• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska Stocznia Remontowa zerwała kontrakty z Rosjanami

Wioletta Kakowska-Mehring
9 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy powinniśmy odesłać "naszych" Ukraińców?
Kilka dni temu do zarządów zakładów stoczniowych z branży morskiej z apelem o zerwanie współpracy z partnerami z Rosji wystąpili związkowcy. Kilka dni temu do zarządów zakładów stoczniowych z branży morskiej z apelem o zerwanie współpracy z partnerami z Rosji wystąpili związkowcy.

Gdańska Stocznia Remontowa zrezygnowała z wykonania remontów statków, należących do rosyjskich armatorów. Anulowała jeden już podpisany kontrakt i zerwała negocjacje w sprawie dwóch kolejnych remontów.



Czy bojkot rosyjskich firm ma sens?

Stocznia nie podała, co to były za jednostki, ani jaki zakres prac miał być wykonany.

- Nie ma to teraz znaczenia. Zarząd zdecydował, że w obecnej sytuacji nie można było postąpić inaczej - powiedział nam Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji w Remontowa Holding.
Statki te nie wpłynęły do stoczni. W Gdańskiej Stoczni Remontowa stoją dwa rosyjskie statki, których remont zakończył się jeszcze przed inwazją. Armatorzy chcieli zlecić na nich wykonanie dodatkowych prac, ale Stocznia odmówiła. Jednostki te nie należą do podmiotów objętych sankcjami. W najbliższych dniach mają opuścić Remontową.

Z kolei we wtorek 8 marca poinformowano, że Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" w Szczecinie zatrzymała statek należący do rosyjskiego armatora. Chodzi o jednostkę Novodvinsk, która wpłynęła do stoczni 18 stycznia z uszkodzonym kadłubem po tym, jak utknęła na mieliźnie na Zalewie Szczecińskim.

- MSR Gryfia zgodnie z postanowieniami kontraktowymi podjęła decyzję o zatrzymaniu rosyjskiego statku, równocześnie oświadczamy, że w tym przypadku od samego początku byliśmy i jesteśmy w kontakcie z odpowiednimi służbami, które dbają o bezpieczeństwo państwa - poinformował Krzysztof Zaremba, prezes zarządu MSR "Gryfia" .
Okazuje się, że od rosyjskiej inwazji na Ukrainę, szczecińska stocznia remontowa nie przyjmuje nowych kontraktów na remont rosyjskich jednostek. Jak podało Radio Szczecin, "Gryfia" kilka dni temu nie zgodziła się na naprawę statku Akademik Primakov.

Kilka dni temu z apelem, a właściwie z prośbą do zarządów zakładów z branży morskiej, wystąpił Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej.

- Solidaryzujemy się z obywatelami Ukrainy, pracownikami ukraińskich przedsiębiorstw, którzy zostali dotknięci skutkami bezprecedensowej agresji. Szczególne wyrazy naszej solidarności kierujemy do pracowników zatrudnionych w firmach gospodarki morskiej. Jednocześnie prosimy prezesów i zarządy polskich firm związanych z gospodarka morską do natychmiastowej i zdecydowanej reakcji w postaci zerwania jakichkolwiek kontraktów na wszelkie budowy, remonty czy obsługę statków morskich i rzecznych należących, nawet w najmniejszym stopniu do Federacji Rosyjskiej. Tylko jedność państw i społeczeństw Europy może skutecznie przeciwstawić się temu aktowi przemocy godzącemu w podstawowe wartości Europy i całego cywilizowanego świata - napisał Adam Liszczewski, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (290) 7 zablokowanych

  • Ale po co stocznia Gryfia zatrzymała i przejęła ruski statek. Miała go nie przyjąć na stocznie a nie zatrzymywać.

    • 1 0

  • Było im przedstawić cennik 5io krotnie wyższy od obowiązującego i jeśli im to odpowiada to wtedy do remontu krypę ruska.

    • 0 3

  • Rudkie kapcie (1)

    Te dwa statki to pikuś przy innych jednostkach. Zastanawiam się co teraz będą robili panowie z biura rynku ruskiego.

    • 2 1

    • Jak to co.....

      pójdą do technologów na przechowanie.

      • 0 0

  • Niemcy udają, że nakładają sankcje!

    My idziemy z ruskami na ostro, tylko po co, niemieccy faszyści wyjdą obronną ręką, a my będziemy w d*pie!

    • 3 0

  • no i co z zarobkami? (1)

    nie jestem z branzy wiec pytam

    • 0 0

    • O zarobki nie bojsja bo zostaną takie jak obowiązują a sankcje na ruskie statki muszą działać w całej Europie i poza nią tak by ruskie mieli problem z naprawami.

      • 0 0

  • Bhp na najwyzszym poziomie

    Malowanie farbami dwuskladnikowymi z rakotworczymi rozpuszczalnikami a ten w masce pylowce. Panowie juz czasy niewolnicze sie skonczyly. Dobrze ze jeszcze chlop ma pistolet i nie musi miotla farby rozcierac

    • 4 0

  • dlaczego ,,trojmmiasto"zdjecie soldka wkleilo??,bo stocznia gdanska imienia lenina go budowala???

    • 0 0

  • To że sankcje na ruskie statki w portach europejskich to jeszcze nie wszystko. Musi być zakaz pływania ruskiej floty handlowej po wodach terytorialnych innych państw to wtedy ruskie zostaną sparaliżowani.

    • 2 2

  • o tak , wycinac wszystko

    polska to jednak stan umysłu !

    • 2 2

  • Sowieckie trolle zawsze będziecie smieciami

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane