• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Finowie likwidują złomowy biznes w Gdyni

Robert Kiewlicz
14 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Gdyńska spółka jest częścią fińskiej grupy Kuusakoski Oy działającej na rynku już od ponad 100 lat. Gdyńska spółka jest częścią fińskiej grupy Kuusakoski Oy działającej na rynku już od ponad 100 lat.

Jedna z największych firm zajmujących się pozyskiwaniem złomu z metali żelaznych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego kończy swoją działalność w Polsce. Zlokalizowana na terenie portu Gdynia spółka Kuusakoski zostanie zlikwidowana. Powodem mają być niekorzystne zmiany, jakie zaszły na rynku złomu.


Jakie korzyści daje recykling odpadów?


Spółka Kuusakoski prowadzi działalność w Polsce od 2001 roku. Jest zlokalizowana na terenie portu Gdynia przy Nabrzeżu Duńskim zobacz na mapie Gdyni. Kuusakoski zaopatruje w surowiec odbiorców krajowych - huty i odlewnie - oraz realizuje dostawy międzynarodowe za pośrednictwem grupy Kuusakoski. Pod względem ilości przeładowywanego złomu na statki masowe terminal spółki jest obecnie największym morskim terminalem eksportowym złomu stalowego w Polsce.

Likwidacja spółki stała się faktem w listopadzie 2015 roku. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, decyzję o zakończeniu działalności w gdyńskim porcie podjął fiński właściciel, a spowodowana jest ona zmianami, jakie zachodzą na rynku złomu.

Przez lata spółka Kuusakoski była jednym z trzech największych graczy na rynku. W chwili obecnej trudno powiedzieć, jak długo spółka pozostanie jeszcze w Gdyni. Zależy to od procesu wygaszania działalności. Wiadomo jednak, że spółka Kuusakoski nie będzie już operowała w Polsce. Place dzierżawione w porcie zostały już uprzątnięte.

Gdyńska spółka jest częścią fińskiej grupy Kuusakoski Oy działającej na rynku już od ponad 100 lat. Aktualnie prowadzi ona działalność w ponad 11 krajach i zatrudnia prawie 3 tys. osób.

Unia Europejska jest największym rynkiem złomu stalowego na świecie. Natomiast Polska jest szóstym co do wielkości rynkiem złomu w UE. Według danych Izby Przemysłowo-Handlowej Gospodarki Złomem, w Polsce 70 proc. stali pochodzi z recyklingu metali, na świecie poziom ten utrzymuje się na poziomie 40 proc.

Miejsca

Opinie (75) 1 zablokowana

  • Za to ładna hałdka powstaje obok - koło ronda :)

    Swoją drogą, to czy nie przypadkiem port gdynia wypowiedział im dzierżawę do końca 2015 roku ?

    • 6 3

  • (1)

    Szczurek podobno miasto ma przyciągać przedsiębiorców ? Póki co to wszyscy zwijają się z Gdyni!

    • 15 5

    • w jego mniemani przedsiębiorstwa to firmy zajmujące budynki czy pomieszczenia biurowe.

      • 7 2

  • kolejna firemka w cudownej oazie gryzonia robi pa pa

    ale spoko zbuduje sie szklane domki :)

    • 19 6

  • Jak to jest ze kolejna firma zagraniczna ucieka z Gdyni a w Gdańsku pojawia się jeden inwestor za drugim?

    Czy to prawda że Reuters ma się wynieść do Gdańska?

    • 17 6

  • Brawo dla Zarządu Portu, (7)

    po tylu m.in. moich krytycznych postach z tego"widokowego" miejsca wynosi się nareszcie złomowiec. Tym bardziej, że zrewitalizowano ciąg komunikacyjny w kierunku Muzeum Emigracji. Obecnie małym nakładem Port gdyński może przyczynić się do podniesienia prestiżu i funkcji tego miejsca. Można w miejsce granicznego płotu (pomiędzy ścieżką rowerową a portem)wstawić kilka przeszklonych kontenerów, a w nich zaproponować przypływającym turystom prestiżowe usługi, pamiątki, informacje,... korzystając z fascynujących i niepospolitych gdyńskich możliwości... W trakcie spaceru odwiedzający może swobodnie przechodzić od jednego do drugiego i nie tylko zapoznać się z miastem z morza. Co prawda przynależna do Portu działka w minimalnej części może dobrze przyczynić się do rozwoju bo takie kontenery minimalnym kosztem ale zlokalizowana właśnie tu dają ogromne możliwości nie tylko prestiżowe, ale także funkcje handlowe, a nawet można tam usytuować wypożyczalnie rowerów - o którą często mnie zaczepiali marynarze cumujące na francuskim. Jakie dziedziny zaoferują to ich sprawa ważne, że miejsce jest doskonałe, a mam nadzieję, że warunkami sprostają . Na pewno ten maleńki skrawek wycięty w płocie przyniesie to duże większe korzyści niż całe to zanieczyszczenie środowiska z zaśmiecanego złomowiska.

    • 10 14

    • To chyba żart. (5)

      Ale pojechałeś z tymi szklonymi kontenerami i rowerami dla przypływających turystów! :)) Już, oczami wyobraźni, widzę, jak turysta ochoczo odrywa się od luksusów wypasionego wycieczkowca, aby zanurzyć się w naszej szarej rzeczywistości :)).

      • 8 3

      • Rowerem :-)

        • 2 0

      • "aby zanurzyć się w naszej szarej rzeczywistości" (3)

        o tej porze jest szaro, może nie uwierzysz ,ale oprócz gdyńskiego modernizmu cała tutejsza turystyka industrialna, wojskowa, krajobrazowa,... cieszy się wielkim wzięciem wśród przyjezdnych/przypływających.

        Ostatnio podczas zwiedzania chińskich okrętów wojennych, poprosiłem o pokazanie messy oficerskiej zaplecza itd. no i okazało sie, że maja świetny sprzęt siłowni i fitnesu w tym amerykańskie ergonometry, więc zapytałem co sądzą o takiej rowerowej wycieczce po Gdyni? Wszyscy przyklasnęli. Pytałem się dlaczego nie mogą z sobą zabrać na okręt rowerów, amerykańska marynarka i inne pozwala - posmutnieli :((

        Także z innymi na podstawie rozmów z doświadczonymi rowerzystami pytałem się jak to widzą, ale są w Gdyni przecież odpowiedni ludzie niech sporządzą listę najpilniejszych - najpiękniejszych gdyńskich tras rowerowych, które w czasie pobytu Cruisera można obskoczyć. Nasze miasto jest największymi najdalej na północ wysunięty fragmentem Polski obok "podrabiany na staro Gdańsk", ale nie jest tak malowniczy i piękny niż Gdynia. Nie chodzi jednak nawet o samo dotarcie tam rowerem w tak oddalone miejsce, ale gdyńskie widoki, TPK, .... które można podziwiać po drodze. Cały czas powinno się jechać dobrze oznaczonymi ścieżkami rowerowymi, bez kolizji z drogami samochodowymi - oczywiście to wszystko wymaga jeszcze dopracowania. Teren dosyć urozmaicony - będą tunele, zjazdy, podjazdy :)) Ważne aby stworzyć taką destynacje, która spowoduje nowe możliwości.

        • 4 5

        • Że co??? (2)

          Port istnieje, żeby obsługiwać statki, ładunki i pasażerów. Nie da się zrobić portu w dowolnym miejscu w przeciwieństwie do ścieżki rowerowej. Powiedz mi jaka jest korzyść dla mnie korzyść, że jeździsz sobie rowerem? Ile osób ma dzięki temu pracę?

          • 5 5

          • Że to (1)

            iż permanentny konsumpcjonizm mnie przeraża. Sam jest przekonany, że są możliwe inne sposoby osiągnięcia osobistego szczęścia poprzez zdrowy tryb życia, dbanie o środowisko w miejscu w którym żyjemy, mniejsze korzystanie z dóbr i podniesienie statusu poprzez zrównoważony zakup lub wymianę produktów/usług; jest sposobem do zaspokojenia własnego ego. To prosty sposób na walkę z materializmem i egoizmem.

            Złomowanie tylko w Bangladeszu, a nie w Gdyni !! Jeśli Ci na tym zależy prezesi-ku droga otwarta - plaże i tereny przy-plażowe tam czekają, a nie w tym ciekawym (i godnym bardziej zaawansowanych technologii) dla innych celów logistycznych miejscu.

            • 2 8

            • Oszołom

              • 6 2

    • prestiżem

      nie wykarmisz rodziny.
      Mogą tam nawet przeladowywać pszczoły luzem żeby tylko ludzie mieli pracę.

      • 6 1

  • Był przeładunek i składy złomu... (1)

    Teraz będą coś innego tam składować. Nie ma co płakać. Klient się szybko znajdzie.

    • 10 0

    • Hurra, będzie więcej miejsca na biomasę

      Jw

      • 4 1

  • Złom sie skończył

    Rozebrali PGR stocznie mienie wojskowe nawet nasze tory poszły częściowo na złom podziękować możemy poprzedniej władzy !

    • 8 7

  • w szczurogrodzie ostatni gasi światło

    nawet skup złomu ucieka
    Ostaje się ino dziad i złomiarz

    • 14 6

  • zabrakło najważniejszej informacji: (1)

    Jaka to zmiana zaszła na rynku złomu? Teraz czytelnikom pozostały tylko dywagacje, czy to wina Kaczki czy Ryżego...

    • 3 2

    • 100-tu procentowa wina POpaprańca wypisującego takie bzdury..

      • 0 3

  • (5)

    zwinęli się bo boją się nowego rządu i togo że na jaw wyjdą ich machloje na które pozwalali PEOWCZYKI, a tak nawiasem pisząc to powinni teraz zbadać prawidłowość prywatyzacji portu, na pewno nie jedna ciemna sprawka ujrzała by światło dzienne i dopiero byłoby wiadomo za jaki bezcen wszystko zostało sprzedane, ale oczywiście winnych nie ma.

    • 3 7

    • Zwyczajny cymbał, czy pisowski propagandzista? (4)

      • 2 1

      • (3)

        troszeczkę prawdy w tym jest co złomiarz piszę, a ZWYCZAJNY CYMBAŁ to chyba podpis właściciela powyższej opinii, czyż nie mam racji?

        • 0 2

        • Prawda, a "prawda". (2)

          Nie masz ani trochę racji. Piszesz o jakiejś zmyślonej "prawdzie". Ja znam prawdę o procesach prywatyzacyjnych w gdyńskim porcie i oznajmiam, że były zgodne z prawem.

          • 0 0

          • (1)

            POpaprańcy też tak mówili

            • 0 1

            • Posiadasz jakąś wiedzę na ten temat? Powiadomiłeś już prokuraturę? Bo chyba wiesz, co grozi za zatajenie wiedzy o przestępstwie?
              Za publiczne fałszywe oskarżenia też jest kara.

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane