- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Gdański armator kupił kolejny statek
Żegluga Gdańska wzbogaciła się o kolejny statek towarowy. Jednostka została odkupiona od norweskiego armatora. Dziś Tarzan, a wcześniej Starmi pływa pod polską banderą.
- Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 r. Wcześniej należał on do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Statek, przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep. Jednostka została zbudowana w 1995 r. w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V w Waterhuizen - jako pierwszy poinformował branżowy portalmorski.pl.
Statek przystosowany jest do ładunku ziarna, zaś dno ładowni jest wzmocnione do rozładunku chwytakami.
Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. Spółka posiada też 14 statków, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Kilka lat temu władze firmy postanowiły rozszerzyć działalność. Jak tłumaczono, koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba było szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok.
Spółka jest więc właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. Do jednostek: Tollund, Kopersand i San Diego teraz dołączy Tarzan.
Tarzan, tak jak i pozostałe statki, będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.
- To moja ukochana bandera. Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać, że tania nie jest - mówił już kilka lat temu Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej i - jak widać - dalej trzyma się tej zasady.
Żegluga Gdańska jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Dziś jest przede wszystkim największą w Polsce firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-20 13:52
Dlaczego polska nie jest tania bandera jak np (6)
Liberia, Bahamy, Wyspy Marshalla ?
Przecież to tylko dodatkowe wplywy- 42 3
-
2021-01-20 23:35
najlepszą tanią banderą jest Mongolia, nawet nie posiada dostępu do morza haha a uznana przez ITF
- 4 0
-
2021-01-20 18:18
(1)
Dlatego, że ubezpiecza marynarzy, szanuje ich prawa, wymaga aby statki trzymały pewien poziom techniczny i takie tam głupoty, jak płacenie podatków w PL a nie w Liberii. Pytanie tak naiwne, jak to, dlaczego w Ugandzie podatki są niższe. Są, ponieważ idą jedynie do kieszeni wodza, niczego się z nich nie finansuje. Wszystkie cywilizowane bandery są drogie - w porównaniu z tymi dzikami, pod którymi dziś pływamy.
- 17 3
-
2021-01-20 20:54
a u nas można podatki oddać rydzykowi, kur wizji i jedynie słusznym samorządom. To jest dopiero cywilizacja
- 15 4
-
2021-01-20 16:18
bo po co, ważne jest lgbt i inni wrogowie narodu
- 23 4
-
2021-01-20 15:55
Dlaczego Polska
nie jest rajem podatkowym jak Irlandia, Panama czy Cypr?
- 19 3
-
2021-01-20 15:53
~~dlatego,ponieważ naszym krajem rządzą ludzie którzy nie wiedzą ,że z Bałtyku można wypłynąć na ocean!!
- 39 0
-
2021-01-20 23:56
A kontenerowca nie lepiej by bylo (1)
Najtańsza konstrukcja to kontenerowiec, jest terminal w Gdyni jest w Gdańsku, nie musi to być taki wielki jak do Gdańska wpływają, ale mniejsze jednostki też tam są
- 1 5
-
2021-01-21 07:05
kurde
szkoda, że cię ie zapytali o zdanie przed kupnem, bo przy sile twoich argumentów i wiedzy...
- 5 0
-
2021-01-20 18:13
(3)
Całkiem młody ten statek , ponad 25 lat.
Pewnie poplywa drugie tyle tak do 50 lat jak nasze łodzie podwodne- 14 2
-
2021-01-20 22:35
Napisałeś " łodzie podwodne " (1)
więc śpieszę z informacją, że łodzie podwodne pływają po Jeziorze Genewskim. W Marynarce wojennej są okręty. O.R.P. , Okręt Rzeczpospolitej Polski. Wypowiedż typu łódż podwodna, obraża Polskich marynarzy podwodniaków.
- 2 4
-
2021-01-21 07:11
Obraża bo nie mamy ani okrętu podwodnego ani łodzi podwodnej
Która byłaby sprawna.
- 0 0
-
2021-01-20 18:16
Żywotność statku towarowego to ok. 30-35 lat, tak więc interes życia zrobiła Żegluga kupując 25 letni statek. Ciekawe, chociaż czy ma odnowioną klasę
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.