- 1 Ogromne samochodowce pracujące dla wojska w Gdyni (62 opinie)
- 2 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (269 opinii)
- 3 Rozwiązania AI już zagościły w Trójmieście (66 opinii)
- 4 Regulowane ceny energii będą utrzymane (151 opinii)
- 5 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (268 opinii)
- 6 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (123 opinie)
Gdański system Flamingo lepszy niż tradycyjne urządzenia GPS
Firma z sektora kosmicznego Blue Dot Solutions opracowała system do pozycjonowania pojazdów w czasie rzeczywistym, osiągając precyzję lepszą od 1 metra. W tradycyjnych odbiornikach notowane są błędy sięgające nawet 75 metrów.
Rozwiązanie Blue Dot Solutions jest skierowane do tych przewoźników, którzy chcą wiedzieć, jak dane pojazdy poruszają się w warunkach miejskich. Dodatkowo można sprawdzić, z jakimi czynnikami i jak często wchodzą w interakcję. Zaawansowany system informatyczny pozwala na ustawienie alertów w przypadku wypadków oraz na monitoring innych parametrów jazdy, w tym przyspieszenia.
Stały monitoring wpływa na bezpieczeństwo
- Przykładem na to, że systemy takie jak stworzony w ramach projektu Flamingo są potrzebne w przestrzeni miejskiej, jest np. niedawny tragiczny wypadek autobusu w Warszawie. Tego typu sytuacje spowodowane błędem ludzkim będą się powtarzać, ale z pomocą technologii można zapobiegać lub zminimalizować ich skutki - mówi dr inż. Krzysztof Kanawka, CEO Blue Dot Solutions. - Nasze rozwiązanie pozwala m.in. na dokładne ustalenie, jak pojazd porusza się po ulicy, po której znajduje się stronie, jak zakręca, w jaki sposób korzysta z zatoczek i innych elementów dróg. Dane pozwalają na analitykę ruchu, szukanie miejsc, gdzie pojazd porusza się "nietypowo", np. kiedy wąski wjazd utrudnia przejazd lub rozwidlenie dróg zwiększa niebezpieczeństwo kolizji. Dodatkowo zebrane z czasem w systemie informacje umożliwiają porównanie zachowań kierowców. Jak się okazuje, te konkretne dane mogą okazać się dla przewoźników wyjątkowo wartościowe.
Zastosowanie rozwiązania w tramwajach może pozwolić określić, w których miejscach następuje pogorszenie stanu torowiska. Szeroka wiedza o tym, jak w mieście funkcjonują autobusy i tramwaje, może przekładać się na zmniejszenie eksploatacji pojazdów, zredukowanie kosztów napraw, zminimalizowanie kolizji oraz znaczną poprawę bezpieczeństwa na drogach.
System w miejskich tramwajach i autobusach
Technologia opracowana przez firmę Blue Dot Solutions już wzbudziła duże zainteresowanie wśród różnych firm logistycznych oraz przewoźników transportu publicznego.
- Cieszymy się, że tyle firm zainteresowało się systemem i zgłosiło do nas w celu demonstracji - kontynuuje Kanawka. - Oznacza to, że nie tylko miastom zależy na zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach. Wyobraźmy sobie, co by się stało, gdyby rozwiązanie z Flamingo wprowadzić szerzej do użycia. Nastąpiłby gwałtowny spadek wypadków, a zebrane dane pozwoliłyby na większe zrozumienie kwestii ruchu w mieście. Dzięki temu koszty eksploatacji pojazdów uległyby znacznemu obniżeniu, nie wspominając o tym, że wiele osób zachowałoby zdrowie lub nawet życie.
Miejsca
Opinie (58) 1 zablokowana
-
2020-07-18 17:38
Zapłac za mapy
Najpierw zapłać bo wykorzystujesz bezczelnie czyjąś prace
- 0 0
-
2020-07-18 22:03
differential gps
a slyszal ktos o DGPS - stacje bazowe, poprawki, lepsza dokladnosc. nic nowego...
- 3 0
-
2020-07-19 01:14
Same superlatywy byle tylko znalezc klienta
A tak na dobrą sprawę to taka dokładność wcale nie jest nikomu potrzebna, czy ten autobus jest tutaj, czy 10m dalej to raczej różnicy nie robi w skali miasta
- 0 0
-
2020-07-20 21:51
Jak tutaj jest tylu mądrali to może któryś by wymyślił aby tramwaj nie zatrzymywał się na każdym skrzyżowaniu bo ma przeważnie czerwone światło
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.