- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Finowie likwidują złomowy biznes w Gdyni
Jedna z największych firm zajmujących się pozyskiwaniem złomu z metali żelaznych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego kończy swoją działalność w Polsce. Zlokalizowana na terenie portu Gdynia spółka Kuusakoski zostanie zlikwidowana. Powodem mają być niekorzystne zmiany, jakie zaszły na rynku złomu.
Spółka Kuusakoski prowadzi działalność w Polsce od 2001 roku. Jest zlokalizowana na terenie portu Gdynia przy Nabrzeżu Duńskim . Kuusakoski zaopatruje w surowiec odbiorców krajowych - huty i odlewnie - oraz realizuje dostawy międzynarodowe za pośrednictwem grupy Kuusakoski. Pod względem ilości przeładowywanego złomu na statki masowe terminal spółki jest obecnie największym morskim terminalem eksportowym złomu stalowego w Polsce.
Likwidacja spółki stała się faktem w listopadzie 2015 roku. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, decyzję o zakończeniu działalności w gdyńskim porcie podjął fiński właściciel, a spowodowana jest ona zmianami, jakie zachodzą na rynku złomu.
Przez lata spółka Kuusakoski była jednym z trzech największych graczy na rynku. W chwili obecnej trudno powiedzieć, jak długo spółka pozostanie jeszcze w Gdyni. Zależy to od procesu wygaszania działalności. Wiadomo jednak, że spółka Kuusakoski nie będzie już operowała w Polsce. Place dzierżawione w porcie zostały już uprzątnięte.
Gdyńska spółka jest częścią fińskiej grupy Kuusakoski Oy działającej na rynku już od ponad 100 lat. Aktualnie prowadzi ona działalność w ponad 11 krajach i zatrudnia prawie 3 tys. osób.
Unia Europejska jest największym rynkiem złomu stalowego na świecie. Natomiast Polska jest szóstym co do wielkości rynkiem złomu w UE. Według danych Izby Przemysłowo-Handlowej Gospodarki Złomem, w Polsce 70 proc. stali pochodzi z recyklingu metali, na świecie poziom ten utrzymuje się na poziomie 40 proc.
Miejsca
Opinie (75) 1 zablokowana
-
2015-12-14 12:36
Za to ładna hałdka powstaje obok - koło ronda :)
Swoją drogą, to czy nie przypadkiem port gdynia wypowiedział im dzierżawę do końca 2015 roku ?- 6 3
-
2015-12-14 13:43
(1)
Szczurek podobno miasto ma przyciągać przedsiębiorców ? Póki co to wszyscy zwijają się z Gdyni!
- 15 5
-
2015-12-14 14:38
w jego mniemani przedsiębiorstwa to firmy zajmujące budynki czy pomieszczenia biurowe.
- 7 2
-
2015-12-14 13:54
kolejna firemka w cudownej oazie gryzonia robi pa pa
ale spoko zbuduje sie szklane domki :)
- 19 6
-
2015-12-14 14:15
Jak to jest ze kolejna firma zagraniczna ucieka z Gdyni a w Gdańsku pojawia się jeden inwestor za drugim?
Czy to prawda że Reuters ma się wynieść do Gdańska?
- 17 6
-
2015-12-14 15:45
Brawo dla Zarządu Portu, (7)
po tylu m.in. moich krytycznych postach z tego"widokowego" miejsca wynosi się nareszcie złomowiec. Tym bardziej, że zrewitalizowano ciąg komunikacyjny w kierunku Muzeum Emigracji. Obecnie małym nakładem Port gdyński może przyczynić się do podniesienia prestiżu i funkcji tego miejsca. Można w miejsce granicznego płotu (pomiędzy ścieżką rowerową a portem)wstawić kilka przeszklonych kontenerów, a w nich zaproponować przypływającym turystom prestiżowe usługi, pamiątki, informacje,... korzystając z fascynujących i niepospolitych gdyńskich możliwości... W trakcie spaceru odwiedzający może swobodnie przechodzić od jednego do drugiego i nie tylko zapoznać się z miastem z morza. Co prawda przynależna do Portu działka w minimalnej części może dobrze przyczynić się do rozwoju bo takie kontenery minimalnym kosztem ale zlokalizowana właśnie tu dają ogromne możliwości nie tylko prestiżowe, ale także funkcje handlowe, a nawet można tam usytuować wypożyczalnie rowerów - o którą często mnie zaczepiali marynarze cumujące na francuskim. Jakie dziedziny zaoferują to ich sprawa ważne, że miejsce jest doskonałe, a mam nadzieję, że warunkami sprostają . Na pewno ten maleńki skrawek wycięty w płocie przyniesie to duże większe korzyści niż całe to zanieczyszczenie środowiska z zaśmiecanego złomowiska.
- 10 14
-
2015-12-14 16:02
To chyba żart. (5)
Ale pojechałeś z tymi szklonymi kontenerami i rowerami dla przypływających turystów! :)) Już, oczami wyobraźni, widzę, jak turysta ochoczo odrywa się od luksusów wypasionego wycieczkowca, aby zanurzyć się w naszej szarej rzeczywistości :)).
- 8 3
-
2015-12-14 16:05
Rowerem :-)
- 2 0
-
2015-12-14 16:33
"aby zanurzyć się w naszej szarej rzeczywistości" (3)
o tej porze jest szaro, może nie uwierzysz ,ale oprócz gdyńskiego modernizmu cała tutejsza turystyka industrialna, wojskowa, krajobrazowa,... cieszy się wielkim wzięciem wśród przyjezdnych/przypływających.
Ostatnio podczas zwiedzania chińskich okrętów wojennych, poprosiłem o pokazanie messy oficerskiej zaplecza itd. no i okazało sie, że maja świetny sprzęt siłowni i fitnesu w tym amerykańskie ergonometry, więc zapytałem co sądzą o takiej rowerowej wycieczce po Gdyni? Wszyscy przyklasnęli. Pytałem się dlaczego nie mogą z sobą zabrać na okręt rowerów, amerykańska marynarka i inne pozwala - posmutnieli :((
Także z innymi na podstawie rozmów z doświadczonymi rowerzystami pytałem się jak to widzą, ale są w Gdyni przecież odpowiedni ludzie niech sporządzą listę najpilniejszych - najpiękniejszych gdyńskich tras rowerowych, które w czasie pobytu Cruisera można obskoczyć. Nasze miasto jest największymi najdalej na północ wysunięty fragmentem Polski obok "podrabiany na staro Gdańsk", ale nie jest tak malowniczy i piękny niż Gdynia. Nie chodzi jednak nawet o samo dotarcie tam rowerem w tak oddalone miejsce, ale gdyńskie widoki, TPK, .... które można podziwiać po drodze. Cały czas powinno się jechać dobrze oznaczonymi ścieżkami rowerowymi, bez kolizji z drogami samochodowymi - oczywiście to wszystko wymaga jeszcze dopracowania. Teren dosyć urozmaicony - będą tunele, zjazdy, podjazdy :)) Ważne aby stworzyć taką destynacje, która spowoduje nowe możliwości.- 4 5
-
2015-12-14 18:54
Że co??? (2)
Port istnieje, żeby obsługiwać statki, ładunki i pasażerów. Nie da się zrobić portu w dowolnym miejscu w przeciwieństwie do ścieżki rowerowej. Powiedz mi jaka jest korzyść dla mnie korzyść, że jeździsz sobie rowerem? Ile osób ma dzięki temu pracę?
- 5 5
-
2015-12-14 19:28
Że to (1)
iż permanentny konsumpcjonizm mnie przeraża. Sam jest przekonany, że są możliwe inne sposoby osiągnięcia osobistego szczęścia poprzez zdrowy tryb życia, dbanie o środowisko w miejscu w którym żyjemy, mniejsze korzystanie z dóbr i podniesienie statusu poprzez zrównoważony zakup lub wymianę produktów/usług; jest sposobem do zaspokojenia własnego ego. To prosty sposób na walkę z materializmem i egoizmem.
Złomowanie tylko w Bangladeszu, a nie w Gdyni !! Jeśli Ci na tym zależy prezesi-ku droga otwarta - plaże i tereny przy-plażowe tam czekają, a nie w tym ciekawym (i godnym bardziej zaawansowanych technologii) dla innych celów logistycznych miejscu.- 2 8
-
2015-12-14 20:29
Oszołom
- 6 2
-
2015-12-14 16:31
prestiżem
nie wykarmisz rodziny.
Mogą tam nawet przeladowywać pszczoły luzem żeby tylko ludzie mieli pracę.- 6 1
-
2015-12-14 18:55
Był przeładunek i składy złomu... (1)
Teraz będą coś innego tam składować. Nie ma co płakać. Klient się szybko znajdzie.
- 10 0
-
2015-12-14 21:11
Hurra, będzie więcej miejsca na biomasę
Jw
- 4 1
-
2015-12-14 19:22
Złom sie skończył
Rozebrali PGR stocznie mienie wojskowe nawet nasze tory poszły częściowo na złom podziękować możemy poprzedniej władzy !
- 8 7
-
2015-12-14 20:49
w szczurogrodzie ostatni gasi światło
nawet skup złomu ucieka
Ostaje się ino dziad i złomiarz- 14 6
-
2015-12-15 07:26
zabrakło najważniejszej informacji: (1)
Jaka to zmiana zaszła na rynku złomu? Teraz czytelnikom pozostały tylko dywagacje, czy to wina Kaczki czy Ryżego...
- 3 2
-
2015-12-15 14:11
100-tu procentowa wina POpaprańca wypisującego takie bzdury..
- 0 3
-
2015-12-15 11:00
(5)
zwinęli się bo boją się nowego rządu i togo że na jaw wyjdą ich machloje na które pozwalali PEOWCZYKI, a tak nawiasem pisząc to powinni teraz zbadać prawidłowość prywatyzacji portu, na pewno nie jedna ciemna sprawka ujrzała by światło dzienne i dopiero byłoby wiadomo za jaki bezcen wszystko zostało sprzedane, ale oczywiście winnych nie ma.
- 3 7
-
2015-12-15 12:59
Zwyczajny cymbał, czy pisowski propagandzista? (4)
- 2 1
-
2015-12-15 14:09
(3)
troszeczkę prawdy w tym jest co złomiarz piszę, a ZWYCZAJNY CYMBAŁ to chyba podpis właściciela powyższej opinii, czyż nie mam racji?
- 0 2
-
2015-12-15 16:17
Prawda, a "prawda". (2)
Nie masz ani trochę racji. Piszesz o jakiejś zmyślonej "prawdzie". Ja znam prawdę o procesach prywatyzacyjnych w gdyńskim porcie i oznajmiam, że były zgodne z prawem.
- 0 0
-
2015-12-16 17:26
(1)
POpaprańcy też tak mówili
- 0 1
-
2015-12-16 18:27
Posiadasz jakąś wiedzę na ten temat? Powiadomiłeś już prokuraturę? Bo chyba wiesz, co grozi za zatajenie wiedzy o przestępstwie?
Za publiczne fałszywe oskarżenia też jest kara.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.