• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fińska Kemira poszerza kompetencje i zatrudnienie w Gdańsku

erka
7 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Rozwój gdańskiego Business Service Center Kemiry sprawił, że trafią do niego nowe kompetencje. Centrum obsługiwać będzie zaawansowane procesy z dziedziny IT, które do tej pory firma zlecała zewnętrznym podmiotom na całym świecie.


Działający na całym świecie fiński koncern chemiczny Kemira wybrał w 2013 roku Gdańsk na nową siedzibę swojego centrum usług wspólnych. Centrum usług wspiera rozwój firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Kemira to już druga firma z Finlandii, po Metsä Group, która wybrała Trójmiasto na miejsce swojej inwestycji. Działający na całym świecie fiński koncern chemiczny Kemira wybrał w 2013 roku Gdańsk na nową siedzibę swojego centrum usług wspólnych. Centrum usług wspiera rozwój firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Kemira to już druga firma z Finlandii, po Metsä Group, która wybrała Trójmiasto na miejsce swojej inwestycji.

Pracę w gdańskim centrum Kemiry znajdzie blisko 30 specjalistów IT. Poszukiwane są m.in. osoby do obsługi i rozwoju SharePoint-a czy SAP-a. Do obsadzenia są też stanowiska związane z koordynacją prac całej jednostki oraz zarządzaniem projektami (PMO Coordinator oraz Project Manager).

- Stworzenie nowych kompetencji to ogromne wyzwanie dla całego zespołu, zwłaszcza że pierwszy raz będziemy mieli możliwość realnego wpływania na kształt i rozwój aplikacji, a nawet całych procesów i to w skali globalnej - mówi Piotr Czupryn, IT Manager w Business Service Center Kemira Gdańsk.

Zjawisko "insourcingu", czyli przejmowania kompetencji związanych z obsługą bieżącej działalności firmy, które do tej pory były outsourcowane (realizowane przez zewnętrzne podmioty, co obniżało ich koszty), nie jest powszechnym zjawiskiem, choć coraz częściej dostrzeganym.

- Rzeczywiście, ostatnio zaczyna być widoczne zjawisko tzw. re-shoringu czyli przenoszenia niektórych gałęzi produkcji np. z Chin z powrotem do Stanów Zjednoczonych. Podobnie jest z usługami, gdzie po okresie intensywnego wydzielania maksymalnie dużej ich liczby na zewnątrz przedsiębiorstwa, obserwujemy przykłady ponownego wcielania niektórych z nich w struktury firmy. Spowodowane jest to chęcią większej kontroli, głównie nad jakością ich wykonywania - mówi dr inż. Aleksander Orłowski z Katedry Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Na taki manewr pozwolić sobie mogą jedynie globalne firmy, które są w stanie przenosić elementy biznesu w inne miejsce na świecie i dla których możliwość pełnej kontroli nad jakością procesów (czy to produkcyjnych czy usługowych) przynieść może większe korzyści, mimo wyższych kosztów obsługi. - Takie działania wpisują się w nowoczesne podejście dotyczące relokowania miejsca wykonywania usług, wskazując jakość ich wykonywania jako główne kryterium doboru - dodaje Orłowski.

W takim też celu relokowane są do gdańskiego centrum Kemiry nowe kompetencje z obszaru IT. Do tej pory jednostka ta zajmowała się tylko serwisem, czyli podstawowym wsparciem niektórych obszarów związanych z IT (service desk czy back office). Teraz otrzymuje znacznie szersze i bardziej odpowiedzialne zadania. - Obecnie rozpoczynamy budowę zupełnie nowych kompetencji w obszarze IT. Zespół specjalistów wspierać będzie rozwój systemów i aplikacji na wewnętrzne potrzeby całej korporacji. Naszym nadrzędnym celem jest zwiększenie konkurencyjności, tworzymy więc stanowiska kluczowe dla globalnej działalności i rozwoju Kemiry - dodaje Czupryn.
erka

Miejsca

  • Kemira Gdańsk, al. Grunwaldzka 411

Opinie (67) 4 zablokowane

  • jest super

    ja ptracuje tyko na umowachsmieciowych

    • 0 0

  • Kemira zajmuje się telemarketingiem

    Odrzucili moją kandydaturę, bo powiedziałem, że nie nadaję się do telemarketingu. Z tego wnoszę że ich głównym zadaniem to akwizycja.

    • 0 0

  • logistyka

    Witam, czy ktoś orientuje się w kwestii pracy na stanowiskach związanych z obsługą logistyczną w Kemirze (specjaliści, koordynatorzy)? Chodzi mi o ilość obowiązków i zarobki. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane