- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Gry komputerowe. Rozrywka 16 mln Polaków
W gry komputerowe gra już 16 mln Polaków, a wartość krajowego rynku szacuje się na blisko 600 mln dol. Cały globalny rynek gamingowy jest w tej chwili wart ok. 146 mld dol. Coraz większą widownię mają także rozgrywki e-sportowe - informuje agencja Newseria. W 2020 roku e-sport oglądało na świecie blisko 500 mln osób, a platforma Twitch do streamowania gamingowych i e-sportowych zmagań zanotowała ponad dwukrotny wzrost oglądalności. W Polsce rynek gamingowy urósł podczas pandemii o 12 proc.
Według szacunków Newzoo przytaczanych w ubiegłorocznym raporcie PARP ("The game industry of Poland") w gry komputerowe gra ok. 16 mln Polaków, którzy generują wartość rynku na poziomie 596 mln dol. To plasuje Polskę w okolicach 20. pozycji na światowym rynku gier wideo. Jednocześnie polscy gracze to trzecia największa grupa klientów serwisu cyfrowej dystrybucji gier GOG.com pod względem udziałów w sprzedaży. Z kolei dane Epic Games Store wskazują ich jako siódmą największą społeczność na tej platformie.
E-sport. Czy wakacje sprzyjają graniu? Zdania są podzielone
Wzrosty na rynku gamingu sprzyjają także rozwojowi e-sportu. Globalna publiczność e-sportowa w ubiegłym roku była szacowana przez Newzoo na 495 mln osób, z których około 223 mln to entuzjaści tej formy rozrywki, a reszta to widzowie okazjonalni. Prognozy Insider Intelligence wskazują, że w 2023 roku rozgrywki e-sportowe będzie śledzić już niemal 650 mln osób. Tylko w Polsce turniej IEM Katowice 2020 w formule wyłącznie online śledziło nawet milion widzów jednocześnie.
Larp, planszówki i gry miejskie to nie tylko zabawa. Branża gier w Polsce
Jak wskazuje raport "E-Sport 2020. Biznes - Rynek Pracy - Edukacja", e-sport może się stać jedną̨ z głównych gałęzi gospodarki elektronicznej w perspektywie najbliższych pięciu lat. Już teraz polski rynek e-sportu wart jest ok. 11,5 mln dol.
Opinie (8)
-
2021-08-18 08:32
(2)
Znowu artykuł sponsorowany zw. z "e-sportem";) Wykorzystując okazję, przyznam jedno. Król jest tylko jeden, jest to Gothic 1+2;)
- 5 2
-
2021-08-18 08:51
Gothic
Arcania też nie była zła
- 1 1
-
2021-08-18 16:44
bzdura.
heroes 3 a potem jeszcze z setka innych :P
a z podobnych do gothica to choćby morrowind czy kotor...- 0 0
-
2021-08-18 09:28
"a platforma Twitch do streamowania gamingowych i e-sportowych zmagań zanotowała ponad dwukrotny wzrost oglądalności."
Akurat Twitch zanotował wzrost oglądalności nie przez gry, a przez pokazy modelek w basenach.- 6 0
-
2021-08-18 09:37
(2)
Nigdy nie kręciło mnie to. Dla rodziców to święty spokój z dzieckiem... Widać i słychać. Mam dwóch synów 4 i 6 lat. Bajki na telefonie oglądają tylko jak wracamy g przedszkola do domu albo jka jedziemy w dłuższą trasę. Kontrolujcie ludzie wasze pociechy chociaż troszkę.
- 2 2
-
2021-08-18 09:50
(1)
Bajki?
- 0 2
-
2021-08-18 10:57
Bajki. Może lepiej strzelanke jakąś dzieciom?
- 0 0
-
2021-08-18 10:03
To zaledwie groszowe sprawy .wystarczy sprawdzic ile zarabiaja najmłodsze modelki na chaturbate
I to bez rozbierania się!
Potęga głupoty jest coraz większa , jednocześnie dyskryminacja płci męskiej.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.