkcji systemów bateryjnych w Europie - powiedział Robert Chryc-Gawrychowski, prezes zarządu Northvolt Poland.
Gdańsk zostanie hubem logistycznym firmy Northvolt
- Zakładając Northvolt w 2016 r., skupiliśmy się przede wszystkim na innowacji. Chcieliśmy być czołowym graczem, który razem z całą Europą umożliwi nam uwolnienie się od paliw kopalnych - mówi Peter Carlsson, prezes firmy Northvolt. - Pierwsza nasza fabryka powstała w Szwecji, a jej produkcja rozpocznie się jeszcze w 2021 r. Jej produkty będą transportowane wodą ze Szwecji do Gdańska. Tutaj będą z nich tworzone ogniwa do magazynowania energii. Systemy ogniw budowane w Gdańsku będą następnie rozsyłane na cały świat - do Stanów Zjednoczonych czy na rynki azjatyckie. Będziemy wykorzystywać geograficzne położenie Gdańska jako hubu logistycznego.
Fabryka i centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku
Fabryka o powierzchni 50 tys. m kw. stanowi inwestycję o wartości ok. 200 mln dolarów i stworzy ponad 500 bezpośrednich miejsc pracy w regionie. Projekt zostanie zrealizowany w dwóch etapach. Początkowa moc będzie wynosiła 5 GWh, a rozpoczęcie produkcji jest przewidywane na 2022 r. W drugim etapie projektu fabryka rozszerzy moc do 12 GWh. W Gdańsku Northvolt utworzy także nowe centrum doskonałości inżynieryjnej i badawczo-rozwojowej w połączeniu z nową fabryką, aby wykorzystać możliwości w ramach powstającego łańcucha wartości.
Oprócz ceremonii inauguracji budowy nowego zakładu Northvolt podpisał dzisiaj umowy współpracy z Politechniką Gdańską i Politechniką Poznańską w celu zwiększenia zakresu współpracy w sektorze edukacji i nauki w Polsce. Wśród ambicji nowego partnerstwa jest wspieranie projektów badawczo-rozwojowych związanych z bateriami, programów doktoranckich i innych możliwości w związku z powstającym łańcuchem wartości baterii w regionie.
Europejski dostawca ogniw bateryjnych
Northvolt jest europejskim dostawcą wydajnych ogniw i systemów bateryjnych wysokiej jakości. Założona w 2016 r., aby wesprzeć ukierunkowanie Europy w stronę zdekarbonizowanej przyszłości, firma poczyniła szybki progres w swojej misji stworzenia najbardziej ekonomicznej baterii litowo-jonowej na świecie z minimalnym śladem CO2. Aktualnie pracuje tu ponad 2,3 tys. osób ze 100 różnych narodowości.
Nowa fabryka wiceprezesa Tesli
Do tej pory Northvolt pozyskał kontrakty o wartości ponad 27 mld dolarów od kluczowych klientów, wśród których znajdują się BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars i Polestar, aby wdrożyć swój plan, który zakłada także stworzenie możliwości recyklingowych, aby 50 proc. całościowego zapotrzebowania na surowce do 2030 r. mogło być pozyskiwane z baterii oddanych do recyklingu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-08 15:17
Klasyka (6)
Pewnie żaden kraj nie chce tego brać do siebie. Gorszą robotę z zachodu spychają do Polski, fajnie ze coś się dzieje ale będzie to praca w warunkach szkodliwych. Do tego jeszcze utylizacja - jak będzie wyglądać?
- 117 53
-
2021-12-12 23:24
Foliarzom nie dogodzisz.
Składanie baterii, szczepionki wszystko szkodliwe. Ale pięć warstw folii na głowie jest bezpieczne.
- 0 1
-
2021-12-08 15:46
Produkcja jednej baterii to ile ton CO2? (1)
- 16 6
-
2021-12-08 16:52
dwa i pół
- 4 5
-
2021-12-08 15:27
to dlatego w Berlinie Tesla buduje fabryke swoich ogniw? (2)
- 27 12
-
2021-12-09 06:25
(1)
Kto w Berlinie klei moduły? Rumunii i Polacy...
- 4 2
-
2021-12-09 15:29
Rety, ktoś im każe?
- 3 3
-
2021-12-08 22:40
...... (5)
No... To za kilka lat skażenie środowiska wkoło będzie takie że będziemy czołówka raka nie tylko na skalę kraju ale i Europy.... A kwitek z instytucji za podbicie pieczątki że utylizacja/ recykling baterii odbywa się jakoby prawidłowo a niebezpieczne odpady są prawidłowo składowane bądź utylizowane odbędzie się za ,, podarunek,, nowego apartamentu....
- 51 24
-
2021-12-09 21:51
Poproszę fakty a nie bajania
Masz człowieku jakieś podstawy na te swoje wywody?
- 2 1
-
2021-12-09 12:26
A co niby będzie tam nas tak truło? (2)
Wytłumacz, bo widać że się znasz - jakie środki chemiczne? W jaki sposób dostaną się do atmosfery? Jak do gleby? Kto, za co, i od kogo miałby w związku z powyższym otrzymać łapówkę w postaci apartamentu? Teraz czekam na merytoryczną odpowiedź znafcy tematu.
- 3 1
-
2021-12-09 19:30
Fakt (1)
Kleje jakie tam stosują np.
- 1 3
-
2021-12-12 09:26
A jakiego rodzaju kleje tam są używane?
- 1 0
-
2021-12-08 23:51
to nie produkcja akumulatorów ołowiowych tylko montażownia ogniw litowo-jonowych...
- 8 1
-
2021-12-08 15:48
Fabryka ale brak komunikacji (5)
Ciekawe czy ktoś pomysł się żeby autobus dowoził pracowników
- 35 19
-
2021-12-13 20:33
Praeciez beda jak do DCT przyjezdzac spod Elblaga
- 0 0
-
2021-12-11 15:25
Komunikacji wcale nie brak
Firma zapewnia dowóz pracowników z i na dworzec główny już w obecnej fabryce, także zapewne będzie tak i w nowej-większej :)
- 1 0
-
2021-12-09 16:55
2 autobusy tam dojezdzają, kończę temat.
- 5 0
-
2021-12-09 09:46
Szukałeś, szukałeś... i znalazłeś
... dziurę w całym. Dopiero zaczęto kopać pod fabrykę, a ty już o dowozie pracowników. Jeśli będzie potrzeba to będą dowozić, każda fabryka na peryferiach (bo przecież nie w środku miasta) ma takie dylematy. Jeśli ludzie będą mieli problemy z dojazdami to zwyczajnie tam się nie zatrudnią i będą robić, to co robili do tej pory (czyli pracowali gdzie indziej, albo żyli z zasiłków). Proste, nie?
- 8 2
-
2021-12-09 09:24
Będą tam jeździć słoiki swowimi TDI >15 lat
...i składać celle do EV. Ale dobrze, lepiej mieć u nas przyszłościowe fabryki niż w Azji. Tym bardziej, że to bardziej ekologiczny zakład niż superfarma bydła, która emituje mnóstwo metanu z 21 x większym efektem cieplarnianym niż ma CO2.
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.