- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (33 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (167 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (93 opinie)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (156 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Handel w niedziele. Biblioteka w Biedronce?
Czy sklepy Biedronki będą czynne w każdą niedzielę? Spółka Jeronimo Martins Polska milczy, związkowcy twierdzą, że coś jest na rzeczy, a w mediach zrobił się szum. Tym razem nie będzie już punktów pocztowych, a mają być... wypożyczalnie książek albo placówki medyczne.
Zapisy ustawy covidowej obejściem zakazu handlu w niedziele?
Szybko pojawiły się nowe pomysł. Sklepy stawały się czytelniami, punktami medycznymi czy wypożyczalniami sprzętu sportowego. Do tej pory obejścia stosowały małe sieci i pojedyncze sklepy. Pojawiła się jednak informacja, że po takie rozwiązanie ma zamiar sięgnąć potentat na rynku, czyli sieć Biedronka.
- Biedronka to kolejna sieć handlowa, która zamierza otworzyć część sklepów w niedziele niehandlowe metodą "na klub czytelnika" - twierdzą pracownicy sieci. Zgodnie z ich relacjami, po raz pierwszy ma się to wydarzyć już w najbliższą niedzielę (7 sierpnia), ale dyskonter do ostatniej chwili stara się trzymać wszystkich w niepewności i nie potwierdza oficjalnie tych zamiarów. Od poniedziałku Biedronka nie odpowiedziała na pytania w tej sprawie - donosi portalu branżowy wiadomoscihandlowe.pl i dodaje, że pracownicy Biedronki z różnych regionów Polski dowiedzieli się już od swoich przełożonych, że mają stawić się w pracy w najbliższą niedzielę - teoretycznie "niehandlową".
Daj nam znać, jeśli Biedronka w twojej okolicy będzie czynna w niedzielę niehandlową - biznes@trojmiasto.pl
Spółka Jeronimo Martins Polska faktycznie nie komentuje sprawy, ale też co ważne, nie dementuje tych doniesień. Należy jednak pamiętać, że część sklepów działających pod szyldem Biedronki, to franczyza, czyli są to sklepy prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców. W tych placówkach to bezpośredni właściciel zdecyduje czy poszerza działalność i poprowadzi czytelnię bądź punkt medyczny.
W sumie cała sieć Biedronka liczy 3154 sklepów w ponad 1100 miejscowościach. Według doniesień portalu wiadomoscihandlowe.pl w najbliższą niedzielę 7 sierpnia ma się otworzyć w całej Polsce 600 sklepów.
Najbliższa niedziela handlowa wypada w niedzielę 28 sierpnia.
Opinie (324) ponad 20 zablokowanych
-
2022-08-04 12:14
Opinia wyróżniona
"Zakaz handlu" to dwa słowa, których znaczenie rozumie każdy przedszkolak (40)
Przepis nie jest głupi ani dziurawy. Po prostu nie pasuje mniejszości, która go próbuje obchodzić w coraz dziwniejsze sposoby. Ale to demokratycznie wybrana większość coś takiego wprowadziła i trzeba to uszanować. Inaczej będzie w Polsce anarchia. Można wpisać do ustawy, że sklepy nie mogą udawać punktów pocztowych, dworców, bibliotek, muzeów, kin i teatrów. Ale wtedy wymyślą sobie kościół świętej podwawelskiej i będą odprawiać obrzędy. Przecież to absurd.
- 79 300
-
2022-08-06 20:41
Ja
Problemem jest ustawa która ma wiele wykluczeń i wyjątków od zakazu. Skoro prawo na to zezwala to dlaczego z niego nie skorzystać?
- 0 0
-
2022-08-05 21:22
Pj
Nikt ci nie kaze robic zakupow w niedziele. Chcesz to chodz do sukienkowych gamoni.
- 0 0
-
2022-08-05 15:36
Czyli biblioteki mają być czynne w niedzielę?
- 0 0
-
2022-08-05 10:37
bzdura
Skoro nie pasuje mniejszości to czemu tak otwarte sklepy są pełne?
Bo w niedzielę do kościoła?
Z takim podejściem fani Jezuska juz niedługo odejdą do lamusa.- 3 0
-
2022-08-05 08:14
Bask
Idą twoim tokiem myślenia placówki Poczty Polskiej nie powinny udawać księgarni, sklepów z dewocjonaliami, sokami i kolorowankami. Tym bardziej, że to nie prywatny, komercyjny biznes lecz URZĄD państwowy.
Jestem za pozostawieniem prywatnych biznesów samym sobie - rynek zweryfikuje. Nie widzę nic dobrego w siłowym wciskaniu jakiejkolwiekIdą twoim tokiem myślenia placówki Poczty Polskiej nie powinny udawać księgarni, sklepów z dewocjonaliami, sokami i kolorowankami. Tym bardziej, że to nie prywatny, komercyjny biznes lecz URZĄD państwowy.
Jestem za pozostawieniem prywatnych biznesów samym sobie - rynek zweryfikuje. Nie widzę nic dobrego w siłowym wciskaniu jakiejkolwiek religii w system prawny (a przecież zakaz niedzielny był tylko i wyłącznie ukłonem w stronę kościoła katolickiego, tak w zamian za głosy, za propagandę głoszoną podczas kazania itp).- 10 0
-
2022-08-05 07:57
Precz z komuną!
- 1 2
-
2022-08-04 20:28
(1)
Lecz się na nogi bo na głowę już za późno. Za rok wygrywa demokratycznie jakąś partia i wprowadza przepis o zakazie handlu w poniedziałki oraz sprzedaży prezerwatyw osobom powyżej 70 roku życia to też napiszesz że wybrana demokratycznie i tak ma być. Zostaw sukienkowych i zacznij samodzielnie myśleć.
- 10 2
-
2022-08-05 15:47
Niestety ale tak napiszę. Tak działa demokracja.
Jak wygra opozycja może zakaz handlu znieść. Może przywrócić aborcję do 5 roku życia ale MUSI wygrać wybory. Tylko i aż tyle. Ogłoście droga opozycjo program i zobaczymy. Ja w najbliższe wybory powiedziałem sobie, że wybiorę tych, dzięki którym JA najwięcej zyskam. Czekam na programy!!
- 1 2
-
2022-08-04 14:14
Proszę bardzo niech otwierają czytelnie, ale zakaz handlu dalej obowiązuje. Jedno drugiemu nie wadzi. Czy jak idziesz poczytać książkę to trzeba od razu kupić 10kg cukry i 16 rolek papieru. Stanowiska czytelnicze latem na mrożonkach a zimą w piekarni, wiadomo.
- 2 10
-
2022-08-04 13:45
Taka jest jakość tej ustawy z milionem wyjątków
Zrobiliby ustawę że nie wolno pracować i tyle to by było dobrze. Ale dodali kilkadziesiąt wyjątków i jak zwykle powstał dziurawy bubel.
- 0 3
-
2022-08-04 13:28
absurdem jest zazkaz handlu w niedziele, podczas gdy (4)
mozna za ten dzien otrzymac wolne np. w następny piątek
- 25 7
-
2022-08-05 10:07
Ciekawe???
Szkoda tylko, ze nie dają tego wolnego. Nie chce mi się pracować 7 dni w tygodniu
- 0 0
-
2022-08-04 14:18
(2)
Fajnie, ale nie wiedzieć czemu większość wydarzeń kulturalnych, sportowych itp odbywa się właśnie w sobotę lub niedzielę. W piątek też nie spotkasz się ze znajomymi bo są w pracy.
- 5 11
-
2022-08-05 12:57
W mojej rodzinie są nauczyciele akademiccy i pięlęgniarka, i tak się nie spotkamy w niedzielę czy sobotę.
- 0 0
-
2022-08-04 20:31
To zamykać również w soboty potem w piątki itd.. bo nieroby z sekty wolą socjale niż pracę.
- 10 1
-
2022-08-04 12:24
(16)
Absurdem jest myślenie, że PiS jest większością wybraną. Oni nie są. Reprezentują one maksymalnie 43 procent kraju.
- 55 13
-
2022-08-05 15:39
To ile % w takim razie reprezentuję opozycja?
- 1 0
-
2022-08-05 09:37
to samo z PO , na nich jeszcze mniej głiosowało
- 3 2
-
2022-08-05 08:00
Raczej 25% kraju (1)
Bo do wyborów chodzi połowa uprawnionych. I oni mają te 40% z połowy.
- 1 1
-
2022-08-05 08:12
Jak ktoś nie idzie na wybory, to mówi "pasuje mi wybór dokonany przez innych", czyli odpowiada mu PiS.
- 4 1
-
2022-08-04 13:07
(11)
Nie nie, oni reprezentują 43% tych co poszli na wybory, a to jest spora róznica.
- 56 4
-
2022-08-04 13:16
Reszta woli siedzieć w domu zamiast pójść na wybory i teraz psioczyć w internecie. (10)
- 28 5
-
2022-08-05 10:05
Peowcy przegrali dwa razy z rzedu wyborcy
A teraz szukaja winnych przegranej, bo nie poszli na wybory
- 2 2
-
2022-08-04 13:33
(8)
A skąd ta pewność, że reszta to sami wyborcy totalnej opozycji? Jakieś propagandowe myslenie...sam znam osoby które nie chodzą na wybory ale z tych wszystkich partii wybraliśmy PiS czyli najmniejsze zło...
- 7 26
-
2022-08-04 13:41
Czy po tym co się teraz dzieje, dalej uważasz, że PIS to najmniejsze zło? (7)
- 18 8
-
2022-08-05 15:40
Oczywiście.
- 0 0
-
2022-08-04 13:55
(5)
A co się dzieje? Póki co w Polsce nie brakuje niczego jak w niemczech gdzie nie ma cieplej wody a dopiero lato. Porównując rządy poprzedników do tego co jest teraz to uważam tak dalej. Zwłaszcza, że skutki rządów Merkel i donalda widać właśnie w Niemczech :)
- 9 30
-
2022-08-04 20:33
(1)
Co jest lepsze średnia krajowa wzrosła o 50,% a chleb o 200% , mieszkania 200% , remont mieszania -robiłem w 2014 roku zapłaciłem około 20 tyś teraz za podobny chcą 45 tyś. Co jest lepiej poza tym że pewna grupa wstała z kolan?
- 17 3
-
2022-08-05 08:10
Bask
Pamiętaj, że średnia krajowa wzrosła z powodu pompowania minimalnej krajowej - tu zadziałała arytmetyka, a nie rynek pracy.
- 3 0
-
2022-08-04 14:49
No nie wiem co się dzieje (2)
może sobie sam wymyśliłem 16% inflacji, obniżanie stóp procentowych do zera, a potem gwałtowne podnoszenie, przekręty respiratorowe, propagandę medialną, obsadzanie spółek skarbu państwa, oligarchę rządowego Obajtka, przejedzenie rezerw finansowych.
Jedyne co rząd PiS robi dobrze to dopłaty. Nie potrafi rozwiązać żadnego problemu, alemoże sobie sam wymyśliłem 16% inflacji, obniżanie stóp procentowych do zera, a potem gwałtowne podnoszenie, przekręty respiratorowe, propagandę medialną, obsadzanie spółek skarbu państwa, oligarchę rządowego Obajtka, przejedzenie rezerw finansowych.
Jedyne co rząd PiS robi dobrze to dopłaty. Nie potrafi rozwiązać żadnego problemu, ale rozwiązuje to dopłatami.
Nie rodzą się dzieci - dopłata (nie zadziałało), drogi węgiel - dopłata, drogie kredyty - akurat nie dopłata, ale przesunięcie spłaty.
Podaj choć jedną rzecz, gdzie PiS zrobił coś dobrze, co nie wymagało dodatkowych opłat z budżetu.- 32 7
-
2022-08-05 15:42
(1)
Nie muszę nosić dowodu rejestracyjnego w portfelu oraz prawa jazdy.
- 0 0
-
2022-08-05 16:35
Pod warunkiem, że masz aplikację w telefonie. To już wolę dokument. Poza tym, to dotyczy tylko kontroli przez policję. Np. w banku czy urzędzie nic nie załatwisz.
- 1 0
-
2022-08-04 12:20
Nie (7)
Zakaz nie pasuje zdecydowanie większości, wprowadziła go natomiast mniejszość.
- 141 18
-
2022-08-04 13:06
(6)
Mówisz o większości w Europie? To sprawdź jak to wygląda sprawa otwartych sklepów w sąsiednich krajach.
- 15 53
-
2022-08-06 20:43
Ja
Większość obywateli kraju a nie państw
- 0 0
-
2022-08-04 13:32
(4)
Sprawdzam.
Rosja - można handlować. Białoruś - można. Ukraina - można. Słowacja - można. Czechy - można. Niemcy - nie można.- 28 4
-
2022-08-05 12:55
Z tym, że w Niemczech w dużych miastack część sklepów działa w niedzielę.
Do południa działają piekarnie, i niektóre sklepy spożywcze, zamykają się ok. 12-13.00. Działają sklepy typu ALDI w centrum, cześć centrów handlowych i sklepy na dworcach kolejowych działają do 17-18.00.
- 5 0
-
2022-08-05 10:03
To jedz do ruskich w niedziele na zakupy
Do kaliningradu nie masz daleko
- 2 7
-
2022-08-04 18:11
To jednak wolę żeby w Polsce było jak w Niemczech niż jak w pozostałych wymienionych krajach.
- 10 24
-
2022-08-04 13:42
Niemcy nie muszą pracować w handlu w niedzielę
Wystarczy, że na wschodzie pracują dla nich w niemieckich marketach.
- 17 8
-
2022-08-04 18:15
Opinia wyróżniona
(12)
Ludzie coraz dłużej pracują, bo życie , kredyty itp.
Zostaje sobota na zrobienie zakupów, posprzątanie, popranie.
Niedziele handlowe dają ten luz dodatkowego dnia na zakupy na cały przyszły tydzień.- 109 44
-
2022-08-07 21:41
Do roboy
To zapraszamy do pracy w niedzielę, nikt Ci nie broni ...
- 0 0
-
2022-08-06 08:21
jeśli 6 dni do g.22 nie wystarcza - to niedziela też nie pomoże
- 0 1
-
2022-08-05 17:19
(1)
to idz na zakupy w sobote a sprzataj w niedziele
- 0 2
-
2022-08-05 17:56
ale po 16 ciężko dostać świerze warzywa
- 1 0
-
2022-08-05 17:18
Urzedy tez powinny byc otwarte w niedziele bo ja pracuje w tygodniu!
- 2 0
-
2022-08-05 14:19
To idź pracuj
- 0 1
-
2022-08-05 07:00
Niby tyle magistrów zarządzania, a nie potraficie zarządzać swoim czasem? Sklepy w tygodniu otwarte do późnych godzin i nie jesteś w stanie zrobić zakupów? A jak załatwiasz sprawy w urzędzie, banku, warsztacie samochodowym, fryzjera itp.? Może też powinno to wszystko być otwarte w niedzielę?
A jak to sobie wyobrażacie jak tusku wprowadzi 4 dniowy tydzień pracy?
Czy urzędy- 5 20
-
2022-08-04 20:58
Dlatego ludzie nie mający kredytów (4)
Powinni poświęcić swój dzień wolny bo Ty masz kredyt?
Może trzeba było kupić mniejsze mieszkanie, a nie apartament?
Pięcioletni samochód jeździ tak samo jak ten z salonu.- 9 27
-
2022-08-05 15:12
Ja tam nie wiem, nie mam samochodu, nie moge zrobic zakupow na caly tydzien za jednym zamachem. Niedziela handlowa dawala mozliwosc kupienia czegos czego sie nie zdazylo kupic w tygodniu.
- 2 0
-
2022-08-05 08:18
nikt im nie każe (2)
dobrze że mniej wartościowa jest zmarnowana niedziela pracowników kin, gastronomii, stacji benzynowych, instytucji kultury itp.
- 13 2
-
2022-08-05 10:08
Peowcy tacy biedni (1)
Pracuja od poniedziałku do piątku od 7 do 22 i nie maja czasu zrobic zakupów w tygodniu
- 0 8
-
2022-08-05 14:22
No i??! Dla Ciebie ktoś ma orać w niedziele ? Może ten ktoś tez nie ma czasu . Sklepy są otwarte do soboty po 18 godz i jak można nie znaleźć czasu . To zapraszam do ogrodu owoce sezonowe zjeść w niedziele . Zdrowie większe a i panie z marketów w niedziele spędza dzień wolny z rodzina !!!
- 0 2
-
2022-08-04 13:06
Opinia wyróżniona
Bardzo mnie to cieszy, czekam też na inne sieci (7)
Bardzo mnie to cieszy. Precz z zakazami. Kto nie chce pracować w handlu nie musi. Mamy nikłe bezrobocie. Na pewno będę w sklepie w niedzielę. Czekam, aż inne sieci też otworzą sklepy.
- 136 49
-
2022-08-05 09:52
Mamoń skoro pracujesz w Biedronce to co w tym dziwnego, że będziesz w niedzielę w pracy ?
- 2 0
-
2022-08-04 23:52
Bibliotekarka biedronkowa
Ech to szkoda ,że praktycznie w każdej Biedronce brakuje pracowników , robota nie jest lekka a płaca nie jest duża i ludzie za te pieniądze nie chca pracować ️ Jeżeli będą otwarte jeszcze w niedzielę to pracowników też będzie mniej w tygodniu bo każdy ma ileś godzin do wyrobienia.. Zapraszam do pracy w Biedronce :) Ja już pracuje w Biedronce więc zaczynać nie muszę
- 3 1
-
2022-08-04 13:41
(4)
Na co otwierać sklepy w niedziele? Te które się otwierają świeca pustkami idź i zobacz, wiem bo pracowałem....ludzie przychodzą na 30 minut przed zamknięciem 20:30 a cały dzień marnowany jest prąd a ludzie siedzą gapiąc się w sufit.
- 6 29
-
2022-08-05 15:16
Rozumiem. Nikt nie chodzi w niedziele po zakupy, otwarte sklepy swieca pustkami, a pracownicy sie gapia w sufit. Wlasciciele sklepow kombinuja na wszystkie strony by coraz wiecej sklepow otwierac, dokladajac przy tym do interesu, a pracownicy walcza o wolne niedziele, zeby nie zapiep**ac w niedziele, bo ludzie masowo wala na zakupy. Wszystko jasne.
- 1 0
-
2022-08-04 17:03
nie marnuj prądu na durne komentarze.
- 5 1
-
2022-08-04 16:53
A kogo teraz stac żeby robić zakupy na cały tydzień w takiej żabce gdzie wszystko 300% droższe niż biedrze czy lidlu ? Xd
- 19 1
-
2022-08-04 13:48
Gdyby się nie opłacało, to właściciel by nie otwierał
- 30 5
Wszystkie opinie
-
2022-08-04 11:42
(3)
W niedziele powinno sie odpoczywac jak przykazal Pambuk.
- 15 59
-
2022-08-04 16:47
(1)
W takim razie zamknijmy szpitale, restauracje, komunikacje miejską i policję - jak wolne to wszyscy :)
- 8 3
-
2022-08-04 17:29
Porównanie na POziomie dziecka.:)
- 2 5
-
2022-08-05 08:55
Jezus odpoczywał w sobotę.
- 2 0
-
2022-08-04 11:45
brawo :) jak zjednoczona prawica pójdzie na śmietnik historii mam nadzieje ze wszystko wróci do normy (6)
trzeba będzie lata sprzątać po tym syfie ale damy rade, oby kolejne pokolenia pamiętały jak w 7 lat zp zrujnowała Polskę i polaków
- 119 35
-
2022-08-04 13:28
Jeden dzień wolny ci przeszkadza (1)
A trzy dni wolne gratis od rudego już nie?
- 7 19
-
2022-08-04 13:41
Dlaczego porównujesz jeden dzień tygodniowo do 3 dni rocznie?
- 4 5
-
2022-08-04 23:16
Następne wybory wygra pis. (1)
Przypomnicie sobie mój komentarz. Sam będę na nich głosował gdyż ryżego nie cierpię.
- 2 4
-
2022-08-05 04:49
Za to kochasz karakana żoliborskiego
- 1 2
-
2022-08-04 23:21
tego sprzątania będzie na 10 lat (1)
- 3 2
-
2022-08-05 09:58
Opozycja nie potrafi sprzątać po sobie a co dopiero po kimś.
- 0 1
-
2022-08-04 11:45
Opinia wyróżniona
Po co te zakazy handlu, znieść je!!! (12)
Ewidentnie widać że chcemy robić zakupy w niedziele. Dać personelowi dodatki za niedziele i sami będą chcieli przychodzić do pracy. Wiem coś o tym.
- 444 45
-
2022-08-04 11:57
(1)
A jak to wygląda w praktyce: praca w niedzielę 6-23, w zamian jakieś śmieszne wolne w tygodniu, typu wtorek/ czwartek(gdy nic się nie dzieje).
- 20 56
-
2022-08-04 12:01
Wolę odbębnić niedzielę, gdzie ludzie w wakacje siedzą np. na plaży, snują się po jarmarku itp. Za to we wtorek samej pójść na większe zakupy czy zapisać się do lekarza na dowolną godzinę, skoro mam cały dzień do dyspozycji.
- 95 10
-
2022-08-04 12:22
(4)
Fanatycy wiary chcą ludzi w kościołach, a nie w sklepach.
- 36 11
-
2022-08-04 15:24
Ludzie i tak nie pójdą do kościoła (1)
Kościół Katolicki nie potrzebuje wrogów, w tym kraju sam się w końcu zaora.
- 25 2
-
2022-08-04 23:14
związkowcy chcą wolnej niedzieli
nie po to, żeby iść do kościoła
- 4 0
-
2022-08-04 17:00
to niech naprawia swoich pracowników a wtedy biora sie za innych
- 4 0
-
2022-08-04 21:35
To już chyba podchodzi pod polityczną dyskryminację mniejszości religijnych. Dla przykładu muzułmanie swoje modły mają w piątki (patrz nasz lokalny meczet w Oliwie). Co jeśli ktoś ichniego wyznania do tej pory pracując w handlu miał wolny piątek, a teraz go nie ma? Dlaczego wyznawcy jednej wiary chcą układać życie pozostałym? No chyba, że to celowe działanie - politycy udają pobożnych, a swoim działaniem sprawiają, że coraz więcej ludzi z "ich" wiary rezygnuje. Zabawnym jest też nawoływanie obecnej opozycji do buntu, wyszukiwanie małoletnich marionetek do "weryfikacji ile kasy dostał Pan R. na fundację, której rzekomo przewodzi" i ogólna nagonka na KK, a zapominanie, że sami też smarowali, jak u władzy bili. Ba, jak wrócą, to też będą to robić (kościół niby be, a na otwarcie tunelu zapraszano Biskupa!! hipokryzja?) ! Dlaczego? Bo wstyd się przyznać, że część mienia, które obecnie ma w posiadaniu KK to to co było ze spadków, czy to na poszczególnych pasterzy, czy ogólnie na całą wspólnotę, a część to rekompensata za utratę tego co winno być takim spadkiem/własnym posagiem, wniesionym do KK zamiast danym do. Politycy rzekomo tępiący KK słowem nie pisną, że niektórzy z prowadzących te swoje parafie potrafią się jednak zrzec swojej części spadku na rzecz swoich krewnych. I jakoś KK nie leci i nie wyszarpuje "bo nasze". Toż to nie pasuje do tej całej otoczki "oni są źli". A kto niby lepszy? Czemu przez tyle lat nikt nie raczył zrobić tego co w większości UE - podatek od danej wiary - wyznajesz płacisz w podatkach lub samemu na tacę dajesz. Odpowiedź jest prosta - religia, jakakolwiek, to najlepsze narzędzie do zbierania głosów politycznych. A że w tej największej akurat są za jednymi, nie drugimi, cóż... może zamiast deweloper+, których cwaniactwo wkurza mieszkańców, lepiej dogadać się z jakimś proboszczem/imamem/popem czy kto tam akurat najważniejszy jest i faktycznie zobaczyć potrzeby mieszkańców. Prędzej zna je wspólnota religijna, niż niejeden lokalny polityk.
- 0 2
-
2022-08-04 13:44
Dokładnie, swojego czasu były dodatki...
... za prace w niedziele w Casto...ie (market budowlany). Chętni sami się zapisywali a lista na 7 miesięcy do przodu była zajęta. Wszystko więc kwestią kasy. Obsługa będzie miała w kieszeni i będzie zadowolona. PEACE
- 44 1
-
2022-08-04 14:24
zdelegalizowac solidarnosc (2)
- 18 3
-
2022-08-04 14:54
związki to pasożyty (1)
nic nie robią, są od brania kasy
- 21 2
-
2022-08-04 21:44
I dlatego powinno się je zdelegalizować. Wszystkie, co do jednego. Jak ktoś chce zbiorowo walczyć, niech idzie do prawnika ze swoim zespołem (są i w opcjach pro bono - za friko). Obecnie wygodniccy, którzy de facto żyją z kasy tych, którym utrudniają pracę i odbierają dni wolne w tygodniu, żyją na ich koszt - żadną pracą skalani nie są. Od nadmiaru leserstwa we łbach im się przewraca i zaczynają działać na niekorzyść rąk, które je karmią. Składki mają niezależnie od pensji członka, więc co się będą przejmować czy taki zarobi mniej. Związkowcy z S są jak ZNP - niby za nauczycielami, a jakoś gro pewnie do dziś nie wie, że z ich składeczek prezesik i spółka kupili... beczki z whiskey :) niby jako inwestycja, tylko dziwnym trafem % zniknęły i wykazano straty. Jakim cudem zniknęły? O tym ani słowa "nie ma i już". I tak o to kasiora, która zapewne miała być pomnożona i z niej miały być te dopłaty - wsparcie dla strajkujących czy inne cuda, wyprana została. Tu pewnie będzie to samo - gryzienie łapek, które karmią, a jak przyjdzie co do czego, dla odmiany będzie jak w Lotosie - związkowcy zgodzili się na wszystko olewając ludzi, swoje mają, reszta niech spada na szczaw. Zdelegalizować wszelkie związki zawodowe!! Niech każdy sam decyduje kiedy i w jakich godzinach chce pracować! I lepiej zrobić to szybko, bo jak sklepy zastąpią kasy z człowiekiem za ladą tymi bezobsługowymi to gro personelu będzie miało wolne, ale wieczne. Obecnie roszczeniowych wymienia się na świeżo przyjezdnych, nawet jak ani słowa po polsku nie znają :) tylko czekać jak buntownicy usłyszą, że nie są już potrzebni i mogą z wiecznego wolnego korzystać! Wtedy ich związkowcy wypną się na nich zadem, jak zwykle :)
- 2 3
-
2022-08-04 23:11
Za "setki" pewnie pracowali by chętniej.
Przynajmniej jakaś rekompensata za piświecony dzień.
- 3 0
-
2022-08-04 11:51
Opinia wyróżniona
Otworzyć (15)
Powinny być sklepy otwarte kasy samoobsługowe,ochrona do potwierdzenia wieku przy zakupie alkoholu i wszyscy zadowoleni.
- 257 31
-
2022-08-04 11:58
(9)
A więc ty(miłośniku pracy w niedzielę) zatrudnij sie na minimalnej krajowej w takiej ochronie i siedź pracy do 23, użerając się z dresami wynoszacymi alko bez płacenia.
- 27 64
-
2022-08-04 12:33
(4)
A jak ja nie jestem miłośnikiem pracy w niedziele to tez mogę prosić o taki zakaz? W sumie po co komu energia elektryczna w niedziele jak się spędza czas z rodziną. Komunikacja miejsca tez jest zbędna, lepiej pieszo. A nad zdrowiem, pożarami i przestępcami będzie czuwał Bóg, on do złego nie dopuści.
- 83 12
-
2022-08-04 13:30
Podstawa to odróżnienie służb od zwykłej pracy.... (3)
- 12 47
-
2022-08-04 13:39
To w kinach, restauracjach i na stacjach benzynowych ma się służbę? (2)
- 65 4
-
2022-08-04 13:52
(1)
Restauracja w niedzielę tylko w sezonie, kino to ile osób i jaka intensywność pracy? Stacja benzynowa to jednak punkt krytyczny i potrzebny jak szpital.
- 1 40
-
2022-08-05 10:50
Stacja benzynowa to punkt krytyczny?! Bo ktos desperacko musi sobie np. na wakacje wyjechac gdyz inaczej umrze, tak?
- 0 0
-
2022-08-04 14:01
Jak ktoś wspiął się na wyżyny możliwości... (2)
... kończąc jako ochroniarz w Biedronce, to niech nie narzeka, że ma ciężką pracę.
Pracę takiego ciecia wykonują ludzie ze spółdzielni inwalidzkich. Ani to ochroniarz ani inwalida.
Jak się chce zarabiać trzykrotność średniej krajowej, to trzeba było się uczyć. A także NADAL uczyć.- 20 11
-
2022-08-04 14:39
jak ma się 16 lat to można pisać takie aroganckie bzdury...
...jak dorośniesz może trochę zrozumiesz, o tym jak działa świat dorosłych
- 12 15
-
2022-08-05 10:53
Pomyśl trochę. Nie każdemu rodzice byli w stanie opłacić studia. Niektórzy młodzi musieli iść do pracy już w wieku 15-16 lat i nie mieli takich możliwości, co ta część dziaciaków, co spokojnie sobie studiowała za pieniądze rodziców oraz żyła na ich koszt do wieku 26 lat. Ci, co nie poszli na studia często nie mieli tej możliwości a nie chodzi tu o to, że są głupsi od rówieśników. Po prostu takie jest życie. Niesprawiedliwe.
- 0 0
-
2022-08-04 17:01
A czemu tvp info w niedzielę pracuje?
Niech sobie i ludziom dadzą odpocząć
- 16 2
-
2022-08-04 13:35
Pracujesz w niedziele? (1)
Czy za biurkiem fajniej popracować w pon-pt?
- 6 21
-
2022-08-04 14:02
Żeby za biurkiem fajniej pracować
to trzeba skończyć szkołę.
A nie chlać z kolegami w czasie lekcji a teraz oczekiwać, że się dostanie krocie za leżenie i zero umiejętności.
Pracę takiego "ochroniarza" w Biedronce może wykonywać KAŻDY!! Takie to wyżyny umiejętności.- 21 10
-
2022-08-04 14:55
(1)
nie kazdy chce na samoobslugowe czy placic karta
- 1 6
-
2022-08-04 17:02
To nie przychodzić w niedzielę wtedy
Nikt nie każe. Myślisz w ogóle??? Kto co każe robić zakupy w niedzielę. Nie chcesz, nie rób
- 7 1
-
2022-08-04 19:39
No nie do konca
Jak myślisz kto wykłada towar przez cały dzień otwarcia sklepu? To nie lepiej zrobić zakupy w centrum dystrybucyjnym?
- 2 1
-
2022-08-04 11:55
(1)
BIedronka, nie bądźcie żałośni xD.
- 27 67
-
2022-08-04 16:47
Nie mierz ich swoją miarą
- 7 2
-
2022-08-04 11:58
To jest słuszna koncepcja. (2)
Tu nie chodzi o zakupy ani o troskę o Polską Narodową Dumę - Biedronkę.
Tu tylko chodzi o to aby polskiej szlachcie było lepiej niż służącym z Biedronki.- 37 67
-
2022-08-04 15:32
Psst. (1)
A wisz Pan, że Biedronka nie jest polska ?
- 6 2
-
2022-08-05 05:03
Lidl i IKEA też nie... a pełno tam pis mingów
- 0 1
-
2022-08-04 12:03
głupie przepisy wymagaja równie głupich rozwiążań
Co się dziwicie, pretensje miejcie do strony legislacyjnej w sejmie gdzie siedzą wasi wybrańcy. Oni już niejedną głupotę przyklepali bo taka był linia partyjna.
Jak już otworzą te "czytelnie" to polecam lekturę Dobrego wojaka Szwejka", tam znajdziecie wiele roziwązań jak się radzi z głupotą rzadzacych i przełożonych.- 83 14
-
2022-08-04 12:11
Pan bożek patrzy (7)
Wspaniały jest ten zakaz. Przecież wiadomo, że pracownicy wolą pracować w sobotę do 23:45 i w poniedziałek od 2:00 niż mieć wolne w jakiś nieświęty dzień na tygodniu kiedy coś można zrobić. Oczywiście czas spędzony z rodziną liczy się tylko po kościele w niedzielę!!
- 112 33
-
2022-08-04 12:19
(1)
Tak z ciekawości wie ktoś może jaka jest rekomendowana msza dla osób błogosławionych wolną niedzielą? Bo poranne odpadają jak się jest w domu po 1:00, trzeba coś ugotować rodzinie to suma też odpada, a że do pracy zaraz po północy w poniedziałek, to te wieczorne też słabo wyglądają.
- 11 10
-
2022-08-05 10:02
????
Ale model z ciebie.
- 0 0
-
2022-08-04 12:21
"na tygodniu" (3)
Co to za dialekt?
- 17 6
-
2022-08-04 12:47
Ten sam, który pozwala mówić "na Wrzeszczu".
- 11 4
-
2022-08-04 13:11
Ten sam co "w Ukrainie"
- 10 3
-
2022-08-04 13:42
Niziny intelektualne: na sklepie, na magazynie
- 2 0
-
2022-08-05 07:20
Wolne ?
Kto im każe pracować w niedzielę ? Mogą się zwolnić !!!
- 1 3
-
2022-08-04 12:13
(1)
jestem za biblioteka ale tylko ona powinna byc czynna i n nic wiecej
- 24 39
-
2022-08-04 20:21
Ty powinnaś tylko uprawiać prokreację zero sexu.
- 3 3
-
2022-08-04 12:13
(1)
Najbliższa biblioteka czynna od poniedziałku do soboty, więc to będzie duże ułatwienie.
- 18 9
-
2022-08-04 15:49
-
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.