• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Harmonogram w Baltic Hub już się posypał

Wioletta Kakowska-Mehring
24 stycznia 2024, godz. 14:30 
Opinie (58)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Terminal kontenerowy Baltic Hub już ma za sobą przerwę w cotygodniowych połączeniach oceanicznych. Teraz szykuje się ewentualne wznowienie płynnego ruchu przez Kanał Sueski i tym razem kumulacja ładunków. Ataki na statki płynące przez Morze Czerwone już komplikują ruch w naszych portach.



Od grudnia ub. roku wspierani przez Iran jemeńscy rebelianci Huti atakują przy użyciu dronów i pocisków statki przepływające przez mającą 32 km szerokości cieśninę Bab al-Mandab, czyli Bramę Łez. Rebelianci zadeklarowali swoje poparcie dla palestyńskiej organizacji Hamas i oświadczyli, że atakują statki płynące do Izraela. Rzecznik Huti, generał Jahja Sari, oznajmił, że ataki będą kontynuowane tak długo, jak długo potrwa izraelska blokada Strefy Gazy.

Ataki na statki na Morzu Czerwonym. Będą opóźnienia w portach Ataki na statki na Morzu Czerwonym. Będą opóźnienia w portach

W tej sytuacji wielu armatorów wstrzymało żeglugę tą trasą. W wyniku działań Huti ruch przez Morze Czerwone spadł o ponad 40 proc., zakłócając globalne łańcuchy dostaw. Statki zostały przekierowane na dłuższą trasę wokół Przylądka Dobrej Nadziei w RPA. Niestety taka podróż trwa przynajmniej o 10 dni dłużej niż przez Kanał Sueski. Jest też droższa, nie tylko z powodu odległości, ale także z powodu wyższych kosztów ubezpieczenia.



Zmiany harmonogramu wpływają też na prace portów, zwłaszcza tych, które obsługują ruch z Azji. Terminal kontenerowy Baltic Hub już w połowie grudnia szykował się na perturbacje. Jak jest dziś?


- Do tej pory mieliśmy jedną przerwę w cotygodniowych połączeniach oceanicznych. Powodem było przekierowanie statków na linie żeglugowe wokół Przylądka Dobrej Nadziei, by uniknąć sytuacji panującej w basenie Morza Czerwonego. Na podstawie bieżących planów wiemy, że z powodu zmiany trasy opóźnionych będzie kolejnych 8 statków. W momencie, gdy linie żeglugowe przywrócą tranzyt przez Kanał Sueski, niektóre statki, które opłynęły Afrykę, spotkają się z tymi, które przepłynęły przez Kanał. Sytuacja może spowodować zatory w portach europejskich i stanowić wyzwanie dla terminalu Baltic Hub. Pozostajemy jednak w stałym kontakcie z naszymi klientami i wspólnie dążymy do utrzymania jakości obsługi operacyjnej na najwyższym poziomie - poinformowała nas Magdalena Jagła, kierownik ds. marketingu i komunikacji Baltic Hub.

Miejsca

Opinie (58) 8 zablokowanych

  • To nie takie proste

    To nie do końca tak, że "te statki się kiedyś spotkają", bo obecnie przekierowane serwisy zakładają często skrócenie trasy kontenerowca oceanicznego np.do Algeciras o rozwózkę kontenerów po Europie feederami. Dodatkowo niektóre kontenerowce oceaniczne jednak płyną przez Bab al Mandab i Kanał Sueski. Kontenery więc płyną dłużej, ale statki już nie aż tak. W dodatku braki kontenerów na Dalekim Wschodzie (wolniejsza rotacja sprzętu) spowoduje zmniejszenie przewożonego tonazu na dłużej, niż zmniejszenie rejsów przez Morze Czerwone. Natomiast dwie sprawy: 1. To jest dobry czas dla BH na nadrobienie zaległości (na razie slabo) 2. Armatorzy znowu zarobią krocie (ale potem będzie krach - nadpodaż tonazu).

    • 6 0

  • (3)

    No tak. Teraz barany z frakcji "rąbać PiS" będą karmieni takimi wrzutkami.. i za niedługo ogłosi się że budowa portu kontenerowego w Świnoujściu jest nieopłacalna.. a nasi zachodni sąsiedzi uznają wreszcie nas za prawożądne państwo.

    • 18 4

    • Następna ofiara pisruskiej TV

      • 1 3

    • (1)

      po co terminal kontenerowy w Świnoujściu jak jest w Gdańsku?

      • 0 3

      • Nie wspominając o tym w Radomiu :)

        • 0 0

  • W naszym przypadku nie byłoby problemu jakbyśmy byli podłączeni do jedwabnego szlaku (2)

    poza tym, Huti atakują tylko statki które mają coś wspólnego z żydami - czy wszystkie kontenerowce, zbiornikowce należą do nich? To ładnie nas drenują. A może armatorzy naciągają na kosztach transportu które poniesiemy w towarach? A może Huti grają amerykańską bronią kupioną od ukraińców na rzecz u$a?

    • 3 6

    • Pewny jesteś?

      • 0 0

    • Srogie te piguły,

      albo medialna ofensywa syfu z każdej strony zrobiła papkę z mózgu. Jedwabny szlak - wiesz przez jaki wielki kraj on wiedzie? Ataki tylko na statki związane z Żydami - serio uważasz, że swiat jest czarno-bialy, a Huti trzymają się zasad, które podawane są w naszych mediach?

      • 2 1

  • (11)

    Dziwi mnie to że jakieś "huti" nawet z pomocą Iranu jest zdolne zakłócić ruch międzynarodowy? Przy obecnych siłach specjalnych, możliwości ochrony i demonstracji siły,krajów zainteresowanych,jakiej można by użyć...tych statków nikt by nie tknął. Huti no bez przesady. Niedługo reaktywowany Gang Olsena będzie groźny.polityka.. zaraz Niemcy na tym zarobią. Bo u nas rudemu się nie opłaca..

    • 59 41

    • Narkotyki

      Co ty bierzesz?
      Przecież rudy czy Niemcy nie maja tu nic do gadania, nawet kaczynski gdyby zrobił dwójkę z wysiłku nad wymyśleniem jak to rozwiązać to by nic nie mógł. Wszyscy na tym cierpią, Duńczycy którzy będą musieli wbić gdzieś starty których wszystkich nie przełożą na klienta, Niemcy bo oni tam maja porty, Holandia również tak jak Niemcy są w dużo gorszej sytuacji niż Polska bo u nas problem maja dwie linie, a u nich nakłada się nie tylko OOCL (i ekipa) i mearsk, tylko dodatkowo ONE, Hapag, zim, ćma i wiele wiele innych niewymienionych TYLKO kontenerowców, a przypomnę Że prawie wszystko jest transportowane tamta droga z Azji. To co my przechodzimy to jest nic z tym co oni odczują, tylko z różnicą, ze tam mogą siedzieć bardziej kompetentne i doświadczone osoby z zarządach. My mając ludzi pokroju kotka i tego drugiego pajaca mamy duży problem z przeorganizowaniem pracy, tylko to nas ratuje ze firma jest międzynarodowa i są tu bardziej mądre głowy (akurat każdy jest mądrzejszy od jednego z dyrektorów).
      Pragnę zauważyć ze najwiecej tutaj stracą Chiny (klienci przez zawirowania na rynku będą rezygnować z zamawiania towarów jeśli to się przedłuży), a nie jakiś rudy z Polski która zapewne nic nie znaczy na szlaku handlu światowego ze swoim Baltic hubem.
      Proszę cię

      • 19 4

    • (1)

      twoje zdziwienie i ignoracja typowe, brak wiedzy o świecie, brak wiedzy o specyfice handlu morskiego itd

      • 14 1

      • Marinero

        Pani lub Pan, to ty nie masz wiedzy o frachcie morskim. Obecna sytuacja jest globalnym zagrożeniem dla łańcucha wszelkich dostaw z Azji do Europy. Przez obecną sytuację znacznie wzrosły koszty frachtów morskich, co odbija się na Tobie, mnie i pozostałych konsumentach.

        • 2 0

    • Iran, czyli Rosja z jednej strony i Izrael czyli USA z drugiej. (3)

      Czyli znowu dwa mocarstwa robią burdel rękami innych, bo mają pusto pod kopułą i nie mogą żyć w pokoju. A Chiny oświadczył, że będą wspoldzialac z USA dla pokoju na świecie. Starszy brat jest jednak mądrzejszy.

      • 3 2

      • chiny powiedzialy jedynie, ze swiat jest na tyle duzy, ze chiny i usa moga nami wspolistniec. (2)

        China maja dluga pamiec i oplanuja dlugoterminowo w porownaniu z amerykanska checia szybkiego do mordowania i okradania

        • 4 4

        • (1)

          Chiny już się przyczyniły do mordowania, maja torror i rygor w kraju, teraz mając poddanych mogą bezpiecznie i pokojowo dochodzić do władzy na świecie. Gdy już osiągną pewien stopień to nawet nie będą musieli używać siły

          • 3 0

          • o ile wiem, to procentowo najwieksza ilosc populacji siedzi w wiezieniach USA

            do tego mozna dolaczyc tez guantamo bay oraz dawne szymany w polsce

            • 1 2

    • malo wiesz o swiecie i mozliwosciach obecnych gatunkow broni

      • 1 1

    • karłowi za to się opłaca...

      • 2 1

    • crax

      rozumiem ze jak papieru w WC ci zabraknie to tez spisek Niemców w Tuska, a jak swiatlo w lodowce ci sie przepali to juz ruscy :) powodzenia na turnusie leczniczym organizowanym przez przegrana prawice :)

      • 9 3

    • Efekt motyla

      Jak sypie się jedno - leci jak domino. Nie trzeba być geniuszem, żeby pomyśleć jak wiele spraw jest zależnych od siebie. Skoro statki pływają od portu do portu i w wielu z nich jest już ogromne opóźnienie to dochodzi do kumulacji.

      • 0 0

  • Na okupantów Palestyny (1)

    ani ćwierć słowa źle bo zaraz antysemitą okrzykną i trza się będzie ukorzyć jak Musk w worze pokutnym! A klakierzy z Wiejskiej jeszcze przyklasną.

    • 6 4

    • Nie dajcie się oszukać... pinokio bez pejsów

      A Frau Kornhauser narciarza juz ustawi

      • 1 1

  • Terroryzm amerykański w pigułce.

    • 0 2

  • I dobrze im tak Baltic Hub to ściek

    • 3 3

  • Już jest opóźnienie na dziś 17 dni

    Nie wiem z czego wynika (może kontenery sa zrzucane w innym porcie europejskim) - ale takie widzę na swoich przesyłkach (nie konterenrowych wię cnie mogę śledzić statku)

    • 3 3

  • Znów poblokują "okienka" i bedzie jak w październiku i listopadzie z wjazdami na port.

    • 0 0

  • Sposób na piratów z włóczniami.

    Dlaczego nie napadają na Ruskie statki? Załogi ich statków są uzbrojone nie tylko w kałachy. N YouTube można obejrzeć jak Ruski obchodzą się z wojownikami afrykańskimi.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane