• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański Terminal Masowy oficjalnie otwarty

Robert Kiewlicz
26 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Gdański Terminal Masowy powstał w wyniku porozumienia zawartego pomiędzy Malteurop Polska i Copenhagen Merchants.


Oficjalnie otwarto Gdański Terminal Masowy. To wspólna inicjatywa firm Malteurop Polska i Copenhagen Merchants. Nowy terminal usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim.


Charakterystyczne, żółte silosy słodowni Malteurop, wznoszące się nad dźwigami w rejonie Polskiego Haka, wrosły już w krajobraz gdańskiego portu. Charakterystyczne, żółte silosy słodowni Malteurop, wznoszące się nad dźwigami w rejonie Polskiego Haka, wrosły już w krajobraz gdańskiego portu.

Gdański Terminal Masowy składa się z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 36 tys. ton i systemu przeładunkowego umożliwiającego zarówno obsługę relacji importowej, jak i eksportowej. Ponadto terminal wyposażony będzie w kompleksową technologię suszenia ziarna o wydajności suszenia do 45 ton na godzinę oraz czyszczalnie do wstępnego czyszczenia o wydajności 150 ton na godzinę.

- Nasz terminal pozwala obsługiwać statki do 10 tys. DWT - mówi Rafał Różański, prezes Gdańskiego Terminala Masowego. - Jesteśmy pewni, ze nowy terminal jest skazany na sukces i znacznie wpłynie na zwiększenie przeładunków w gdańskim porcie.

- Terminal w Gdańsku jest częścią większego planu biznesowego Grupy Malteurop - twierdzi Ryszard Zdeb, dyrektor generalny Malteurop Polska. - Chcemy zwiększyć naszą aktywność w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem rynku pomorskiego.

Docelowo Gdański Terminal Masowy będzie się koncentrować na przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. W terminalu przewiduje się obsługę statków o nośności do 10 tys. DWT, rata załadunku 450 ton na godzinę, rata rozładunku 200 ton na godzinę.

Grupa Malteurop jest największym producentem słodu na świecie. W 12 krajach Europy, Ameryce Północnej, Oceanii i Azji posiada 23 oddziały przemysłowe i wytwarza ponad 2,2 miliona ton słodu rocznie. Malteurop działa w Gdańsku od 2007 roku. Wtedy to spółka kupiła działającą na Nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska od 1997 roku spółkę Baltic Malt. Realizowany w gdańskim porcie przeładunek jęczmienia i słodu oraz zlokalizowana tu przetwórnia stały się ogniwem nowoczesnego i ekologicznego łańcucha światowego browarnictwa.

Copenhagen Merchants jest wiodącym międzynarodowym brokerem zbóż, koncentrującym się głównie na ziarnie pochodzącym z krajów skandynawskich, Niemiec oraz basenu Morza Bałtyckiego. Posiada terminale przeładunkowe w Danii i Łotwie o łącznej zdolności składowania około 335 tys. ton zbóż.

Miejsca

Opinie (17)

  • (1)

    Pierwsz raz zaladunek idzie szybciej niż rozładunek ;)

    • 10 3

    • Kiedy

      rozładunek szedł szybciej? Chyba tylko samochodów.

      • 2 1

  • Port w Gdańsku się rozwija, brawo. (3)

    • 50 6

    • Ale promaganda jak za komuny

      • 5 19

    • A co tam słychać w mieście z marzeń i morza czyli Gdyni ?

      wieść giminna niesie, że będą sprzedawać w porcie to co nie zostało jeszcze sprzedane pardon sprywatyzowane.

      • 20 5

    • Rozwój dobrze tylko zawężony .

      Towary masowe transportujmy masowo a nie samochodzik ,wagonik.

      • 0 0

  • Szkoda, że się nie da dojechac do tego terminalu bo Przetoczna i Ku Ujściu przypominają poligon czołgowy.

    • 22 6

  • wszystko fajnie, tylko nie pomyslano o parkingu dla oczekujących Tirów

    a to w przypadku przeładunku zbóż jest ważniejsze niż rata przeładunkowa

    • 25 2

  • Masa to jest klasa

    • 8 1

  • Tylko pogratulować! (1)

    Szkoda, że sąsiad zza płotu (Maritim) tak dobrze sobie nie radzi :[

    • 6 0

    • szkoda że sąsiad zza dwóch płotów (PRCiP) tak sobie nie radzi.... syfilis

      • 0 1

  • A jaki ma pomysł ma na port w Gdyni mają urzędujący radni Gdyni??? Nowe muzeum lub następny wieżowiec???

    a może nowy Info box bo obecny świeci pustkami!!!???

    • 8 2

  • Ciekawe kto jest właścicielem tego obiektu? Holender, Niemiec, Anglik? Wiem, że to trochę internetowe trolowanie... (1)

    ale cieszyłbym się bardziej gdyby tego typu inwestycje były w Polskich rękach. Bo niestety zarabia ten kto jest właścicielem i tylko on. Mam nadzieję, że ludzie tam zatrudnieni zastaną dobre warunki pracy.

    • 10 0

    • Zarabia też Port - a co za tym idzie - Polacy :)

      • 2 1

  • Tak tylko... (1)

    Do podpisu pod zdjeciem na glownej.

    O nosnosci (Deadweight) nie wypornosci. (DWT- Deadweight ton)
    Wypornosc minus ciezr statku pustego to nosnosc.
    Nosnosc minus zapasy ladownosc.
    I na tym ostanim tylko zarabia armator.

    • 6 0

    • Dokładnie tak.
      Swoją drogą, co to w ogóle za jednostka DWT? Co jak co, ale w takim portalu jak Trójmiasto przydałaby się osoba mająca jakieś kompetencje z zakresu branży morskiej.

      PS: Redakcjo, nośność mierzymy najzwyczajniejszych tonach, żadne tam DWT...

      • 3 0

  • Kierowca

    Naj gorszy port w Trójmieście wczoraj z tamtad wróciłem jest korupcja między paniami z wagi a przewoźnikiem wykonującym przeżuty gdy mają dostawy od klienta są wzywani poza kolejnością za opłatą 50zł.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane